Hei!
Ajattelin tehdä taskuvaippoja vanhoista fleece vaatteista/huovista ym. Onko jollain kokemusta, saako tällaisesta fleecesta toimivia vaippoja? Ilmeisesti on olemassa puuvilla-fleecea ja polyesteri-fleeceä. Mistä nämä erottaa, jos ei ole merkintää? Ja kumpi näistä nyt sitten paremmin vaippaan sopisi? Jos löydän ohutta fleecekangasta, niin voisiko sitä käyttää taskuvaipan sisäkankaana (="kuivaliinakangas").
Minulla on myös melko uusi, mutta rikkimennyt ohut "hikikerrasto" eli ainakin sen on tarkoitus siirtää kosteus pois iholta urheilukäytössä. Voisiko tätä käyttää "kuivaliinakankaana"?
Onko joku siis tehnyt vastaavista materiaaleista onnistuneesti tsi-taskuvaippoja?
Fleece ja tsi
3
375
Vastaukset
- samma häär
itsellä olisi kanssa entisen työpaikan teknisiä t-paitoja jotka siirtää kosteutta huomaamatta iholta pois.. näistä aattelin värkätä jossain vaiheessa taskuvaippoja. ainakin yksi coolmax tms kuivaliinakangas oli kovin vastaavaa.. kokemuksia minäkin kyselisin?
- Isopehvavauvan äiti
Eli olen tehnyt lapselleni fleece vaippoja periaatteella kaksinkertainen fleece ei päästä kosteutta läpi. Eli olen tehnyt taskuvaippoja siten, että 3 kerrosta fleeceä, kaksi jää ulommaiselle puolelle ja yksi sisälle ja siihen väliin imut. No sitten kehittelin ideaa ja nykyäänteen kaksinkertaisesta fleecestä ja imuihin laitan fleeceä ulkokerroksen puolelle. Hyvin on pisut pysyneet sisällä.
En tiedä noista erilaisista fleeceistä mitään, olen kirppikseltä ostanut vanhoja fleecehuopia ja niistä tehnyt. Hyvin on toiminut. En ole siis käyttänyt mitään kuivakankaita, koska fleece ihoa vasten pitää vauvan kuivana.
Tarrat olen tilannut jostain kestovaippakaupasta Touchtape merkkistä ja se on toiminut loistavasti ja kestää pesut.
Näin meillä. Kokeile. - jrrd
oon tehnyt ainakin yhdet jotka on ihan parhaat.. sit tuli tehtyä parit liika pienetkin mutta siis jostain vanhasta lasten fleecetakista sain tosi hienon. ompelin vaan kaks fleece kappaletta yhteen eikä oo päästänyt läpi. käynyt väliin villisten tilalta yövaippoinakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822