Mitäs tuollaisessa vm. 2001 Almera N16:ssa pitää ottaa huomioon, että luotettavuus olisi mahdollisimman hyvä? Moottorina siinä on 1.5 eli siis mallia nuhapumppu. Ruostetta siinä alkaa pikkuhiljaa jo näkyä mutta mitäs siitä, se on normaalia.
Almera kysymyksiä
17
1432
Vastaukset
- Ajjaja
Almerat ruostuvat normaalia nopeammin joten älä ihmeessä pidä ruostumista "normaalina". Tutki siis kori huolella ja erityisesti alusta. Alkaa viimeistään katsastuksessa hymy hyytyä kun leima jää saamatta.
- khkkglg
Kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa jakoketju ja sen kiristimet, jakoketju saattaa venyä liiaksi jo 100 tkm jälkeen. Korjaus yli 1000e, jos kone leviää yli 2000e:n remontti tiedossa. Koskee myös japanissa valmistettuja malleja. Samoin vaihteiston kunto, kuuluuko rohinaa isommilla vaihteilla, meneekö ykkönen paikallaan ollessa helposti päälle. Vaihteistoöljyt olisi hyvä vaihtaa almeraan ainakin 100 tkm välein, jos edellinen omistaja ei ole näin tehnyt, kannattaa olla erityisen tarkkana vaihteiston kunnon suhteen.
- . .
Miten se jakoketju oireilee ennen hajoamistaan? mielestäni tuolta moottorista ei ole kuulunut vielä mitään poikkeavaa ääntä, joka viittaisi siihen että siellä on joku osa loppumassa kohta...laatikosta ei kuulu mitään myöskään, mutta ilmeisesti tuo auto on saanut kenkää kunnolla kun vasemman puolen eturenkaasta puuttuu nastat melkein kokonaan...
- gjhsflkj jlksjhg
. . kirjoitti:
Miten se jakoketju oireilee ennen hajoamistaan? mielestäni tuolta moottorista ei ole kuulunut vielä mitään poikkeavaa ääntä, joka viittaisi siihen että siellä on joku osa loppumassa kohta...laatikosta ei kuulu mitään myöskään, mutta ilmeisesti tuo auto on saanut kenkää kunnolla kun vasemman puolen eturenkaasta puuttuu nastat melkein kokonaan...
Auto alkaa nykimään, ketjusta kuuluu ''rallattava'' ääni, moottorin vikavalo palaa välillä ja sitten taas sammuu välillä pois. Mutta parhaiten sen näkee ketjun kiristimestä, kun ketju on venynyt, kiristimen mäntä tulee liikaa ulos. Siinä vaiheessa ketju pitää vaihtaa jo kiireellä. Tuo nastojen puuttuminen ei välttämättä kerro siitä, että autolle olisi annettu kenkää, onhan myyjä saattanut vaikka vaihtaa huonommat renkaat alle ennen myyntiä ;)
- . .
gjhsflkj jlksjhg kirjoitti:
Auto alkaa nykimään, ketjusta kuuluu ''rallattava'' ääni, moottorin vikavalo palaa välillä ja sitten taas sammuu välillä pois. Mutta parhaiten sen näkee ketjun kiristimestä, kun ketju on venynyt, kiristimen mäntä tulee liikaa ulos. Siinä vaiheessa ketju pitää vaihtaa jo kiireellä. Tuo nastojen puuttuminen ei välttämättä kerro siitä, että autolle olisi annettu kenkää, onhan myyjä saattanut vaikka vaihtaa huonommat renkaat alle ennen myyntiä ;)
Selvä, ei ole ollut vielä noita oireita havaittavissa, kiitos vastauksesta. Hyvä tietää milloin on jo kiire pajalle. Omistajan tietäen pelkään pahoin, että tuota autoa ei ole pidetty yllä millään tavalla, ja renkaiden vaihtokin taitaa olla tehty aina rengasliikkeessä...auto oli muuten sisältä ja teknisesti aika heikossa hapessa...koirankarvaa joka paikka täynnä, penkit todella likaiset, kahvit kaadettu keskikonsoliin ja moottorissa öljyt niin vähissä, että hyvä kun tikun kärki vielä tavoitti öljyn pintaan...omistajan sukupuolta on varmaan turha mainita... :D
- geelis
. . kirjoitti:
Miten se jakoketju oireilee ennen hajoamistaan? mielestäni tuolta moottorista ei ole kuulunut vielä mitään poikkeavaa ääntä, joka viittaisi siihen että siellä on joku osa loppumassa kohta...laatikosta ei kuulu mitään myöskään, mutta ilmeisesti tuo auto on saanut kenkää kunnolla kun vasemman puolen eturenkaasta puuttuu nastat melkein kokonaan...
jako ketju kestää auton elin iän, paitsi ei ladoissa
- jhg
geelis kirjoitti:
jako ketju kestää auton elin iän, paitsi ei ladoissa
jakoketju kestää moottorin eliniän.
- xsw23
jhg kirjoitti:
jakoketju kestää moottorin eliniän.
Ja pitää lisäksi huomioida että jakoketjuja on 2 kpl, kampuralta ylös puoleenväliin ja siitå toisella ketjulla molemmille nokka-akseleille. Ketjut kestää auton koko käyttöajan eikä niitä vaihdella.
- allmera
xsw23 kirjoitti:
Ja pitää lisäksi huomioida että jakoketjuja on 2 kpl, kampuralta ylös puoleenväliin ja siitå toisella ketjulla molemmille nokka-akseleille. Ketjut kestää auton koko käyttöajan eikä niitä vaihdella.
ketjut huoltovapaat
- aLLU 51
xsw23 kirjoitti:
Ja pitää lisäksi huomioida että jakoketjuja on 2 kpl, kampuralta ylös puoleenväliin ja siitå toisella ketjulla molemmille nokka-akseleille. Ketjut kestää auton koko käyttöajan eikä niitä vaihdella.
Höpö Höpö
- höpötystä
aLLU 51 kirjoitti:
Höpö Höpö
mulla alm.-97 bens. ajettu 250.000 jakoketjulle ei ole tehty mitään. ei rallatele eikä rullatele!!!
- fgahjlkjhlk
höpötystä kirjoitti:
mulla alm.-97 bens. ajettu 250.000 jakoketjulle ei ole tehty mitään. ei rallatele eikä rullatele!!!
Ukilla on -88 Nissan Sunny ja siinäkään ketju ei rallattele. Nyt puhuttiin kuitenkin N16-korimallin Almerasta, eikä tuosta vanhemmasta mallista. Eri korimalleissa on myös yleensä eri tyyppiviat, jollaiseksi tuon ketjun venymisen voi laskea.
- MalluJ
fgahjlkjhlk kirjoitti:
Ukilla on -88 Nissan Sunny ja siinäkään ketju ei rallattele. Nyt puhuttiin kuitenkin N16-korimallin Almerasta, eikä tuosta vanhemmasta mallista. Eri korimalleissa on myös yleensä eri tyyppiviat, jollaiseksi tuon ketjun venymisen voi laskea.
Oletteko havainneet vuoden 1999 Nissan Hathbackissä (vai miten se nyt kirjotettiin) mitään tyyppivikoja? Nyt ajettu 134 000 km.
- n15ssssss
MalluJ kirjoitti:
Oletteko havainneet vuoden 1999 Nissan Hathbackissä (vai miten se nyt kirjotettiin) mitään tyyppivikoja? Nyt ajettu 134 000 km.
nyt ajettu 162000 ei ole ei.
- 1.5
n15ssssss kirjoitti:
nyt ajettu 162000 ei ole ei.
99-Nisukassa oli yllättävän paljon sähkö vikoja, jotka johtuivat usein huonoista liittimistä(yleensä hapettuneet), jolloin merkkivaloja sai olla usein korjaamolla kuittaamassa pois. Teinpä sitten oikein kunnon mokan kun menin vaihtamaan nissanin uudempaan 06 almeraan ja luulin pääseväni ongelmista eroon. Samat sähkö viat tässäkin on ja lisäksi ajovalojen umpioita on jo vaihdettu kohta repullinen. Uskomatonta että kyseiset polttimoiden kantojen ympärystät halkeilevat, jolloin polttimot tipahtavat kantoineen pois. KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HUONOA LAATUA KOKO AUTO!!!!!!!!! PS. eikä tässä vielä kaikki, mutta muita vikoja kirjatessa menisi vaan niin paljon aikaa että uusi päivä kerkeis sarastaa ennenkuin lista ois valmis.
- MalluJ
1.5 kirjoitti:
99-Nisukassa oli yllättävän paljon sähkö vikoja, jotka johtuivat usein huonoista liittimistä(yleensä hapettuneet), jolloin merkkivaloja sai olla usein korjaamolla kuittaamassa pois. Teinpä sitten oikein kunnon mokan kun menin vaihtamaan nissanin uudempaan 06 almeraan ja luulin pääseväni ongelmista eroon. Samat sähkö viat tässäkin on ja lisäksi ajovalojen umpioita on jo vaihdettu kohta repullinen. Uskomatonta että kyseiset polttimoiden kantojen ympärystät halkeilevat, jolloin polttimot tipahtavat kantoineen pois. KÄSITTÄMÄTTÖMÄN HUONOA LAATUA KOKO AUTO!!!!!!!!! PS. eikä tässä vielä kaikki, mutta muita vikoja kirjatessa menisi vaan niin paljon aikaa että uusi päivä kerkeis sarastaa ennenkuin lista ois valmis.
No voihan vide. Sulle on sattunut kyll maanantaiversio toi -99. Mun Allussa ei (vielä!) ole ollut sähkövikoja eikä ajovalojen umpioita ole tarvinnut vaihtaa. Mutt taitaa kyllä olla edessä alustan ruostesuojaus. Mitä mieltä olette? Auto 10 v., kannattaako enää suojata? Tuosta uuteen vaihtamisesta. Mulle ei kyll ole tullut mieleenkään vaihtaa uuteen Almeraan. Ne on jo ulkonäöltäänkin kun jotain laatikoita.
- öljyllä
MalluJ kirjoitti:
No voihan vide. Sulle on sattunut kyll maanantaiversio toi -99. Mun Allussa ei (vielä!) ole ollut sähkövikoja eikä ajovalojen umpioita ole tarvinnut vaihtaa. Mutt taitaa kyllä olla edessä alustan ruostesuojaus. Mitä mieltä olette? Auto 10 v., kannattaako enää suojata? Tuosta uuteen vaihtamisesta. Mulle ei kyll ole tullut mieleenkään vaihtaa uuteen Almeraan. Ne on jo ulkonäöltäänkin kun jotain laatikoita.
Jos allussasi on pohjassa ruosteen alkuja niin suosittelisin pohjan öljyämistä teräketju öljyllä (ei bio-hajoavalla). Itse olen tehnyt näin monelle autolle ja kokemukset ovat olleet pelkästään hyviä. Jos massaat autosi ruosteen suoja aineilla ruosteen päälle niin sinulla massan alla muhii oikea aika pommi ja vauriot ovat sitten todella pahoja, ruostetta kun on vaikea saada kokonaan pois. Öljy imeytyy ruosteeseen ja hankaliinkin paikkoihin mm. saumoihin ja todella monien väitteistä huolimatta myös pysyy pohjassa ja koteloissa. Kaverin Ooppeliin tehtiin öljy-massaus koe mielessä ja vasta kolmen vuoden päästä vanhojen ruoste laikkujen kohdalta alkoin öljy kulumaan pois, mutta ruoste ei ollut edennyt sillä välin. Jotkut ovat sekoittaneet öljyyn myös tervaa ja sekin on varmasti toimiva resepti, pitäisköhän kokeilla. Öljystä senverran että sen pitää olla puhdasta öljyä, mitkään vanhat jäte öljyt ei käy koska niissä on rauta hiukkasia ja muita epä-puhtauksia, eli pelti ruostuisi vain lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1374053- 891989
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151881Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571507Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331395VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741216
- 951087
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181060