Uskon 4 elementtiin

Ultimate

Uskon neljään elementtiin,tuleen,veteen,ilmaan ja maahan.Kaikkeahan säätelee elementit,miettikääpä.Suurimmat katastrofit ovat luonnon aiheuttamia.Myös paljon hyvää tapahtuu luonnosta.Lääkkeitä kehitetään...luonnosta.Kaikki tapahtuu luonnon ympärillä.Jos pysähdyt matkallasi kotiin koulusta,ja käännyt ehkä läheiseen metsään,istut rauhassa maahan,ja mietit,oikein kunnolla,tajuat kaiken.Luonto on koko maailma.Sitä ei voi selittää,se pitää tajuta.Pieni ryhmämme on tajunnut tämän,ja nyt uskommeluontoon.Luonnosta kaikki on lähtöisin.

En ole kovin hyvä selittäjä tai kertoja,mutta näin hyvin pystyn asian ilmaista.
Ja,en yritä käännyttää,kerron vain oman näkemykseni,ja mielellään luen mielipiteitänne.Tämä on MINUN mielipiteeni,ei sinun!Älä ota henk.koht.Jooko?

6

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasta alussa

oisko mitenkään mahollista et elementteihin uskomisen pohjalla ois usko Jumalattareen ja Jumalaan?? itse olin kiinnostunut elementeistä jo kauan ennen kuin löysin sille nimen ja nykyisin olen wicca ja kunnioitan entistä enemmän luontoa :)

• Ultimate

En usko jumalaan/jumalattareen.Ja kiitti ku ilmoitit nimen.Olen kuullut wicasta,mutta en oikein tietänyt mikä se on.Nyt tiedän.Itse asiassa olen tehnyt jotain rohtoja kuumeeseen(helpottaa vähän:P).Kiitos sinulle!

• takiainen

Itse pidän elementtejä vertauskuvallisina, eli en usko asioiden kirjaimellisesti muodostuvan niistä. Ajattelen elementtien kuvaavan asioiden erilaisia puolia/ominaisuuksia ja eri yhdistelmien kuvaavan erilaisia kokonaisuuksia. Elementtien avulla voimme helpommin ymmärtää asioiden olemuksia.

• hunni

...minä myös pohdiskelin tätä elementti uskontoa mutta luonteeni vuoksi en innostunut asiasta...tai siis innostun lopahti kun olin liikaa miettinyt asiaa...Mutta kaikkea hyvää,toivottavasti uskosi tarjoaa sinulle oikean tyydytyksen!

• kuuntytär

Minä uskon Neljään Elementtiin,Kuuhun, Jeesukseen Kristukseen Ja Jumalaan Kaikki Valtiaaseen.

Ehkä tärkeimpinä pidän Elemettejä ja Kuuta.
      Niin sanottu Ramattukin minulta löytyy ei se ole mikään paksu, mutta siinä kerrotaan Maan synnystä(luku kalevalasta). Haluaisin tietää onko tälläisiä kertomuksia lisää että voisin kasatan ne itselleni "Raamatuksi"/Elämän ohje kirjaksi?
      Jos sinulla on jotain teorioita veden, tulen, ja ilman synnystä voitko lähettää ne minulle?
      [email protected]

• Äzipöppää

Mä oon miettiny kauheen kauan et mihin sitä oikein pitäis uskoo. Kun sen pitäis olla jotain loogista, eikä mitään hatusta heitettyä esim. kristinuskoo. Toi on ihan järkeenkäypää. Kiitos sulle, mä en vielä oikein usko tuohon neljään elementtiin, mutta kun sitä alkaa mietimään, niin... mähän taisin löytää mulle oikeen uskonnon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      3293
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1629
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1468
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1445
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1341
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1120
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1060
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      92
      1003
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe