vielä kerran 3 + 2 sorarekka

aina sora mies

aikomukseni on hommata 3aks telivetoinen scania r sarja ja teettää siihen 2aks. sorakippipuoliperävaunu ja teettää se perävaunu suomessa koska minulle ei kelpaa ykköspyörä kärryt eikä ilmajousiset eikä etukipilliset kärryt joten joudun sen teettämään. mut jos joku vielä kerran viitsisi kertoa ne max painot siis kok. massat et miten saa 42 44 ja 46 tonnisen ja kaikki mitat ihan joka väliä myöden koska en jaksa itse ruveta asiaa penkomaan netistä. ja kommenttia kaikesta aiheeseen liittyvästä mieleni tekisi akseli peräistä koska maantiellä se on niin mukava mutta eihän sillä tietenkään pehmeellä yhtä hyvin pääse kuin napa vehkeellä. ja itselläni on kasettiautoista scanjoista kokemusta telivetoisista napa sekä akseliperäisistä ja jos kasetti auton ostaisin niin ottaisin kyllä akseli peräisen kyllä pysyy kulut kurissa ja ei oo koskaan akseliakaan mennyt poikki koska sitä vehjettä pitää ajaa tosiaan perstuntumalla ja se siitä niin hauskaa tekeekin... "Kyseinen auto on muhinut päässäni ja kauan ja nyt on aika toteuttaa"

11

2176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjuiiok

      scan-autossa juttelemassa myyjien kanssa ihan ekaksi siit se lähtee

      • aina sora mies

        olen käynyt jo ja aikasemminkin ostanut kaksi uutta sieltä, mutta kyllähän ne mitat sieltäkin saa mutta kun nyt just jos myyjiä jaksaa vaan kiinnostaa yleensä erikoisimmissa vehkeissä kannattaa ottaa asioista selvää myös muualta kuin myyjä liikkeestä.


    • aiot rikastua

      kerro mitä vikaa/ huonoa ominaisuutta on etukipissä tai ykköspyörissä?

      • raakaa voimaa

        on tosi pirulliset huonolla kelillä.


      • paripyörä

        Jos ajat soraa esim.metsä auto teilleTai syrjä kylille?hinskeli kippi on tukevampi kun etu kippi ja pari pyörä kärry sivu hiekka tiellä parempi koska voi aja pikkasen reunemmassa vaikka ohitus tilanteessa.Et kai tarkota autoa ykkös pyörillä.No molemmissa tietty puolensa.ykkös pyörä liikkuu kevyemmin mut kantavuus pehmeellä huonompi ja lämpiää pitkällä matkalla enemmän eli kestävyys?Rengas rikon sattuessa matka loppuu Vaan pari pyörääl korjaamolle useemmin pääsee.


    • Diesel-fani

      Taitaa olla provo. Eihän paripyöräistä kovajousista ilman erikoisratkaisuja saa pysymään kipatessa pystyssä.

      46 tn maksimi yhdistelmämassa. Ja siltasääntö, ensimmäinen 1,8 m ääriakselivälissä tuo 20 tn ja sen jälkeen jokainen 10 cm tuo 270 kg yhdistelmämassaa yli 44 tn yhdistemissä. Auton viimeisestä akselista perävaunun ensimmäiseen akseliin pitää olla vähintäin 3 m. Perävaunun telille tulee yleensä runsaasti ylikuormaa, jos teli ei siirtyvä ja pyritään mahdollisimman suuriin yhdistelmämassoihin 3-akselisella veturilla.

      • höhöh

        pitääkö paikkansa että läntisessä euroopassa yleiset 6*6 vetäjillä hinattavat 2 aks kärryt on tehty 42 yhdistlmäpainolle?


      • painoiko
        höhöh kirjoitti:

        pitääkö paikkansa että läntisessä euroopassa yleiset 6*6 vetäjillä hinattavat 2 aks kärryt on tehty 42 yhdistlmäpainolle?

        44 tn


      • mä laskin et
        painoiko kirjoitti:

        44 tn

        niissä vetopöytämassa 14.5t ja 18t teli nii eiks vaunu enimmillään paina 32,5t ? eli melko painava vetoauto...


      • pitpr'
        mä laskin et kirjoitti:

        niissä vetopöytämassa 14.5t ja 18t teli nii eiks vaunu enimmillään paina 32,5t ? eli melko painava vetoauto...

        Kyllä harva 2-aks teli yleensä on 20t. Niinpä auton päälle jää 24t. Tappipainot vaihtelee, jopa euroopassa osataan tehdä 16 tonnisia


      • harvahan se tietty
        pitpr' kirjoitti:

        Kyllä harva 2-aks teli yleensä on 20t. Niinpä auton päälle jää 24t. Tappipainot vaihtelee, jopa euroopassa osataan tehdä 16 tonnisia

        harvatelinen tietysti sallisi 20 telille mutta nää useimmiten on 131 telivälillä olevia ykköspyöräisiä ja tappipainoa ei sarjavalmisteisissa vissiin tarpeeksi saa. pyynnöstähän tekevät vaikka mitä, mutta hinta nousee suomessa tehtyjen prototyyppi vaunujen tasolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe