Sonyn 8 Gb:n muistitikku on yhtäkkiä mennyt kummalliseksi. Sen kun työntää usb-liittimeen, kuvake ei ilmesty työpöydälle. Oman tietokoneen kautta löytyy tikun olemassaolo, mutta kone ilmoittaa, että tikku on alustettava. Muistitikku on toiminut moitteettomasti noin vuoden ja siinä on tallella erittäin paljon aineistoa, mikä pitäisi saada esille. Onko se mahdollista ja kuinka? Pätevät neuvot nyt arvokkaita!
Alustettava muistitikku???
3
396
Vastaukset
- 8423+55546
parikin kontia olisi, mutta en tiedä kannattaako niitä kertoa kun siihen liittyy linuxin käyttöä...
tai no:
laita johonkin linux koneeseen kiinni ja pelasta tiedostot
tai hommaa jokin live-cd jossa linux ja pelasta tiedostot...- Sony 8Gb
Ei yhtään hullumpi ajatus, koska mietin itsekin sitä, että onnistuisikohan Linux-ympäristössä. Itseasiassa olen itse vannoutunut Ubuntun käyttäjä, vaan oli pakko ohjelmoida xp, kun koulussa ei muuta opeteta kun win-ympäristöä. Tikun tiedostojärjestelmäksi on muuttunut RAW, mitä ihmettelen suuresti.
Palailen myöhemmin asiaan, jos saan Linuxilla tikun tiedot aukeemaan. Nyt vaan on niin harmillisesti, että tyhmyyksissäni poistin L:n, kun asensin Win:n. Eli nyt asentamaan L W:n rinnalle, siinäpäin onkin sitten päänvaivaa ihan tarpeeksi. Jos kellä on tietoa, miten ne saa molemmat toimimaan samassa koneessa, niin kiitti tiedoista.... tai täytynee kahlata täältä netistä lisäapuva. - Sony 8Gb
Sony 8Gb kirjoitti:
Ei yhtään hullumpi ajatus, koska mietin itsekin sitä, että onnistuisikohan Linux-ympäristössä. Itseasiassa olen itse vannoutunut Ubuntun käyttäjä, vaan oli pakko ohjelmoida xp, kun koulussa ei muuta opeteta kun win-ympäristöä. Tikun tiedostojärjestelmäksi on muuttunut RAW, mitä ihmettelen suuresti.
Palailen myöhemmin asiaan, jos saan Linuxilla tikun tiedot aukeemaan. Nyt vaan on niin harmillisesti, että tyhmyyksissäni poistin L:n, kun asensin Win:n. Eli nyt asentamaan L W:n rinnalle, siinäpäin onkin sitten päänvaivaa ihan tarpeeksi. Jos kellä on tietoa, miten ne saa molemmat toimimaan samassa koneessa, niin kiitti tiedoista.... tai täytynee kahlata täältä netistä lisäapuva.Kuules, kun eipä ollutkaan niin simppeli juttu!!! Sain hienosti Ubuntu 9.10 asennettua ja on nyt rinnan XP:n kanssa. Käynnistäessä jopa kysyy kumman käyttiksen haluaa avata. Se asia ihan ok, mutta kummallakaan ei muistitikun tietoja saa avattua. Mitäs nyt avuksi? Kaipaisin jotain ohjelmaa, millä ne saisi pelastettua. .... Ja kas kummaa googletin: pelasta tiedostot, niin johan sain pätevää apua http://www.tietokone.fi/uutiset/2009/paivan_softa_pelasta_ja_palauta_poistettuja_tiedostoja... ei muuta kuin nyt lataamaan tätä ohjelmaa ja kokeilemaan, jospa se tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446