Millaista ihmistä kutsutaan snobiksi ja onko se haukkuma nimike?
( en tiiä tätä kun en oo suomalainen(italialainen))
Mikä on snobi?
4
5153
Vastaukset
- Sanakirja21
Ei siihen suomea tarvita, se kun on englantia:
snob = hienostelija, keikari, snobi
Se onko se haukkumanimi, riippuu siitä mitä sillä tarkoitetaan, ja pääsääntöisesti sen, kuten muidenkin vastaavien ilmaisujen käyttö luo vertailun puhujan ja kohteen välille. Jos kohde on muun yleisön mielestä kutakuinkin normaali, puhuja ilmoittaa lähinnä olevansa tämän tason alapuolella. Jos puhuja on siistin asiallinen, hän ilmituo mielipiteensä kohteen liioittelevasta ulkoasusta tai käytöksestä. - qwety
uuuuu että oikein italialainen, arvaa mitä..!
MUN ÄIDIN ISÄN ISÄ, OLI EHKÄ SAKSALAINEN, MUSTA 1/8 ON SAKSALAISTA!!! - hio
En ymmärrä mikä on snobi.
- rgtrghtrytr
Snobi on negatiivissävytteinen sana, ei ehkä haukkumasana, mutta jos sanot "Se on sellanen snobi" ilmaiset jonkinlaisen negatiivisen tunteen kyseiseen henkilöön.
Snobi on henkilö joka luulee olevansa jollain tapaa parempi kuin muut (tietävämpi, tyylitajuisempi, ehkä tyypillisimmin rikkaampi) ja tuo sen esille, mitä siis sanotaan snobbailuksi.
Jos siis sanot että joku on snobi, vaität että hän on typerän hienosteleva tai luulee olevansa parempi kuin muut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758