Värit muuttuvat toisenlaisiksi vuosisatojen kuluessa! Esimerkiksi Neitsyt Marian vaatetukselle länsimaisessa kirkossa ollut tarkat säännöt. Mm Leonardo da Vincin luolamadonnan kuvissa ovat värit muuttuneet, jossakin on tummuneet, niin sininen kuin punainenkin, jossakin sininen muuttunut vihreäksi, jossakin kohdin punainen ruskeaksi. Ilmeisesti siniseen väriin esimerkiksi eri tauluissa on käytettynä erilaisia sinisiä, vastaavasti punaisiin väreihin.
Vääriä tulkintoja!
2
413
Vastaukset
- rtkk
Muutos lienee aiheutunut hapettumisesta!? Voisi pelkistää maaleja jollakin aineella, jolloin värit palautuisivat.
- p.salste
värit voi kutsua takaisin ammatti ihmiset tekevät tätä joka päivä esim.allekirjoittanut on erikoistunut keskiaikaiseen kirkko taiteeseen lähinnä fresko ja kalkki maalausten konservointiin silloinkin kutsutaan monesti värejä takaisin tai puhdistetaan 500 vuotta vanha lika ja muu orgaaninen ja epäorgaaninen aine pois.kaikki on mahdollista tiedetään miten ja millä työt on tehty voidaan analysoida kaikki materiaali mitä on käytetty ja valmistaa juuri samaa ainetta kuin silloin kun työ on ensikertaa tehty se myös helpottaa työn konservointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882