Missä hinnoissa saunanmökin pystytystyön osuus vesikattoon asti voisi olla? Rakennus on yksinkertainen malliltaan n. 20m2 ja ei ole parvea, lamellihirsi kokoluokkaa 100mm. Entä perustusten hinta, saunan puoli laatalle ja tupa pilareille?
Pystytyksen hinta?
5
1302
Vastaukset
Kolme miestä ja viikon homma eli 5-6000 euroa - siis vesikattoasennus. Puuvalmiiksi pari viikkoa lisää...
- halvalla hyvä?
Yhdeltä pystyttäjältä saatiin tarjous 6500€ joka sisältää perustusten teon ja pystytyksen vesikattoon asti.
Hänellä on vuosien kokemus ja on pystyttänyt hirsimökkejä, joten olisi ainakin ammattimies.
Toisaalta itseäkin tuo kasaus kiinnostaa mutta kannattaako siihen alkaa jos sellaista ole ennen tehnyt...
Itse tehden aikaa menee varmasti kolminkertaisesti ja pystyy tekemään vain vapailla n. 2-4 päivänä viikossa, joten homman eteneminen on hieman hidasta? Onko tuollainen kehikko kuitenkin viisainta latoa kerralla kasaan, eikä venyttää monen viikon projektiksi? Sisätyöt, hormit, sauna, terassit ja ym. hommat teen itse koska ne ainakin osaan. - völjari
halvalla hyvä? kirjoitti:
Yhdeltä pystyttäjältä saatiin tarjous 6500€ joka sisältää perustusten teon ja pystytyksen vesikattoon asti.
Hänellä on vuosien kokemus ja on pystyttänyt hirsimökkejä, joten olisi ainakin ammattimies.
Toisaalta itseäkin tuo kasaus kiinnostaa mutta kannattaako siihen alkaa jos sellaista ole ennen tehnyt...
Itse tehden aikaa menee varmasti kolminkertaisesti ja pystyy tekemään vain vapailla n. 2-4 päivänä viikossa, joten homman eteneminen on hieman hidasta? Onko tuollainen kehikko kuitenkin viisainta latoa kerralla kasaan, eikä venyttää monen viikon projektiksi? Sisätyöt, hormit, sauna, terassit ja ym. hommat teen itse koska ne ainakin osaan.Joo, yksin tein katon alle (ikkunat ja ovet ei niin kriittisiä), niin on sateelta suojassa. Puolivalmista kehikkoa on todella hankala suojata säiltä.
- rivettä rakoon
halvalla hyvä? kirjoitti:
Itse tehden aikaa menee varmasti kolminkertaisesti ja pystyy tekemään vain vapailla n. 2-4 päivänä viikossa, joten homman eteneminen on hieman hidasta? Onko tuollainen kehikko kuitenkin viisainta latoa kerralla kasaan, eikä venyttää monen viikon projektiksi? Sisätyöt, hormit, sauna, terassit ja ym. hommat teen itse koska ne ainakin osaan.Kuulostaa aika edulliselta jos hinta tosiaan on perustuksineen?
Tuohon hintaan ei lie sisälly materiaalit eikä konetyöt?
- völjari
tietämättä tontista mitään. Noin pienen mökin saunakin kannattaa tehdä pilareille ja puulattialla. Säältä suojaan pystytys: kehikko, karat, ikkunat, ovet, kattorakenteet, alushuopa jäänee alle 6000€. Kokonaispystytys pintakatteella, pellityksin, terassit, vuorilaudat, panelointi alkaen 12000€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006424
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283220Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701736- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46989Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11966Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11890- 42879