eli 6vkon ikäsellä vauvalla on runsaasti hormoninäppyjä, poskissa, otsassa, leuassa, korvientakana, niskassa. myös muut huomanneet tämän. onko näihin hoitoa, jotain erikoisrasvaa tms. ihoa on vedellä putsattu ja perusravalla rasvattu vähäsen, eli punanen läiskä jonka keskellä valkonen näppy. maitoallergiaepäily itsellä myös mutta suolistio oirein.
hormoninäpyt
4
594
Vastaukset
- 13+18
Meillä oli kanssa naama ja rinnukset kauttaaltaan täynnä tuota hormoninäppylää (äidin hormonit poistuvat vauvasta). Eipä siihen taida hoitoa olla ja ajan kanssa menee ohi. Meillä taisi kestää 2-3 viikkoa ja rasvailin silloin kun iho tuntu kuivalta.
- aika tekee teht.
Ei niihin ole mitään hoitoa. Ajan kanssa lähtevät. Muistaakseni niitä ei suositella rasvata.
- p3w
Vanhat ihmiset niitä sanoo ristiäisstressinäpyiksi :) Juuri sopivasti meidänkin vauvalle tuli ristiäisiin naama näpylle.
- äipyli
Meidän neidille alkoi tulla noita näppyjä kanssa 6viikon iässä ja niitä on edelleen, nyt siis melkein 10 viikoa vanha.. rasvattu on jos on alkanut hilseillä tai näyttänyt tosi kuivalle, muuten niihin ei hoitoa juuri ole.. tosiaan noista äidin hormooneista ne johtuu, eli niin kauan kun tuo hormoonitoiminta tasoittuu ja lapsi siihen tottuu, niin kauan on näppyjäkin. Eli mitään hoitoa siihen ei ole. Tässä sitä odotellaan josko neiti alkaisi jossakin vaiheessa näppylöistään luopua... melko hurjan näköinenhän tuo on, kun naama, korvat, kaula ja niska näppylöillä ja nyt alkanut kunnolla vielä päästäkin karstaa lähteä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197