Bahia Feliz vai

Alanya?

Eli kumpaan, Bahia Feliziin vai Alanyaan menisit lasten 6 ja 12 v kanssa elokuussa? Miksi?

14

1250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lillifei

      tiedän sen verran, että turkissa on elokuussa aina aiva tukahduttavan kuuma!! melkein välillä sietämätöntä. Bahia Feliz on siitä hyvä, että siinä on lähellä niin paljo kaikkee, eikä turha kuumuus haittaa =)

      • Lanzarote?

        oikeasti ole muuta paikkaa kuin surkea...surkein paikka Kanarilla eli Bahia Feliz. Kallis, ei mitään eikä voi edes meressä uida. Suosittelen muuta ja ilman muuuta menisin Kreikkaan. Turkki on viimeisin paikka minun kohdalla.


      • nuo kaksi
        Lanzarote? kirjoitti:

        oikeasti ole muuta paikkaa kuin surkea...surkein paikka Kanarilla eli Bahia Feliz. Kallis, ei mitään eikä voi edes meressä uida. Suosittelen muuta ja ilman muuuta menisin Kreikkaan. Turkki on viimeisin paikka minun kohdalla.

        Juu on varmasti parempiakin paikkoja kuin Bahia Feliz ja Alanya mutta meillä vaihtoehdot nyt olisi nuo kaksi, saattaa olla että Mallorca sopisi myös lomamme ajankohtaan. Kreikassa on tullut oltua niin monessa paikassa että sinne emme ainakaan nyt lähde vähään aikaan (vaikka siitä paljon pidänkin) ja Lanzarotelle ei kait tehdä matkoja kesällä.
        Miten on, olisiko Mallorca mainittavasti parempi vaihtoehto.
        Kiitoksia mielipiteistä, lisää luen todella mielelläni!


      • vielä että
        nuo kaksi kirjoitti:

        Juu on varmasti parempiakin paikkoja kuin Bahia Feliz ja Alanya mutta meillä vaihtoehdot nyt olisi nuo kaksi, saattaa olla että Mallorca sopisi myös lomamme ajankohtaan. Kreikassa on tullut oltua niin monessa paikassa että sinne emme ainakaan nyt lähde vähään aikaan (vaikka siitä paljon pidänkin) ja Lanzarotelle ei kait tehdä matkoja kesällä.
        Miten on, olisiko Mallorca mainittavasti parempi vaihtoehto.
        Kiitoksia mielipiteistä, lisää luen todella mielelläni!

        että paikka Mallorcalla olisi siis Alcudia.


    • Lomalle lops

      Ehkä enemmän kannattaa miettiä sitä ottaako lomalla all inclusive paketin?. ja suunnittelisi loman sen mukaan missä sen saa ja tietysti millä hinnalla, ettei loman hinta nouse liikaa. Ja 12 v lapselle on joissakin lomakohteissa bamse clubin yhteydessä super kids. Tietenkin on tärkeää mitä aikuiset haluaa lomalta? Omalla lomalla syyskuussa kaikki kuuluu hintaan eli menemme hotelliin jossa saa syödä ja juoda koko rahan edestä. Ei tarvitse stressata ruuan tekemisellä ja lapsille oiisi hyvä olla bamse club saa päivässä kaksi tuntia itselle.

      • Kiitos ei

        vetoa että kun viikon tai kaksi syötte sen saman hotellin ruokia...ja juotte niin on viimeinen All Inklusive juttu. Matkalla on parasta se että syö joka ilta eripaikassa ja näin tulee kokemusta eri ruokalajeista jne.
        Samassa hotellisssa ja aina jopa samaan kellonaikaan niin ainakin minua alkaa ahdistaaa. Entä jos ruoka on surkeaa kuten kävi viime talvena Thaimaassa ja viikon jälkeen hekin söivät sitten siellä missä oli kunnon ruokaa ja vaihtelevaa. En suosittele tuota, en edes lapsiperheille. Halpaa se on mutta mutta niin on monesti myös ruokakin.


      • suzuuki
        Kiitos ei kirjoitti:

        vetoa että kun viikon tai kaksi syötte sen saman hotellin ruokia...ja juotte niin on viimeinen All Inklusive juttu. Matkalla on parasta se että syö joka ilta eripaikassa ja näin tulee kokemusta eri ruokalajeista jne.
        Samassa hotellisssa ja aina jopa samaan kellonaikaan niin ainakin minua alkaa ahdistaaa. Entä jos ruoka on surkeaa kuten kävi viime talvena Thaimaassa ja viikon jälkeen hekin söivät sitten siellä missä oli kunnon ruokaa ja vaihtelevaa. En suosittele tuota, en edes lapsiperheille. Halpaa se on mutta mutta niin on monesti myös ruokakin.

        All inklusive riippuu hotellin tasosta pitkälti.
        Itse Bahia Felizissä ja kerran Alanyassa on kokeiltu kahden
        lapsen kanssa enkä toista kertaa ottais koska rupeaa tosiaan tökkimään
        sama kaava joka ilta ja vaikka ruokaa näennäisesti on paljon niin peruskama
        on melkein samaa.

        Olen kuullut toisaalta että esim. Rodoksella on hotelli missä on todella
        hyvät ruuat illasta toiseen mutta taitaa olla vähintään 4 tähden hotelli eli
        varmaan hinnasta voi päätellä paljon ...


      • jo
        suzuuki kirjoitti:

        All inklusive riippuu hotellin tasosta pitkälti.
        Itse Bahia Felizissä ja kerran Alanyassa on kokeiltu kahden
        lapsen kanssa enkä toista kertaa ottais koska rupeaa tosiaan tökkimään
        sama kaava joka ilta ja vaikka ruokaa näennäisesti on paljon niin peruskama
        on melkein samaa.

        Olen kuullut toisaalta että esim. Rodoksella on hotelli missä on todella
        hyvät ruuat illasta toiseen mutta taitaa olla vähintään 4 tähden hotelli eli
        varmaan hinnasta voi päätellä paljon ...

        hotellit ovat ****


    • Charo

      Menisin Mallorcalle, Menorcalle, Kreikkaan saarille, Espanjan Aurinkorannikolle,
      En menisi Bahia Feliziin enkä Turkkiin . Olimme 20v sitten elokuussa, se oli hirveetä. Kuumaa ja mielettömästi itikoita .

    • Minä vain.

      Meidän perheen kokemukset Bahia Felizistä olivat oikein hyvät. Kolmen pienen lapsen kanssa olimme alkuvuodesta täyshoitolomalla kyseisessä lomakohteessa. Me haimme lomaltamme: rauhallista yhdessäoloa, helppoutta, 'turvallista ja lapsiystävällistä' ympäristöä ja mukavia aktiviteetteja lähiympäristössä. Mielestäni BF tarjosi juuri hakemaamme!

      BF tarjoaa rauhallisen ympäristön, mutta bussilla/taksilla pääsimme helposti, nopeasti ja edullisesti käyntikohteisiin (vesipuisto, dyynit, Palmitos Park ym). Onneksemme päädyimme Playa Feliz-hotelliin, joka vastasi paremmin meidän perheen tarpeita kuin viereinen Orkidea. Hotellimme uima-allasalue on tosi hyvän kokoinen, väljä ja huomattavasti turvallisempi kuin viereinen Orkidea.

      Me matkaamme seuraavaksi sysyllä Alanyaan, joten siitä en osaa vielä kertoa...

      • Alcudiaan

        Turkkiin en lähtisi enää elokuussa. Siellä on jo heinäkuussa tukalan kuumaa ympäri vuorokauden.
        (Muutoin kyllä Turkki on mainettaan parempi lomakohde, jos matkalle lähdön ajankohta olisi kevät tai loppusyksy.)

        Itse valitsisin Mallorcan ja siellä Alcudian tai Palmanovan.


    • katrilliina 69

      Suosittelisin teille Nazarin Pegasos Worldia Turkissa. Lapsille ja miksei aikuisillekin aivan ihana paikka jos rentouttavaa lomaa haluaa. Olemme olleet myös Bahia Felizissä eikä sitä voi erityisemmin suositella. Menee se loma toki sielläkin ja altaa on ihan OK.

      • arccu

        Palasimme juuri Pegasos Worldista 2vk lomalta(2 aik 2 alle 10 v poikalasta). Muutama plus/miinus
        Loistava allas, koko hehtaari. Syvyys enimmäkseen 150cm, mutta myös 30cn ja 95cm alueita.
        Uskomaton ruoka. Paras buffetti, missä olen ateriani kerännyt. Kesti hyvin 2vk. Myös snack- palvelut hyvät(rantabaarin kebab on herkkua). Jälkiruokapöydät vertaansa vailla.
        Innostuneet aktiviteettioppaat
        Ei pitkiä jonoja, väkimäärästä huolimatta. Palvelu pelasi.
        Erittäin hyvä ja siisti kylpylä(tilaamalla useamman hoidon saat tingattua reilusti)
        Iso ja hyvin hoidettu puutarha, todella monipuolisia istutuksia
        Hyvä ja erittäin hieno biitsi, tosin syvenee aikalailla pian
        Ympärillä hyvät kävelytiet. Metsässä kulkeminen ja lenkkeilykin(joka sitä haluaa tehdä) onnistuu mainiosti.
        Erinomaiset ja edulliset bussiyhteydet
        Nazar hoitaa yleensä hommansa moitteetta(allekirjoittaneen kokemuksesta)
        - Kolme ja puoli tuhatta hotellivierasta ei sovi kaikille
        - Ravintolassa pahimpaan ruuhka-aikaan tunnelmaa kuin ison yhtenäiskoulun ruokalassa(Tärkeintä on saada varattua ulkoa pöytä)
        - Ala Carte- ravintolat pelkkiä vitsejä. Ruoka tuodaan hotellin pääravintolasta. Jätä väliin.
        - Henkilökunnan englanninkielentaito heikko
        - Puoli seitsemältä aamulla parhaat allaspaikat on jo varattu, puoli yhdeksältä ei ole mitään jäljellä
        - Tallelokeron käyttöön saaminen voi olla käsittämättömän vaikeaa(kolme perhettä, kaikilla sama juttu), jos edellisen asiakas on laittanut sen lähtiissään lukkoon. Tulemme 10 minuutin kuluttua, sir... tai sitten huomenna, tai ylihuomenna...

        Hotelli on viimeisen päälle lapsiperhepaikka, lapsettomat älkööt vaivautuko. Hyvä oli loma, seuraavalla Nazar- lomalla kokeileme jotain toista(pienempää) hotellia.


      • kerran vielä sinne
        arccu kirjoitti:

        Palasimme juuri Pegasos Worldista 2vk lomalta(2 aik 2 alle 10 v poikalasta). Muutama plus/miinus
        Loistava allas, koko hehtaari. Syvyys enimmäkseen 150cm, mutta myös 30cn ja 95cm alueita.
        Uskomaton ruoka. Paras buffetti, missä olen ateriani kerännyt. Kesti hyvin 2vk. Myös snack- palvelut hyvät(rantabaarin kebab on herkkua). Jälkiruokapöydät vertaansa vailla.
        Innostuneet aktiviteettioppaat
        Ei pitkiä jonoja, väkimäärästä huolimatta. Palvelu pelasi.
        Erittäin hyvä ja siisti kylpylä(tilaamalla useamman hoidon saat tingattua reilusti)
        Iso ja hyvin hoidettu puutarha, todella monipuolisia istutuksia
        Hyvä ja erittäin hieno biitsi, tosin syvenee aikalailla pian
        Ympärillä hyvät kävelytiet. Metsässä kulkeminen ja lenkkeilykin(joka sitä haluaa tehdä) onnistuu mainiosti.
        Erinomaiset ja edulliset bussiyhteydet
        Nazar hoitaa yleensä hommansa moitteetta(allekirjoittaneen kokemuksesta)
        - Kolme ja puoli tuhatta hotellivierasta ei sovi kaikille
        - Ravintolassa pahimpaan ruuhka-aikaan tunnelmaa kuin ison yhtenäiskoulun ruokalassa(Tärkeintä on saada varattua ulkoa pöytä)
        - Ala Carte- ravintolat pelkkiä vitsejä. Ruoka tuodaan hotellin pääravintolasta. Jätä väliin.
        - Henkilökunnan englanninkielentaito heikko
        - Puoli seitsemältä aamulla parhaat allaspaikat on jo varattu, puoli yhdeksältä ei ole mitään jäljellä
        - Tallelokeron käyttöön saaminen voi olla käsittämättömän vaikeaa(kolme perhettä, kaikilla sama juttu), jos edellisen asiakas on laittanut sen lähtiissään lukkoon. Tulemme 10 minuutin kuluttua, sir... tai sitten huomenna, tai ylihuomenna...

        Hotelli on viimeisen päälle lapsiperhepaikka, lapsettomat älkööt vaivautuko. Hyvä oli loma, seuraavalla Nazar- lomalla kokeileme jotain toista(pienempää) hotellia.

        Täysin samaa mieltä kohteesta ja sen hyvistä puolista, oltiin pari vuotta sitten kesäkuun puolivälissä, paluu juhannuksena Suomeen, lämpöä 30 joka päivä, parhaana (tai pahimpana päivänä, miten kukin sen kokee) parvekkeella 43 astetta. Tuolloin Suomessa satoi rakeita ja orvokkimme hukkuivat parvekelaatikkoihin.
        Lasten (tuolloin 11 ja 13) mielestä ruoka oli "kuningasten ruokaa" eli eivät oikein olleet tottuneet tuollaiseen valikoimaan. Itse nautimme lounaalla yleensä keittoa ja sitä ihanaa ohutta leipää ja tein spitzeriä spritestä ja valkoviinistä. Bocciaa pelattiin lähes joka päivä ja allasjumppaan osallistuin myös, välillä t-paita päällä kun hartiat olivat saaneet liikaa aurinkoa. Miehet nauttivat tenniksestä vaikka olikin lämmintä pelata.
        Kohteen hinta on noussut parissa vuodessa käsittämättömän paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe