Missä Kokkolalaisessa kaupassa olette saaneet huonoa palvelua?

Lumiliini

Kysytäänpäs nyt näin päin... :)

63

2810

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palveluala.

      Että melkeimpä ihan jokaisessa.
      Kokkolassa ei juurikaan ole hyvän asiakaspalvelun omaavia kauppoja.
      Kannattaisi kokkolalaisten, ja suomalaisten kauppiaiden yleensäkin mennä opintomatkalle, vaikkapa jo ruotsiin oppimaan miten asiakkaita palvellaa.
      Aasiassa osaavat sen sitten kunnolla, kuten palvelualan hommat muutenkin.

      • ISO KYSYMYSMERKKI

        Olen asunut elämäni aikana lähes joka puolella Suomen maata. Noin neljä vuotta sitten muutin "isieni maille" ja OLEN TOSI PETTYNYT. Kokkolan palvelukulttuuri on.......? Esim. Rossossa henkilölökunta TODELLA HÄVYTÖNTÄ!!! Jos ei omat koneet pelaa ja bonus alennuksista muistutetaan, SE ON ASIAAKKAAN VIKA!!!
        Laiskiaiset eivät hoida työtänsä; kerran sanottiin esim. "kun et tilaa kaikkea kerralla, ei laskutus pysy mukana" >>> eikö tämä ole tarjoilijoiden työtä???


      • YX VAIN
        ISO KYSYMYSMERKKI kirjoitti:

        Olen asunut elämäni aikana lähes joka puolella Suomen maata. Noin neljä vuotta sitten muutin "isieni maille" ja OLEN TOSI PETTYNYT. Kokkolan palvelukulttuuri on.......? Esim. Rossossa henkilölökunta TODELLA HÄVYTÖNTÄ!!! Jos ei omat koneet pelaa ja bonus alennuksista muistutetaan, SE ON ASIAAKKAAN VIKA!!!
        Laiskiaiset eivät hoida työtänsä; kerran sanottiin esim. "kun et tilaa kaikkea kerralla, ei laskutus pysy mukana" >>> eikö tämä ole tarjoilijoiden työtä???

        ....ERITYISESTI NÄMÄ IKÄKKÄÄMMÄT ROUVAT ROSSOSSA.... OVAT ALAANSA VÄSYTTÄMIÄ... Pitäisi harkita jo elääkkeelle siirtymistä. Se olisi KAIKKIEN ETU!!!


      • entinen asiakas
        YX VAIN kirjoitti:

        ....ERITYISESTI NÄMÄ IKÄKKÄÄMMÄT ROUVAT ROSSOSSA.... OVAT ALAANSA VÄSYTTÄMIÄ... Pitäisi harkita jo elääkkeelle siirtymistä. Se olisi KAIKKIEN ETU!!!

        halpa-hallissa hävytöntä palvelua, asiakkaan vika jos tuote homeessa.pitäisi asiakkaan olla kuulema tarkempi mitä ostaa.voi taivas mikä paratiisi.


      • ???
        entinen asiakas kirjoitti:

        halpa-hallissa hävytöntä palvelua, asiakkaan vika jos tuote homeessa.pitäisi asiakkaan olla kuulema tarkempi mitä ostaa.voi taivas mikä paratiisi.

        Asiakkaille myydään lähes MÄDÄÄNTYNNYTTÄ tavaraa ja kerran, kun otin hyllystä SAMASTA TISKISTÄ "NS. "VÄÄRÄN TUOTTEEN" ; viimeinen päivä SEUR. PÄIVÄ JA PUNAINEN LAPPU; OLIVAT VARTIJAT PAIKALLA!!! HEI HALOO; KENENVIKA???


      • erikoinen liike
        entinen asiakas kirjoitti:

        halpa-hallissa hävytöntä palvelua, asiakkaan vika jos tuote homeessa.pitäisi asiakkaan olla kuulema tarkempi mitä ostaa.voi taivas mikä paratiisi.

        palvelusta. Jos uusi tuote kun otat sen pakkauksesta on esim epäkuntoinen/rikki ja palautat sen Halpa-Halliin, sinua kohdellaan kuin oisit itse rikkonut sen. Suomessa on laki 14 vuorukauden vaihto- ja palautusoikeudesta, Halpa-Halli ei ilmeisesti tiedä tätä. Kerran huomautin, että heillä on joku tavara kallimpi kuin muualla, vastaus oli, että pitää heidänkin jotain voittoa saada. Aha!


      • Ghjkoas
        erikoinen liike kirjoitti:

        palvelusta. Jos uusi tuote kun otat sen pakkauksesta on esim epäkuntoinen/rikki ja palautat sen Halpa-Halliin, sinua kohdellaan kuin oisit itse rikkonut sen. Suomessa on laki 14 vuorukauden vaihto- ja palautusoikeudesta, Halpa-Halli ei ilmeisesti tiedä tätä. Kerran huomautin, että heillä on joku tavara kallimpi kuin muualla, vastaus oli, että pitää heidänkin jotain voittoa saada. Aha!

        Joo, suomessa on 14 päivän vaihto-ja palautusoikeus, joka tosin koskee vain nettikauppaa.. Jos saat jostain paikallisesta halpiksesta palautusoikeutta, se on kauppiaan sinulle myöntämä etuus, ei lain velvoittama pakote. Vialliset ja valmiiksi homeessa olevat tuotteet kuuluu kaupan ottaa vastaan ja antaa uutta tilalle. Tämä vaihto-ja palautusasia on taas ihan eri asia kuin tuo 14 päivän vaihto-ja palautusoikeus. Kannattaa käydä siellä kuluttajasuojaviraston sivuilla ...


      • YX KAIKKIEN PUOLESTA
        YX VAIN kirjoitti:

        ....ERITYISESTI NÄMÄ IKÄKKÄÄMMÄT ROUVAT ROSSOSSA.... OVAT ALAANSA VÄSYTTÄMIÄ... Pitäisi harkita jo elääkkeelle siirtymistä. Se olisi KAIKKIEN ETU!!!

        Nämä "tusina ketjut" syövät kaupungeista kaikki persoonallisimmat ravintolat. Ystäväni "alan ammattilainen" oli hetken töissä ko. puljussa ja kertoi, että jos asikkaat teitäisivät, mitä moskaa syövät ja pakasteita lämmitetään, eivät maksaisi moisesta!


      • laki mies
        Ghjkoas kirjoitti:

        Joo, suomessa on 14 päivän vaihto-ja palautusoikeus, joka tosin koskee vain nettikauppaa.. Jos saat jostain paikallisesta halpiksesta palautusoikeutta, se on kauppiaan sinulle myöntämä etuus, ei lain velvoittama pakote. Vialliset ja valmiiksi homeessa olevat tuotteet kuuluu kaupan ottaa vastaan ja antaa uutta tilalle. Tämä vaihto-ja palautusasia on taas ihan eri asia kuin tuo 14 päivän vaihto-ja palautusoikeus. Kannattaa käydä siellä kuluttajasuojaviraston sivuilla ...

        Puhinkin viestissäni että jos tavara on epäkuntoinen/rikki. Kannattaa lukea viestit kunnolla, ennenkuin lähtee "kommentoimaan" ja neuvomaan.


      • Ghjkoas
        laki mies kirjoitti:

        Puhinkin viestissäni että jos tavara on epäkuntoinen/rikki. Kannattaa lukea viestit kunnolla, ennenkuin lähtee "kommentoimaan" ja neuvomaan.

        Kunhan vain laitoin ketjun jatkoksi, aivan kuten kaikki muutkin tällä palstalla, enhän mä edes sun kirjoitusta mollannut/haukkunut/lukenut väärin/kieroon yms. Kunhan selvensin muillekkin että mitä se kuluttajasuojan suoma palautusoikeus koskee ja mitä ei. Kommentti oli tarkoitettu kaikille jotka viljelee ymnpäriinsä tuota palautus-oikeutta tajuamatta edes että mitä se oikein tarkoittaa..
        Ja suomessa on muuten vapaa hinnoittelu, valion maito voi olla kolmessa eri kaupassa aivan eri hintaista. Kuluttajan velvollisuus on itse tehdä hintavertailua, ei auta huomautella sille kassalle että "tää on minimanissa 50 cnt halvempaa". Ja tämäkään kommentti ei ole varsinaisesti sinulle kohdistettu vaan yleisesti kaikille, silleen.


    • tienkäyttäjä

      1,halppis-halli 2.rautatien kadun neste 3.vitsarin shell eli hell

      • jannaska

        1. Halpa-hallin kassalla olevat iäkkäämmät naiset. Miten heille voi olla niin vaikeeta tervehtiä maksavaa asiakasta ja se pieni hymyki olis ihan kiva. Todella huonoa asiakaspalvelua!!

        2. Prisman yhteydessä olevan apteekin kassatädit. Just samat perustelut ku edelliseen! Ei voi käsittää noin töykeetä palvelua, ei tervehditä saati hymyillä. Ollaan vaan naama norsunvitulla, ottaisivat lopputilin jos työ noin kyrsii!


      • Jag betalar.

        Kaluste Niemi, Aleksi, Halpa-halli...


      • potilas x
        Jag betalar. kirjoitti:

        Kaluste Niemi, Aleksi, Halpa-halli...

        Minä olen saanut Prisman apteekissa aina tosi hyvää palvelua, en muualla enää käykään!


      • no yök
        Jag betalar. kirjoitti:

        Kaluste Niemi, Aleksi, Halpa-halli...

        halpa-hallin asiakas palvelu kokkolan huonointa ja ei niin halpaa.


      • kuullut
        no yök kirjoitti:

        halpa-hallin asiakas palvelu kokkolan huonointa ja ei niin halpaa.

        on tosi töykeät myyjät, en kävis siellä, ellei siellä olis joskus joku vessapaperi tarjouksessa. Ylinen vois antaa myyjille pitemmät kahvitauot, ettei tarvitsi juoruilla asiakaista työaikana.


      • Älääkö tällä?
        no yök kirjoitti:

        halpa-hallin asiakas palvelu kokkolan huonointa ja ei niin halpaa.

        City Market ON KOKKOLAN POHJASAKKAA Vr. ASIKASPALVELU! Asiakkaita kohtaan kassalla ja muutenkin.TOSI TYMPEÄTÄ PALVELUA MYÖS OSAISTOILLA esim. kodinkoneet. SAISI HÄVITÄ KOKO KAUPUNGISTA TUO PULJU! Mutta: Ns, "vartiat osaa työnsä hyvin"... KUNNIALLISIA IHMISIÄ "otetaan kiinni" kassallalla JATKUVASTI.... KAUPAN POLITIIKKAA????/


      • Muuttoinut
        no yök kirjoitti:

        halpa-hallin asiakas palvelu kokkolan huonointa ja ei niin halpaa.

        Eihän siellä halpiksessa myydä edes olutta, joten ei sinne kannata itteäs raahata, vaikken siitä pilsusta niin piittaakaan, mutta periaatteesta rutisen...
        Oli tosi ylläri, kun kysyin missä oluet ja myyjä sanoi, ettei ole lainkaan valikoimissa.
        Hesasta muuttaneena tämä oli tosi tyrmäys - mitä hulluja täällä Kokkolassa onkaan. Onko koko paikka täynnä "lessuja", jotka nauttivat salaa ja ja ...., mutta "tavaraa" ei saa "omasta" kaupasta...


      • Tosirealisti
        jannaska kirjoitti:

        1. Halpa-hallin kassalla olevat iäkkäämmät naiset. Miten heille voi olla niin vaikeeta tervehtiä maksavaa asiakasta ja se pieni hymyki olis ihan kiva. Todella huonoa asiakaspalvelua!!

        2. Prisman yhteydessä olevan apteekin kassatädit. Just samat perustelut ku edelliseen! Ei voi käsittää noin töykeetä palvelua, ei tervehditä saati hymyillä. Ollaan vaan naama norsunvitulla, ottaisivat lopputilin jos työ noin kyrsii!

        Jannaska. Se vanhuus, se vanhuus. Sama tilanne kotona... se vanhuus. Odota kun se vanha kassatäti tulee kotiin, niin sitten se vasta alkaa, miehen sättiminen ja se on pientä kokemaasi verrattuna.
        Vain nuoret "tytöt" osaavat iloita elämästään ja työstään. Älä koskaan täytä 50 vuotta ja tule menopaussiin...
        Terveisin "norsunkulli"...


    • jeppppp

      Marketeista:

      Halpahallissa surkeinta, minimanissa ja anttilassa parasta.

      • MY WAY

        Otettiin kiinni MINI-MANISSA Isä 70 vuotta...Kassa hälyyttii,kun oli MALLI LAMPPU mukana; IKINÄ EI OLLUT MUUTA TEHNYT,KUIN KUNNIALLISTA KAUPPAA....AJATELPAAPA ITSE..... MISSÄ VIKA?????


      • Tarvaisella

        Tekniset Tarvaisella olen saanut huonointa palvelua. Heidän ongelmansa on myyjien provikat, eli myyjä saa provikat kaupoista. Siinä vaiheessa kun olet maksanut ja tuote on varastossa saattaa myyjä jo olla myymässä jotain muuta ilman että olet saanut tuotetta varastossa. Sit pahoitellaan että oottappas vielä hetki. Kerran ostin sieltä pakastimen mutta enään en osta yhtään mitään.


      • safsgtfdhrtu
        MY WAY kirjoitti:

        Otettiin kiinni MINI-MANISSA Isä 70 vuotta...Kassa hälyyttii,kun oli MALLI LAMPPU mukana; IKINÄ EI OLLUT MUUTA TEHNYT,KUIN KUNNIALLISTA KAUPPAA....AJATELPAAPA ITSE..... MISSÄ VIKA?????

        Yllättysit jos tietäsit kuin paljon vanhat ihmiset varastaa. Ehdottomasti enemmän ku teinit. Ilmeisesti isäs kohdalla hälytys oli väärä mutta miks nostaa mekkala moisesta. Vai menikö maine?


      • MY WAY
        safsgtfdhrtu kirjoitti:

        Yllättysit jos tietäsit kuin paljon vanhat ihmiset varastaa. Ehdottomasti enemmän ku teinit. Ilmeisesti isäs kohdalla hälytys oli väärä mutta miks nostaa mekkala moisesta. Vai menikö maine?

        En TODELLAKAAN "NOSTA MEKKALAA", kuten arvoisa "safsgtfdhrtu" asian ilmaisee..... Toivottavasti tilanne joskus osuu sinunkin kohdallesi! Kyseessä oli vanha, sairas ihminen, joka EI TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ. Eikö ole mitään INHIMILLISYYTTÄ? Mielestäsikö AINA KAIKKI VIKA JOHTUU MUISTA???
        JÄRKEVIMMILLE IHMISILLE TIEDOKSI: AINA on näitä "kaikkien alojen asiantuntijoita", JOTKA MIELESTÄÄN TIETÄVÄT KAIKEN PAREMMIN, KUIN ASIANOSAISET!


      • ex-perde
        Tarvaisella kirjoitti:

        Tekniset Tarvaisella olen saanut huonointa palvelua. Heidän ongelmansa on myyjien provikat, eli myyjä saa provikat kaupoista. Siinä vaiheessa kun olet maksanut ja tuote on varastossa saattaa myyjä jo olla myymässä jotain muuta ilman että olet saanut tuotetta varastossa. Sit pahoitellaan että oottappas vielä hetki. Kerran ostin sieltä pakastimen mutta enään en osta yhtään mitään.

        myös haaralalla...


      • Göörvjöran
        Tarvaisella kirjoitti:

        Tekniset Tarvaisella olen saanut huonointa palvelua. Heidän ongelmansa on myyjien provikat, eli myyjä saa provikat kaupoista. Siinä vaiheessa kun olet maksanut ja tuote on varastossa saattaa myyjä jo olla myymässä jotain muuta ilman että olet saanut tuotetta varastossa. Sit pahoitellaan että oottappas vielä hetki. Kerran ostin sieltä pakastimen mutta enään en osta yhtään mitään.

        Joopa joo, vittu onneksi löytyy ammattiaitosta porukkaa kallentorin ulkopuoleltakin. Ja Gigantti se ei ole todellakaan. Simppeli niksi jota muut ei todellakaan tietäneet. Harmi kun ostin tavaran jo muualta mutta homma rokkaa hyvin NYT!


      • jippikaiee
        MY WAY kirjoitti:

        En TODELLAKAAN "NOSTA MEKKALAA", kuten arvoisa "safsgtfdhrtu" asian ilmaisee..... Toivottavasti tilanne joskus osuu sinunkin kohdallesi! Kyseessä oli vanha, sairas ihminen, joka EI TEHNYT MITÄÄN VÄÄRÄÄ. Eikö ole mitään INHIMILLISYYTTÄ? Mielestäsikö AINA KAIKKI VIKA JOHTUU MUISTA???
        JÄRKEVIMMILLE IHMISILLE TIEDOKSI: AINA on näitä "kaikkien alojen asiantuntijoita", JOTKA MIELESTÄÄN TIETÄVÄT KAIKEN PAREMMIN, KUIN ASIANOSAISET!

        Ei mulla muuta ku että voisitko repiä sen shift -nappulan vaikka hevon vittuun näppiksestäsi ja lopettaa tuon provosoinnin.. Siellähän oli tekstissä mm. "Ilmeisesti isäs kohdalla hälytys oli väärä" ja yleinen, tosin perustelematon, tieto siitä että vanhukset varastaa yleisemmin kuin nuoret. Ei se että sanon että jotkut vanhat autot saisi viedä romuttamolle tarkoita sitä että ne kaikki täytyy sinne rahdata. Omaa järkeä saa käyttää sielläkin päässä. Ja tosiaan, se shift / capsit on todella ärsyttävää lukea kun et voi kirjottaa vain aivan täysin normaalia tekstiä.. Ei tuossa mitään painotusta ole millekään tekstin osille saatu aikaseks, todella ärsyttävä lukukokemus vaan. :p


    • hualarmiäs

      Ensimmäiseksi tulee Tapiola, Neste rautatienkatu, Kokkolan autoliikkeissä ei saa palvelua ollenkaan.

    • Minä vain....

      Missä kaupassa ei ole nuoltu tarpeeksi teidän omahyväisiä takamuksianne..
      Mistä teitä riittää...

      • smile :)

        Edellisen viestin on selkeesti laittanu joku halpahallin työntekijä...

        Oikein hyvä, että on tästä aiheesta puhetta! Jospa tänne palstalle eksyis muitaki halppiksen työntekijöitä tai ylipäätään muitaki asiakaspalvelijoita. Voisivat sit miettiä sitä omaa asiakaspalveluaan, että onko siinä kenties parantamisen varaa.

        Muistakaa tervehtiä asiakasta ja hymyillä eli olkaa ystävällisiä! Ei se muuta vaadi eikä pitäis olla vaikeeta! Se ei ole perseen nuolentaa jos on asiakkaalle ystävällinen vaan kuuluu jokaisen ihmisen hyviin tapoihin!


      • en halppiksen!
        smile :) kirjoitti:

        Edellisen viestin on selkeesti laittanu joku halpahallin työntekijä...

        Oikein hyvä, että on tästä aiheesta puhetta! Jospa tänne palstalle eksyis muitaki halppiksen työntekijöitä tai ylipäätään muitaki asiakaspalvelijoita. Voisivat sit miettiä sitä omaa asiakaspalveluaan, että onko siinä kenties parantamisen varaa.

        Muistakaa tervehtiä asiakasta ja hymyillä eli olkaa ystävällisiä! Ei se muuta vaadi eikä pitäis olla vaikeeta! Se ei ole perseen nuolentaa jos on asiakkaalle ystävällinen vaan kuuluu jokaisen ihmisen hyviin tapoihin!

        Tottakai asiakasta pitää tervehtiä ja hymyillä pitää, mutta ei sitä jaksa koko palveluhetken olla kuin naantalin aurinko. Itse olen ystävällinen kaikille asiakkaille ja juttelen niitten kans milloin mistäkin (ei siis kaupan asioista, vaan esim. säästä, niiden lemmikeistä) ellei ole ruuhkaa. Tykkään jutella asiakkaiden kanssa, mutta ärsyttää nämä asiakkaat jotka eivät voi kassalle tullessaan tervehtiä, ei sanota kiitosta, saatikka päästetä mitään sanaa suustaan, kun kysyy laitetaanko pankille, niin murahetaan jotain tai vaan nyökätään pikkasen ja katotaan pahasti. Palvelen nämäkin asiakkaat kunnolla, mutta vois asiakkaat itekkin joskus miettiä miten käyttäytyvät. Suurin osa hankalista asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä. Saattavat iloisesti jutella jonossa toisen asiakkaan kans, mutta asiakaspalvelijaa kohdellaan kuin paskaa, tiuskitaan ja ollaan tosi tympeitä. Ja se puhelimessa puhuminen kassalla, ei ärsyttävämpää vois olla, siinä kun yrität sitten kysellä pankki/luotto, niin mulkastaan pahasti, jono seisoo ja kassaneiti joutuu oottaan että herra lopettaa puhelun. Ja sit kassaneiti saa muidenkin asiakkaiden vihat niskaan kun kestää. Onneks suurin osa asiakkaista on aivan mahtavia, ja kiitos heille. Heidän takia sitä työtä jaksaa tehdä. :)

        PS. Jos tuote on pilalla tai vioittunut, sen saa vaihtaa, mutta siitä ei tarvi raivota kassahenkilölle. Sen, joka siinä kassalla istuu, työnkuvaan ei yleensä kuulu kuin se itse kassa, ja hän ei ole syypää siihen jos jotain tavaraa hyllystä puuttuu. Sanan voi tottakai välittää eteenpäin, mutta kassahenkilölle siitä on turha raivota kun hän ei voi jonkun tuotteen tilaamiseen vaikuttaa muutakuin välittämällä sanaa eteenpäin. Jos tullaan ystävällisesti sanomaan jostain viallisesta/pilaantuneesta tavarasta niin mielellään hyvitän vähän ylimäärästäkin, mutta jos tulet kuin raivohärkä siihen kassalle ja haukut kaikeks mitä vaan voi, niin turha kuvitella että sellaselle tekis mieli antaa muuta hyvitystä kuin just ja vain sen mitä kuuluu. Hyvähän se teidän on haukkua aspa maan rakoon, kun tiedätte ettei aspa voi sanoa/puolustatua oikeen mitenkään! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille =D

        www.aasiakas.net
        JA LOPPUUN VIELÄ: =D

        Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
        Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

        Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
        Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

        "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
        Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

        Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
        Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

        Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.
        Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

        Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
        Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

        Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
        Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

        Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
        Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

        Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
        Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

        Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.
        Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta

        Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.
        Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.


      • Puolin ja toisin
        en halppiksen! kirjoitti:

        Tottakai asiakasta pitää tervehtiä ja hymyillä pitää, mutta ei sitä jaksa koko palveluhetken olla kuin naantalin aurinko. Itse olen ystävällinen kaikille asiakkaille ja juttelen niitten kans milloin mistäkin (ei siis kaupan asioista, vaan esim. säästä, niiden lemmikeistä) ellei ole ruuhkaa. Tykkään jutella asiakkaiden kanssa, mutta ärsyttää nämä asiakkaat jotka eivät voi kassalle tullessaan tervehtiä, ei sanota kiitosta, saatikka päästetä mitään sanaa suustaan, kun kysyy laitetaanko pankille, niin murahetaan jotain tai vaan nyökätään pikkasen ja katotaan pahasti. Palvelen nämäkin asiakkaat kunnolla, mutta vois asiakkaat itekkin joskus miettiä miten käyttäytyvät. Suurin osa hankalista asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä. Saattavat iloisesti jutella jonossa toisen asiakkaan kans, mutta asiakaspalvelijaa kohdellaan kuin paskaa, tiuskitaan ja ollaan tosi tympeitä. Ja se puhelimessa puhuminen kassalla, ei ärsyttävämpää vois olla, siinä kun yrität sitten kysellä pankki/luotto, niin mulkastaan pahasti, jono seisoo ja kassaneiti joutuu oottaan että herra lopettaa puhelun. Ja sit kassaneiti saa muidenkin asiakkaiden vihat niskaan kun kestää. Onneks suurin osa asiakkaista on aivan mahtavia, ja kiitos heille. Heidän takia sitä työtä jaksaa tehdä. :)

        PS. Jos tuote on pilalla tai vioittunut, sen saa vaihtaa, mutta siitä ei tarvi raivota kassahenkilölle. Sen, joka siinä kassalla istuu, työnkuvaan ei yleensä kuulu kuin se itse kassa, ja hän ei ole syypää siihen jos jotain tavaraa hyllystä puuttuu. Sanan voi tottakai välittää eteenpäin, mutta kassahenkilölle siitä on turha raivota kun hän ei voi jonkun tuotteen tilaamiseen vaikuttaa muutakuin välittämällä sanaa eteenpäin. Jos tullaan ystävällisesti sanomaan jostain viallisesta/pilaantuneesta tavarasta niin mielellään hyvitän vähän ylimäärästäkin, mutta jos tulet kuin raivohärkä siihen kassalle ja haukut kaikeks mitä vaan voi, niin turha kuvitella että sellaselle tekis mieli antaa muuta hyvitystä kuin just ja vain sen mitä kuuluu. Hyvähän se teidän on haukkua aspa maan rakoon, kun tiedätte ettei aspa voi sanoa/puolustatua oikeen mitenkään! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille =D

        www.aasiakas.net
        JA LOPPUUN VIELÄ: =D

        Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
        Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

        Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
        Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

        "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
        Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

        Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
        Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

        Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.
        Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

        Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
        Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

        Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
        Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

        Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
        Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

        Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
        Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

        Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.
        Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta

        Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.
        Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.

        Enimmäkseen hyvää palvelua joka paikassa,Prisman apteekissa on hyvä palvelu.
        Luulen että silloin kun saa huonoa palvelua, voi syytä olla myös tiskin toisella puolen, yleensähän on niin, että sitä saa mitä tilaa.


      • jannuska
        Puolin ja toisin kirjoitti:

        Enimmäkseen hyvää palvelua joka paikassa,Prisman apteekissa on hyvä palvelu.
        Luulen että silloin kun saa huonoa palvelua, voi syytä olla myös tiskin toisella puolen, yleensähän on niin, että sitä saa mitä tilaa.

        Sulle "Puolin ja toisin", mä sanoin, et oon saannu prisman yhteydessä olevasta apteekista huonoa palvelua. Anteeksi kun yleistin mutta, näin käy helposti jos kerranki saa huonoa palvelua. Pari kertaa on kassalla sattunut oleen sellainen vanhempi tukevahko nainen, eikä hän katsokkaan minuun saati tervehdi, tokaisee vain tuotteen hinnan!! Todella töykeetä!! Ite oon AINA ystävällinen. Joka kerta ku käyn sama missä kaupassa ja tuun kassalle, tervehdin ystävällisesti kassaneitiä ja kiitän kun saan kuitin.

        Eikä sen kassan tosiaan tarvi muuta tehdä ku tervehtiä ystävällisesti niin se riittää. Ei oo mikään pakko jutella samalla ku koodaa niitä tuotteita, eikä tietenkään hymyillä siinä istuessaan (sehän vaan näyttäis tyhmältä ku istuis hiljaa, koodais ostoksia ja hymyilis..)

        Eli sä "Asiakaspalvelija" puhut kyllä täysin asiaa. Oon ite myös ollut asiakaspalvelussa ja siitä syystä ymmärrän kaikki noi mitä kirjotit.


      • asiakaspalvelija
        en halppiksen! kirjoitti:

        Tottakai asiakasta pitää tervehtiä ja hymyillä pitää, mutta ei sitä jaksa koko palveluhetken olla kuin naantalin aurinko. Itse olen ystävällinen kaikille asiakkaille ja juttelen niitten kans milloin mistäkin (ei siis kaupan asioista, vaan esim. säästä, niiden lemmikeistä) ellei ole ruuhkaa. Tykkään jutella asiakkaiden kanssa, mutta ärsyttää nämä asiakkaat jotka eivät voi kassalle tullessaan tervehtiä, ei sanota kiitosta, saatikka päästetä mitään sanaa suustaan, kun kysyy laitetaanko pankille, niin murahetaan jotain tai vaan nyökätään pikkasen ja katotaan pahasti. Palvelen nämäkin asiakkaat kunnolla, mutta vois asiakkaat itekkin joskus miettiä miten käyttäytyvät. Suurin osa hankalista asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä. Saattavat iloisesti jutella jonossa toisen asiakkaan kans, mutta asiakaspalvelijaa kohdellaan kuin paskaa, tiuskitaan ja ollaan tosi tympeitä. Ja se puhelimessa puhuminen kassalla, ei ärsyttävämpää vois olla, siinä kun yrität sitten kysellä pankki/luotto, niin mulkastaan pahasti, jono seisoo ja kassaneiti joutuu oottaan että herra lopettaa puhelun. Ja sit kassaneiti saa muidenkin asiakkaiden vihat niskaan kun kestää. Onneks suurin osa asiakkaista on aivan mahtavia, ja kiitos heille. Heidän takia sitä työtä jaksaa tehdä. :)

        PS. Jos tuote on pilalla tai vioittunut, sen saa vaihtaa, mutta siitä ei tarvi raivota kassahenkilölle. Sen, joka siinä kassalla istuu, työnkuvaan ei yleensä kuulu kuin se itse kassa, ja hän ei ole syypää siihen jos jotain tavaraa hyllystä puuttuu. Sanan voi tottakai välittää eteenpäin, mutta kassahenkilölle siitä on turha raivota kun hän ei voi jonkun tuotteen tilaamiseen vaikuttaa muutakuin välittämällä sanaa eteenpäin. Jos tullaan ystävällisesti sanomaan jostain viallisesta/pilaantuneesta tavarasta niin mielellään hyvitän vähän ylimäärästäkin, mutta jos tulet kuin raivohärkä siihen kassalle ja haukut kaikeks mitä vaan voi, niin turha kuvitella että sellaselle tekis mieli antaa muuta hyvitystä kuin just ja vain sen mitä kuuluu. Hyvähän se teidän on haukkua aspa maan rakoon, kun tiedätte ettei aspa voi sanoa/puolustatua oikeen mitenkään! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille =D

        www.aasiakas.net
        JA LOPPUUN VIELÄ: =D

        Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
        Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

        Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
        Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

        "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
        Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

        Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
        Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

        Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.
        Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

        Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
        Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

        Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
        Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

        Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
        Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

        Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
        Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

        Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.
        Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta

        Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.
        Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.

        Sää olet ehdottomasti väärällä alalla. Vaihda vielä kun voit. Suurin osa näistä sun valituksista on aivan turhia.


      • Hän vain

        Onko näin, että "minä vain", on AINA saanut hyvää palvelua. Ymmärrän toki, että jokaisella on omat huonot hetkensä. Mutta, ASIAKASPALVELIJA SAA PALKKANSA AMMATISTAAN JA ON ITSE VALINNUT ALANSA.... Luulisi,että MYÖS OMA TYÖPÄIVÄ SUJUISI KEPEÄMMIN HIEMAN TOISELLA ASENTEELLA!


      • Rannan tehdas
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Sää olet ehdottomasti väärällä alalla. Vaihda vielä kun voit. Suurin osa näistä sun valituksista on aivan turhia.

        Ei ole Kokkolan kaupoissa valittamista. Aina olen saanut hyvää palvelua niin CM, HH ja Niemellä muidenmuassa. Itse en osta homeista lihaa tjms. vaan tarkistan ostokseni ja katson päivämäärät.
        Nämä valittajat varmaan vasta kotona huomaavat virheostoksensa ja sekös v1tuttaa! Sitten purnataan netissä omaa typeryyttään.
        Röyhkeät vanhukset, jotka tukkivat hyllyjenvälit ja kiilaavat kassajonossa ovat parempi valittamisen aihe.


      • ei asiakaspalvelija
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Sää olet ehdottomasti väärällä alalla. Vaihda vielä kun voit. Suurin osa näistä sun valituksista on aivan turhia.

        kenelle siis toi viesti oli tarkoitettu??


      • ei asiakaspalvelija
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Sää olet ehdottomasti väärällä alalla. Vaihda vielä kun voit. Suurin osa näistä sun valituksista on aivan turhia.

        tarkotin tuota yllä olevaa kommenttia, kenelle toi siis on?


      • ei asiakaspalvelija
        ei asiakaspalvelija kirjoitti:

        tarkotin tuota yllä olevaa kommenttia, kenelle toi siis on?

        voihan per...ele!! ei noi kommentit nyt mee oikeeseen paikkaan joten jos ette tajunnu niin antaa olla..


      • ÄÖ?
        Rannan tehdas kirjoitti:

        Ei ole Kokkolan kaupoissa valittamista. Aina olen saanut hyvää palvelua niin CM, HH ja Niemellä muidenmuassa. Itse en osta homeista lihaa tjms. vaan tarkistan ostokseni ja katson päivämäärät.
        Nämä valittajat varmaan vasta kotona huomaavat virheostoksensa ja sekös v1tuttaa! Sitten purnataan netissä omaa typeryyttään.
        Röyhkeät vanhukset, jotka tukkivat hyllyjenvälit ja kiilaavat kassajonossa ovat parempi valittamisen aihe.

        ...että olet näppärä! SINÄ OLET TODELLA TÄYDELLINEN! Opettele kirjoittamaan ensiksi, vai oletko apukoulussa?


      • SamassaVeneessäOllut
        en halppiksen! kirjoitti:

        Tottakai asiakasta pitää tervehtiä ja hymyillä pitää, mutta ei sitä jaksa koko palveluhetken olla kuin naantalin aurinko. Itse olen ystävällinen kaikille asiakkaille ja juttelen niitten kans milloin mistäkin (ei siis kaupan asioista, vaan esim. säästä, niiden lemmikeistä) ellei ole ruuhkaa. Tykkään jutella asiakkaiden kanssa, mutta ärsyttää nämä asiakkaat jotka eivät voi kassalle tullessaan tervehtiä, ei sanota kiitosta, saatikka päästetä mitään sanaa suustaan, kun kysyy laitetaanko pankille, niin murahetaan jotain tai vaan nyökätään pikkasen ja katotaan pahasti. Palvelen nämäkin asiakkaat kunnolla, mutta vois asiakkaat itekkin joskus miettiä miten käyttäytyvät. Suurin osa hankalista asiakkaista on keski-ikäisiä miehiä. Saattavat iloisesti jutella jonossa toisen asiakkaan kans, mutta asiakaspalvelijaa kohdellaan kuin paskaa, tiuskitaan ja ollaan tosi tympeitä. Ja se puhelimessa puhuminen kassalla, ei ärsyttävämpää vois olla, siinä kun yrität sitten kysellä pankki/luotto, niin mulkastaan pahasti, jono seisoo ja kassaneiti joutuu oottaan että herra lopettaa puhelun. Ja sit kassaneiti saa muidenkin asiakkaiden vihat niskaan kun kestää. Onneks suurin osa asiakkaista on aivan mahtavia, ja kiitos heille. Heidän takia sitä työtä jaksaa tehdä. :)

        PS. Jos tuote on pilalla tai vioittunut, sen saa vaihtaa, mutta siitä ei tarvi raivota kassahenkilölle. Sen, joka siinä kassalla istuu, työnkuvaan ei yleensä kuulu kuin se itse kassa, ja hän ei ole syypää siihen jos jotain tavaraa hyllystä puuttuu. Sanan voi tottakai välittää eteenpäin, mutta kassahenkilölle siitä on turha raivota kun hän ei voi jonkun tuotteen tilaamiseen vaikuttaa muutakuin välittämällä sanaa eteenpäin. Jos tullaan ystävällisesti sanomaan jostain viallisesta/pilaantuneesta tavarasta niin mielellään hyvitän vähän ylimäärästäkin, mutta jos tulet kuin raivohärkä siihen kassalle ja haukut kaikeks mitä vaan voi, niin turha kuvitella että sellaselle tekis mieli antaa muuta hyvitystä kuin just ja vain sen mitä kuuluu. Hyvähän se teidän on haukkua aspa maan rakoon, kun tiedätte ettei aspa voi sanoa/puolustatua oikeen mitenkään! Aurinkoista päivän jatkoa kaikille =D

        www.aasiakas.net
        JA LOPPUUN VIELÄ: =D

        Kun kone ei lue koodia tai tuotteesta puuttuu hinta, aina joku valopää heittää "Se on sitte varmaan ilmainen!" HÖHÖHÖHÖ.
        Tiedoksi: Se on vitun vanha läppä ja saa kassassa aikaan vain kuplia vereen. Oikeasta lääkityksestä nauttiva saattaa vaivautua naurahtamaan.

        Jaksaa kantaa tuotteen kassalle, mutta toteaa sitten siinä, että "mä jätän tän pois".
        Tiedoksi: Sen päätöksen voi tehdä aiemminkin, esimerkiksi, jos siellä hyllyssä mistä tavaran ottaa ja laittaa sen kauniisti takaisin paikalleen. Kassa joutuu itse omalla tauollaan raahaamaan jätettyjä kamoja paikoilleen.

        "Paljos tästä saa alennusta?" -jankutus.
        Tiedoksi: Ei senttiäkään. Kassa ei päätä alennuksista.

        Kassa kysyy opetetusti jotain etukorttia. Vastaus: "Noeivittuoojaeikävittuikinävittutuuhaistavittupaskavitunkortteines".
        Tiedoksi: Pelkkä "Ei" riittää.

        Em. kortti löytyy, mutta se annetaan vasta siinä vaiheessa, kun kassa on jo lyönyt kuitin ulos.
        Tiedoksi: Korjaaminen tapahtuu useimmissa paikoissa korjauskuitin kautta ja vie aikaa ja vituttaa.

        Koko matka jonossa marmatetaan puoliääneen pitkiä jonoja ja sitten kassan kohdalle päästessä kiekaistaan kovaan ääneen "Teillä on ihan liian vähän kassoja täällä!"
        Tiedoksi: Se pieni tyttönen/poikanen, joka sitä konetta näpyttää, ei omista paskaakaan päätösvaltaa kassojen määrää koskevissa asioissa. Heitä vituttaa ihan yhtä paljon kuin asiakkaita. Kassojen lukumäärästä ja työvuoroista päätetään muualla.

        Kassalle avaudutaan siitä, jos tuotetta ei ole koneella tai koodista tulee väärä hinta.
        Tiedoksi: Kassahenkilö ei syötä tuotteiden hintoja koneelle, eikä tällä tavoin ole missään vastuussa tapahtuneesta. Hän ei voi osastojen ihmisten mokille mitään.

        Asiakas pakkaa kamojaan hihnan päässä ja pakkaa edelleen, kun kassa yrittää loppusumman ilmoittamalla saada häntä maksamaan. Asiakas pakkaa sinnikkäästi ensin loppuun ja tulee sitten vasta maksamaan.
        Tiedoksi: Koko jono odottaa ja syyttää siitä kassahenkilöä.

        Kasataan hihnalle 10 tavaraa päällekkäin ja valtaviin massoihin.
        Tiedoksi: Hihna ei liiku kun tunnistimen edessä on tavaraa. Kassan työ vaikeutuu, kun tavaroita joutuu tuuppimaan ja repimään.

        Antaa pentujen imeskellä lakupatukkaa jo paketin läpi ja ojentaa kassalle limaa valuvan, muodottomaksi imetyn paketin ja ihmettelee, kun kassa ei muka saa siitä viivakoodia. Tai avaa paketin jo valmiiksi ja repii viivakoodin.
        Tiedoksi: Tämäkin vituttaa ja on epäkohteliasta

        Kuvittelee että "vain päivän lehdet" ostaessaan voi kiilata koko jonon ja vaan heittää rahat kassalle.
        Tiedoksi: Vaikka jossain onkin lehdille pikakoodit ja tällainen periaatteessa onnistuu, silti käytös pistää nyppimään. Useimmissa paikoissa lehti pitää kuitenkin skannata viivakoodilla, niin kuin muutkin tuotteet. Niin.

        Aivan loistavat jutut! :D Ihan naulan kantaan. Näinhän se menee.


      • Minä vain..
        Hän vain kirjoitti:

        Onko näin, että "minä vain", on AINA saanut hyvää palvelua. Ymmärrän toki, että jokaisella on omat huonot hetkensä. Mutta, ASIAKASPALVELIJA SAA PALKKANSA AMMATISTAAN JA ON ITSE VALINNUT ALANSA.... Luulisi,että MYÖS OMA TYÖPÄIVÄ SUJUISI KEPEÄMMIN HIEMAN TOISELLA ASENTEELLA!

        Minä vain on saanut aina kohtuu hyvää palvelua. Tai oikeastaan mulla on muutakin ajattelemista, kuin se että hymyilläänkö minulle nyt tarpeeksi nätisti, vai ei. Tärkeintä on se että saa tavarat maksettua ja ulos kaupasta nopeasti ja sujuvasti. joku helkkarin elämäntarinaansa tarinoiva nysvääjä kassalla saa ohimosuonet pullistumaan aika äkkiä. tehokkuutta enemmän ja joutavaa tarinointia vähemmän, sillä saa minun pisteet..


      • me vain
        Minä vain.. kirjoitti:

        Minä vain on saanut aina kohtuu hyvää palvelua. Tai oikeastaan mulla on muutakin ajattelemista, kuin se että hymyilläänkö minulle nyt tarpeeksi nätisti, vai ei. Tärkeintä on se että saa tavarat maksettua ja ulos kaupasta nopeasti ja sujuvasti. joku helkkarin elämäntarinaansa tarinoiva nysvääjä kassalla saa ohimosuonet pullistumaan aika äkkiä. tehokkuutta enemmän ja joutavaa tarinointia vähemmän, sillä saa minun pisteet..

        Jos lukisit viestejä tarkemmalla, kuin "puusilmällä", ehkä ymmärtäisit TODELLA mistä on kysymys... Ei vaadita "tarinointia ja helliä katseita",vaan asiallista palvelua. Esim. tällä viikolla olin Halpa-hallissa ja purkanut koko kärryn ostoksia hihnalle... Kassa löi yht´äkkiä "KASSA SULJETTU" hihnalle ja lähti kahville. Jouduin kasaamaan tavarat takaisin ja toiselle kassalle.... ASIAKASPALVELUA sinunkin mielestä "MINÄ VAIN"????


      • vastaaa...
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Sää olet ehdottomasti väärällä alalla. Vaihda vielä kun voit. Suurin osa näistä sun valituksista on aivan turhia.

        Nuo valitukset jotka tossa lopussa luki ei ollut ihan omia keksimiäni, vaan lainattuja toiselta sivulta... mutta nuo pitävät aika lailla paikkaansa myös omalla kohdallani. Tykkään asiakaspalvelijan työstä mutta jotkut asiakkaat voisi joskus itekkin miettiä miten käyttäydytään. Itsekin inhoan käydä eräissä kaupoissa ostoksilla kun aspa on tympeä eikä sano "hei". Noista jutuista vaan niin moni on totta, ei tajuta että jos on jonoa ja kassaneiti on sulle loppusumman sanonut niin asiakas tyytyväisenä pakkaa ostokset eka ja tulee vasta sitten maksaan, ja sitten mä saan sen paskan niskaan muilta asiakkailta kun kestää. Sekin jos jostain tavarasta tulee eri hinta mitä tuotteen kohdalla on hyllyssä lukenut, niin ihan turha raivota aspalle, en muista jokaisen tuotteen hintaa ulkoa, enkä itse laita niitä koneelle niin siitä on turhaa alkaa mua haukkumaan (asiasta voi sanoa nätisti, ja korjaan hinnan). Alennusta en myöskään voi antaa, ellei tuotteessa ole jokin pieni vika. Jos lapsi on imenyt jonkun patukan paperin ihan pilalle, niin tottakai se ärsyttää kun joudun lähteen sen takia hakeen uutta hyllystä että saan hinnan. Vaikka ostaisit vain yhden tikkarin niin se ei silti oikeuta etuilemaan jonossa, mua katsotaan vihaisesti sen jälkeen. Sun mielestä ne ehkä tuntuu pieniltä asioilta, mutta kun niitä tapahtuu päivittäin niin välillä tuntuu mitä joidenkin asiakkaiden mielessä liikkuu, ja ne on ne samat asiakkaat jotka näin tekee. Jokaisella on omat mielipiteet asioista. Hyvää kevään jatkoa sullekkin :)


      • asiakaspalvelija
        vastaaa... kirjoitti:

        Nuo valitukset jotka tossa lopussa luki ei ollut ihan omia keksimiäni, vaan lainattuja toiselta sivulta... mutta nuo pitävät aika lailla paikkaansa myös omalla kohdallani. Tykkään asiakaspalvelijan työstä mutta jotkut asiakkaat voisi joskus itekkin miettiä miten käyttäydytään. Itsekin inhoan käydä eräissä kaupoissa ostoksilla kun aspa on tympeä eikä sano "hei". Noista jutuista vaan niin moni on totta, ei tajuta että jos on jonoa ja kassaneiti on sulle loppusumman sanonut niin asiakas tyytyväisenä pakkaa ostokset eka ja tulee vasta sitten maksaan, ja sitten mä saan sen paskan niskaan muilta asiakkailta kun kestää. Sekin jos jostain tavarasta tulee eri hinta mitä tuotteen kohdalla on hyllyssä lukenut, niin ihan turha raivota aspalle, en muista jokaisen tuotteen hintaa ulkoa, enkä itse laita niitä koneelle niin siitä on turhaa alkaa mua haukkumaan (asiasta voi sanoa nätisti, ja korjaan hinnan). Alennusta en myöskään voi antaa, ellei tuotteessa ole jokin pieni vika. Jos lapsi on imenyt jonkun patukan paperin ihan pilalle, niin tottakai se ärsyttää kun joudun lähteen sen takia hakeen uutta hyllystä että saan hinnan. Vaikka ostaisit vain yhden tikkarin niin se ei silti oikeuta etuilemaan jonossa, mua katsotaan vihaisesti sen jälkeen. Sun mielestä ne ehkä tuntuu pieniltä asioilta, mutta kun niitä tapahtuu päivittäin niin välillä tuntuu mitä joidenkin asiakkaiden mielessä liikkuu, ja ne on ne samat asiakkaat jotka näin tekee. Jokaisella on omat mielipiteet asioista. Hyvää kevään jatkoa sullekkin :)

        Asiakaspalvelijan ei tarvitse miettiä mitä kenenkin päässä liikkuu, niinkuin ihmisten yleensäkkään. "Asiakaspalvelija" vaati iloista mieltä, pitkää pinnaa, halua palvella ihmistä, nöyryyttä. En sano että kaikki asiakkaat ovat aina oikeassa, mutta se justiinsa tekee haastavan asiakaspalvelutyössä. Omaa asennetta kannattaa miettiä, jos se on "vihainen ja kiukkuinen" asiakasta kohtaan, se helposti heijastuu palvelutilanteeseen. Tässä voisi sanoa, "sitä saa mitä tilaa".


      • kiukunpuuskat
        me vain kirjoitti:

        Jos lukisit viestejä tarkemmalla, kuin "puusilmällä", ehkä ymmärtäisit TODELLA mistä on kysymys... Ei vaadita "tarinointia ja helliä katseita",vaan asiallista palvelua. Esim. tällä viikolla olin Halpa-hallissa ja purkanut koko kärryn ostoksia hihnalle... Kassa löi yht´äkkiä "KASSA SULJETTU" hihnalle ja lähti kahville. Jouduin kasaamaan tavarat takaisin ja toiselle kassalle.... ASIAKASPALVELUA sinunkin mielestä "MINÄ VAIN"????

        Näköjään näitä Halpahalli "sattumuksia" on paljon. Tapauksestani on jonkinverran aikaa. Minäkin tarvitsin kenkäosaston myyjään, odottelin häntä kahvitauolta. en sanonut mitään, muuta myyjä "tiuskaisi", että pitäähän heidänkin kahvitauot pitää (tietenkin), mutta miksi olla vihainen, tuli mieleen, että tulin ehkä vääränä ajankohtana (kahvitauko) kysyneeksi hänen palvelujaan.


    • Menispä_nurin

      -Ei ne kassat tervehdi. Ikinä.
      -Kerran olisin ostanut parvekesettiä, mutta osastolla ei ollut myyjää, joka olisi voinut pysähtyä ja sekin, jonka lopulta sain puheyhteyteen, soitti myyjää osastolle. KAHDESTI! Eikä se myyjä varmaan vielä tänäänkään ole päässyt sinne osastolle palvelemaan asiakkaita.
      -Kirjallisiin asiakaspalautteisiin/reklamaatioihin ei myöskään ole koskaan vastattu.

      • jkkhoiho

        -gigantti
        -k-rauta


      • Ostajatar
        jkkhoiho kirjoitti:

        -gigantti
        -k-rauta

        Kyllä se vika varmaankin on aika usein ostajapäässä. Halpa-Hallissa on pääsääntöisesti kivat kassat. Miksi sitä nyt pitäisi niin kauheasti hymyillä ja keikistellä asiakkaan kanssa. Riittää kun tervehtii ja tekee työnsä.

        Meitä on moneksi. On ihmisiä joille ei kelpaa mikään. Valitetaan ihan kaikesta. Ilmaiseksi pitäisi tavaraa saada ja oikein kauhalla kaivetaan jos joku pienikin epäkohta huomataan.

        Ei käy kyllä kateeksi. Itse en jaksaisi päivääkään kuunnella ihmisten valituksia.


      • kauppaa vaihtanut
        Ostajatar kirjoitti:

        Kyllä se vika varmaankin on aika usein ostajapäässä. Halpa-Hallissa on pääsääntöisesti kivat kassat. Miksi sitä nyt pitäisi niin kauheasti hymyillä ja keikistellä asiakkaan kanssa. Riittää kun tervehtii ja tekee työnsä.

        Meitä on moneksi. On ihmisiä joille ei kelpaa mikään. Valitetaan ihan kaikesta. Ilmaiseksi pitäisi tavaraa saada ja oikein kauhalla kaivetaan jos joku pienikin epäkohta huomataan.

        Ei käy kyllä kateeksi. Itse en jaksaisi päivääkään kuunnella ihmisten valituksia.

        halpa-hallissa töykein palvelu.Tämä on ainakin minun mielipiteeni,kokkolasta löytyy myös tosi ammattitaitoisia myyjiä.


      • jannuska
        Ostajatar kirjoitti:

        Kyllä se vika varmaankin on aika usein ostajapäässä. Halpa-Hallissa on pääsääntöisesti kivat kassat. Miksi sitä nyt pitäisi niin kauheasti hymyillä ja keikistellä asiakkaan kanssa. Riittää kun tervehtii ja tekee työnsä.

        Meitä on moneksi. On ihmisiä joille ei kelpaa mikään. Valitetaan ihan kaikesta. Ilmaiseksi pitäisi tavaraa saada ja oikein kauhalla kaivetaan jos joku pienikin epäkohta huomataan.

        Ei käy kyllä kateeksi. Itse en jaksaisi päivääkään kuunnella ihmisten valituksia.

        Niinpä, se riittäis kun kassa vaivautuis tervehtimään. Mutta kun valitettavan usein vaan tuolla halpahallissa ne vanhemmat naiset ei katsettaan nosta ja vaivaudu tervehtimään. Ja sama tuolla apteekissa. Ei todellakaan tarvi kauheasti hymyillä ja keikistellä, se pelkkä "hei" riittää ja tietysti plussaa jos sen sanoo ystävällisesti! Muuta ei tarvi niin asiakas on varmasti tyytyväinen!!!


      • käyn uudestaan
        kauppaa vaihtanut kirjoitti:

        halpa-hallissa töykein palvelu.Tämä on ainakin minun mielipiteeni,kokkolasta löytyy myös tosi ammattitaitoisia myyjiä.

        Olen useasti käynyt rossossa syömässä ja aina olen vatsani täyteen evästä saanut ja palvelu on ollut hyvää ja asiallista niin nuorilta kuin kokeneilta työntekijöiltä.Kun hymyn suot niin hymyn myös saat.


      • ystävällisesti hän
        jannuska kirjoitti:

        Niinpä, se riittäis kun kassa vaivautuis tervehtimään. Mutta kun valitettavan usein vaan tuolla halpahallissa ne vanhemmat naiset ei katsettaan nosta ja vaivaudu tervehtimään. Ja sama tuolla apteekissa. Ei todellakaan tarvi kauheasti hymyillä ja keikistellä, se pelkkä "hei" riittää ja tietysti plussaa jos sen sanoo ystävällisesti! Muuta ei tarvi niin asiakas on varmasti tyytyväinen!!!

        juuri näin.


      • saanut,
        ystävällisesti hän kirjoitti:

        juuri näin.

        oikein pitää muistella, jos huonoa palvelua yrittää miettiä:-o. En keksi kyllä moittimista mistään kaupasta. Ennemminkin tulee mieleen, miten usein olen pitänyt ovea auki jälkeeni tulevalle asiakkaalle, ja kuinka moni heistä on mennyt niskat kyyryssä sisälle/ulos tai mulkaissut minuun päin, itse olen ollut jo valmiiksi hymyilemässä...;-D. Mikä niitä kauppojen asiakkaita vaivaa?! Miten on niin vaikeaa sanoa "kiitos" tai jotakin sinne päin, tai katsoa kohti ja hymyillä? Ovatko kaikki muutkin yhtä ujoja? Ujoudestani huolimatta uskallan itse katsoa kanssaihmisiäni ja jopa kiittää, jos siihen syytä on.


    • kyllähän näitä......

      Kokkolan Auto huolto, Nyman, Minimani, Anvia

      • kovat on arvot

        Onhan tuo minimanikin aikamoinen palvelupaikka. Tässä taannoin kysyin, että onko uudenpia jogurtteja, kun päiväys oli mennyt umpeen. Niin myyjä tiuskasi, että kyllä niitä voi syödä pariviikkoa myyntipäivän jälkeenkin, niinhän tietenkin voikin, mutta en minä kyllä kaupan vanhaa tavaraa osta täydellä hinnalle, enkä kyllä ois tälläkertaa ostanut alennuksellakaan (koska ei ollut tarvetta siihen). Kummia tiuskijoita palveluammatissa on nykyään, jos jotain sanoo, niin hyvä ettei asiakasta haukuta lyttyyn.


    • jepjep..

      Kävinpä tässä taannoin ostamassa kenkiä intersportista...
      Asiakaspalvelussa ongelma kohtia oli mm:
      -palvelu hidasta (liikkeessä kuus eri myyjää ja kaikki puhuu keskenään)
      -kengistä vastaava henkilö ei voinut neuvoa, ja opastaa vaan nainen kassalta tulee myymään minulle kenkiä joista ei tiedä mitään!

      En tiedä missä tökkii.Onko ongelma siinä että en ole tarpeeks eksyneen tai varakkaan näköinen vai mikä????

      Sinäänsä ei kiinnosta missä ongelma kiikasti mutta erittäin paska maku jäi suuhun.Tässä kuussa menee uudet juoksukengät ostoon (olen muutenkin urheiluvaatteiden suur kuluttaja) ja takaan että intersportista en niitä jalkineita osta.Kokkolasta intersport meni kerralla boikottiin.

      • Vissiin köyhä

        Aika monessa auto kaupassa ei ole tultu autoja myymään. Voi olla että näytän nuorelta ja köyhältä, mutta asia ei näin aina ole. Tällä hetkellä mulla on kahdessa autossa rahaa kiinni noin 35 tuhatta euroa.
        Huonoimmat auto kaupat tällä hetkellä ovat kohdallani olleet, Käyttöauto, Wetteri ja Pörhön huolto.
        Pörhöltä voin kehua entistä haaralan myyjää, joka otti minutkin tosissaan.
        Paskimman tittelin vie Käyttöauto.


      • X+Y=?
        Vissiin köyhä kirjoitti:

        Aika monessa auto kaupassa ei ole tultu autoja myymään. Voi olla että näytän nuorelta ja köyhältä, mutta asia ei näin aina ole. Tällä hetkellä mulla on kahdessa autossa rahaa kiinni noin 35 tuhatta euroa.
        Huonoimmat auto kaupat tällä hetkellä ovat kohdallani olleet, Käyttöauto, Wetteri ja Pörhön huolto.
        Pörhöltä voin kehua entistä haaralan myyjää, joka otti minutkin tosissaan.
        Paskimman tittelin vie Käyttöauto.

        Minä tänän ostin "Motonetissa" Tamperella kaukalo matoja auton mutta etu matoja oli ei sopivia
        polkimet osuivat kuljettajan matto hyvin ,tottakaj minä halunut palauta matoja ja ota raha takaisin mutta ylätys ylätys motonetissa ei saa tavarasta raha vai vaihto mahdolisus niin mulle sanoi poika
        info pistessa tottakai han ei tiennut että minä tiedän säntoja ja laki koskka itse tehnyt töittä
        kaupoissa ja tiedän että jos minä asiakas haluan takaisin raha on pakko mulle palauta takaisin raha
        minä sanoi motonettin työntekijalle että han kutsuisi pomo tai työn johtaja mutta hän sanoi että
        hän poissa siten sanoi että hänella ei ole aika minä kysyin puhelinnumero pomot tai johtajan
        mutta tas ylätys ei myjat ekä muut työn tekijat ei kukka tiennut oma johtajan numeroa
        minä menin varaosasosastolle ja vaihtanut siellä vain varaosanosaston työntekija antannut mulle rahanpalautus kuiti ja viellä sanoi mulle että hän vain tällä keralla palauta mulle raha (miks vain tällä keralla ?) mitä hän tarkoiti minä en kysynyt vain otin kuiti ja raha kassalta.
        tottakai Tamperen motonettin palautus lomakke oli täynä sen jälkken.


    • ohan noita..

      Hemtexissä on jotenki tympee myyjä. Huonoa palvelua olen saanut Suomi-Soffasta, ostin sohvan tammikuussa, jonka sain vasta toukokuussa! Vielä piti maksaa etukäteen, lupailtiin että tulee sillä ja sillä viikolla mutta aina siirtyi. Sieltä en osta enää koskaan mitään, ellen saa tuotetta heti ja sillä hetkellä mukaani, ja en ainakaan maksa enää ennakkoon koskaan huonekaluja.

      • jubeeeeelius

        Itse en ainakaan enää ikinä osta suomisoffasta _MITÄÄN_! Eka meni 6vk että sain sohvan jonka maksoin etukäteen, sitten sain väärän sävyiset osat jotenka taas 6vk.. sitten se oli RIKKI! Ja 6vk sen jälkeen sain toimivan ja oikean värisen sohvan. NOU TÄNKS SUOMISOFFALLE!!!


      • 250810
        jubeeeeelius kirjoitti:

        Itse en ainakaan enää ikinä osta suomisoffasta _MITÄÄN_! Eka meni 6vk että sain sohvan jonka maksoin etukäteen, sitten sain väärän sävyiset osat jotenka taas 6vk.. sitten se oli RIKKI! Ja 6vk sen jälkeen sain toimivan ja oikean värisen sohvan. NOU TÄNKS SUOMISOFFALLE!!!

        ...Kannattaa katsoa Kajaani-keskustelusta, mikä mätäpaise koko firma on, millä tavalla porukat siellä tehtaalla otetaan töihin, tai luvataan töitä kun kurssi on käyty. TE-keskuksen varoja käytetään väärin, kun otetaan muutaman kuukauden välein uusi kurssiporukka tekemään ilmaiseksi huonekaluja ja kun kurssi päättyy, niin kaikille kenkää ja uutta sisään.

        Kun googlaa hakusanan Suomi-Soffa, tulee näyttöön enimmäkseen linkkejä joiden antama tieto ei tosiaankaan mairittele firmaa, joten ei ainoastaan SS Kokkola ole huonossa kurssissa.

        Mutta henk.kohtaisesti koen, että tavarataloista huonointa palvelua tarjoaa HH. Asiakaspalvelua on se, että valikoimista löytyy myös lain sallimat keppanat, lonkerot, siiderit tai tupakat. Ja myös se, että kauppa on auki sunnuntaisin. Mutta omapahan on mokansa jos ne sadat tuhannet eurot, jotka ketjulta jäävät näin toimien saamatta, eivät omistajia kiinnosta.


    • robertnedevetil

      onko säätiöllä hyvä palvelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5263
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2595
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

      Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      913
    Aihe