Olisi todella kuva kuulla tämän alan opiskelijoilta lisää kyseisestä koulutuksesta! Millaista ollut, oletko tykännyt? Minkä koulutuksen jälkeen olet alalle hakenut, lukion vai amiksen? Kaikkea saa kertoa aiheeseen liittyen! Itse olen valmistunut viime keväänä ylioppilaaksi ja välivuotta olen viettänyt. Kauneusala kiinnostaa, joten tää on ainut amk-linjoista joka kiinnostaa, joten olisi kiva kuulla enmmän aiheesta. Olen hakenut myös varmuuden vuoksi amikseen kosmetologilinjoille.
KIITOS tuhannesti vastaaji
ESTENOMIN opinnot!
13
6958
Vastaukset
- ...tyty....
Joo, minua kans kiinnostais tämä asia. Aiemmin itekkin kyselin, mutta kukaan ei vastannut :/
Toivottavasti nyt joku estenomi opiskelija tai jo valmistunut löytää tämän.
Kiinnostaa kovasti! :)- emskuuuu
Joo mä toivon kans että joku nyt eksyis tänne vastaamaan! Koska noilta opintoluotsin ynnä muiden koulutussivujen puolelta saa vaan ympäripyöreän kuvan opinnoista. Joten olisi kiva kuulla kokemuksia suoraan opiskelijoilta/valmistuneilta!
- koopy
emskuuuu kirjoitti:
Joo mä toivon kans että joku nyt eksyis tänne vastaamaan! Koska noilta opintoluotsin ynnä muiden koulutussivujen puolelta saa vaan ympäripyöreän kuvan opinnoista. Joten olisi kiva kuulla kokemuksia suoraan opiskelijoilta/valmistuneilta!
Kaverini opiskelee estenomiksi. On kuulemma ollut hiemas pettymys, oli suuremmat odotukset. Kaverin mielestä saisi luultavasti paremman opetuksen, jos valmistuu ensin kosmetologiksi ja sen jälkeen tradenomiksi. Mutta kyllä se siitä silti tykkää. Enemää en osaa kertoa, kun ei itsellä kerran ole kokemusta.
- emskuuu
koopy kirjoitti:
Kaverini opiskelee estenomiksi. On kuulemma ollut hiemas pettymys, oli suuremmat odotukset. Kaverin mielestä saisi luultavasti paremman opetuksen, jos valmistuu ensin kosmetologiksi ja sen jälkeen tradenomiksi. Mutta kyllä se siitä silti tykkää. Enemää en osaa kertoa, kun ei itsellä kerran ole kokemusta.
koopy, kiitos tiedosta vaikket itse opiskelekkaan alaa :) Mietin kanssa tota että jos nyt kävis kosmetologilinjan ensin, jos sinnekkään edes pääsee. Meneepä vaikeeks kun ei oikein keksi muita amk aloja itselleen :/
- kosmari
Moikka!
Itse hain lukion jälkeen kaksi kertaa Turun amk:n estenomilinjalle. Nyt opiskelen yo-pohjaisella kosmetologilinjalla. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli paljon parempi ratkaisu. Olen kuullut, että suuri osa lukiopohjaisista lopulta keskeyttää opintonsa, kun takataskussa ei ole hyödyllistä tietotaitoa. Ja onhan sinne toki helpompi päästäkin, kun on ammattitutkinto alla. Olen myös kuullut että kyseinen koulutusohjelma on vielä aika lapsen kengissä. Että jos erityisesti kaupallinen ala kiinnostaa, kannattaa ennemmin hakeutua juuri tradenomilinjalle. Mutta sitten kun pääsykokeen haastattelussa kysytään miksi on hakeutumassa alalle, älkää vaan vastatko "noh, öö tykkään meikata" niinkuin se mun viimekertainen pari. Ihmisillä on vähän väärä käsitys tuosta linjasta. Varsinaista käytännön harjoitteluahan siellä EI ole. Ja kemiaa on myös kuulemma lisätty opetukseen...
Mutta kyllä mä silti vuoden päästä sitten taas sinne haen. Ei tästä nyt ollut varmaan oikein mitään apua kellekään mut eniveis. Tsemppiä hakuun kaikille! =) - "terska"
koopy kirjoitti:
Tradenomi pohja ja päälle Estenomikoulutus. Töitä löytyy aivan varmasti ainakin pääkaupun kiseudulta.
Lukion jälkeen pyrin tradenomiksi ja sieltä sitten estenomiksi.
Kerto onko valintani oikea' etuk'kiittäen
- Estenomi
Olen vastavalmistunut estenomi (AMK) Laurea-ammattikorkeakoulusta. Lukio pohjalta hakeuduin silloiseen Stadiaan opiskelemaan kauneudenhoitoalan koulutusohjelmaa, ja nyt valmistuin Laureasta, johon koulutus siirtyi. Siirto oli todella hyvä ratkaisu mielestäni koulutusohjelmalle; paremmat tilat, parempi sijainti ja arvostettu ammattikorkeakoulu. Itselläni oli kiinnostusta ja intohinoa alaa kohtaan, joten välivuoden jälkeen lähdin opiskelemaan estenomiksi. En tiennyt koulutuksesta mitään muuta kuin mitä olin oppilaitoksen nettisivuilta lukenut. Ensimmäisen vuoden jälkeen en ollut lainkaan varma haluanko jatkaa alan opiskelemista koska koulutusohjelma oli vielä 2006 lapsenkengissä. Itsepäinen ja sinnikäs kun olen jatkoin, ja nyt 4.vuoden opiskeliurakan jälkeen olen tyytyväinen päätökseeni. Etsin tällä hetkellä minua kiinnostavia työmahdollisuuksia ja olen varma, että tulevaisuudessa työllistyn sinne minne haluan! Opiskeluun kuului paljon kemiaa, liiketaloutta ja markkinointia. Kielten opiskelu, varsinkin englannin on myös tärkeää, koska kirjallisuutta ja alan materiaalia on paljon englanninkielisenä, ja työskennellessä markkinoinnin tai maahantuonnin puolella englannin kielen osaaminen on välttämätöntä. Olen lähdössä opiskelemaan tämän lisäksi vielä liiketaloutta, koska haluan täydentää tämän osa-alueen osaamista. Itse koen kosmetologin tutkinnon itselleni tarpeettomaksi. En ole kiinnostunut saamaan kädentaitoja vaan juuri sitä mitä estenomin koulutukselta sainkin; markkinoinnillista osaamista ja raaka-aine tuntemusta! Koulutusohjelman opettajat tekevät arvokasta työtä kehittäessään kokoajan koulutuksen tasoa. Opetussuunnitelmaa kehitetään vuosittain mm. opiskelijoiden antaman palautteen kautta. Hakijamäärä on kasvanut viime vuosina rähähdysmäisesti, mutta jos ala todella kiinnostaa niin kannattaa ehdottomasti hakea. Kannattaa punnita mitä koulutukselta haluaa ja mitkä työtehtävät kiinnostavat. Eikun tsemppiä opiskeluun! :)
- Hieman ulalla
Mitä tällainen estenomi oikein tekee työkseen valmistuttuaan...? Onko työ kauneudenhoitotuotteiden myyntiä vai kosmetologin töitä...? Vai...? Tämän hetken tutkintoviidakossa ei meinaa enää mukana pysyä.
- .......
Hieman ulalla kirjoitti:
Mitä tällainen estenomi oikein tekee työkseen valmistuttuaan...? Onko työ kauneudenhoitotuotteiden myyntiä vai kosmetologin töitä...? Vai...? Tämän hetken tutkintoviidakossa ei meinaa enää mukana pysyä.
tämä estenomi olisi sellainen mediaseksikäs tutkinto, jolla ei ole minkäänlaista todellista tarvetta työmaailmassa.
- estenomi
....... kirjoitti:
tämä estenomi olisi sellainen mediaseksikäs tutkinto, jolla ei ole minkäänlaista todellista tarvetta työmaailmassa.
Kuten tuossa edellisessä viestissäni totesin niin estenomin koulutuksessa ei kätentaitoja opita, joten kosmetologin työtä on koulutuksen jälkeen mahdotonta harjoittaa. Itse aloittaessani opiskelun 2006, opetussuunniltemaan kuului vielä silloin ihonhoidon ja hiustenhoidon perusteita, jossa käytiin kosmetologin ja parturi-kampaajien perusosaamista läpi, mutta nuo kurssikokonaisuudet on poistettu nykyisestä opintosuunnitelmasta. Mikä oli mielestäni hyvä, koska estenomin koulutuksesta ei ole tarkoitus saada uusia kosmetologeja työelämään vaan kosmetiikka-alan ammattilaisia.
Estenomi voi toki työllistyä ihan myyntityöhönkin, mutta kosmetiikkamyyjällekin on tänä päivänä ihan oma tutkintonsa ammattikoulu puolella. Siitä en osaa sen enempää tässä valitettavasti kertoa. Estenomin tutkinnon tarkoituksena ei ole kuitenkaan tarkoitus työllistää estenomeja "vain" myyntityöhön, vaan maahantuonnin, markkinoinnin, osto- ja myyntitehtäviin sekä kouluttaja, esimies ja asiantuntija tehtäviin.
Kaikilla saa olla tietenkin omat mielipiteensä, ja tässä omani -
Ala on kokoajan kasvava ja uutta luova. Esimerkiksi ekologisuus trendin ja suurien ympäristö kysymysten noustessa kokoajan suurempaan asemaan, myös kosmetiikan puolella tarvitaan uusia innovaatioita sekä ammattitaitoa. Onko estenomi sitten pelkästään mediaseksikäs tutkinto, niin itse en ainakaan koe niin, ja toivon ettei muillakaan olisi tällaista kuvaa. Harmillisesti varsinkin suomalaisessa yhteiskunnassa kosmetiikka koetaan jotenkin turhamaisena asiana. Mikä on hassua, koska monikaan ei ajattele, että myös se hammastahna jota toivottavasti jokainen suomalainen myös suuhunsa tunkee, on myös kosmetiikkaa. Itse koen kosmetiikan välttämättömyytenä edistämään terveyttä, hygieeniaa sekä myös kauneutta. Jotta kuluttajia osataan palvella turvallisilla tuotteilla ja palvelukokonaisuuksilla myyntikentällä, tarvitaan mielestäni alan asiantuntijoita hoitamaan asioita sekä myyntitiskeille että sen koneiston taakse, jotka ne purkit ja purnukat sinne myyntihyllyille taikovat. - ........
estenomi kirjoitti:
Kuten tuossa edellisessä viestissäni totesin niin estenomin koulutuksessa ei kätentaitoja opita, joten kosmetologin työtä on koulutuksen jälkeen mahdotonta harjoittaa. Itse aloittaessani opiskelun 2006, opetussuunniltemaan kuului vielä silloin ihonhoidon ja hiustenhoidon perusteita, jossa käytiin kosmetologin ja parturi-kampaajien perusosaamista läpi, mutta nuo kurssikokonaisuudet on poistettu nykyisestä opintosuunnitelmasta. Mikä oli mielestäni hyvä, koska estenomin koulutuksesta ei ole tarkoitus saada uusia kosmetologeja työelämään vaan kosmetiikka-alan ammattilaisia.
Estenomi voi toki työllistyä ihan myyntityöhönkin, mutta kosmetiikkamyyjällekin on tänä päivänä ihan oma tutkintonsa ammattikoulu puolella. Siitä en osaa sen enempää tässä valitettavasti kertoa. Estenomin tutkinnon tarkoituksena ei ole kuitenkaan tarkoitus työllistää estenomeja "vain" myyntityöhön, vaan maahantuonnin, markkinoinnin, osto- ja myyntitehtäviin sekä kouluttaja, esimies ja asiantuntija tehtäviin.
Kaikilla saa olla tietenkin omat mielipiteensä, ja tässä omani -
Ala on kokoajan kasvava ja uutta luova. Esimerkiksi ekologisuus trendin ja suurien ympäristö kysymysten noustessa kokoajan suurempaan asemaan, myös kosmetiikan puolella tarvitaan uusia innovaatioita sekä ammattitaitoa. Onko estenomi sitten pelkästään mediaseksikäs tutkinto, niin itse en ainakaan koe niin, ja toivon ettei muillakaan olisi tällaista kuvaa. Harmillisesti varsinkin suomalaisessa yhteiskunnassa kosmetiikka koetaan jotenkin turhamaisena asiana. Mikä on hassua, koska monikaan ei ajattele, että myös se hammastahna jota toivottavasti jokainen suomalainen myös suuhunsa tunkee, on myös kosmetiikkaa. Itse koen kosmetiikan välttämättömyytenä edistämään terveyttä, hygieeniaa sekä myös kauneutta. Jotta kuluttajia osataan palvella turvallisilla tuotteilla ja palvelukokonaisuuksilla myyntikentällä, tarvitaan mielestäni alan asiantuntijoita hoitamaan asioita sekä myyntitiskeille että sen koneiston taakse, jotka ne purkit ja purnukat sinne myyntihyllyille taikovat.Jäin vieläkin miettimään onko tälläinen estenomitutkinto riittävä valikoimaan ja tuomaan markkinoille oikeasti hygieniaa ja terveyttä edistäviä tuotteita. Näkisin, että em. seikkojen ja turvallisuuden arviointi on ennemminkin lääketieteen aluetta. Voin olla väärässäkin. Mielenkiintoinen ajatus sisänsä, en ole tullut ajatelleeksi tätä puolta tuossa asiassa.
- estenomi
........ kirjoitti:
Jäin vieläkin miettimään onko tälläinen estenomitutkinto riittävä valikoimaan ja tuomaan markkinoille oikeasti hygieniaa ja terveyttä edistäviä tuotteita. Näkisin, että em. seikkojen ja turvallisuuden arviointi on ennemminkin lääketieteen aluetta. Voin olla väärässäkin. Mielenkiintoinen ajatus sisänsä, en ole tullut ajatelleeksi tätä puolta tuossa asiassa.
Tuotekehittely puolelle tarvitaan kemian tutkintoa. Siihen ei estenomin koulutus riitä vaikka koulutus kemiaa paljon pitääkin sisällään. Estenomi pystyy kuitenkin ammattitaidollaan ja osaamisellaan vaikuttamaan siihen että kuluttajat saavat paikkansapitävää ja oikeaa tietoa. Valitettavasti markkinoilla, keskustelupalstoilla, lehdissä yms. törmää niin villeihin ja ihmeellisiin harhatietoihin ja huhuihin, että on mielestäni tärkeää, että niin myyntikentällä, konttorityössä osto- ja myyntitehtävissä, kauneustoimittajina kuin kouluttajinakin toimivat henkilöitä, joilla on alan osaamista. Edistämään ekologisuutta ja ympäristöystävällisyyttä, estenomi voi vaikka työllistyä suunnittelutehtäviin pakkauspuolelle (kun itse tuotekehitystyöhön ei voi).
- .........
estenomi kirjoitti:
Tuotekehittely puolelle tarvitaan kemian tutkintoa. Siihen ei estenomin koulutus riitä vaikka koulutus kemiaa paljon pitääkin sisällään. Estenomi pystyy kuitenkin ammattitaidollaan ja osaamisellaan vaikuttamaan siihen että kuluttajat saavat paikkansapitävää ja oikeaa tietoa. Valitettavasti markkinoilla, keskustelupalstoilla, lehdissä yms. törmää niin villeihin ja ihmeellisiin harhatietoihin ja huhuihin, että on mielestäni tärkeää, että niin myyntikentällä, konttorityössä osto- ja myyntitehtävissä, kauneustoimittajina kuin kouluttajinakin toimivat henkilöitä, joilla on alan osaamista. Edistämään ekologisuutta ja ympäristöystävällisyyttä, estenomi voi vaikka työllistyä suunnittelutehtäviin pakkauspuolelle (kun itse tuotekehitystyöhön ei voi).
Summa summarum, estenomi on siis tietyntyyppinen markkinointialan tutkinto, höystettynä taustatiedoilla kosmetiikasta, sen valmistuksesta ja käyttöön liittyvistä seikoista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851