Pystytyksen hinta?

Halvalla hyvä?

Missä hinnoissa saunanmökin pystytystyön osuus vesikattoon asti voisi olla? Rakennus on yksinkertainen malliltaan n. 20m2 ja ei ole parvea, lamellihirsi kokoluokkaa 100mm. Entä perustusten hinta, saunan puoli laatalle ja tupa pilareille?

5

1322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolme miestä ja viikon homma eli 5-6000 euroa - siis vesikattoasennus. Puuvalmiiksi pari viikkoa lisää...

• halvalla hyvä?

Yhdeltä pystyttäjältä saatiin tarjous 6500€ joka sisältää perustusten teon ja pystytyksen vesikattoon asti.
        Hänellä on vuosien kokemus ja on pystyttänyt hirsimökkejä, joten olisi ainakin ammattimies.
        Toisaalta itseäkin tuo kasaus kiinnostaa mutta kannattaako siihen alkaa jos sellaista ole ennen tehnyt...
        Itse tehden aikaa menee varmasti kolminkertaisesti ja pystyy tekemään vain vapailla n. 2-4 päivänä viikossa, joten homman eteneminen on hieman hidasta? Onko tuollainen kehikko kuitenkin viisainta latoa kerralla kasaan, eikä venyttää monen viikon projektiksi? Sisätyöt, hormit, sauna, terassit ja ym. hommat teen itse koska ne ainakin osaan.

• völjari
        halvalla hyvä? kirjoitti:

Yhdeltä pystyttäjältä saatiin tarjous 6500€ joka sisältää perustusten teon ja pystytyksen vesikattoon asti.
        Hänellä on vuosien kokemus ja on pystyttänyt hirsimökkejä, joten olisi ainakin ammattimies.
        Toisaalta itseäkin tuo kasaus kiinnostaa mutta kannattaako siihen alkaa jos sellaista ole ennen tehnyt...
        Itse tehden aikaa menee varmasti kolminkertaisesti ja pystyy tekemään vain vapailla n. 2-4 päivänä viikossa, joten homman eteneminen on hieman hidasta? Onko tuollainen kehikko kuitenkin viisainta latoa kerralla kasaan, eikä venyttää monen viikon projektiksi? Sisätyöt, hormit, sauna, terassit ja ym. hommat teen itse koska ne ainakin osaan.

Joo, yksin tein katon alle (ikkunat ja ovet ei niin kriittisiä), niin on sateelta suojassa. Puolivalmista kehikkoa on todella hankala suojata säiltä.

• rivettä rakoon
        halvalla hyvä? kirjoitti:

Kuulostaa aika edulliselta jos hinta tosiaan on perustuksineen?
        Tuohon hintaan ei lie sisälly materiaalit eikä konetyöt?

• völjari

tietämättä tontista mitään. Noin pienen mökin saunakin kannattaa tehdä pilareille ja puulattialla. Säältä suojaan pystytys: kehikko, karat, ikkunat, ovet, kattorakenteet, alushuopa jäänee alle 6000€. Kokonaispystytys pintakatteella, pellityksin, terassit, vuorilaudat, panelointi alkaen 12000€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      108
      934
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe