Etsin nimeä ja tekijää poikien kirjalle. Suomenkielinen. Ehkä 50...60 luvulta. Tapahtumapaikka englantilainen pikkukaupunki tai kylä. Henkilöinä ehkä Nick, Toby, Charlie ja joukko muita poikia sekä jonkin isosisko, myös pikkurikollinen; mies joka varastaa rahalippaan pojilta. Alussa poikajoukot "sotivat" toisiaan vastaan ja lopussa ratkaisevat kadonneen rahalippaan arvoituksen. Kyseinen varas antaa rahan poikien keräyslippaaseen ja jokin pojista puraisee lanttia ennenkuin laittaa sen lippaaseen. Varas saa lippaan haltuunsa vaihtamalla täsmälleen samanlaiseen lippaaseen. Mutta kuten sanottu pojat lopulta selvittävät asian mm. rahassa olevan hampaanjäljen perusteella! Eli tällaisen kirjan haluaisin löytää ja lukea uudestaan!
Vastaukset 1
- vanhapoikakirja
C Day Lewis; Luostarinkujan väijytys. Kirjan nimi löytyi kirjaston tietokantaa selatessa internetissä. Kiitän kaikkia mukana olleita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja210974Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49834- 73731
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "192708- 64623
- 64556
- 45530
- 37503
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2493- 77493