Menetin ääneni noin kaksi vuotta sitten, tutkimuksia tehtiin monia mikä vikana. Loppujaan selvisi että minulla on toispuoleinen äänihuulihalvaus. Olen 20v ja juuri miettimässä tulevaisuuttani ja tulevaa ammattia.
Lääkäri sanoi ettei vaiva luultavasti koskaan parane ja unelmani sortuivat. : aina olen opettajaksi halunnut, mutta puhetyötä en voi tehdä.
Kertokaa minulle vaihtoehtoja minne kouluun voisin hakea? Mikä työ sopisi ihmiselle jolla ääni väsyy eikä ole voimakkuudeltaan kovin kuuluva?
Alkaa itsellä nimittäin olemaan vaihtoehdot vähän hakusessa... :s
ÄÄNIHUULIHALVAUS,
3
1082
Vastaukset
- kaarinakouluttaja
Hei
Minulla on äänihuulihalvaus oikealla puolella mutta minä olen saanut TYKS:llä siirteen halvautuneen äänihuulen sisälle ja äänihuuli on siirretty kekselle kurkkua. Olen opetellut puhumaan sitten vasemalla äänihuulella tätä siirrettä vastan. Halvaus tapahtui vuonna 2003 ja nyt olen sitten toiminut kouluttajana kaksi vuott mutta käytän mikrofonia kaikissa tilanteissa missä ääni nousee korkeaksi.
Jos ajattelet kouluun opettajaksi niin se on varmaankin liian rankkaa sinun äänellesi.
Oletko saanut edet täytön halvaantuneelle äänihuulellesi.
Näistä asioista kannattaa puhua hoitavalle lääkärille koska ainakin Tampereella tehdäään molempia toimintoja eli laitetaan täytettä halvaantuneen äänihuulen sisälle tai se siirre niin kuin on minulla.
Pystyn pitämään tilaisuuksia joissa on henkilöitä 8-400 mutta käytän aina mikrofonia...huutamaan ja korottamaan ääntä en pysty.
Jos pääset hoitoon niin, että saat siirteen tai täydennyksen äänihuuleesi niin silloin on melkein kaikki ammatit mandollisia. Mutta ei luokanopettaja.- ndefhmnfj
Minulle tuli mieleen kaikki sellaiset työt, joita tehdään käsillä. Maalari, leipuri, ompelija esimerkiksi. Työkkärin nettisivuilla (mol.fi) on ainakin ennen ollut ammatinvalintatesti. Kurkkaa se, jos siitä olisi apua.
- Anonyymi
Moi! En tiedä onko aloittaja enää linjoilla, mut mulla on myös äänihuulihalvaus. Kiinnostaisi tietää, miten työelämäsi on sujunut, löysitkö sinulle sopivan työn?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389