Olen lähdössä ensi kesänä Roomaan viikoksi ja suunnittelin, että voisin tehdä päiväreissun (tai mahdollisesti yhden yön kestävän reissun) johonkin mukavaan rantakaupunkiin Rooman lähelle (bussilla, junalla tms.) Onko teillä kokemuksia, minne kannattaisi suunnata? Uimaan tahdon ehdottomasti, mutta myös kauniit maisemat ja muut valokuvauskohteet kiinnostavat. Yöelämää en niinkään kaipaa, mutta baarit eivät haittaakaan. Suositteletteko esimerkiksi jotain näistä: Nettuno, Terracina, Anzio, Fiumicino, Santa Marinella? Vai olisiko joku, joka veisi näistäkin voiton?
Kiitos asiallisista vinkeistä jo etukäteen.
Rantakaupunki Rooman lähellä?
3
2051
Vastaukset
- vanha akka
En ole vielä käynyt, menen toukokuussa, mutta minulle on suositeltu paikkaa nimeltä Ostia Lido, sinne pääsee metrolla. n. 70 km Roomasta. Olen varannut sieltä hotellin. Jos joku tietää paikasta lisää niin kertokaa.
- Toinen nonno
Lido di Ostia on Rooman "rantakaupunginosa", jossa roomalaiset käyvät viikonloppuisin meren rannalla uimassa ja huvittelemassa. Se sijaitsee Tiberin suulla, joen eteläpuolella (Fiumicinon lentokenttä on lähellä joen pohjoispuolella) ja sinne pääsee kätevästi paikallisjunalla Roma Lido. Metrolinjaa ei ole Ostiaan asti. 70 km matka tuntuu pitkältä, edestakaisin ehkä sen verran.
- AriFerra
Santa Marinellaan pääsee kätevästi hyvällä junalla.
Pieni kaupunki jonka keskusta on levittäytynyt yhden tien, läpiajotien, ympärille.
Ei siis mikään kulttuurielämys, mutta rantapaikkana oikein hyvä.
Italialaiseen tapaan rannat ovat maksullisia. Niihin sisältyy tuoli ja pöytä. Henkilökunta pitää rannat siisteinä ja turvallisina. Rantapaikkoja on paljon monen kilometrin matkalla keskustasta pohjoiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘751114PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832