Nyt esittäisin sitten tyhmän kysymyksen, varautukaa :D
Mitä eroa on kloorilla ja kloriitilla?
Mulla on ollut kloriittia, jolla olen valkaissut lakanoita yms, ja pessyt meidän kylpyammeen tummentumista. Nyt tarttui kaupasta mukaan 'klooripuhdistusaine', jossa samanlaiset ohjeet pesuun ja valkaisuun kuin siinä kloriittipullossakin. Mutta jaa-a, ei valkaissut ammetta eikä lähtenyt tahra lakanastakaan. Eli taitavat olla eri ainetta tyystin... Mutta josko joku voisi informoida enemmän.. kiitos.. :P
kloori/kloriitti erot??
8
13662
Vastaukset
- lh.........
katoppas siitä uudesta purkista se vaikuttava aine. jos siinä on kloramin-T- nimistä, niin se ei valkaise mitään...eli siitä voi johtua tuo.
- kari789
Siitä on nyt aikaa jo yli 40v kun kemiaa olen opiskellut. Mieleeni on jäänyt että kloori on kaasu, joka on tappavan myrkyllinen. Sitä on käytetty sodassakin taistelukaasuna vihollisen surmaamiseksi.
- 2€/h(min2h)
kloriti on valkaisuun (pyykit pinnat)
kloori on desifiointiin (hajut, bakteerit)
fino klooripuhdistusaine desifioi ja valkaisee myös
http://rakennussiivous.com
- että näin
Kuten esim. Ariel. Kloori on taas desinfiointiaine. Itse Kloorilla on myös valkaiseva vaikutus, mutta klooropitoisessa puhdistusaineessa ei ole käytetty valkaisuun varvittavaa määrää klooria, koska aine on tarkoitettu desinfiointiin.
- ppm
Käyttäkää hyvät ihmiset klooripitoisia aineita harkiten. Ovat luonnossa hyvin hitaasti harjoavia MYRKKYJÄ !!!! Siis oikeasti tappavia aineita joista kalat ja muut eliöt kuolee ja ihmisiä on tapettu sodassa.
--Ja sitten onko se pyykkien valkaisu nyt niin tärkeä asia. Kotisiivouksessa ei tarvita klooria. Mekaaninen hankaus ja yleispuhdistusane riittävät.- pesuakka
No kauan saisi hangata jos pitäisi saada valkoisesta lavuaarista pois tummat hiusväri läntit.
Kloriitilla lähti hetkessä.
Samoin keittiön valkoiset, hieman rosoiset työtasot, ei puhdistu hankaamalla. - siivooja täti
pesuakka kirjoitti:
No kauan saisi hangata jos pitäisi saada valkoisesta lavuaarista pois tummat hiusväri läntit.
Kloriitilla lähti hetkessä.
Samoin keittiön valkoiset, hieman rosoiset työtasot, ei puhdistu hankaamalla.kloorin ph on 12 eli on emäs. kalkki saostumiin tehoaa hapan puhdistusaine eli ph:n on oltava alle 5.
- Vimillälähtee
osta pulloVimiä tai Ciffiä niin lähtee tahrat altaasta ja pakkoko se allas on kaikella mönjällä yleensä töhriä??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740