Canicross

vinkkejä?

Ihmeen vaikea löytää eli kysyisin lyhyesti: Minkäpituisilla matkoilla kisataan? Mistä näkisin esim aikoja koirakoiden tuloksista? Miten laji kannattaisi aloittaa? Itse olen juossut ennen koiran hankintaa, mutta siitä on lähes 10 v eli ihan alkeista pitäisi kai aloittaa? Koira on juniori ikäinen.

8

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SanttuJ.
      • juoksuhullu

Minkäikäisten kanssa olette alkaneet treenata ja millaisilla matkoilla?

Omani on vielä pentu, kasvunsa kylläkin kasvanut, mutta en kuitenkaan uskaltaisi vielä kovasti rasittaa yksipuolisella juoksulla eteenpäin enkä varsinkaan vetämisellä.

• ...
        juoksuhullu kirjoitti:

Minkäikäisten kanssa olette alkaneet treenata ja millaisilla matkoilla?

Omani on vielä pentu, kasvunsa kylläkin kasvanut, mutta en kuitenkaan uskaltaisi vielä kovasti rasittaa yksipuolisella juoksulla eteenpäin enkä varsinkaan vetämisellä.

Oma koirani oli ehkä kuusi vuotias, kun aloitettiin juoksemaan maastossa.

Matkat ovat sitä mitä aina jaksan juosta kuudesta kymmeneen, alkuun mentiin kilometri -pari, amtkat lisääntyivät kun oma kunto kasvoi. Me ei juosta kilpailumielessä, vaan hölkkäillään pitempiä matkoja, ihan minun kunnon ylläpitämiseksi, vauhdin määrää minun sykkeeni.

Meillä aloitus oli helppo, sillä koira on aina ollut irti ja hihnassa ollessaan tuon ikäisenä tietenkään ei enää vetänyt. Eli vetämisestä saatiin ihan kokonaisuudessaan tavan lenkkeilystä eroava laji, joten ei ole missään vaiheessa tarvinnut painiskella esimerkiksi haistelu tai pissi taukojen kanssa, vaan silloin kun työskennellään työskennellään ja haju-pissi lenkeillä käydään muutoin... Tarvitsi vain opettaa koira veto-käskylle ja se oli siinä.

• alkaja

vetovehkeet? En haluaisi ostaa huonoja, mutta en nyt kaikkein kalleimpiakaan.

• simpuransampura

Minulla ollut parin vuoden verran eläinkaupasta ostetut vermeet. Vetoliina on hyvä, mutta vyön haluaisin uuden. Omani on pelkkä leveä pehmustettu vyö, jonka ongelma on, että se nousee liian ylös vyötärölle. Vyön pitäisi pysyä alhaalla lantiolla. Olen nähnyt jollain "tosi"harrastajalla vyön, jossa on liinat nivusiin, jotka pitää vyön tarpeeksi alhaalla, samanlaiset kuin kiipeily- ja turvavaljaissa. Sellaiset tahtoisin ostaa, mutta en mistään nettikaupasta, koska olen kapealanteinen, niin pitää päästä sovittamaan ensin.

• khjh
        simpuransampura kirjoitti:

Minulla ollut parin vuoden verran eläinkaupasta ostetut vermeet. Vetoliina on hyvä, mutta vyön haluaisin uuden. Omani on pelkkä leveä pehmustettu vyö, jonka ongelma on, että se nousee liian ylös vyötärölle. Vyön pitäisi pysyä alhaalla lantiolla. Olen nähnyt jollain "tosi"harrastajalla vyön, jossa on liinat nivusiin, jotka pitää vyön tarpeeksi alhaalla, samanlaiset kuin kiipeily- ja turvavaljaissa. Sellaiset tahtoisin ostaa, mutta en mistään nettikaupasta, koska olen kapealanteinen, niin pitää päästä sovittamaan ensin.

Miksi sen pitää pysyä lantiolla? Kysyn kun olen itselle hankkimassa, enkä tuollaista olisi osannut ajatella.

• ...
        khjh kirjoitti:

Miksi sen pitää pysyä lantiolla? Kysyn kun olen itselle hankkimassa, enkä tuollaista olisi osannut ajatella.

Jos koirasi vetämällä vetää, selkäsi taipuu notkolleen juostessasi mikäli vyö on liian ylhäällä. Lisäksi lantiosi kestää mahdollisia äkkinäisiä nykäyksiä huomattavasti paremmin kuin selkä.

• qerq
        ... kirjoitti:

Jos koirasi vetämällä vetää, selkäsi taipuu notkolleen juostessasi mikäli vyö on liian ylhäällä. Lisäksi lantiosi kestää mahdollisia äkkinäisiä nykäyksiä huomattavasti paremmin kuin selkä.

Täytyypä alkaa etsiä varusteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe