Onko kenelläkään tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia punaisesta riisistä ? Olen utelias, koska minulle ei sopinut kolestrolilääkkeet kokeiltiin useita aina nivelissä tai lihaksistossa alkoi särkyjä, vuoden kokeilin ja jätin lääkkeet pois . Nyt olen 4 kk syönyt kyseistä valmistetta ja kolestroliarvot pysyneet normaalina.
punainen riisi
6
1743
Vastaukset
- arka maksa
Käytin kolesterolilääkettä lyhyemmän ajan kuin sinä ja lopetin samanlaisten oireiden takia kuin sinäkin kerroit. Kokeilin sitten punariisiäkin. Ei mennyt kuin hetki kun painoni putosi 3 1/5 kiloa ja äärimmäinen väsymys vallitsi. Painoni on normaalisti hyvin vakaa vuodesta toiseen ikäänkuin olisi jokin sisäinen tasapainoitussysteemi.
Kyllähän moni on saanut avun punariisistä. Minä en uskalla siihenkään koskea. - ...
Punainen riisi sisältää kolesterolilääke lovastatiinia, jota on kyllä ihan tabletteinakin saatavissa. Kokeilitko ollenkaan lovastatiinitabletteja vai ainoastaan joitakin muita statiineja? Jos joku kolesterolilääke ei sovi sivuvaikutusten takia, toinen saattaa hyvin sopiakin. Jos punariisi sopii sulle, lovastatiinitablettienkin pitäisi sopia. Kannattaisi mieluummin ottaa statiini tablettimuodossa, koska sitten tiedät, että saat joka päivä saman annoksen. Punariisin statiinipitoisuudet voivat vaihdella aika paljon.
- vaihda tuotetta
Lihaskipuja ja munuaisvaurioita on tuotteesta tyypillisesti tullut. Jos sinulla ei ole vielä oireita, niin vaihda sellaiseen lovastatiinituotteeseen, jonka pitoisuuden varmasti tiedät. Kiinalaisen teollisuuden tuotteiden laadunvalvonta on olematonta ja punariisituotteen pitoisuudet vaihtelevat vaarallisen paljon.
Muistiko myyjä kertoa sinulle valmisteen yhteisvaikutuksista muiden lääkkeiden kanssa?- ssssaar.
Hei! Minulla oli kovat kolestroliarvot 7 ja toinen arvo oli 5,1 sain simvastatinia kauhea lihassärky 2kk käytin ja arvot normaalit .vaihdoin sitten punaiseen riisiin ,mutta en voi sitäkään käyttää niveliä vain särkee.nyt yritän tosissani ruokavaliolla:/ mikä auttaisi nyt noihin särkyihin???
- sivuvaikutuksia?
En kyllä muistini mukaan ole saanut lovastatiini lääkettä. Minulla ei ole käytössä muita lääkkeitä kuin 5 mg verenpainelääke Hydak . Sen sopivuudesta punaisen riisin kanssa ei tietoa.Särkyjä ei ole koko käytön aikana ollut ja niveletkin kunnossa ikääkin jo 70 v. otan vielä pienemmän määrän mitä ohjeissa lukee pitäisi ottaa 4 kpl otan 3 kpl ja näillä on pysynyt asiat kunnossa.Neuvottiin ottamaan 2 kpl iltapäivällä ja 2 illalla otan 1kpl iltapäivällä ja 2 kpl illalla koska maksa kehittää kolesterolia yön aikana. Nyt olen ajatellut pyyttää päästä verikokeisiin että maksa-arvoja muita tarkastettais onko tapahtunut muutoksia.
- jurpolukki
miksi alentaa kolesterolia? kolesteroleilla on tärkeä tehtävä elimmistössä. uffe kirjoittelee ..katsotaanpa pieniä otteita. http://www.rasalas.fi/RavnskovinLisaluku.pdf suomalainen autoklinikka tutkimus osoitti notta miehillä kolet 5- 7 on parhaimmillaan naisilla 6-8. jostakin ihmeestä on löytynyt amerikkalainen tutkimus notta pitää olla viiden. mulla oli alle viiden ja tulppa tuli.
punariisi on homesienen pilaama elintarvike. aivan sama myrkky joka on statiineissa.tuhoaa ihmisen elimmistön.
olen jättänyr simvastatiinin syönnin poikkeen sen elimmistöä tuhoavana. ja mitä tulee veritulpan syihin...niin luettaisko joitakin sanasia
http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm
http://www.esaimaa.fi/Kulttuuri---Kirjat/2008/12/30/Ei se mit%E4 sy%F6, vaan se miten sy%F6/200816371664/173
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789