Kirjallisuus?

keijokoodaaja

Onko kenellakaan hyvaa kirjaa Java ohjelmoinnista (nimenomaan applettien), eika nyt niita netti linkkeja, haluan kovaa musteella kirjotettua faktaa mita voi lukea muuallakin kuin nayttopaatteen edessa.
Perus asiat ovat hallussa, tosin kertaus on opintojen aiti.
Eli mika kirja olisi hyva tammoiselle sunnuntai koodaajalle?

9

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota tuota... Onkohan ihan järkevää kun Java appletit ovat Flashin ohella kuolemassa pois kun HTML5 on ihan nurkan takana?

      No, Java appletteja kyllä käytetään peliohjelmoinnissa vielä ainakin pari vuotta ja ehkä pitempään kun Java on Java 6:n myötä alkanut siirtyä enemmän desktopohjelmointiin.. Samat softat sitten siirtää helposti appleteiksi jos haluaa. Tämä kirja voisi olla mielenkiintoinen: http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg/

      Saa muuten tilattua paperilla, sekä voi myös itse tulostaa jos huvittaa. Suosittelen muuten lämpimästi jonkun miniläppärin hankkimista lukulaitteeksi, itse luen ohjelmointiaiheisia juttua lähes aina kun käyn paskalla.

      • keijokoodaaja

        Javaa opettelen lahinna ajankuluksi, en ole niin kiinnostunut suurien massiivisten softien tekemisesta, lahinna pikku ajanvietteesta ja omasta kivasta.
        Tosin mobiili ymparistossa koodaaminen kuullostaa todella mielenkiintoiselta ja ilmeisesti java on siihen aivan toimiva vaihtoehto ainakin toistaiseksi.
        Antamasi linkki nayttaa hyvalta, mutta silti kaipaisin sita kovakantista tietopankkia (ehka olen liian vanhanaikainen) ja tuon printtaaminen on sinaansa jo oma projekti etta mielellaan tuota sitten selaimesta selaisi.


      • keijokoodaaja kirjoitti:

        Javaa opettelen lahinna ajankuluksi, en ole niin kiinnostunut suurien massiivisten softien tekemisesta, lahinna pikku ajanvietteesta ja omasta kivasta.
        Tosin mobiili ymparistossa koodaaminen kuullostaa todella mielenkiintoiselta ja ilmeisesti java on siihen aivan toimiva vaihtoehto ainakin toistaiseksi.
        Antamasi linkki nayttaa hyvalta, mutta silti kaipaisin sita kovakantista tietopankkia (ehka olen liian vanhanaikainen) ja tuon printtaaminen on sinaansa jo oma projekti etta mielellaan tuota sitten selaimesta selaisi.

        No, sen saa tilattua kyllä kovakantisena. Tietysti se maksaa.. Nykypäivänä alkaa olla suuntaus se, että kirjan ostaminen fyysisenä on lähinnä kannanotto, että haluaa tukea rahallisesti kyseisen kirjan tekijää.


      • keijokoodaaja
        M-Kar kirjoitti:

        No, sen saa tilattua kyllä kovakantisena. Tietysti se maksaa.. Nykypäivänä alkaa olla suuntaus se, että kirjan ostaminen fyysisenä on lähinnä kannanotto, että haluaa tukea rahallisesti kyseisen kirjan tekijää.

        Niinhan se vahan on mika sinansa on harmi.
        Yksityiskohtiin sen enempaa tarketumatta kirjat vain toimii itselleni kaikin puolin paremmin kuin pikseloity teksti.
        Niita on myoskin mukavampi lukea kun ei tarvii kokoajan naputella tai scrollailla ruutua.


      • keijokoodaaja kirjoitti:

        Niinhan se vahan on mika sinansa on harmi.
        Yksityiskohtiin sen enempaa tarketumatta kirjat vain toimii itselleni kaikin puolin paremmin kuin pikseloity teksti.
        Niita on myoskin mukavampi lukea kun ei tarvii kokoajan naputella tai scrollailla ruutua.

        En minä tiedä kuinka surkeata näyttöä käytät mutta minulla kun on 8.9" 1024x600 näyttö jossa subpiksel antialiasing, (puhuttaisiin siis 3072x600 tarkkuudesta fonteilla) ja pienellä laskimen näpyttelyllä saataisiin lähes 352dpi tarkkuus mikä on varsin hyvä.

        En kyllä ymmärrä mitä ihmettä siinä pitää naputella kun klikkaa kuvaketta ja scrollaus käy kätevästi peukaloa painamalla. Lukeminen on miellyttävämpää kuin paperilta, koska haut on niin tehokkaita ja materiaalia mahtuu niin äärettömän paljon pieneen tilaan eikä tarvitse sivuja käännellä.. Painaa vaan vähän peukalolla niin on ruudulla taas uutta tekstiä.


      • keijokoodaaja
        M-Kar kirjoitti:

        En minä tiedä kuinka surkeata näyttöä käytät mutta minulla kun on 8.9" 1024x600 näyttö jossa subpiksel antialiasing, (puhuttaisiin siis 3072x600 tarkkuudesta fonteilla) ja pienellä laskimen näpyttelyllä saataisiin lähes 352dpi tarkkuus mikä on varsin hyvä.

        En kyllä ymmärrä mitä ihmettä siinä pitää naputella kun klikkaa kuvaketta ja scrollaus käy kätevästi peukaloa painamalla. Lukeminen on miellyttävämpää kuin paperilta, koska haut on niin tehokkaita ja materiaalia mahtuu niin äärettömän paljon pieneen tilaan eikä tarvitse sivuja käännellä.. Painaa vaan vähän peukalolla niin on ruudulla taas uutta tekstiä.

        En tieda miksi rupesit vaantamaan asiasta kun kyse on mielipiteesta.
        Asia on nytten niin etta kun tyokseen joutuu nayttopaatteita tuijottamaan, sita ei valttamatta halua vapaa-ajalla istua siina ruudun edessa, nako on jo muutenkin heikko, linsseja tarvii.
        Toiseksi, totta, data mahtuu pieneen tilaan mutta jos haluat sita lukea tarvitset siihen tietokoneen, kun taas kirja tulee katevasti mukana esimerkiksi repussa, toki et voi kantaa koko kirjastoa mukana, mutta se ei tassa ole tarkoituskaan?


      • keijokoodaaja kirjoitti:

        En tieda miksi rupesit vaantamaan asiasta kun kyse on mielipiteesta.
        Asia on nytten niin etta kun tyokseen joutuu nayttopaatteita tuijottamaan, sita ei valttamatta halua vapaa-ajalla istua siina ruudun edessa, nako on jo muutenkin heikko, linsseja tarvii.
        Toiseksi, totta, data mahtuu pieneen tilaan mutta jos haluat sita lukea tarvitset siihen tietokoneen, kun taas kirja tulee katevasti mukana esimerkiksi repussa, toki et voi kantaa koko kirjastoa mukana, mutta se ei tassa ole tarkoituskaan?

        Minulla menee miniläppäri mukana repussa, olkalaukussa, vyölaukussa ja missä vaan haluankin. Se vaan on ergonomisempi kuin kirja, mutta ei yhtään epämukavempi lukea. Voin siis kantaa kirjaston repussa.


      • keijokoodaaja
        M-Kar kirjoitti:

        Minulla menee miniläppäri mukana repussa, olkalaukussa, vyölaukussa ja missä vaan haluankin. Se vaan on ergonomisempi kuin kirja, mutta ei yhtään epämukavempi lukea. Voin siis kantaa kirjaston repussa.

        Jeps, pointti niinkuin ensimmaisessa viestissa sanoin on: "..haluan kovaa musteella kirjotettua faktaa mita voi lukea muuallakin kuin nayttopaatteen edessa."
        myoskin,
        "..kun tyokseen joutuu nayttopaatteita tuijottamaan, sita ei valttamatta halua vapaa-ajalla istua siina ruudun edessa.."
        Sa puhut ihan muista asioista ja koitat puskea omaa agendaa, tamahan ei ole mitaan uutta, kyseessa kuitenkin on internet.

        On minullakin lappari, kirjainmerkeissa on toistakymmenta sivua suomen ja englannin kielisia java tutoriaaleja, niin ja pistetaan viela paremmaksi, minapas voin tunkea kirjan povariin meneeko lapparisi sinne? Kummassakohan kestaa akku pidempaa, kirjassa vai kannettavassa?
        Eiku ei, ala vastaa, lopetan myos itsekkin kommentoimisen ja kysyn uudestaan etta:

        Tietaako kukaan hyvaa javaan (mielellaan applettien) tekoon liittyvaa kirjallisuutta?


      • keijokoodaaja kirjoitti:

        Jeps, pointti niinkuin ensimmaisessa viestissa sanoin on: "..haluan kovaa musteella kirjotettua faktaa mita voi lukea muuallakin kuin nayttopaatteen edessa."
        myoskin,
        "..kun tyokseen joutuu nayttopaatteita tuijottamaan, sita ei valttamatta halua vapaa-ajalla istua siina ruudun edessa.."
        Sa puhut ihan muista asioista ja koitat puskea omaa agendaa, tamahan ei ole mitaan uutta, kyseessa kuitenkin on internet.

        On minullakin lappari, kirjainmerkeissa on toistakymmenta sivua suomen ja englannin kielisia java tutoriaaleja, niin ja pistetaan viela paremmaksi, minapas voin tunkea kirjan povariin meneeko lapparisi sinne? Kummassakohan kestaa akku pidempaa, kirjassa vai kannettavassa?
        Eiku ei, ala vastaa, lopetan myos itsekkin kommentoimisen ja kysyn uudestaan etta:

        Tietaako kukaan hyvaa javaan (mielellaan applettien) tekoon liittyvaa kirjallisuutta?

        "On minullakin lappari, kirjainmerkeissa on toistakymmenta sivua suomen ja englannin kielisia java tutoriaaleja, niin ja pistetaan viela paremmaksi, minapas voin tunkea kirjan povariin meneeko lapparisi sinne?"

        Läppärini meni vyölaukussa talvipakkasilla joten oleellisesti sama asia.

        Akku kesti 9h, eli ihan riittävästi. Nyt on vähän mehut alkaneet akusta vähenemään kun on puolitoista vuotta vanha mutta jossain välissä sitten tehoakku joka kestää 18h.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe