ÄÄNIHUULIHALVAUS,

mikä ammatiksi???

Menetin ääneni noin kaksi vuotta sitten, tutkimuksia tehtiin monia mikä vikana. Loppujaan selvisi että minulla on toispuoleinen äänihuulihalvaus. Olen 20v ja juuri miettimässä tulevaisuuttani ja tulevaa ammattia.
Lääkäri sanoi ettei vaiva luultavasti koskaan parane ja unelmani sortuivat. : aina olen opettajaksi halunnut, mutta puhetyötä en voi tehdä.
Kertokaa minulle vaihtoehtoja minne kouluun voisin hakea? Mikä työ sopisi ihmiselle jolla ääni väsyy eikä ole voimakkuudeltaan kovin kuuluva?

Alkaa itsellä nimittäin olemaan vaihtoehdot vähän hakusessa... :s

3

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaarinakouluttaja

Hei

Minulla on äänihuulihalvaus oikealla puolella mutta minä olen saanut TYKS:llä siirteen halvautuneen äänihuulen sisälle ja äänihuuli on siirretty kekselle kurkkua. Olen opetellut puhumaan sitten vasemalla äänihuulella tätä siirrettä vastan. Halvaus tapahtui vuonna 2003 ja nyt olen sitten toiminut kouluttajana kaksi vuott mutta käytän mikrofonia kaikissa tilanteissa missä ääni nousee korkeaksi.
      Jos ajattelet kouluun opettajaksi niin se on varmaankin liian rankkaa sinun äänellesi.

Oletko saanut edet täytön halvaantuneelle äänihuulellesi.
      Näistä asioista kannattaa puhua hoitavalle lääkärille koska ainakin Tampereella tehdäään molempia toimintoja eli laitetaan täytettä halvaantuneen äänihuulen sisälle tai se siirre niin kuin on minulla.
      Pystyn pitämään tilaisuuksia joissa on henkilöitä 8-400 mutta käytän aina mikrofonia...huutamaan ja korottamaan ääntä en pysty.

Jos pääset hoitoon niin, että saat siirteen tai täydennyksen äänihuuleesi niin silloin on melkein kaikki ammatit mandollisia. Mutta ei luokanopettaja.

• ndefhmnfj

Minulle tuli mieleen kaikki sellaiset työt, joita tehdään käsillä. Maalari, leipuri, ompelija esimerkiksi. Työkkärin nettisivuilla (mol.fi) on ainakin ennen ollut ammatinvalintatesti. Kurkkaa se, jos siitä olisi apua.

• Anonyymi