airbag valo primera 03

tane 69

.Primera 2003 vm. ...vikuttaa koko ajan. Onko primerassa jotain liittimiä penkin alla vai mistä kysymys?
Onko kellään kokemusta aiheesta?

41

20505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trav05

      nimenomaan liittimet penkin alla vikana. autokeskus kolvaa piuhat yhteen 80e:lla...

    • samppapa

      Moi

      Itellä Vm-06.
      Kun valo rupesi vilkkumaan niin kävin kaikki liitokset penkkien alta läpi ja sitten tein sen nollauksen netistä löytyvällä ohjeella.

      • Annematti

        Hei,
        03-Primera ja alkoi toi Airbagin valo vilkkumaan. Mistä netistä löytyy nollausohje?
        T. Anne


      • Annematti
        Annematti kirjoitti:

        Hei,
        03-Primera ja alkoi toi Airbagin valo vilkkumaan. Mistä netistä löytyy nollausohje?
        T. Anne

        Hei,
        Jos toi airbagin varoitusvalo vilkkuu, ja vika on noissa johtimien liittimissä, toimiiko Airbag sillä hetkellä kuiteski normaalisti esim. onnettomuustilanteessa?
        T. Anne


      • Primera P12
        Annematti kirjoitti:

        Hei,
        03-Primera ja alkoi toi Airbagin valo vilkkumaan. Mistä netistä löytyy nollausohje?
        T. Anne

        There is a procedure on the Nissan you can use to reset the light - and it is as follows :

        a) Switch OFF the radio & Ignition
        (b) Turn Ignition ON (Position II)
        (c) The airbag warning light will stay on for 7 seconds and then switch off – as soon as it does
        turn OFF the ignition (within 1 second of the light switching off)
        (d) Wait at least 5 seconds
        (e) Repeat steps (a) to (c) two more times – this is important to make sure it registers with
        different modules in the car
        (f) Turn ON ignition, wait 2 seconds
        (g) Switch OFF Ignition (Position 0) and wait 1 second
        (h) Switch ignition back ON.
        (i) Airbag light will remain off so long as there are no other faults otherwise it will come on again - and then you should have it diagnosed properly to ensure the system works .

        Read more: my airbag light is flashing on my nissan primera... - JustAnswer http://www.justanswer.com/questions/2cy1h-my-airbag-light-is-flashing-on-my-nissan-primera-it-happens#ixzz14mdMtpC4


    • veksui

      Tällä nollaantui ainakin mulla P12 2005 1.6 Primera STW:

      This procedure is for resetting the airbag light on a Nissan Primera P12.

      Please note, the airbag is a serious part of the cars safety setup.. If you have any doubt as to it's working function, GO TO A PROFESSIONAL MECHANIC!

      "Self Diagnostic Mode WITHOUT Consult-11"
      Firstly turn off the radio and switch igniton off.

      Then:

      1. Turn ignition from off to on.

      2. The airbag warning light will stay on for 7 seconds, as soon as it goes off (within 1 sec) turn off ignition.

      3. Wait for more than 3 secs.

      4. Repeat steps 1- 3 two more times.

      5. Turn ignition on again.

      Now turn off for at least one second and then back on.

      That should reset it.

      • p12lkhklköoi

        saisko tän suomeksi =)


      • Kuukkelikäännös
        p12lkhklköoi kirjoitti:

        saisko tän suomeksi =)

        sitten :

        1 . Kytke virta OFF päälle .

        2 . Turvatyyny varoitusvalo pysyy päällä 7 sekuntia , niin pian kuin se sammuu ( alle 1 sek) sammuta virta .

        3 . Odota yli 3 sekuntia .

        4 . Toista vaiheet 1-3 vielä kaksi kertaa .

        5 . Kytke virta uudelleen .

        Nyt sammuta vähintään yhden sekunnin ja sitten takaisin päälle .

        Että pitäisi nollata .

        -------------------------

        Minulla palanut joskus himmeästi sateella, korjautunut itsestään. Samoin kuskin ikkuna ei aina avaudu/sulkeudu kertapainalluksella ja viimeksi nyt jäi valonpyyhkijät ja pissapoika päälle sateella.


      • Primera06

        Tällä sain tänään vilkkumisen loppumaan. Kiitos ohjeesta


    • EskoPesko2

      AirBag alkaa myös vilkkumaan, jos jokin liitin on ollut auki. Ja se pitää nollata erillesellä OBD-pistokkeeseen tulevalla tietokoneella (jossa OBD-kaapeli) tai kapulalla (OBD-lukijalla). Noilla ohjeilla voi heittää vesilintua. Sopivan kapulan voi netistä tilata itselleen, maksaa nopeesti hintansa takaisin. n. 60 - 80€ ebay kautta.

      • obd.

        Bluetooth obd sovittimen saa eBay:sta. Alle 20€...


      • Onnistuupa

        Olen nollannut sen airbag-valon jo kahdesti noilla ohjeilla. viimeksi ei ekalla kerralla onnistunut, kun hätäilin jossain vaiheessa. Tai oikeastaan taisi olla pikkuisen eri ohjeet, voin laittaa tähän sen, mitä itse olen kokeillut:


        a.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
        b.) Virrat päälle
        c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
        d.) Odota 5 sekuntia.
        e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
        f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
        g.) Virrat pois, odota sekuntti.
        h.) Virrat takaisin päälle.
        i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.


      • p1206
        Onnistuupa kirjoitti:

        Olen nollannut sen airbag-valon jo kahdesti noilla ohjeilla. viimeksi ei ekalla kerralla onnistunut, kun hätäilin jossain vaiheessa. Tai oikeastaan taisi olla pikkuisen eri ohjeet, voin laittaa tähän sen, mitä itse olen kokeillut:


        a.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
        b.) Virrat päälle
        c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
        d.) Odota 5 sekuntia.
        e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
        f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
        g.) Virrat pois, odota sekuntti.
        h.) Virrat takaisin päälle.
        i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.

        Kiitos ohjeista.Kävin juuri kokeilemassa ja onnistui toisella yrittämällä eka vissiin vähä tuli hosuttua. :)
        p12 2.0 -06


      • Onnistuupa kirjoitti:

        Olen nollannut sen airbag-valon jo kahdesti noilla ohjeilla. viimeksi ei ekalla kerralla onnistunut, kun hätäilin jossain vaiheessa. Tai oikeastaan taisi olla pikkuisen eri ohjeet, voin laittaa tähän sen, mitä itse olen kokeillut:


        a.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
        b.) Virrat päälle
        c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
        d.) Odota 5 sekuntia.
        e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
        f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
        g.) Virrat pois, odota sekuntti.
        h.) Virrat takaisin päälle.
        i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.

        Kiitos tiedosta 👍


      • Anonyymi
        Onnistuupa kirjoitti:

        Olen nollannut sen airbag-valon jo kahdesti noilla ohjeilla. viimeksi ei ekalla kerralla onnistunut, kun hätäilin jossain vaiheessa. Tai oikeastaan taisi olla pikkuisen eri ohjeet, voin laittaa tähän sen, mitä itse olen kokeillut:


        a.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
        b.) Virrat päälle
        c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
        d.) Odota 5 sekuntia.
        e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
        f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
        g.) Virrat pois, odota sekuntti.
        h.) Virrat takaisin päälle.
        i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.

        Toimii!toisela onistui!


      • Anonyymi
        Onnistuupa kirjoitti:

        Olen nollannut sen airbag-valon jo kahdesti noilla ohjeilla. viimeksi ei ekalla kerralla onnistunut, kun hätäilin jossain vaiheessa. Tai oikeastaan taisi olla pikkuisen eri ohjeet, voin laittaa tähän sen, mitä itse olen kokeillut:


        a.) Radio pois päältä (niin ettei käynnisty kun laitat virrat).
        b.) Virrat päälle
        c.) Heti kun AB-valo sammuu, virrat pois SEKUNNIN kuluessa.
        d.) Odota 5 sekuntia.
        e.) Toista kohdat b-c vielä kaksi kertaa (yhteensä siis kolme kertaa teet sen)
        f.) Virrat päälle, odota 2 sekunttia.
        g.) Virrat pois, odota sekuntti.
        h.) Virrat takaisin päälle.
        i.) Ja jos nyt vielä välkkyy valo, niin on oikeasti vikaa jossain.

        Hieno-ohje het toimi, kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno-ohje het toimi, kiitos

        Tämä oikeasti toimi! Uskomatonta. Toinen yritys onnistui. Eka meni treenaillessa. Kiitos!! Auto Nissan Primera 02.


      • Anonyymi
        obd. kirjoitti:

        Bluetooth obd sovittimen saa eBay:sta. Alle 20€...

        Ihan mikä vaan halpis OBD-lukija ei taida nollata nissanin turvatyynyjä. Tai edes näytä niitä.


    • rpewk

      Eipä taida tuolla alle 20 euron sovittemella vaan päästä kuin moottorin ecuun kiinni, sillä ei tee abs tai bagi ongelman kanssa mitään...

    • gfafa

      Kiitos näistä neuvoista! Uskaltaa taas viedä -05 koslan katsastukseen pari päivää myöhässä :D

    • jonskuk1

      05- Primera ja eilen ajaessa tiellä, jossa rekat menee paljon ja tie "möykkyinen" alkoi turvatyynyn häiriövalo vilkkumaan, samoin ajotietokone herjasi vikaa turvatyynyssä..

      Jos tarkistan johdot penkin alta ja nollaan vilkkumisen, niin toimiiko turvatyyny oikein esim. onnettomuudessa? Ja alkaako se häiriövalo uudelleen vilkkumaan, jos vika ei ollut johdoissa?

      • Primera P12

        Kyllä pitäisi toimia oikein, muutenhan se jatkaisi vilkkumistaan. Mulla on 2 kertaa alkanut vilkkumaan. Ekalla kerralla lainatessani autoa, etupenkin siirtäjä koskai vahingossa johtoihin ja viimeksi osui laukku niihin.
        Kannattaa kokeilla useamman kerran sitä nollausta, sillä se on näköjään aika tarkkaa hommaa ja ei sitä aina osaa arvioida noita sekuntteja.


      • jonskuk1
        Primera P12 kirjoitti:

        Kyllä pitäisi toimia oikein, muutenhan se jatkaisi vilkkumistaan. Mulla on 2 kertaa alkanut vilkkumaan. Ekalla kerralla lainatessani autoa, etupenkin siirtäjä koskai vahingossa johtoihin ja viimeksi osui laukku niihin.
        Kannattaa kokeilla useamman kerran sitä nollausta, sillä se on näköjään aika tarkkaa hommaa ja ei sitä aina osaa arvioida noita sekuntteja.

        Kiitos nopeasta vastauksesta :) Täytyy huomenna kokeilla..


    • hmmmjos

      Eikö nuo valot saata syttyä myös jos latauksessa on jotain hämminkiä, että kannattanee latausjännitettäkin seurailla.

      • jonskuk1

        No niin, olipas hyvä ohje.. nainenkin osasi :) Kiitos vielä.


    • p12 ja 06

      Mitäpäs jos valo jää tuohon näyttöön 06 mallissa ja vilkkuu mittaristossa? Ei ainakaan poistu ajotietokoneesta jos sitä odottaa??

    • p12 2005

      Hienosti loppu valon vilkkuminen näillä ohjeilla. Kiitos

    • reikä ratissa

      Jeeeee kiitti mäkin sain valon pois vilkkumasta näillä ohjeilla. Aika oli tilattu jo merkkiliikkeeseen 20 päivä mut onnex tulin lukemaan aiheesta ni nyt voi senkin perua sit =)

      • jorma7

        yksi kysymys jos ajatellaan että avaimessa on 0,1 ja 2 asennot, 0 kokonaan pois ja 2 virrat päällä.

        teettekö niin että virratpäälle (asento 2) sitten kun valo sammuu niin asentoon 1 avain vai ihan 0 ?


    • jjkl1

      Toimiva konsti. Ei vilku enää. Kiitos ohjeesta.

    • Rimmeerius

      Kiitos ohjeesta!! Illalla oli ostaja tulossa ja autoa siivotessani varmaankin tökkäsin imurin suuttimella jotain liitintä, koska valo alkoi vilkkumaan. Kylläpä vit<>utti, mutta tuolla ohjeella sain valon sammumaan. Tosin vasta kolmannella kerralla, mutta kuitenkin. Kaupat tuli ja kumpikin on tyytyväinen.

    • k11111

      Mahtava kaveri tämä vian kertoja kunnioitan tälläisiä kavereita joka oikasee meiränkin aivot.kaikkea hyvää ja 10 papukaija merkkiä,,

      • k11111

        pitää myös uudempiinkin autoihin paikkansa jus koodasin Nissan terranon 2005 ja kaikki pelaa kiitti vaan lähettäsin kukkia kaverille jos tietäsin osotteen .TV.KK


      • greats

        Selvää säästöä nissanin omistajille!


    • Kiitokset

      Kiitokset ohjeista . Turvatyynyn merkkivalo alkoi vilkkumaan kesken ajon . Nollaus onnistui ja merkkivalo toimii normaalisti (sammuu 7 sekunnin kuluessa) . Aika näyttää oliko häiriö kertaluontoinen vai toistuva .

    • Eskas

      Onko kukaan suihkuttanut penkin alla olevaan liittimeen wurth kontaktispray

    • Apuvakaipaava

      Missä sijaitsee 2001 vuoden primerassa tuo airbag liitin? Penkin alta ei löydy.

      • Ooa

        Katoitko muutes et olisko etu matkustajan puolen penkin alla.Kuskin penkin allako ei ollut sitä liitintä?


      • Judgment

      • Anonyymi
        Judgment kirjoitti:

        2004 Primerassa (P12) ei auttanut tuo odottelu vaan 0-asennosta piti heti laittaa virrat takaisin päälle. Tähän tyyliin: https://www.youtube.com/watch?v=sV2yhfvl5zc

        Hyvä oli ohje, valot poistui.


    • Anonyymi

      kiitos ohjeista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5939
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      3880
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      52
      3244
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3066
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2444
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2076
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      123
      1970
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1609
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1597
    Aihe