ja tuli mieleeni yksi juttu. Nimittäin, miksi täällä pitäisi esittää jokin kysymys. Eikö voi keskustella mitä sylki suuhun tuo, se ei velvoittaisi aloittajaakaan istumaan koneen ääressä ja vahtimaan, mitähän tuohonkin vastaisi. Siispä tämä on aiemmin mainitsemani SST-foorumi on nyt avoin.
Ajattelin tätä palstaa
35
389
Vastaukset
- 0ree
on sellainen nikki kun -hitzari-. Kysy häneltä!
Minun tarkoitukseni on vilpitön. En ole kenkkuilemassa kenellekään, yksinkertaisesti siitä ei saa mitään irti, mieluummin ihan asiallisesta keskustelusta vaikka se rönsyilisikin, sitä tässä tarkoitan.
- sylvinsylki
En ole ikinä tajunnut, miksi aloittajan yleensäkään pitäisi vastata jok'ikiselle kirjoittajalle. Ei kai se ajan rajoissa ole edes mahdollista. Tai sitten se on mallia, joo, niin, hei, joo. Mitä järkeä siinä, ei minusta yhtään mitään.
Sainpa sanottua, mitä sylki suuhun toi.siis muutos asiassa olisi aiheellinen, moni aloitus jää tekemättä koska...
Tapansa kullakin mutta tämähän on viihdettä ja jollei ole sanottavaa kuin parin sanan verran, voi sen kyllä jättää sanomattakin. Mielestäni palsta kaipaa uusiutumista kuten mikä tahansa muukin asia elämässä. Ei tämä voi olla niin kaavoihin kangistunut. Toki säännöt on muistettava, mutta mehän muovaamme palstan sisällön.- Putkivalo
mielelläni huomioin kaikkia tasapuolisesti, en halua jättää ketään ulkopuolelle. Ei ole suurta vaivaa keksiä jonkun rivin kannustukseksi, vähän kuin kiitokseksi siitä että toinen vaivautui vastaamaan.
Ei mua kuitenkaan häiritse vaikkei muut tekisi samalla tavalla, tehköön niin kuin itseltään tuntuu oikealta. Silti tuntuu aina kivalta joku vastaa, eikö :) firefox58 kirjoitti:
siis muutos asiassa olisi aiheellinen, moni aloitus jää tekemättä koska...
Tapansa kullakin mutta tämähän on viihdettä ja jollei ole sanottavaa kuin parin sanan verran, voi sen kyllä jättää sanomattakin. Mielestäni palsta kaipaa uusiutumista kuten mikä tahansa muukin asia elämässä. Ei tämä voi olla niin kaavoihin kangistunut. Toki säännöt on muistettava, mutta mehän muovaamme palstan sisällön.voit sitten aloittaa sen tai siis tämän palstan uudistamisen. :) Minä kun pahoin eppäilen että sitä ei ihan helposti tehdä.
- sylvinsylki
Putkivalo kirjoitti:
mielelläni huomioin kaikkia tasapuolisesti, en halua jättää ketään ulkopuolelle. Ei ole suurta vaivaa keksiä jonkun rivin kannustukseksi, vähän kuin kiitokseksi siitä että toinen vaivautui vastaamaan.
Ei mua kuitenkaan häiritse vaikkei muut tekisi samalla tavalla, tehköön niin kuin itseltään tuntuu oikealta. Silti tuntuu aina kivalta joku vastaa, eikö :)jos vastaukseen sisältyy jotain informaatiotakin, eikä ole vain jotain tyyliin, niinpä niin.
En muuten pitkään aikaan tänne tultuani edes aavistanut, että on jokin aloittajan vastauspakko/velvoite. sylvinsylki kirjoitti:
jos vastaukseen sisältyy jotain informaatiotakin, eikä ole vain jotain tyyliin, niinpä niin.
En muuten pitkään aikaan tänne tultuani edes aavistanut, että on jokin aloittajan vastauspakko/velvoite.että laajennetaan näkökulmaa. En varmasti voi tätä palstaa uudistaa, olen vain yksi muitten joukossa. Halusin tuoda tämän mielipiteeni esille ihan vain siltä varaa, että näin kävisikin.
Vastaus on sinänsä mielipiteen ilmaisu ja jos se on loukkaava tai muuten negatiivinen, ei ehkä keskustelua synny tai keskustelun aloittajan täytyy koettaa pitää virettä yllä.Mutta kuten Putkis itse pyrin vastaamaan kaikille silloin harvoin kun aloituksen vaivaudun tekemään, koska toisaalta itsekin haluaisin tulla huomioiduksi johonkin avaukseen vastatessani. Tulee vähän outo olo, jos toisille vastataan ja toisille ei. Ikään kuin olisi kahden kerroksen väkeä.
- Klenksu
jää kyttäilemään koneen ääreen. Mä laitan aloituksen ja lähdenlenkille ja jätän porukat vastailemaan ja keskustelemaan:DD
Kysymys on vain yksi tapa tehdä aloitus. Keskustelufoorumilla aloituksen tekijä määrittelee aiheen ja keskustelee siitä aloitukseensa vastanneiden kanssa.
Chatti on sellainen sst-jutustelukanava.- ,..,
Parhaita ketjuja, minun mielestäsi, ovat ne, jotka innostavat ihmisiä laidasta laitaa. Aloitus on siemen, josta versoo vaikka mitä. Se voi haaroa ihan eri juttuihin, kuin mistä aloituksessa puhuttiin.
Minusta on lapsellista aloittajan tulla väliin ärhentelemään, että ollaan menty pois aiheesta.enkä sitä mitenkään aseta kyseenalaiseksi. Kysyjälle vastataan. Mutta tuo, että aloitus on siemen, kuten edellinen kirjoittaja sen hyvin ilmaisi, on juuri sitä keskustelua. Näinhän se menee elävässä elämässäkin. Tokko samaa aihetta jauhetaan päivästä toiseen.
firefox58 kirjoitti:
enkä sitä mitenkään aseta kyseenalaiseksi. Kysyjälle vastataan. Mutta tuo, että aloitus on siemen, kuten edellinen kirjoittaja sen hyvin ilmaisi, on juuri sitä keskustelua. Näinhän se menee elävässä elämässäkin. Tokko samaa aihetta jauhetaan päivästä toiseen.
Kuten sanottua chattailu on vapaampaa, siinä vain puhutaan, ei tarvitse keskittyä siihen mitä toinen sanoo, sen kun esiintyy ja näyttää niin hyvältä kuin suinkin osaa.
Keskustelussa kuunteleminen ja toisen huomioon ottaminen on oleellista. Semmoinen ei kaikilta chattaajilta onnistu.- .
yohuuhkaja kirjoitti:
Kuten sanottua chattailu on vapaampaa, siinä vain puhutaan, ei tarvitse keskittyä siihen mitä toinen sanoo, sen kun esiintyy ja näyttää niin hyvältä kuin suinkin osaa.
Keskustelussa kuunteleminen ja toisen huomioon ottaminen on oleellista. Semmoinen ei kaikilta chattaajilta onnistu.Veteenpiirretty viiva. Kumpaa täällä enimmäkseen on, jos rehellisesti sanotaan.
. kirjoitti:
Veteenpiirretty viiva. Kumpaa täällä enimmäkseen on, jos rehellisesti sanotaan.
Itse en ole koskaan chattaillyt. Koen sen jotenkin itselleni vieraaksi. Veteen piirretty viiva... hyvin sanottu joskin vanhahahko mutta tässä pitää paikkansa.
Jos kaikki ei onnistu kaikilta mitään ei voi:))- 11
minusta taas typerää sotkea puheenaihe omaan lässytykseensä tai oman egonsa esittelyyn. Chat oli muualla.
firefox58 kirjoitti:
Itse en ole koskaan chattaillyt. Koen sen jotenkin itselleni vieraaksi. Veteen piirretty viiva... hyvin sanottu joskin vanhahahko mutta tässä pitää paikkansa.
Jos kaikki ei onnistu kaikilta mitään ei voi:))Juu en minäkään chattaa, enkä edes väsää aloituksia.
Ja niinkin on että jos männynsiemenen maahan laittaa, siihen kasvaa korkeintaan mänty, ei kookospalmua.yohuuhkaja kirjoitti:
Juu en minäkään chattaa, enkä edes väsää aloituksia.
Ja niinkin on että jos männynsiemenen maahan laittaa, siihen kasvaa korkeintaan mänty, ei kookospalmua.päivän huumorista. Nauratti, mutta minulle se on myös totta. Lukuisilta matkoiltani olen tuonut jos jonkinlaisia siemeniä ja laittanut niitä kasvamaan. On jännittävää nähdä mitä niistä tulee. No useimmat ovat kuolleet mutta jotain on jäänyt.
Olen kiivennyt taatelipalmuun, taitolaji.- ,..,
11 kirjoitti:
minusta taas typerää sotkea puheenaihe omaan lässytykseensä tai oman egonsa esittelyyn. Chat oli muualla.
h***etti on puhunut itsestään puhumisesta. Minulla ainakin riittää tietoa ja taitoa puhua asioista, en ole käpertynyt oman napani ympärille.
,.., kirjoitti:
h***etti on puhunut itsestään puhumisesta. Minulla ainakin riittää tietoa ja taitoa puhua asioista, en ole käpertynyt oman napani ympärille.
Tuo vastauksesi ei oikein vakuuttanut. Taidat juuri olla sellainen kuin itsesi kiellät. Kaikesta päätellen ja juuri nimimerkkin suojiin hakeutuen. Ei ole pokkaa !
T. Hyasintti- ,..,
firefox58 kirjoitti:
Tuo vastauksesi ei oikein vakuuttanut. Taidat juuri olla sellainen kuin itsesi kiellät. Kaikesta päätellen ja juuri nimimerkkin suojiin hakeutuen. Ei ole pokkaa !
T. Hyasinttitapana olla rehellinen. Luitko edellistä viestiäni?
"Parhaita ketjuja, minun mielestäsi, ovat ne, jotka innostavat ihmisiä laidasta laitaa. Aloitus on siemen, josta versoo vaikka mitä. Se voi haaroa ihan eri juttuihin, kuin mistä aloituksessa puhuttiin.
Minusta on lapsellista aloittajan tulla väliin ärhentelemään, että ollaan menty pois aiheesta."
Jos pidän siitä, että ei olla täysin kiinni aloittajan aiheessa, en tarkoita sitä, että jokainen puhuu Vain itsestään. Minulla ainakin on paljon muutakin puhuttavaa.
En osaa valehdella, tai puhua pehmoisia, täälläkään. Vänkääminen-kään ei ole mieleeni, tämän enempää. - ,..,
firefox58 kirjoitti:
T. HyasinttiNähdäkseni, nimimerkin suojassa olet sinäkin. Ihan yhtä tunnettavan, kuin minäkin.
,.., kirjoitti:
Nähdäkseni, nimimerkin suojassa olet sinäkin. Ihan yhtä tunnettavan, kuin minäkin.
nimimerkin suojissa.
osuit kyllä asiani ytimeen ja tuo vänkääminen...oli hauska juttu sanallisesti ilmaistuna. Luin kyllä vastauksesi ja hyvä kun kommentoit asiaa rehellisesti, mielipiteesi mukaisesti. Niin pitääkin. Tämähän on keskustelupalsta, nimenomaan.
Luulen, että useimmat palstan lukijat/kirjoittajat haluaisivat keskustelua, asioista, mistä vaan. Tulee tyhjä olo kun huomaa, että älyäsi on loukattu !!
- GloriaJoy
tykkään enemmän vapaan 'aivoriihi'mäisen kirjoittelun tavasta.
- k/k
pönöttäjä joka pelkää kaikenlaisia heittoja,menee viisaan maine.
Mä kun alotan niin paljolti siks kun on ikävää ja haluu jutella jonkun kans,en mä sitä silti vahtimaan ala ja väkisin vastaile.
On vaan kohteliasta vastata ja on kiva saara joku juttelemaan,asiast voiraan aina poiketa ja usein lähenkin jollekkin sivupolulle.
Tääl palstal on muutama aivan loistava sivupolun kulkija ei koskaan arvaa mitä ne keksii,ne on parhait juttuja.
piretään vaan mieli avoimena.Sehän nyt onkin täällä kyseenalainen juttu. Minä voin puhua vain omasta puolestani, mutta maine vaan kasvaa jos joku muu katoaa. Tuon Saaran tilalle laittaisin Martta, ei ole niin raamatullinen vaikka sitä tuskin tarkoitit:))
- Heikunkeikku
No ei mulla ainakaan ole mitään väliä, esitetäänkö kysymyksiä, vai ei. Joidenkin immeisten lausepötköt vaan saa sormeni inspiroitumaan ja sitten naputtelen jotakin ja usein käy niin, että sillä ei ole mitään tekemistä aloituksen aiheen kanssa.
Niinhän normaalissa live-elämässäkin tapahtuu, että jutellaan ensteks jostakin ja sitten keskustelu ajautuu ihan huomaamattomasti aivan-aivan muille uomille, kunnes jossakin välissä jompi kumpi hokaa, että Mistäs me nyt alkujaan oltiinkaan juteltu.:)
Aloituksia en tee, kerran puolessa vuodessa kenties tärähytän jotakin, joka osoittautuu mitä huonoimmaksi aloitukseksi.
Kyllä mä pidän semmosesta, että ainakin silloin tällöin vastataan. On joitakin aloittajia, jotka tekevät monia aloituksia ja kertakaikkiaan unohtavat ne sitten kokonaan. Muutamia kertoja vastaan sellaisille, mutta jos en Ikinä saa mitään kommenttia, niin sitten lakkaan kommentoimasta kokonaan.
Pulppuavista Rönsyistä tykkään. Sivuraiteet on mun mielestä kivoja ja hauskoja. Niissä tulee usein esille ihmisten yhtäkkinen välähdyskirjoitusinspis tai jotain sellasta.tuosta pulppuavasta sivuraiteesta. Olen valitettavasti sellainen tyyppi joka läpättää mistä vaan, en aina lue edes kysymyksiä kyllin tarkasti ja sitten ne häviää jonnekin avaruuteen.
Sinäkin voisit joskus tärähyttää...en ole yhtään sinun aloitustasi vielä bongannut, mutta mielenkiintoista olisi nähdä tulos.
Minä nyt halusin tällä jutullani ravistella palstalaisia, tämä ei ole mikään yhden yön satu vaan jos aikoo keskustella toisen ihmisen kanssa, on turhaa muistutella, luitko kysymykseni oikein. Sormeni tökkään mustikkasoppaan ja ihmettelen.
Tuo pohjalaanen murre on minulle tuttu koska kuuntelin sitä 18 vuotta, en vieläkään kuuntele Lauri Tähkää joka on juntti juntimmasta päästä, onneksi on valinnan varaa.
Mahdanko olla koska tuon tyyppiset muotoseikat eivät ole juolahtaneet mieleenikään?
Tämä kysymykseni lähentelee luonteeltaan retorista.
Kun joskus hetken mielijohteesta heitän, alkuun tai väliin jonkin ajatuksen en ole edes ajatellut siihen mahdollisesti kommentoiville vastaamista.
Joskus vastaan, usein en.
Riippuu asiasta ja kommentin tyypistä.
Välinpitämätön asenteeni ei varmaan aktivoi kanssaihmisiäni mutta en ota siitä migreeniä.
On tiettyjä asioita joissa tiedän toistavani itseäni. Siksi kilkuttelen uskollisesti nimimerkilläni että ärsyyntyvät osaavat kiertää.
Avoin omahyväisyyteni joissakin asioissa on kulttuurillemme vierasta mutta siitäkin ärsyyntyminen on lukijan päänsärky.
En usko oman flegmaattisen asenteeni pilaavan palstan henkeä joten tätä rupeamaa aion vielä muutaman päivän täällä häiriköidä.Tuo dementoitunut anarkisti. Loppuosan kyllä itseeni liitän, ihan mielelläni. itsekin valikoin todella mihin vastaan, nytkin vasta koneeni avasin ja rupesin miettimään, olenko jotain jäänyt paitsi ??
Joskus vain tulee mieleen sellainen älytön asia, että täällä pitäisi istua yömyöhään jos meinaa aloituksen laittaa. No en jankkaa tuosta, itsekin kuulun niihin jotka useimmiten kommentoivat toisten (kiitos heidän) aloituksiaan.
Tässä nyt pälkähti päähän tällainen juttu, eipähän tarvitse ainakaan vanhoja kaivella esiin. Sinä tuskin ketään häiriköit.
sitä mieltä, jos jotain on kommentoinut, kiva jos siihen jotenkin mahdollisesti reagoidaan..:)
Avauksen tekijä voisi valita oman aikataulunsa.. ei pakko päivystää koko aikaa..- Putkivalo
Toiset myös tekee niin, ei kaikki esitä kysymyksiä. Tärkeintä minusta kuitenkin keskusteluissa on tilan antamista, ettei aseta liian ahtaat raamit tälle ajankululle. Jos joku tekee asiat toisin kuin minä, hänellä on varmaan omat syyt siihen.
Onko sillä mitään väliä, esittääkö joku asiansa kysymyksenä vai kertomuksena? Kenties linkkinä?
Onko silläkään väliä, rönsyileekö keskustelu pois raiteiltaan? Ei mua ainakaan, kiva kun se aloitus elää omaa elämää eikä tottele vain mun näkemystä.
Ja väliäkö sillä, vaikka toiset chatkustelee. Siitä vaan jos se heille sopii! Minulle sopii paremmin heittää jotain ilmaan ja palata katsomaan mitä verkkoon tuli kalasteltua joskus myöhemmin kun muksut nukkuu.
Eikä silläkään ole väliä, onko aloituksessa edes mitään sanomaa. Jos jollain on tarve vaan höpistä, suotakoon se hänelle. Iskee muuten minuunkin aika ajoin, ainakin niinä päivinä kun mun ihana tytär Papu Pata Pikkuvalo ei ole puhunut mut tainnoksiin :))
Tämä vastaus ei ole tarkoitettu yksin firefox58:lle, tulipa vaan mieleen kun silmäilin näitä juttuja.
Siinä olen eri mieltä, voiko yksi henkilö vaikuttaa keskustelun tasoon mitenkään. Voi! Paljonkin! Me ollaan kaikki vähän kuin omanlaatuinen mauste, annamme pienen ripauksen tähän taikinaan. Toiset saa sen kohoamaan ja miltei kuohumaan, toiset saa nauramaan ja toiset itkemään. Mutta aina kun tapaat toisen ihmisen, se tekee vaikutuksen, suuntaan tai toiseen. - Meriläinen
Jokainen kai täällä tekee omansalaisen aloituksen. Eihän missään sanota että kysymysmuotoon pitäisi laittaa.
Itse olen sitä pohtinut kun usein olen aika lyhyt sanainen ja sitten täällä valitetaan että se on sättäilyä. Ei kyllä ole Asiaan sanottu selvä vastaus ei aina tarvi tuhatta sanaa.
Ihmiset on erilaisia livessäkin.
Mun systeri alkaa kysymykseen vastauksen historiallisista ajoista Joskus silloin kun tapahtui sitä ja tätä" Kerran kysyin kesken selityksen "kuulitko mitä kysyin" vastaan tuli ärähdys: Odota kun mä pääsen sinne asti.
Multa jos ois kysytty samaa asiaa olisn vastannut joko kyllä tai ei.
Tästä tulikin nyt pitkä viesti joka meni syrjäpoluille, mutta sainhan sanottua :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662179
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152166- 1091652
- 1321593
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741340- 911156
- 54961
- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234834Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa361832