Elämää on vain tää...

vba

Säästä rahaa opettamalla lapsia ymmärtämään rahan merkitys.
Opeta olemaan ihmisiksi ja kaipaamatta kaikkea uutta nyt ja heti. Vanha ja käytetty tavara arvoonsa. Ja kaikkea ei edes tarvitse saada. Opettele itse olemaan auktoriteetti hyvässä hengessä. Korosta työn merkitystä elämän peruspilareissa.
Tämä on kaukokatseista säästämistä. Kun lapset oppivat elämän perusasioita, eivät tule myöhemmin vanhemmiltaan pyytämään ja pärjäävät itse elämässään.
Miksi edes pitäisi säästää lapsilleen? Monet vanhemmat, niin kuin emme mekään, ole koskaan saaneet vanhemmiltamme mitään. Kuitenkin nyt jää se itse hankittu maallinen omaisuus joskus, jos siitä nyt kenellekään iloa on. Pitäisi elää itsekin elämäänsä.

2

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vba

Todellakin asioiden ennakointi tuo säästöä. Ajattele tavaroiden tai palveluiden jatkohyötyä ostaessasi. Esimerkkinä mainitsisin, että emme ostaneet jatkettavia lastensänkyjä vaan normaalikokoisen sängyn, johon ruuvasimme leikki-ikäiselle levystä itse tehdyn laidan. 16-vuotias nukkuu edelleen samassa sängyssä, tosin ilman laitaa. Pinnasänky riitti kahdelle lapselle ensisängyksi ja molemmat ovat nukkuneet yönsä hyvin isommassakin sängyssä. Vaatteet ostimme ensimmäiselle neutraalin värisinä, jotta kävivät seuraavallekin, vaikka olikin eri sukupuolta. Ei vaaleanpunaisia tai -sinisiä ylenmäärin. Pääosin löytyivät kirpparilta ja vieläkin jäivät kierrätettäviksi.
      Tyttäreni 21v pitää vieläkin itselläni ollutta hihatonta toppia 70-luvulta. Laatu on ollut pesunkestävä ja myöskin ajan kestävä. Kaikki eivät nykyään ole kestäviä ja kun kyllästyminen on niin tavallista. Siihen auttaa asusteiden vaihtelu.

• arepa

haista ! ei noin onnistu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2516
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2224
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1973
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1783
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      320
      1323
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1073
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259