Linuxi parhaat ohjelmat

Linuxi parhaat ohjel

Linuxi parhaat ohjelmat

1. Mono
Mahdollistaa vallonkumoksellisien .Net ohjelmistoje ajamisen Linuxilla.

2. Moonlight
Mahdollistaa netin uuden sukupolven ajettaessa Silverlight-ohjelmia selaimsessa.

3. Wine
Mahdollistaa maailman käytetyimpien Windows-pohjaisten ohjelmien käyttämisen Linuxissa.

4. Ndiswrapper
Pieni hyödyllinen apuohjelma joka mahdollistaa ajurien käytön linuxissa.

5. Tomboy
Kätevä ohjelma muistiinpahojen tekemiseen Gnome-ympäristössä

Jokainen muu voi laittaa vastaukseksi omat suosikkinsa!

8

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wine, vaikken kyllä ole sillä vielä saanut yhtään W-ohjelmaa pyörimään. Mutta noin teoriassa se on h:tin hieno ohjelma!

    • ...............

      1. Mono
      Ei ole ollut tarvetta.

      2. Moonlight
      Ei ole näkynyt "järkeviä" kohteita joissa tuota tarvisi.

      3. Wine
      Ei ole asennettuna, ei ole tarvetta.

      4. Ndiswrapper
      Natiiviajurit kaikelle raudalle käytössä, miksi pitäisi pelleillä tuolla ?

      5. Tomboy
      Parempiakin löytyy.

      Omalta kohdalta joitain käytettyjä ohjelmia....
      Gimp ja Inkscape graafiseen työhön, KompoZer nettisivujen "raakatyöstöön" alkuvaiheessa ja cssed gPHPEdit viimeistelyyn, Scribus satunnaiseen esitteiden yms. tekoon (parin yhdistyksen toimintaan liittyen), QCad harrastuspohjaiseen suunitteluun (autotallissa jokunen metallintyöstökone)... ja tietysti Openoffice käytössä.

    • mie täältä

      No, aika rytmilaatikko huutaa taustalla. Ei ehkä paras mahdollinen, mutta mukavan simppeli. aMSN. Tomboy on oikeasti näppärä. OpenOffice, GIMP, Ufraw.. Wine tuli alussa laitettua kun luulin tarvitsevani jotain windows-puolelta, vaan enpä ole mitään tarvinnut.

      Paras puoli tässä systeemissä on se, että kone itessään on.. ..no, sanotaanko vanhahko 30€:n väliaikaisratkaisu Ubuntulla ja hitto vie, ei näköjään tartte tehdä kuin moni tuttu eli ostella satojen eurojen koneita että voisi tehdä samat yksinkertaiset pikkuasiat kuin minä tällä.
      Sen hyvän lisäksi että ensimmäisen kerran minä käytän konetta eikä kone minua..;)

    • Microsoft-ohjelmiin on yhä vähemmän tarvetta, välttäkää niitä mahdollisimman paljon, ne ovat myrkkyä. Etenkin wlan-ajurit jotka on tehty "piparkakun ikiomilla standardeilla" kuulostaako edes hyviltä, oikeasti??

    • puusilimä

      1. ei mikään
      2. ei mikään
      3. ei mikään
      4. ei mikään
      5. ei mikään

      tai

      1. linux
      2. grub
      3. vim
      4. lynx
      5. cat

    • 25

      tuo Wine. Wine siksi koska DVDFab toimii sillä mainiosti. Muuta Windows softaa ei sitten tarttekaan, kun k9copy hoitaa loput.

    • aaa @

      apt-get install lynx
      Selain joka poistaa kaikki turhat sivuilta kuten kuvat ja flashkökköröt.
      Selain ei vaadi koneelta tehoja vaan toimii iönkaikenikuisenvanhoissa386sissakin.
      Älä heitä hyvää pois vaan asenna selaimista parhain, lynx x)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe