Linuxi parhaat ohjelmat
1. Mono
Mahdollistaa vallonkumoksellisien .Net ohjelmistoje ajamisen Linuxilla.
2. Moonlight
Mahdollistaa netin uuden sukupolven ajettaessa Silverlight-ohjelmia selaimsessa.
3. Wine
Mahdollistaa maailman käytetyimpien Windows-pohjaisten ohjelmien käyttämisen Linuxissa.
4. Ndiswrapper
Pieni hyödyllinen apuohjelma joka mahdollistaa ajurien käytön linuxissa.
5. Tomboy
Kätevä ohjelma muistiinpahojen tekemiseen Gnome-ympäristössä
Jokainen muu voi laittaa vastaukseksi omat suosikkinsa!
Linuxi parhaat ohjelmat
8
277
Vastaukset
Wine, vaikken kyllä ole sillä vielä saanut yhtään W-ohjelmaa pyörimään. Mutta noin teoriassa se on h:tin hieno ohjelma!
- ...............
1. Mono
Ei ole ollut tarvetta.
2. Moonlight
Ei ole näkynyt "järkeviä" kohteita joissa tuota tarvisi.
3. Wine
Ei ole asennettuna, ei ole tarvetta.
4. Ndiswrapper
Natiiviajurit kaikelle raudalle käytössä, miksi pitäisi pelleillä tuolla ?
5. Tomboy
Parempiakin löytyy.
Omalta kohdalta joitain käytettyjä ohjelmia....
Gimp ja Inkscape graafiseen työhön, KompoZer nettisivujen "raakatyöstöön" alkuvaiheessa ja cssed gPHPEdit viimeistelyyn, Scribus satunnaiseen esitteiden yms. tekoon (parin yhdistyksen toimintaan liittyen), QCad harrastuspohjaiseen suunitteluun (autotallissa jokunen metallintyöstökone)... ja tietysti Openoffice käytössä. - mie täältä
No, aika rytmilaatikko huutaa taustalla. Ei ehkä paras mahdollinen, mutta mukavan simppeli. aMSN. Tomboy on oikeasti näppärä. OpenOffice, GIMP, Ufraw.. Wine tuli alussa laitettua kun luulin tarvitsevani jotain windows-puolelta, vaan enpä ole mitään tarvinnut.
Paras puoli tässä systeemissä on se, että kone itessään on.. ..no, sanotaanko vanhahko 30€:n väliaikaisratkaisu Ubuntulla ja hitto vie, ei näköjään tartte tehdä kuin moni tuttu eli ostella satojen eurojen koneita että voisi tehdä samat yksinkertaiset pikkuasiat kuin minä tällä.
Sen hyvän lisäksi että ensimmäisen kerran minä käytän konetta eikä kone minua..;) - Linuxnistihippi.
Microsoft-ohjelmiin on yhä vähemmän tarvetta, välttäkää niitä mahdollisimman paljon, ne ovat myrkkyä. Etenkin wlan-ajurit jotka on tehty "piparkakun ikiomilla standardeilla" kuulostaako edes hyviltä, oikeasti??
- puusilimä
1. ei mikään
2. ei mikään
3. ei mikään
4. ei mikään
5. ei mikään
tai
1. linux
2. grub
3. vim
4. lynx
5. cat - 25
tuo Wine. Wine siksi koska DVDFab toimii sillä mainiosti. Muuta Windows softaa ei sitten tarttekaan, kun k9copy hoitaa loput.
- aaa @
apt-get install lynx
Selain joka poistaa kaikki turhat sivuilta kuten kuvat ja flashkökköröt.
Selain ei vaadi koneelta tehoja vaan toimii iönkaikenikuisenvanhoissa386sissakin.
Älä heitä hyvää pois vaan asenna selaimista parhain, lynx x)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673