Tekninen paita paras tanssipaita,puuvilla ei hengitä kunnolla.
Itse käytän teknisiä kauluksellisia paitoja tanssiessa,
hyvin vetää kosteuden ulospäin.
Tekninen paita
28
3840
Vastaukset
- Joo ei
Joo, hyviä ovat, mutta melkein kertakäyttöisiä. Alkavat haista muutaman käytön jälkeen, kun niitä ei voi pestä riittävän kuumassa. Pahinta on se, kun käyttäjä tottuu itse siihen hajuun, eikä tajua miten pahalle haisee.
- Puhdas on hajuton
Tuohan on tosi, joka sopii nykyaikaan kuin haju paitaan. Nimitys sen "teknisyydestä" on puhdas myyntivaltti ja hinnan nosto keinottelu. Kankaan huokoisuus on monissa muissakin kankaissa olemassa jopa paljon edullisempi kosteuden poistolla.
Hajutottumus myös on totta, ennen ja jälkeen pesun. Nimittäin myös "puhtaan" haju on ajatuksissa ja tottumuksissa haettava aineilla eikä puhtaudella. Sekin on kertäkäyttöistä. Puhdashan ei haise millekkään ja ihmisen tuoksu ominaisesti on puhtaista puhtain mutta väki opetetaan pois ja tilalle myydään jokin valittu parfyymi tai ulkohaju.
Ihvekäs ja pinttynyt vanhakatku on tosiaan teknisen mahdoton poistaa. - 60 C
"Joo, hyviä ovat, mutta melkein kertakäyttöisiä. Alkavat haista muutaman käytön jälkeen, kun niitä ei voi pestä riittävän kuumassa. "
- no voi sentään, kuka estää pesemästä niitä 60 C:ssa? Ei se pesuohje ole kuin suositus. Kuka tampio hei 30 C:ssa niitä pesee, kun eihän ne paidat siinä mitenkään puhdistu. Ei ihme jos haisevat. Järjenkäyttö sallittu! Kyllä hyvälaatuiset materiaalit kestää 60 C. - Tyyppiominaisuus
Puhdas on hajuton kirjoitti:
Tuohan on tosi, joka sopii nykyaikaan kuin haju paitaan. Nimitys sen "teknisyydestä" on puhdas myyntivaltti ja hinnan nosto keinottelu. Kankaan huokoisuus on monissa muissakin kankaissa olemassa jopa paljon edullisempi kosteuden poistolla.
Hajutottumus myös on totta, ennen ja jälkeen pesun. Nimittäin myös "puhtaan" haju on ajatuksissa ja tottumuksissa haettava aineilla eikä puhtaudella. Sekin on kertäkäyttöistä. Puhdashan ei haise millekkään ja ihmisen tuoksu ominaisesti on puhtaista puhtain mutta väki opetetaan pois ja tilalle myydään jokin valittu parfyymi tai ulkohaju.
Ihvekäs ja pinttynyt vanhakatku on tosiaan teknisen mahdoton poistaa.Muutamissa urheilupaidoissa käytetään sellaisia materiaaleja, mitkä haisevat heti pukemisen jälkeen, eli puhtaina. Nämä haisevat materiaalit on tarkoitettu ainoastaan urheilu ja treenikäyttöön, ja tanssipaidoiksi ne eivät hajun takia sovellu. Kovin montaa haisevaa materiaalia ei onneksi ole, mutta asia kannattaa kuitenkin myyjältä varmistaa, jos tanssipaidaksi on hankkimassa teknistä urheilupaitaa.
- etikkaa,ruokasoodaa
60 C kirjoitti:
"Joo, hyviä ovat, mutta melkein kertakäyttöisiä. Alkavat haista muutaman käytön jälkeen, kun niitä ei voi pestä riittävän kuumassa. "
- no voi sentään, kuka estää pesemästä niitä 60 C:ssa? Ei se pesuohje ole kuin suositus. Kuka tampio hei 30 C:ssa niitä pesee, kun eihän ne paidat siinä mitenkään puhdistu. Ei ihme jos haisevat. Järjenkäyttö sallittu! Kyllä hyvälaatuiset materiaalit kestää 60 C.Silloin tällöin esipesu sangossa,mihin sekoitetaan etikkaa ja ruokasoodaa ja antaa liota kunnolla ja sitten konepesu päälle..Tekeepä taas raikkaan paidan.(joksikin aikaa)
- Ei kannata ostaa
Tyyppiominaisuus kirjoitti:
Muutamissa urheilupaidoissa käytetään sellaisia materiaaleja, mitkä haisevat heti pukemisen jälkeen, eli puhtaina. Nämä haisevat materiaalit on tarkoitettu ainoastaan urheilu ja treenikäyttöön, ja tanssipaidoiksi ne eivät hajun takia sovellu. Kovin montaa haisevaa materiaalia ei onneksi ole, mutta asia kannattaa kuitenkin myyjältä varmistaa, jos tanssipaidaksi on hankkimassa teknistä urheilupaitaa.
Ostin muutaman Karhun t-paidan,haju oli ällöttävä,
roskiin vein joka paidan,tein reklamaation paidoista,
ei otettu yhteytä. - Epämukava tanssiasu
Muutamissa urheilupaidoissa käytetään sellaisia materiaaleja, mitkä haisevat heti pukemisen jälkeen, eli puhtaina. Nämä haisevat materiaalit on tarkoitettu ainoastaan urheilu ja treenikäyttöön, ja tanssipaidoiksi ne eivät hajun takia sovellu. Kovin montaa haisevaa materiaalia ei onneksi ole, mutta asia kannattaa kuitenkin myyjältä varmistaa, jos tanssipaidaksi on hankkimassa teknistä urheilupaitaa.
Tansseissa osa pitää päällään puvuntakkeja,takista saa
hyvän peljättimen mansikkamaalle,talven käytön jälkeen,
haju karkottaa varmaan. - Puhdas vain ei myy
Haisee ominaisesti, tuo on totta.
Eräs kenkä malli "MERKKI " kenkä joka oli tosiaan joitain urheilu eliitti kenkä ja tavallista kesä sandaalia joka maksoi kymmenkertaisesti muihin verrattuna.
Haiseen uutena kauhealle ja ei lähde hajua vuosien saatossakaan. On taatusti valmistuksessa tämä haju tullut. Monissa paidoissa varmaan on samaa kemiaa.. - Kauluspaitamies
60 C kirjoitti:
- no voi sentään, kuka estää pesemästä niitä 60 C:ssa? Ei se pesuohje ole kuin suositus. Kuka tampio hei 30 C:ssa niitä pesee, kun eihän ne paidat siinä mitenkään puhdistu. Ei ihme jos haisevat. Järjenkäyttö sallittu! Kyllä hyvälaatuiset materiaalit kestää 60 C.Vaan kun ei kestä. Kuuman pesun jäljiltä keinokuidut alkavat katkeilla ja paita menee nopeasti huonon näköiseksi. Voihan sitä rispaantunutta rättiäkin toki päällään pitää.
- pii-pii
Kauluspaitamies kirjoitti:
Vaan kun ei kestä. Kuuman pesun jäljiltä keinokuidut alkavat katkeilla ja paita menee nopeasti huonon näköiseksi. Voihan sitä rispaantunutta rättiäkin toki päällään pitää.
uudellekin paidalle kunnon pesu ja lyhyempi käyttöikä kuin pesu jossain kolmen-neljänkympin hienopesussa ja kestää...kestää...mutta haisee jo parin kerran jälkeen.
Pesen surutta kaikki jumppa- hiihto- ja tanssipaidat kuudessakympissä. Mikä ei sitä kestä niin roskiin vaan. Haisuliininä en aio harrastussaleissa olla sen paremmin kuin taukotuvillakaan. Tuo etikka-sooda-ohje oli kiva ja sitä pitää kokeilla. Kiitos!
Muuten olen sitä mieltä että 100% puuvillapaita on tanssilattialla ilkeän tuntuinen partnerin käteen. - pese vaan
Itse pesen paidat 60 asteessa vaikka ohje sanoo 30 tai 40 astetta. Hyvin ovat kestäneet, painatukset myös. Kylmässä pesussa haju ei lähde.
- ...
pii-pii kirjoitti:
uudellekin paidalle kunnon pesu ja lyhyempi käyttöikä kuin pesu jossain kolmen-neljänkympin hienopesussa ja kestää...kestää...mutta haisee jo parin kerran jälkeen.
Pesen surutta kaikki jumppa- hiihto- ja tanssipaidat kuudessakympissä. Mikä ei sitä kestä niin roskiin vaan. Haisuliininä en aio harrastussaleissa olla sen paremmin kuin taukotuvillakaan. Tuo etikka-sooda-ohje oli kiva ja sitä pitää kokeilla. Kiitos!
Muuten olen sitä mieltä että 100% puuvillapaita on tanssilattialla ilkeän tuntuinen partnerin käteen.Mielestäni inhottavin märkä kosketus tulee ohi tanssivan miehen selästä, kun käsi sellaiseen sattuu osumaan. Paitamateriaalina on puuvilla-polyestersekoite, jota ovat useimmat valkoiset kauluspaidat. Yäk, tuntuu tosi äklöltä kylmä märkä hiki noissa kosketuksissa.
Nuo materiaalivalinnat ovat tapauskohtaisia. Esim. jos on oikein paha hajuhaitta, mutta ei kuitenkaan kastu ihan läpimäräksi niin silloin puuvillainen materiaali on ok. Tosin nuo hajuhaittatapaukset eivät valitettavasti itse hajuaan tiedosta. Hyvälaatuiset 60 C:n asteen pesua kestävät urheilupaidat ovat hyviä, jos hikoilee paljon, eikä ole mikään hajuongelmainen tapaus. Kainalokarvojen ajelu ja tehokas antiperspirantti luonnollisesti parantavat hygieniaa. - Puhdas paita aina
... kirjoitti:
Mielestäni inhottavin märkä kosketus tulee ohi tanssivan miehen selästä, kun käsi sellaiseen sattuu osumaan. Paitamateriaalina on puuvilla-polyestersekoite, jota ovat useimmat valkoiset kauluspaidat. Yäk, tuntuu tosi äklöltä kylmä märkä hiki noissa kosketuksissa.
Nuo materiaalivalinnat ovat tapauskohtaisia. Esim. jos on oikein paha hajuhaitta, mutta ei kuitenkaan kastu ihan läpimäräksi niin silloin puuvillainen materiaali on ok. Tosin nuo hajuhaittatapaukset eivät valitettavasti itse hajuaan tiedosta. Hyvälaatuiset 60 C:n asteen pesua kestävät urheilupaidat ovat hyviä, jos hikoilee paljon, eikä ole mikään hajuongelmainen tapaus. Kainalokarvojen ajelu ja tehokas antiperspirantti luonnollisesti parantavat hygieniaa."Kainalokarvojen ajelu ja tehokas antiperspirantti luonnollisesti parantavat hygieniaa."
Kainalohien haiskahdus on aika marginaalinen ongelma. Tietysti siitäkin pitäisi huolehtia. Paljon yleisempää on kuitenkin se, että märkä paita haisee kauttaaltaan epämiellyttävälle. Se johtuu pääasiassa juuri liian alhaisessa lämpötilassa pesusta, tai joissakin ääritapauksissa paitaa ei ole edellisen käytön jälkeen ollenkaan pesty, kun se ei ole kuivana haissut omaan nenään. Pienikin hikoilu saa pesemättömän paidan löyhkäämään kamalalta.
- Järkeä peliin
Säästäkää naiset noilta teknisiltä paidoilta, jotka siirtävät hien pois iholta. Se siirtyy nimittäin paidan ulkopintaan ja sitä tietä naisen iholle ja vaatteisiin. Pahimmassa tapauksessa myös haju tarttuu. Kannattaa kokeilla itse, miltä hikinen paita tuntuu ulkopuolelta ja miettiä, millaisia fiiliksiä se naisessa aiheuttaa. Itse käytän mieluiten ohuita viskoosi- tai modaalipaitoja. Pesen ne pesuohjeiden vastaisesti 60 asteessa ja hyvin ovat kestäneet.
- kunnonkuivausta
Sellaisilla ihmisillä jotka liikkuvat säännölliseti ja paljon ja vaihtavat jokaliikunta kerran jälkeen vaatteet ja pesee ne heti. Tanssin paljon kaverin kanssa joka hikoilee aivan mielettömästi menee joskus kolmekin paitaa häneltä illassa. ja joka kerta hänen paitansa on aivan märkä muttei koskaan haise millekään tai puhtaalle kyllä, minulla on vähän liiankin hyvä hajuaisti. Mutta on paljon tanssi väkeä jotka kyllä tanssivat paljon mutta haisevat muutaman kappaleen jälkeen ihan hirveälle, ja monesti se haju on selleinen kun tiski rätti jää pöydälle kuivamaan
mytyssä. Eli voipi olla että nämä hajupommit kuivaavat vaatteet jossain huonosti ilmastoidussa paikassa vaikka kylppärissä jossa ei ole kunnon ilman vaihto ja kunnon lämpötila, ei se auta jos kuinka hyvin pesee vaan se että kuivaakin hyvin ja nopeasti vaattensa, vuosikausia erilaisia miesten tanssipaitoja pesseenä kyllä tiedän että mikään vaate ei haise kun se oikein pestään ja kuivataan. - ei paidasta
kunnonkuivausta kirjoitti:
Sellaisilla ihmisillä jotka liikkuvat säännölliseti ja paljon ja vaihtavat jokaliikunta kerran jälkeen vaatteet ja pesee ne heti. Tanssin paljon kaverin kanssa joka hikoilee aivan mielettömästi menee joskus kolmekin paitaa häneltä illassa. ja joka kerta hänen paitansa on aivan märkä muttei koskaan haise millekään tai puhtaalle kyllä, minulla on vähän liiankin hyvä hajuaisti. Mutta on paljon tanssi väkeä jotka kyllä tanssivat paljon mutta haisevat muutaman kappaleen jälkeen ihan hirveälle, ja monesti se haju on selleinen kun tiski rätti jää pöydälle kuivamaan
mytyssä. Eli voipi olla että nämä hajupommit kuivaavat vaatteet jossain huonosti ilmastoidussa paikassa vaikka kylppärissä jossa ei ole kunnon ilman vaihto ja kunnon lämpötila, ei se auta jos kuinka hyvin pesee vaan se että kuivaakin hyvin ja nopeasti vaattensa, vuosikausia erilaisia miesten tanssipaitoja pesseenä kyllä tiedän että mikään vaate ei haise kun se oikein pestään ja kuivataan."Eli voipi olla että nämä hajupommit kuivaavat vaatteet jossain huonosti ilmastoidussa paikassa .."
Älä nyt selittele sitä kuivaustapaa, että hajupommien haju johtuu siitä miten vaate on kuivatettu. Kyllä se haju tasan tarkkaan lähtee siitä ihmisestä, jonka yllä vaate on. Ei se paita yksinään kaapissa ala haista. Joillakin on tosi pistävä hien haju, me ihmiset ollaan niin erilaisia. Iän myötä hajuhaitat vaan pahenee valitettavasti samalla myös hajuaisti huononeen, joten omaa pahaa hajuaan ei tiedosteta. - Vaatteet ne haisee
ei paidasta kirjoitti:
"Eli voipi olla että nämä hajupommit kuivaavat vaatteet jossain huonosti ilmastoidussa paikassa .."
Älä nyt selittele sitä kuivaustapaa, että hajupommien haju johtuu siitä miten vaate on kuivatettu. Kyllä se haju tasan tarkkaan lähtee siitä ihmisestä, jonka yllä vaate on. Ei se paita yksinään kaapissa ala haista. Joillakin on tosi pistävä hien haju, me ihmiset ollaan niin erilaisia. Iän myötä hajuhaitat vaan pahenee valitettavasti samalla myös hajuaisti huononeen, joten omaa pahaa hajuaan ei tiedosteta.Väärin. Epämiellyttävä haju tulee lähes aina vaatteesta, johon on lukuisten käyttökertojen aikana imeytynyt ihmisen hikeä ja epiteelejä ja niitä syöviä bakteereita. Jos vaatetta ei ole pesty riittävän kuumassa, niin se alkaa haiskahtaa heti kun ihminen hieman hikoilee. Siinä vaiheessa ihmisestä itsestään ei voi vielä lähteä hajua, jos vain on suihkussa käynyt. Toki on niitäkin ihmisiä, jotka eivät itseään pese kunnolla ja haisevat sen takia itse, mutta olen kokemusteni perusteella aika vakuuttunut siitä, että haju tulee useimmiten vaatteesta. Pistävä kainalohien haju on poikkeus, joka tulee sieltä kainalosta, eikä vaatteesta.
- ---
Vaatteet ne haisee kirjoitti:
Väärin. Epämiellyttävä haju tulee lähes aina vaatteesta, johon on lukuisten käyttökertojen aikana imeytynyt ihmisen hikeä ja epiteelejä ja niitä syöviä bakteereita. Jos vaatetta ei ole pesty riittävän kuumassa, niin se alkaa haiskahtaa heti kun ihminen hieman hikoilee. Siinä vaiheessa ihmisestä itsestään ei voi vielä lähteä hajua, jos vain on suihkussa käynyt. Toki on niitäkin ihmisiä, jotka eivät itseään pese kunnolla ja haisevat sen takia itse, mutta olen kokemusteni perusteella aika vakuuttunut siitä, että haju tulee useimmiten vaatteesta. Pistävä kainalohien haju on poikkeus, joka tulee sieltä kainalosta, eikä vaatteesta.
ihmisestä usko vaan!
"Toki on niitäkin ihmisiä, jotka eivät itseään pese kunnolla ja haisevat sen takia itse, mutta olen kokemusteni perusteella aika vakuuttunut siitä, että haju tulee useimmiten vaatteesta."
Kyllä ihminen haisee muualtakin kuin kainalosta. Bakteerikanta lisääntyy illan aikana iholla vaikka kuinka suihkun raikkaana lähtisi lavalle puhtaalla paidalla. Haju ei siis pelkästään tule kainalosta. Monen naisen selkä haiskahtaa tosi äklölle, kun siinä naisten rivissä jonkun takana sattuu hakua odottelemaan. Väitätkö, että paita se vaan siinä haisee ei ihminen? Heh, koetapa keksiä hieman uskottavampi selitys hajuteoriallesi. - kybällä
--- kirjoitti:
ihmisestä usko vaan!
"Toki on niitäkin ihmisiä, jotka eivät itseään pese kunnolla ja haisevat sen takia itse, mutta olen kokemusteni perusteella aika vakuuttunut siitä, että haju tulee useimmiten vaatteesta."
Kyllä ihminen haisee muualtakin kuin kainalosta. Bakteerikanta lisääntyy illan aikana iholla vaikka kuinka suihkun raikkaana lähtisi lavalle puhtaalla paidalla. Haju ei siis pelkästään tule kainalosta. Monen naisen selkä haiskahtaa tosi äklölle, kun siinä naisten rivissä jonkun takana sattuu hakua odottelemaan. Väitätkö, että paita se vaan siinä haisee ei ihminen? Heh, koetapa keksiä hieman uskottavampi selitys hajuteoriallesi.Pelkästään paidasta tulevan hajun kyllä erottaa. Ruuan käry, navetta tai ummehtunut vaatekomero haisee joidenkin miesten tanssipaidoissa. Siis pitkään käyttämätön paita uudestaan pesuun (vaikka olisi pestykin aikanaan käytön jäljeen) varsinkin noilla navettamiehillä. Puhdas pulverin tuoksu on miellyttävä paidassa.
- hengittävät
"..puuvilla ei hengitä kunnolla."
Höpö höpö, kyllä nimenomaan puuvilla hengittää. Se ei myöskään ala haista kuten keinokuidut. Märkyys on puuvillan ongelma, jos paljon hikoilee, materiaali ei kuivu nopeasti.- laatuasia
aivan niin. itse laitan seuraavan kerran päälleni egyptiläisestä puuvillasta tehdyn paidan. ihanan pehmeä laatu. olettaisin että ei haise.
- töttöröötti
Märkyys urheilupaidassa on valitettava tosiasia vastapelurille.. :/ vaikka itseltä se tunto katoaakin hien siirtyessä ulompiin kerroksiin.
Puuvillan märkyys on kuitenkin miellyttävämpi...
Hajuhaitta molemmissa omanlaisensa, mutta puuvillasta haju lähtee jos vain pesee kunnolla! - välähti
töttöröötti kirjoitti:
Märkyys urheilupaidassa on valitettava tosiasia vastapelurille.. :/ vaikka itseltä se tunto katoaakin hien siirtyessä ulompiin kerroksiin.
Hajuhaitta molemmissa omanlaisensa, mutta puuvillasta haju lähtee jos vain pesee kunnolla!voiskin ehkä naisena ajatella ottaa vaihtopaita mukaan, niinkuin joskus kuulee täällä miesten kehuvan tekevänsä. onkohan naisten piirissä olleenkaan tuota käytäntöä että vaihtaa paitaa/leninkiä illan aikana?
- naisille
välähti kirjoitti:
voiskin ehkä naisena ajatella ottaa vaihtopaita mukaan, niinkuin joskus kuulee täällä miesten kehuvan tekevänsä. onkohan naisten piirissä olleenkaan tuota käytäntöä että vaihtaa paitaa/leninkiä illan aikana?
Vaihdan joskus kesälavoilla paitaa. Kukaan ei huomaa, kun vaihdettu paita on samanlainen. :)
- Vaihtaa usein
naisille kirjoitti:
Vaihdan joskus kesälavoilla paitaa. Kukaan ei huomaa, kun vaihdettu paita on samanlainen. :)
Haittaako jos paita olis erivärinen?
Olen itse ostanut paitoja paljon,
vaihdan aina kun tuntuu siltä. - Makuasia
Vaihtaa usein kirjoitti:
Haittaako jos paita olis erivärinen?
Olen itse ostanut paitoja paljon,
vaihdan aina kun tuntuu siltä.Ei haittaa, tosin helpottaa hakemista jos tietynväristä paitaa yrittää bongata. :) Itsellä vaan on useasta paidasta kaksi samanlaista kappaletta.
- haiskahti
töttöröötti kirjoitti:
Hajuhaitta molemmissa omanlaisensa, mutta puuvillasta haju lähtee jos vain pesee kunnolla!Hain naista tanssimaan,pyysin pikkasen vilvoittelemaan ulos,
pikkasen pääsi käsi alemaksi,haju jäi käteen,pesin hyvin
kädet sen jälkeen. - kävi samoin
haiskahti kirjoitti:
Hain naista tanssimaan,pyysin pikkasen vilvoittelemaan ulos,
pikkasen pääsi käsi alemaksi,haju jäi käteen,pesin hyvin
kädet sen jälkeen.Vieläkin haisee sormet silakalle...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941