Bi-xenonit

Valopuoli

Kun ajovalo simahtaa niin tuleeko konkurssi? Paljonko xenonpolttimon vaihto maksaa?
Olen kuullut, että sen vaihto on törkeää rahastusta. Omasta Zafirastani meni oikea valo pimeäksi muutama päivä sitten. Valo pimeni mielenkiintoisesti "vähittäin", eli sammui ja kojetaulun varoitusvalo syttyi. Kun räpläsin valokytkintä niin sain sen palamaan lopun ajomatkan, tunnin verran. Seuraavan käynnistyksen jälkeen sama juttu. Valo oli hieman himmeä ja sininen. Tänään vika jäi pysyväksi. 2005-mallissa tietenkin pitää vaihtaa molemmat polttomot. Kertokaa jos on kokemusta, käyn huomenna kysymässä paikallisesta Opel-huollosta ja parista yksityisestä liikkestä, sormeni ovat kuin camping-makkarat joten en saa
niitä mahtumaan niin pieniin paikkohin kuin esimerkiksi konepellin alle.

1

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valoa tielle

Hinta on neuvoteltavissa. Zafirassa on tavalliset lamput, eli kaksi polttimoa joista otetaan puolikkaat ja pitkät varjostamalla valoa puolipitkillä. Hyvät polttimot maksavat 35...50 euroa kipale Opelkaupoissa valehtelevat niiden hinnaksi satasen kipale. Tavallisessa huollossa vaihtoon menee puolen tunnin veloitus eli aikaa noin 15...20 minuuttia.
      Eli 200 eurolla vaihdo pitää onnistua, jos et halua vaihtaa niitä itse ja käyttää aikaa hieman enemmän. Joudut irrottamaan ilmanputsarin ja toiselta puolelta sähkörasian että saat nyrkit mahtumaan sekaan. Peilillä ja taskulampulla on käyttöä. Itse vaihdatin lamput 200 eurolla kun olen laiska ja kömpelö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1071
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      838
    Aihe