Kivikorujen liimaus

Apua tarvitseva

Onkohan kellään tietoa mikä liima sopisi parhaiten kivikoruihin? Siis kun laitetaan vaan kanta missä on ketjunlenkki hiottuun luonnon kiveen kiinni? Olisi mukava saada kunnolla pysyvä riipus ketjuun..:)

3

1295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maru_

Hei !
      Itse käyttäisin pikaliimaa, geelimäistä vaihtoehtoa. Tärkeää on että ne kaikki sakarat jotka leviävät kiveen myös ovat tiiviisti sitä vasten, ja vielä jos niitä sakaroiden alla olevaa kiven pintaa saisi ihan aavistuksen karhennettua, niin ettei pinta olisi ihan lasimaisen kiiltävää. Liimakerros ei tarvitse olla paksu, pinta ala ratkaisee. liimaa vois varovasti lisätä myöhemmin kun ensimmäinen liimaus on jo kuivunut, kapillaari imee pieniin rakoihin hyvin.

Mut kaiken kaikkiaan, tekisin kyllä mielummin ilman huppua, timanttiterällä 5-10 mm reikä ja siihen karhennettu tappi(jossa lenkki kolmiolenkille) ja siihen liima. Näin ainakin jos kivi on hyvä olen siihen käyttänyt työtä, rummutetut kivet kyllä eri juttu.

T: Maru

• hmm.

Paras liima kivien kanssa on Araldit-kaksoiskomponenttiliima (epoksiliima), sitä ammattilaiset käyttävät - joku muukin epoksiliima voi toimia. Mutta pelkkä liima ei koskaan ole takuuvarma kiinnitystapa, joten kannattaa välttää tällaisen korun käyttöä esim. uidessa tms. Ns. pikaliimaa en käyttäisi, ne eivät ole yhtä "järeitä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe