HP Pavilion viat

customer

Minulla on HP Pavilion DV6059ea kannettava tietokone josta rikkoutui emolevy jo kolmannen kerran (HP:n huollossa emolevy vaihdettu kaksi kertaa takuuseen) eli näyttö ei käynnisty kuuluu vain merkkiääni yksi pitkä ja kaksi lyhyttä piippausta, muuten käynnistyy, vikana on myös wlan ei toimi. Takuu on loppunut eli HP ei korjaa konetta enää, siksi kysynkin onko muilla samoja kokemuksia pavilion sarjan koneista, käsittääkseni viat ovat tyyppivikoja pavilion sarjan koneissa ja mitähän vikojen korjaus maksaisi vai kannattaako vikoja ylipäätään korjauttaa.

16

2275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikojen korjaus tulee yleensä kalliimmaksi kuin uusi kone. jos et välttämättä tarvitse kannettavaa niin osta seuraavaksi pöytäkone. älä mitään markettivalmista vaan mene johonkin tietokoneliikkeeseen, siellä tietävät mistä osista kasaavat kun kerrot tarpeesi. takuutkin ovat silloin ihan eri luokkaa.

    • paljolti siitä, mikä oli takuun pituus. Siis 1, 2 vai 3 vuotta? Ekassa tapauksessa saat uuden emon virhevastuuna aivan varmasti, toisessa mahdollisesti ja kolmannessa et enää. Myös laitteen hinta vaikuttaa tulkintoihin.

      Toisaalta takuuaikana ilmoitettua vikaa tulee periaatteessa korjata niin kauan takuuna, että se saadaan selvästi kuntoon. Siis myös takuun jälkeen.

    • Vexi Kemistä

      Ei ole vika vaan se on HP:n ominaisuus. Olen itse kokenut samat viat ja nyt kone on elektroniikka romua.Sen verran Hp opetti kantapään kautta, että todennäköisesti ei koskaan HP:tä

      • in fi ni te

        samat viat täälläkin, näytönohjain paskana. HP on myynyt ison määrän viallsia koneita kuluttajille, he on tietoisia tästä itsekin mutta eivätpä sitä ikinä myönnä. Sen oon oppinut etten ikinä enää tuosta firmasta mitään osta ja suosittelen että ei muutkaan ostais.


      • Läpppäri

        HP Pavilion DV6059ea ton mallin vika. Mulla halvempi kone HP 625 kone päällä 8-10h pväs hyvin toimii. Kotona en liikuttele,akku kaapissa. Noita susimalleja tulee välillä joka merkiltä.!! en oo hp fani mutta tää yksilö kestäny,edellinen oli toshiba se toimii vieläkin kaverilla vaikka on tavallinen malli.


    • Big Time!

      Täysin samat ongelmat vaivannu ostosta lähtien, saldoks tuli Wlani-witutus ja kolme emolevyn vaihtoo ja nyt pamahti taas paskaks. Neljättä kertaa en enää jaksa korjauttaa, varsinkaa ku ei mee takuun piikkiinkää enää (4v. vanha). Joten uutta konetta katselemaa, korjaus kun on lähes yhtä kallista. No more HP for me...

    • ???

      Sama juttu, mutta näytön ohjain on mennyt kerran *****. Ei kestä pelaamista tämä ***** malli Pavilion. Turhauttavaa ;:((((((((((((((((( Takuukin mennyt. Tämä on sitä nykytekniikkaa. :(

    • acer____

      Sama vika, mutta koneena acer.

      Taitaapi olla kaikilla konevalmistajilla samat romut sisällä, joten ei auta ees merkin vaihto.

      • Acerista kohta eroon

        Mulla kävi myös Acerin läppärin kanssa sama juttu. Kaksi kertaa se levisi. Ensin hajos näppäimistö. Sitten koko kone pimeni. Oli pitänyt kuulemma vaihtaa sekä emolevy että näyttö sen jälkeen, jotta olivat saaneet koneen toimimaan... onneksi hajosi takuuaikana ne pari kertaa. Nyt tämä on onneksi toiminut pari vuotta sen jälkeen.


    • Sama ongelma

      Juu meillä sama ongelma tuli tässä vähän aikaa sitten.Ei kone ollu kun jonkun vuoden varmaan ja jo nyt reistailee.En kyllä osta enää hp:n konetta

      • heitä hp seinään

        joo älkää vaan ostako hoopeen paskaa,menee rahat hukkaan.Nimittäin sellainen rahatpois firma kyseessä joka ei välitä asiakkaiden tyytyväisyydestä pätkän vertaa.


      • lattiasta kattoon
        heitä hp seinään kirjoitti:

        joo älkää vaan ostako hoopeen paskaa,menee rahat hukkaan.Nimittäin sellainen rahatpois firma kyseessä joka ei välitä asiakkaiden tyytyväisyydestä pätkän vertaa.

        MUUTEN..tämä HP/Nvidia sekoilu on Jenkeissä menossa oikeudeuskäsittelyyn vielä tämän vuoden puolella. Siis kun koneet on hajonneet tyyppivikojen takia käsiin.. mutta auttaako USAssa tehty päätös meitä täällä härmässä? tuskin.


    • tulta näyttikselle

      joo, on tyyppivika. emolevyllä joku ylikuumenee ja aiheuttaa sitten näytön pimentymisen n. 1 v. kuluessa laitteen käytön alotuksesta.

      jotkut nerot korjaa vian purkamalla koneen ja kuumentamalla näytönohjaimen prosessoria. ja se todellakin auttaa. tuttava korjasi koneensa niin.

      ks. youtube hakusanoilla hp hewlett-packard pavilion lank black screen

    • proffa88

      minulla on sama ongelma ja en tiedä mitä tehdä asialle kun käynnistä koneen niin eka tulee pystysuorassa olevia vihreitä viivoja ja sit windows vista logo ja näyttö menee pimeeks ja sammuu? onkohan sama tilanne molemmilla

    • mitästäällä

      laittakaa tämän huijarifirma HPn toiminnasta valituksia vaikka tuonne kuluttajavirasto.fi suvuille

    • Leenin

      Ei enään hoopeetä.

      Minulla on uusi HP 250G5 jne. Jäätyy ja virta katkeaa, texti häipyy kun käynnistää. On yritetty päivittää, ei auta, nyt menee vaihtoon. EI HP:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5479
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      158
      3361
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2613
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 262
      2002
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      104
      1424
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe