Uskon 4 elementtiin

Ultimate

Uskon neljään elementtiin,tuleen,veteen,ilmaan ja maahan.Kaikkeahan säätelee elementit,miettikääpä.Suurimmat katastrofit ovat luonnon aiheuttamia.Myös paljon hyvää tapahtuu luonnosta.Lääkkeitä kehitetään...luonnosta.Kaikki tapahtuu luonnon ympärillä.Jos pysähdyt matkallasi kotiin koulusta,ja käännyt ehkä läheiseen metsään,istut rauhassa maahan,ja mietit,oikein kunnolla,tajuat kaiken.Luonto on koko maailma.Sitä ei voi selittää,se pitää tajuta.Pieni ryhmämme on tajunnut tämän,ja nyt uskommeluontoon.Luonnosta kaikki on lähtöisin.

En ole kovin hyvä selittäjä tai kertoja,mutta näin hyvin pystyn asian ilmaista.
Ja,en yritä käännyttää,kerron vain oman näkemykseni,ja mielellään luen mielipiteitänne.Tämä on MINUN mielipiteeni,ei sinun!Älä ota henk.koht.Jooko?

6

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta alussa

      oisko mitenkään mahollista et elementteihin uskomisen pohjalla ois usko Jumalattareen ja Jumalaan?? itse olin kiinnostunut elementeistä jo kauan ennen kuin löysin sille nimen ja nykyisin olen wicca ja kunnioitan entistä enemmän luontoa :)

      • Ultimate

        En usko jumalaan/jumalattareen.Ja kiitti ku ilmoitit nimen.Olen kuullut wicasta,mutta en oikein tietänyt mikä se on.Nyt tiedän.Itse asiassa olen tehnyt jotain rohtoja kuumeeseen(helpottaa vähän:P).Kiitos sinulle!


    • takiainen

      Itse pidän elementtejä vertauskuvallisina, eli en usko asioiden kirjaimellisesti muodostuvan niistä. Ajattelen elementtien kuvaavan asioiden erilaisia puolia/ominaisuuksia ja eri yhdistelmien kuvaavan erilaisia kokonaisuuksia. Elementtien avulla voimme helpommin ymmärtää asioiden olemuksia.

    • hunni

      ...minä myös pohdiskelin tätä elementti uskontoa mutta luonteeni vuoksi en innostunut asiasta...tai siis innostun lopahti kun olin liikaa miettinyt asiaa...Mutta kaikkea hyvää,toivottavasti uskosi tarjoaa sinulle oikean tyydytyksen!

    • kuuntytär

      Minä uskon Neljään Elementtiin,Kuuhun, Jeesukseen Kristukseen Ja Jumalaan Kaikki Valtiaaseen.

      Ehkä tärkeimpinä pidän Elemettejä ja Kuuta.
      Niin sanottu Ramattukin minulta löytyy ei se ole mikään paksu, mutta siinä kerrotaan Maan synnystä(luku kalevalasta). Haluaisin tietää onko tälläisiä kertomuksia lisää että voisin kasatan ne itselleni "Raamatuksi"/Elämän ohje kirjaksi?
      Jos sinulla on jotain teorioita veden, tulen, ja ilman synnystä voitko lähettää ne minulle?
      [email protected]

    • Äzipöppää

      Mä oon miettiny kauheen kauan et mihin sitä oikein pitäis uskoo. Kun sen pitäis olla jotain loogista, eikä mitään hatusta heitettyä esim. kristinuskoo. Toi on ihan järkeenkäypää. Kiitos sulle, mä en vielä oikein usko tuohon neljään elementtiin, mutta kun sitä alkaa mietimään, niin... mähän taisin löytää mulle oikeen uskonnon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe