ÄÄNIHUULIHALVAUS,

mikä ammatiksi???

Menetin ääneni noin kaksi vuotta sitten, tutkimuksia tehtiin monia mikä vikana. Loppujaan selvisi että minulla on toispuoleinen äänihuulihalvaus. Olen 20v ja juuri miettimässä tulevaisuuttani ja tulevaa ammattia.
Lääkäri sanoi ettei vaiva luultavasti koskaan parane ja unelmani sortuivat. : aina olen opettajaksi halunnut, mutta puhetyötä en voi tehdä.
Kertokaa minulle vaihtoehtoja minne kouluun voisin hakea? Mikä työ sopisi ihmiselle jolla ääni väsyy eikä ole voimakkuudeltaan kovin kuuluva?

Alkaa itsellä nimittäin olemaan vaihtoehdot vähän hakusessa... :s

3

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaarinakouluttaja

      Hei

      Minulla on äänihuulihalvaus oikealla puolella mutta minä olen saanut TYKS:llä siirteen halvautuneen äänihuulen sisälle ja äänihuuli on siirretty kekselle kurkkua. Olen opetellut puhumaan sitten vasemalla äänihuulella tätä siirrettä vastan. Halvaus tapahtui vuonna 2003 ja nyt olen sitten toiminut kouluttajana kaksi vuott mutta käytän mikrofonia kaikissa tilanteissa missä ääni nousee korkeaksi.
      Jos ajattelet kouluun opettajaksi niin se on varmaankin liian rankkaa sinun äänellesi.

      Oletko saanut edet täytön halvaantuneelle äänihuulellesi.
      Näistä asioista kannattaa puhua hoitavalle lääkärille koska ainakin Tampereella tehdäään molempia toimintoja eli laitetaan täytettä halvaantuneen äänihuulen sisälle tai se siirre niin kuin on minulla.
      Pystyn pitämään tilaisuuksia joissa on henkilöitä 8-400 mutta käytän aina mikrofonia...huutamaan ja korottamaan ääntä en pysty.

      Jos pääset hoitoon niin, että saat siirteen tai täydennyksen äänihuuleesi niin silloin on melkein kaikki ammatit mandollisia. Mutta ei luokanopettaja.

      • ndefhmnfj

        Minulle tuli mieleen kaikki sellaiset työt, joita tehdään käsillä. Maalari, leipuri, ompelija esimerkiksi. Työkkärin nettisivuilla (mol.fi) on ainakin ennen ollut ammatinvalintatesti. Kurkkaa se, jos siitä olisi apua.


    • Anonyymi

      Moi! En tiedä onko aloittaja enää linjoilla, mut mulla on myös äänihuulihalvaus. Kiinnostaisi tietää, miten työelämäsi on sujunut, löysitkö sinulle sopivan työn?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      73
      861
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe