Onko se viallinen, kun vikakoodi herjaa sinnepäin. Autosta tahtoo loppua veto ja pölläyttää mustaa savua. Turbo pitäis olla ehjä. Vuoden 2004 Avensis kyseessä.
Massailma-anturiko?
12
6728
Vastaukset
- pölläyttää...
Pölläyttää mustaa => käy liian rikkaalla seoksella.
Ilmamassamittari voinee oireilla eritavoin, riippuen jääkö se antamaan liian pientä vai isoa ilmamäärätietoa ohjausboxille.
Mikäli se koodi veikkaa sinnepäin niin lienee oikeassa, muutoin voi olla kosketusvika liittimessä tai vaikka johdin poikki, sitä se koodinlukija ei tiedä.
Toisenmerkkisessä ammattimies nappasi ilmamäärämittarin liittimen irti ja kaasutteli sekä totesi että risa on, kun ei vaikuttanut millään tapaa moottorin käytökseen, eikä kuulemma siinä mallissa näy vikakoodina.- Petra*
asiallisesta vastauksesta. Kokeillaanpa näillä tiedoilla toimia.
- kpg1
Petra* kirjoitti:
asiallisesta vastauksesta. Kokeillaanpa näillä tiedoilla toimia.
Ilmamassa anturin voi puhdistaa ( halpakonsti) ja kokeilla sitten vaikuttaako.
Ite tein volvoon siten, että anturi irti ja elektroniikan puhdistus suihketta sinne ilmavirrassa oleville metalli liuskoille. Ajoin 200 000 Km enkä uusinut tuota osaa kertaakaan. Oli bosch:n tekemä anturi, eikö lie avessakin samoja. - Petra*
kpg1 kirjoitti:
Ilmamassa anturin voi puhdistaa ( halpakonsti) ja kokeilla sitten vaikuttaako.
Ite tein volvoon siten, että anturi irti ja elektroniikan puhdistus suihketta sinne ilmavirrassa oleville metalli liuskoille. Ajoin 200 000 Km enkä uusinut tuota osaa kertaakaan. Oli bosch:n tekemä anturi, eikö lie avessakin samoja.jo Toyota huollossa, mutta ei näyttänyt vaikuttavan hyytymiseen ja pölläyttelyihin. Ehkä se kuitenkin on rikki totaalisesti, mutta kiitos kannanotosta:)
- .... ,,,, ....
Niin bensakoneisessa, mutta nyt taitaa olla kyseessä diesel.
- kpg1
.... ,,,, .... kirjoitti:
Niin bensakoneisessa, mutta nyt taitaa olla kyseessä diesel.
Olisko jollain tuttavalla samanlainen auto, kokeileilemalla varmasti ehjää anturia, voisi vian varmistaa.
Ilmamassamittari marmorisalongeissa voi maksaa monta sataa, bosch:n osia saa kyllä tarvikkeenakin.
Kysäse jostain autosähköliikkeestä. - Prtra*
kpg1 kirjoitti:
Olisko jollain tuttavalla samanlainen auto, kokeileilemalla varmasti ehjää anturia, voisi vian varmistaa.
Ilmamassamittari marmorisalongeissa voi maksaa monta sataa, bosch:n osia saa kyllä tarvikkeenakin.
Kysäse jostain autosähköliikkeestä.tässä just suunnitellaan. Harmittaa mokoma vaiva, kun vuosi sitten jouduttiin vaihtaan se kallis massapyörä. (Kytkin sellainen.) Jätti kerrasta tienposkeen.
Monta Toyotaa on ollut, mutta nyt mietinnässä merkin vaihto. Kyllä on tekniikka mennyt alaspäin ku lehemän häntä. - Petra*
Prtra* kirjoitti:
tässä just suunnitellaan. Harmittaa mokoma vaiva, kun vuosi sitten jouduttiin vaihtaan se kallis massapyörä. (Kytkin sellainen.) Jätti kerrasta tienposkeen.
Monta Toyotaa on ollut, mutta nyt mietinnässä merkin vaihto. Kyllä on tekniikka mennyt alaspäin ku lehemän häntä.mulle kaikki Toyota-ihmemiehet. Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut. Laitettiin ihan uusi alkuperäinen tilalle ja vaiva senku jatkuu.
Nyt mua jo itkettää. Mikä muu tämän hyytymisen liikkeelle lähtiessä voi aiheuttaa? Ja mustan savun lykkäämisen? Luulin, että on huolettomia kilometrejä Avensiksella, mutta harmia on ollu nyt liiaksi asti.
Olen uhkaillut jo vaihtavani Citroeniin, jos haluatte sen estää, niin please auttakaa tyttöä....nyyh. - Petra*
Petra* kirjoitti:
mulle kaikki Toyota-ihmemiehet. Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut. Laitettiin ihan uusi alkuperäinen tilalle ja vaiva senku jatkuu.
Nyt mua jo itkettää. Mikä muu tämän hyytymisen liikkeelle lähtiessä voi aiheuttaa? Ja mustan savun lykkäämisen? Luulin, että on huolettomia kilometrejä Avensiksella, mutta harmia on ollu nyt liiaksi asti.
Olen uhkaillut jo vaihtavani Citroeniin, jos haluatte sen estää, niin please auttakaa tyttöä....nyyh.EGR-venttiilillä jotain osuutta asiaan? Löysin täältä netistä keskustelua semmosesta. Siis aiheuttaako se mustaa savupölläytystä ja töpehtimistä varsinkin liikkeelle lähtiessä?
- urtsu
Petra* kirjoitti:
mulle kaikki Toyota-ihmemiehet. Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut. Laitettiin ihan uusi alkuperäinen tilalle ja vaiva senku jatkuu.
Olen uhkaillut jo vaihtavani Citroeniin, jos haluatte sen estää, niin please auttakaa tyttöä....nyyh.Mul kans kävi huonosti, ei vetänyt, anto hälytyskoodeja, sammu liikkelle lähtiessä. Syynä oli EGr venttiili, joka oli likainen ja jumissa. puhdistus autto hetkeks, sittemmin vaihdoin koko hiton venttiilin ja on toiminut hyvin. Myös kierroksia pitää joskus antaa että turbo ei rupee karstottuun, kun on muuttuva geometrinen turbo, jonka ohjainsiivet liikkuu kierrosten mukaan .
Ja sitä egr venttiilii ei enää pääse ohittaan näis uudemmissa ilman vikakoodeja. - Petra*
urtsu kirjoitti:
Mul kans kävi huonosti, ei vetänyt, anto hälytyskoodeja, sammu liikkelle lähtiessä. Syynä oli EGr venttiili, joka oli likainen ja jumissa. puhdistus autto hetkeks, sittemmin vaihdoin koko hiton venttiilin ja on toiminut hyvin. Myös kierroksia pitää joskus antaa että turbo ei rupee karstottuun, kun on muuttuva geometrinen turbo, jonka ohjainsiivet liikkuu kierrosten mukaan .
Ja sitä egr venttiilii ei enää pääse ohittaan näis uudemmissa ilman vikakoodeja.Ilmamassa anturin päässä oleviin napoihin ei tule virtaa kuin yhteen. Otettiin johto pois ja koeajettiin, Avensis toimii ku ennenkin, eikä savuuta. Itte massamittari on siis ehjä ja kyseessä onkin sähkövika.
Sitä nyt sitten ehjäämään. On tää salapoliisityötä. - urtsu
Petra* kirjoitti:
Ilmamassa anturin päässä oleviin napoihin ei tule virtaa kuin yhteen. Otettiin johto pois ja koeajettiin, Avensis toimii ku ennenkin, eikä savuuta. Itte massamittari on siis ehjä ja kyseessä onkin sähkövika.
Sitä nyt sitten ehjäämään. On tää salapoliisityötä.Se menee vikatilaan ku ottaa ilmamassa-anturin johdon pois. Siel pitäs palaa vikavalo . Esim just EGR venttiili voi olla pois pelistä .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663