pyykinpesujauhe matkalle mukaan?

oollppooll

oletteko ottaneet kotoa pesuainetta mukaan matkalle? miten olette sen kuljettaneet? mietin että onko jauhopussi turha riski laukunavaamiselle..

13

5206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakkoolavi

"Nyrkkipyykkiä" varten olemme kuljettaneet pesuainetta pakastepussissa tai -rasiassa kymmeniä kertoja, ei ole ollut ongelmia. Kerran on Turkin turvatarkastuksen läpivalaisussa kysytty ammattiani - toin nimittäin kasan kaapinovenripoja antiikkikaappeihin ja vetimet herättivät ihmetystä - en ilmeisesti ollut remonttireiskan oloinen. En tiedä miten pesuaineet herättävät turvatarkastuksissa kiinnostusta - ennen paluumatkaa olemme jättäneet rippeet siivoojille, kuten myös shampoot ja suihkusaippuat. Vaihtokamppeita on ollut sen verran ettei ole ollut tarvetta käyttää pesulapalveluita. Pienissäkin hotelleissa on toki ollut tarjolla pesulapalvelut kohtuulliseen hintaan.

• käynyt

Ota nestemäistä pesuainetta pieneen muovipulloon kotoa. Tulee hyvä tuoksukin ja on helpompi tullin kannalta kuljettaa. Minäkin pesen pikkupyykkiä mieluummin itse ja uikkaritkin täytyy pesaista, että ei kaikkea viitsi pesulaan roudata. Hyvää matkaa!

• TIETÄMÄTÖN.........

Eikö Turkissa ole pyykinpesuainetta??????

• jasssmiiin
        TIETÄMÄTÖN......... kirjoitti:

luulisit ?
        Ei se nyt sentään esihistorialliselta ajalta ole, siis se Turkki !
        Että kyllä sielläkin myydään Arieliä ym. kaupassa.
        Joillain vain on tapana kantaa koko omaisuus mukana ( lue :Vaimoni kuuluu näihin )
        ,ottaa vähän ninkuin varman päällle

• puhdasta
        jasssmiiin kirjoitti:

luulisit ?
        Ei se nyt sentään esihistorialliselta ajalta ole, siis se Turkki !
        Että kyllä sielläkin myydään Arieliä ym. kaupassa.
        Joillain vain on tapana kantaa koko omaisuus mukana ( lue :Vaimoni kuuluu näihin )
        ,ottaa vähän ninkuin varman päällle

kaupasta nimenomaan nyrkkipyykille tarkotettuu pesuainetta joka pesee suht kylmässäki vedessä pyykit. Pahvilaatikossa on n.6 pussia pesuainetta joita on helppo kantaa mukana. Niillä pesee kätevästi just uikkarit ja muut alusvaatteet ja tietysti isommatki niin halutessa. Nimi on muistaakseni joku Y8 tai muu vastaava :) On siellä kyllä todellaki näitä pesuloita ja monissa hotelleissa ainaki huoneistohotelleissa saa pestyä, mutta noi on käteviä just pikkupyykeissä mitä ei viitti muille antaa pestäväks

• mun mielipide
        TIETÄMÄTÖN......... kirjoitti:

Itse otan mieluummin mukaan (vaikka pesuainetta) sen verran kuin tarvitsen, ja sitä laatua mitä käytän.
        Sampoota voin laittaa pieneen pulloon viikon-kahden tarpeiksi, samoin pyykinpesunestettä. Ei se ole iso vaiva, eikä täytä laukkua, ei tarvi hakea mistään kaupasta eikä miettiä tuoksuuko vaiko ei, eikä jättää kaikenlaista kamaa hotelliin poislähtiessä.

• talvitakki34
        mun mielipide kirjoitti:

Itse otan mieluummin mukaan (vaikka pesuainetta) sen verran kuin tarvitsen, ja sitä laatua mitä käytän.
        Sampoota voin laittaa pieneen pulloon viikon-kahden tarpeiksi, samoin pyykinpesunestettä. Ei se ole iso vaiva, eikä täytä laukkua, ei tarvi hakea mistään kaupasta eikä miettiä tuoksuuko vaiko ei, eikä jättää kaikenlaista kamaa hotelliin poislähtiessä.

Jos kaikkea mihin on tottunut pitää viedä lomalle mukanaan,niin kannattaa miettiä lähteäkö
        ollenkaan.Itse en pyykkäile 1-2 aikana,jos tarvitsee käytän pesulaa ja jos aivan pakko pyykätä ostan
        pesuainetta tai pesen saippualla.
        mutta jokainen tyylillään.

• Aloittaja...
        talvitakki34 kirjoitti:

Jos kaikkea mihin on tottunut pitää viedä lomalle mukanaan,niin kannattaa miettiä lähteäkö
        ollenkaan.Itse en pyykkäile 1-2 aikana,jos tarvitsee käytän pesulaa ja jos aivan pakko pyykätä ostan
        pesuainetta tai pesen saippualla.
        mutta jokainen tyylillään.

Hei Talvikki34.

Minulla on allergia, jonka vuoksi käytän vain tiettyä pesuainetta. Lisäksi säästän matkatavarapainoa, kun pakkaan vähemmän jos voin pestä pyykkiä. Miksi en saisi lähteä matkalle jos haluan ottaa jotain mukaani? HALOO!!!!!

• äksymummo
        Aloittaja... kirjoitti:

Hei Talvikki34.

Minulla on allergia, jonka vuoksi käytän vain tiettyä pesuainetta. Lisäksi säästän matkatavarapainoa, kun pakkaan vähemmän jos voin pestä pyykkiä. Miksi en saisi lähteä matkalle jos haluan ottaa jotain mukaani? HALOO!!!!!

löytyy hyviä saippuoita. Esim Haci Sakir tai joku oliivisaippua. Hyvin paärjää viikon pari. Käy pyykkiin ja voit sillä pestä itsesikin päästä varpaisiin. Ei maksa paljoa eikä ole painona laukussa

• mies vain
        äksymummo kirjoitti:

löytyy hyviä saippuoita. Esim Haci Sakir tai joku oliivisaippua. Hyvin paärjää viikon pari. Käy pyykkiin ja voit sillä pestä itsesikin päästä varpaisiin. Ei maksa paljoa eikä ole painona laukussa

matkalaukkuun voi tietenkin nyrkkipyykkipulverit ja shamppoot laittaa,ei kyllä
        paina mitään ja varsinkaan ei pitäis ketään haitata.Ja paljon muutakin voi
        matkalle ottaa jos näkee tarpeelliseksi,vaikka pyykkipoikia.Näin minä asian
        näkisin.

• talvitakki34
        Aloittaja... kirjoitti:

Hei Talvikki34.

Hei aloittaja:
        allergian lisäksi näkyy olevan lukihäiriö,ei siis Talvikki34 vaan Talvitakki 34.
        Mutta miten vain,kuten jo sanoin :JOKAINEN TYYLILLÄÄN.

• löytyy

Marketeista löytyy monelaista pesuainetta ja monta muutakin mkavaa. Ei kannata kaikkea kuljettaa mukanaan. Mutta muistathan ottaa tuikut mukaan iltaparveketta koristamaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1970
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      183
      1504
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      144
      1284
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      95
      1264
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1168
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      908
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      44
      820
    8. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      797
    9. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      793
    10. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      123
      763
    Aihe