Kuuntelin vähän tämän vuoden tangokilpailuun osallistujien esityksiä ja totesin että kyllä suomalaisillakin huumoria löytyy :=))
Tämä laulaja johtaa tilannetta reilusti. Saanut tähän mennessä 6715 ääntä, kun toisena tällä hetkellä olevan äänimäärä on 1815 ääntä.
Vai olisko niin, että näihin tangomarkkinoihin aletaan olla jo kyllästyneitä. Ainakin itse olen kyllästynyt. Olisko järkevämpää valita tangokuninkaallinen vaikka kolmen vuoden välein.
Tää aloitus tuli nyt tänne, vaikka ehkä sefun mielestä se olis kuulunut musiikkipalstalle :=))
Niin ja tässäpä se kilpailua johtava laulaja:
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/mauno-hakkila
Tangomarkkinat
37
479
Vastaukset
pianhan ne on taas tangomarkkinat, vuosi on taas hurahtanut äkkiä.
Kyllä kilpailun voisi järjestää harvemmin, edes joka toinen vuosi voisi olla välivuosi.
Setähän lauloi antaumuksella ja siitä aplodit hänelle :)- Yxitypy
vuodet vierii, ja me vaan nuorrumme :=))
- ,aa,,aa,,
Pätkääkään ei kiinnosta koko markkinat. Saisivat olla kerran sadassa vuodessa, ja kilpailijat saisivat puolestaan olla aikuisia, ei mitään tenavatähtiä.
- Yxitypy
Vai kerran sadassa vuodessa :=))
Se on kyllä tosi, että tangon tulkitsijan tulisi olla vanhempi. Osais tulkita tangoa enemmän tunteella, kun olis sitä karismaa ja elämän kokemusta.
Mutta, mutta.. Ei se aina pidä paikkaansa:
http://www.youtube.com/watch?v=uxannwWMr3w&feature=related
- Kaupunkilainen
Voi taivas! Kyllä nyt sentään suunnilleen nuotilleen pitäisi mennä, kun kyseessä kumminkin on LAULUkilpailu eikä mikään vitsivisa!
Mutta eipä huolta, valintaraati kyllä karsii kaikki särmät pois ennen semifinaalia niin, että siellä meillä taas on joukko mauttomia, värittömiä ja hajuttomia, samanlaisiksi tuunattuja tyttösiä ja poikasia, kauniita ja hoikkia tietty.
Minustakin kilpailut joutaisi pitää vähän harvemmin, eivät Suomen pienet markkinat elätä kaikkia kisassa menestyneitä, ja sitten tulee hirveä pettymys. Usein osallistujat ovat vielä niin nuoria, etteivät osaa ajatella mahdollisuuksiaan pitemmän päälle realistisesti. Uskaltaisin melkein veikata, että suurin osa takavuosien kuninkaallisista saa pääasiallisen elantonsa jostakin muusta kuin musiikista. Kuka niitä enää edes muistaakaan, muita kuin Korisevaa ja Sillanpäätä?
Haluaisin myös nostaa ikärajaa niin, etteivät alle 20-vuotiaat voisi osallistua, koska heillä voi olla vielä koulu kesken, ja kesken se voi jäädäkin, jos pää menee pyörälle kuninkuusvuoden pyörityksessä. Parhaiten - joko musiikin alalla tai muuten elämässä - ovat pärjänneet ne, joilla jo on ollut jokin ammatti tai koulutus johonkin ammattiin ja jotka ovat olleet kunnolla aikuisia voittaessaan.- Yxitypy
varmaan karsii nuo kaksi enemmän ääniä saanutta :=))
Kyllä se Sauli Lehtonen menee nuoresta iästään huolimatta kaikkien edelle. Ei hänelle pärjää Sillanpää eikä kukaan muukaan.
Ikävä että menetimme niin aikaisin hyvän laulajan.
Tänä päivänä tulee tuutin täydeltä uusia laulajia, eikä pelkkä laulaminen elätä moniakaan. Toista se oli silloin ennen, kun oli vain Katri-Helena, Danny, Johnny ja Tapani Kansa, ja muutama muu :=)) - Kaupunkilainen
Yxitypy kirjoitti:
varmaan karsii nuo kaksi enemmän ääniä saanutta :=))
Kyllä se Sauli Lehtonen menee nuoresta iästään huolimatta kaikkien edelle. Ei hänelle pärjää Sillanpää eikä kukaan muukaan.
Ikävä että menetimme niin aikaisin hyvän laulajan.
Tänä päivänä tulee tuutin täydeltä uusia laulajia, eikä pelkkä laulaminen elätä moniakaan. Toista se oli silloin ennen, kun oli vain Katri-Helena, Danny, Johnny ja Tapani Kansa, ja muutama muu :=))Saulista ei sinällään pahaa sanaa, mutta et pysty sanomaan, kuinka pitkälle ja korkealle hänen uransa olisi yltänyt, jos hän olisi saanut elää. Yleisö on aika armotonta ja pudottanut huipulta hyviäkin laulajia. Vaikka Suomen kaikkien aikojen parhaalla laulajalla Olavi Virralla oli itseaiheutettujakin ongelmia, lopullinen niitti hänen uralleen oli perätön lehtijuttu. Mistäs tiedät, mitä kaikkia skandaaleja roskalehdistö olisi Saulista keksinyt ajan mittaan?
- Yxitypy
Kaupunkilainen kirjoitti:
Saulista ei sinällään pahaa sanaa, mutta et pysty sanomaan, kuinka pitkälle ja korkealle hänen uransa olisi yltänyt, jos hän olisi saanut elää. Yleisö on aika armotonta ja pudottanut huipulta hyviäkin laulajia. Vaikka Suomen kaikkien aikojen parhaalla laulajalla Olavi Virralla oli itseaiheutettujakin ongelmia, lopullinen niitti hänen uralleen oli perätön lehtijuttu. Mistäs tiedät, mitä kaikkia skandaaleja roskalehdistö olisi Saulista keksinyt ajan mittaan?
eihän ne mahdolliset roskalehtien skandaalit Saulista laulajana olis huonompaa tehnyt.
Kuin ei tehnyt Olavi Virrastakaan :=))
En ole koskaan ollut mikään tangofani, mutta aika usein tulee kuunneltua Lehtosen tulkintoja youtubesta. Hän laulaa niin hyvin :=)
Voihan rähmä, siis tämäkö johtaa...nyt ei minunkaan tarvii hävetä yhtään omaa lauluääntäni jos pieruissa himassa kiekaisen jotain. No hän (Mauno) kuitenkin varmaan antoi kaikkensa. :))
- Yxitypy
sen näkee, miten kova halu ihmisillä on päästä julkisuuteen.
Toinen ohjelma on X-factor, jota oon seurannut alusta saakka. Siinä oli paljon yrittäjiä, joilla ei ollut minkäänlaista lauluääntä, ja varmaan suurin osa heistä luuli ihan oikeasti olevansa hyviä. Sitten vielä itkeä pillittivät, kun eivät päässeet jatkoon :=)) Yxitypy kirjoitti:
sen näkee, miten kova halu ihmisillä on päästä julkisuuteen.
Toinen ohjelma on X-factor, jota oon seurannut alusta saakka. Siinä oli paljon yrittäjiä, joilla ei ollut minkäänlaista lauluääntä, ja varmaan suurin osa heistä luuli ihan oikeasti olevansa hyviä. Sitten vielä itkeä pillittivät, kun eivät päässeet jatkoon :=))on se että viellä sukulaiset ja ystävätkin kehuvat jonkun onnetonta lauluääntä ja sävelkorvaa. Onneksi itse tiedän että minulla ei ole kumpaakaan ja siksi joskus paikallisessa ravintelissa kiusaan muita kuulijoita. :))) no se onneksi tapahtuu vain noin joka toinen vuosi.
- Yxitypy
Nittaminax kirjoitti:
on se että viellä sukulaiset ja ystävätkin kehuvat jonkun onnetonta lauluääntä ja sävelkorvaa. Onneksi itse tiedän että minulla ei ole kumpaakaan ja siksi joskus paikallisessa ravintelissa kiusaan muita kuulijoita. :))) no se onneksi tapahtuu vain noin joka toinen vuosi.
niillä sukulaisillakaan ei ole sävelkorvaa:=))
Mulla on yks hyvä ystävä, joka tykkää laulaa kovasti, vaikka ei laula läheskään nuotilleen. Hän joskus laulaa kuulteni, ja kysyy, menikö oikein. Pakko sitten sanoa totuus. Hän kuitenkin sanoo että omasta mielestään laulut menee hyvin.
Hän on monessa karaokepaikassa laulanut, ja saanut porukat nauramaan, mutta ystäväni ei siitä välitä.
Hän saa aina isot ablodit yrityksestä, kun hän niin antaumuksella ja tunteella yrittää revittää :=))
- Laulun ystävä
Aihealue on osuva, joten laitampa linkin tänne omasta suosikistani. Ääniä hänelle, niin saadaan muutakin kuin perusmassa ääniä ja Maunoja :)
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/anni-jenni-heikell- Yxitypy
on ollutkin monen suosikkikipale. Ehkä siksi, että se on aika helppo laulaa..tai ainakin itsestäni niitä helpoimpia tangoja laulaa. Onhan se ihan kiva kappalekin kyllä :=))
Aika vaikea noista parasta on sanoa. Ei mielestäni kukaan erityisesti eroa massasta.
Tämäkin on ihan jees :
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/tapani-kangas - Nainen Uudeltamaalta
Yxitypy kirjoitti:
on ollutkin monen suosikkikipale. Ehkä siksi, että se on aika helppo laulaa..tai ainakin itsestäni niitä helpoimpia tangoja laulaa. Onhan se ihan kiva kappalekin kyllä :=))
Aika vaikea noista parasta on sanoa. Ei mielestäni kukaan erityisesti eroa massasta.
Tämäkin on ihan jees :
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/tapani-kangasKuuntelin tuon Tapani Kangaksen ja Anni-Jenni Heikelin. Ihan hyviä ovat ja lisää suosikkeja!
- muuan tietäväinen
Yxitypy kirjoitti:
Tämäkin on ihan jees :
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/tapani-kangasjulkkispoikasi perinyt lauluäänen äidiltään? :D
- Yxitypy
Nainen Uudeltamaalta kirjoitti:
Kuuntelin tuon Tapani Kangaksen ja Anni-Jenni Heikelin. Ihan hyviä ovat ja lisää suosikkeja!
vielä yksi :
Täältä voit kuunnella kaikki
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010 - Yxitypy
muuan tietäväinen kirjoitti:
julkkispoikasi perinyt lauluäänen äidiltään? :D
niin tietäväinen, niin tiedät varmaan vastauksen myös tuohon kysymykseesikin :=))
- Yxitypy
Yxitypy kirjoitti:
Tämäkin on ihan jees :
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/tapani-kangasylös aika kaukaa, mutta kun katsoin just tangokilpailujen semifinaalin, niin ehkä vielä ajankohtainen :=))
Mä povaan siis tästä Tapani Kankaasta voittajaa. Annoinpa ääneni huhtikuussa hänelle :=))
Kukas teidän suosikki, jos kilpailua katsoitte?
alkaneet.. En kyllä pysy kartalla, ihan ovat salaa koko homman aloitelleet:)
Mut ei nyt niin kovin kiinnosta, jos telkusta tulee sit loppukilpailut ja olen kotona, silloin varmaankin seurailen niitä tapahtumia:)))- Yxitypy
pysyt varmaan kartalla kun iltapäivälehtien lööpeissä aletaan kirjoitteleen niistä 20 eniten ääniä saaneista laulajista..tai ainakin viimeistään 10 parhaasta :=))
- Tangon taikaa
Yxitypy kirjoitti:
pysyt varmaan kartalla kun iltapäivälehtien lööpeissä aletaan kirjoitteleen niistä 20 eniten ääniä saaneista laulajista..tai ainakin viimeistään 10 parhaasta :=))
Niin ja kärki ei päätä huimaa :) Mitäs mieltä olette noista jo tänne linkitetyistä ja muista, onko suosikkeja?
Tangon taikaa kirjoitti:
Niin ja kärki ei päätä huimaa :) Mitäs mieltä olette noista jo tänne linkitetyistä ja muista, onko suosikkeja?
kuuntelin..:) Ei oo suosikkia.
- HTZA
Mutta tähänkään en linkitä, vaikka asiantuntija olenkin.
Kaksitahtinen pyörähdykseni, joka päättyi polven tunkeutumiseen ja laajenneisiin silmiin, oli kyllä kuuluisa.
Jos jostain, vielä, löytyisi notkea 50-60v, voisin vaikka näyttää.
Mutta taitaa olla aika ajanut ohi?
Mutta jos vaikka teini-iän hiihto, tiukkoine halauksineen ja korvaan huokauksineen?
Sanaton, kysyvä katse?- Yxitypy
hyvä 10, ruokahalu 15 :=))
Muuten.. osaatkohan Hatza linkittää? En usko ellet sitä tee :=))
Maunossa on selvää tangokuninkaan ainesta, Maunoa minäkin äänestäisn jos ketä! :)
Vaan eikös tangomarkkinat pikkuhiljaa ala olla aikansa elänyt traditio, kuka jaksaa KUUNNELLA tangoa. TAngo on tarkoitettu tanssittavaksi vaikkapa edesmenneen tangokuninkaan Sauli Lehtosen tandissa:
Tuosta tangomarkkinoiden uudistamisesta tuli mieleen, jotta mitäs jos ne muutettaisiin TANGAmarkkinoiksi? :) Siinätapauksessa mInäkin voisin harkita osallistuvani! :))- Yxitypy
Heh.. YxitypyKäyttäjän viestit6.4.2010 17:31
Se on kyllä tosi, että tangon tulkitsijan tulisi olla vanhempi. Osais tulkita tangoa enemmän tunteella, kun olis sitä karismaa ja elämän kokemusta.
Juu vois sitä niinku lukea mitä ketjuun muut ovat laittaneet, ettei tartte samoja kipaleita linkittää :=))
En minäkään mikään tangofani ole, mutta tykkään kuitenkin seurailla kaikenlaisia laulukilpailuja. Joka ikisen x-factor jaksonkin oon töllöttänyt. Kuorosodan katsoin myös.
Kyllähän mäkin menisin tangakilpailuihin. Mikäs olis tällasia katellessa :=)))
http://www.ladyx.fi/images/02708300000.jpg Yxitypy kirjoitti:
Heh.. YxitypyKäyttäjän viestit6.4.2010 17:31
Juu vois sitä niinku lukea mitä ketjuun muut ovat laittaneet, ettei tartte samoja kipaleita linkittää :=))
En minäkään mikään tangofani ole, mutta tykkään kuitenkin seurailla kaikenlaisia laulukilpailuja. Joka ikisen x-factor jaksonkin oon töllöttänyt. Kuorosodan katsoin myös.
Kyllähän mäkin menisin tangakilpailuihin. Mikäs olis tällasia katellessa :=)))
http://www.ladyx.fi/images/02708300000.jpgehdi joka kommenttia ja linkkiä lukea. Jos Sauli on jo tullut linkitetyksi, niin eiks se vaan todista hänen hyvyyttään? :)
Vaan tangamarkkinoille sopisi kuule paaaaaaaaaaaaaljon paremmin tällainen rytmi ja koreografia! :=}}
http://www.youtube.com/watch?v=3MCiEwXtaMk
ei liene kuulunut laulajan harrastuksiin vuosikymmeniin. Pohjanoteeraus saa eniten ääniä.:-D))))) Jos tuon lähettäisimme euroviisuihin, hän varmasti voittaisi.
- Yxitypy
toiseksi eniten ääniä saanut :=))
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/annukka
Kyllä mulla ainakin tuo mikkikäsi tärisis yhtä paljon. On kokemusta, kun joskus aikoinaan olin joissain laulukilpailuissa. Se oli kamalaa :=( Yxitypy kirjoitti:
toiseksi eniten ääniä saanut :=))
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/tangomarkkinakilpailijat-2010/annukka
Kyllä mulla ainakin tuo mikkikäsi tärisis yhtä paljon. On kokemusta, kun joskus aikoinaan olin joissain laulukilpailuissa. Se oli kamalaa :=(vaikka metsään menee niin, että kolisee. Tämä on meidän ikääntyvien ongelma. Jos äänestään ei ole pitänyt huolta, se ei taivu ja saattaa joskus joutua pudottamaan oktaavia alemmas. Olen itse laulanut lapsena kympin arvoisesti, mutta ei taivu enää 50 ikäisenä. Onneksi tajuan sen itse.:-D))))))))))))
- Yxitypy
Teotwawki kirjoitti:
vaikka metsään menee niin, että kolisee. Tämä on meidän ikääntyvien ongelma. Jos äänestään ei ole pitänyt huolta, se ei taivu ja saattaa joskus joutua pudottamaan oktaavia alemmas. Olen itse laulanut lapsena kympin arvoisesti, mutta ei taivu enää 50 ikäisenä. Onneksi tajuan sen itse.:-D))))))))))))
vaatii tosiaan koko ajan harjaantumista. Jos ei ole pitkään aikaan laulanut, sen kyllä huomaa, ettei se luonnistu niin hyvin.
Itse olen kulkenut kilpailuissa aina keskikouluiästä lähtien ja kävin paljon karaokea laulamassa vielä muutama vuosi sitten. Mulla on itsellänikin karaokelaitteet, ja laulelin paljon. Nyt on mennyt varmaan pari vuotta, etten ole laulanut, ja minusta tuntuu etten enää osaakaan. Tuntuu ettei ääni taivu ylös eikä alas.
Pitäis kyllä ryhdistäytyä ja aloittaa harrastus uudelleen. Yxitypy kirjoitti:
vaatii tosiaan koko ajan harjaantumista. Jos ei ole pitkään aikaan laulanut, sen kyllä huomaa, ettei se luonnistu niin hyvin.
Itse olen kulkenut kilpailuissa aina keskikouluiästä lähtien ja kävin paljon karaokea laulamassa vielä muutama vuosi sitten. Mulla on itsellänikin karaokelaitteet, ja laulelin paljon. Nyt on mennyt varmaan pari vuotta, etten ole laulanut, ja minusta tuntuu etten enää osaakaan. Tuntuu ettei ääni taivu ylös eikä alas.
Pitäis kyllä ryhdistäytyä ja aloittaa harrastus uudelleen.kokeillut, kun piti viettää vuosijuhlia. Sanoin kaverilleni, että jos sinä tuot laitteet, niin minä lupaan laulaa ainakin yhden laulun. Se ilta venyi pitkälle yöhön ja jouduin laulamaan kymmeniä lauluja, mutta silloin käsitin, mistä siinä on kysymys, kun esim. Reijo Taipaleen ääni ei enää kestä korkeita nousuja. Samoin on käynyt Annikki Tähdelle, jota en ole pitänyt hääppöisenä laulajana tähänkään asti.
Eräs levy-yhtiön edustaja sanoi minulle kerran, että hyvällä harjoituksella pystyy hallitsemaan oman repertuaarinsa, mutta jos joutuu laulamaan jotain, joka ei olekaan niin tuttua, niin siinä se punnitaan laulutaito.
- holdrioo
Tämänpäiväisistä laulajista suosikkini tipahti, nainen.
Minusta ei mitenkään kehuttavia ehdokkaita.- Yxitypy
niitä huonopiakin vuosia ollut.
Minusta siinä oli muutama ihan hyvä :=))
- ihmetteleväinen
tämä typy aloitus ylös niin htza tajuaa mistä kysymys.
- HTZA
Kaikkea ne ihmiset kirjoittaakin..
:)
H.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662169
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152156- 1091642
- 1301576
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741340- 871125
- 54961
- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234834Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa361832