Lapinporokoira

HUNDARR

Millaisia kokemuksia? Voiko pitää metsässä vapaana? Ja minkä hintaisia ovat? :)

9

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Butterflyy

      Lapinporokoira on 600-700 euroa suunnilleen... joillakin lapinporokoirilla voi olla veressä kovakin paimennusvietti, joita ei sitten kannata pitää metsässä vapaana, melko yksilöllistä. Koulutuksella voi saada hyviä tuloksia aikaan (luoksetulo).

      • lappipappi

        Noin halvat lapinporokoirat ovat yleensä rekisteröimättömiä. Rekisteröidyt lapinporokoirat maksavat yleensä noin 1000 euroa.


      • Butterflyy
        lappipappi kirjoitti:

        Noin halvat lapinporokoirat ovat yleensä rekisteröimättömiä. Rekisteröidyt lapinporokoirat maksavat yleensä noin 1000 euroa.

        Minusta rekisteröidyn lapinporokoiran voi saada ihan hyvin 600-800 euron haitarilla. Kaipa noita 1000 euronkin saa, mutta enpä ole kuullut (kuulostaa melkoisen kalliilta).


      • lappipappa
        Butterflyy kirjoitti:

        Minusta rekisteröidyn lapinporokoiran voi saada ihan hyvin 600-800 euron haitarilla. Kaipa noita 1000 euronkin saa, mutta enpä ole kuullut (kuulostaa melkoisen kalliilta).

        Minä olen ehkä törmännyt hiukan kalliimpiin porokoiriin kuin sinä, mutta rotujen hinnoista emme voi mitään yleistellä. Aina koiranpentujen hinnan päättää nimenomaan kasvattaja: joku voi myydä 200 eurolla saman rotuisen kuin jokin toinen 2000 eurolla, vaikka molempien koirat olisivat yhtä hyvistä vanhemmista ja rekisteröityjä. Se on kasvattajan henkilökohtainen päätös. Väärässä olimme, kun rupesimme hinnoista huomauttelemaan, sillä emmehän me tiedä, millainen rahanhimo kasvattajien päässä liikkuu.


      • poropentu
        lappipappa kirjoitti:

        Minä olen ehkä törmännyt hiukan kalliimpiin porokoiriin kuin sinä, mutta rotujen hinnoista emme voi mitään yleistellä. Aina koiranpentujen hinnan päättää nimenomaan kasvattaja: joku voi myydä 200 eurolla saman rotuisen kuin jokin toinen 2000 eurolla, vaikka molempien koirat olisivat yhtä hyvistä vanhemmista ja rekisteröityjä. Se on kasvattajan henkilökohtainen päätös. Väärässä olimme, kun rupesimme hinnoista huomauttelemaan, sillä emmehän me tiedä, millainen rahanhimo kasvattajien päässä liikkuu.

        Rekisteröity porokoira maksaa 600-700 euroa, ja tuo on ihan normaali hinta hyväsukuisesta porokoirasta tänäpäivänä.


    • mmm-m

      Luulin saavani jotain tietoa rodusta, mutta täällä keskutellaan jostain pennun hinnasta mikä on ihan toisarvoista. Jos 1000 euroa on liian kallis niin voi miettiä onko 20000e vuodessa, joka koiraan voi mennä, sitten liikaa...

    • Kumma kommentti

      Ei porokoiraan kyllä voi mennä sellaista hintaa vuodessa, eikä pidä mennä,
      ja jos olisi menemässä, olisi eläinrääkkäystä pitää hengissä sellaista.

      Että tuo on kyllä jo niin omituisesti sanottu, ei ole tottakaan.

    • mmm-m

      Selvä joo, liioittelin hiukkasen. Mutta ainakin täytyy varautua sellaisiin kuluihin, että ostohinta on pieni murhe. Koskaan ei voi tietää miten terve koira tulee olemaan ja jos lääkärikuluja kertyy kovin voi mennä niihin jopa 7000e vuodessa, eikä siihen oo laskettu mitään veroja, vakuutuksia, ruokaa ja rokotuksia. Että jos sen koiran nyt sit ostaa 800 tai 1000 eurolla, niin se "säästetty" 200e tulee menemään kyllä sitten kuitenkin siihen koiraan. Jos ostohinnan kanssa on tiukkaa, ei tule olemaan helppoa sen ylläpidonkaan kanssa.

      • kumma kommentti

        No minä olen valinnut kyllä aivan muista kriteereistä kuin hinnasta. Jos minulla ei ole varaa, jätän ostamatta kokonaan. Mietin että seuraava meille jäävä olisi omakasvatti, jos mahdollista ...

        Mutta kukaan viisas ei pidä hengissä koiraa, josta menisi hoitokuluja 7000 tai 20 000 vuodessa. Puhutkohan sinä nyt euroista vai markoista? eikä markkoinakaan saisi menemään. Niin sairasta koiraa olisi eläinrääkkäystä pitää hengissä, sitä ajoin takaa. EI sellaisia summia saa koiraan menemään, tai pitää tehdä jotain ennennäkemättömän luovaa.

        Veroa menee Suomessa parissa harvassa kunnassa enää.
        Vakuutusta kaikki eivät ota, pentuiän jälkeen monet eivät rokota.

        Meillä menee 60€ nappuloihin (18kg)/ kuukausi useille koirille, jotka syövät puolet kotiruokaa/koiranpöperöä.En jaksa sen pöperön hintaa alkaa laskeskella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8146
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2502
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      21
      1898
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe