ANDROID

tiedoton1234

Omistan Acer aspire one -miniläppärin jossa on windows xp ja android.
Androidista ei tunnu löytyvän hirveästi tietoa muuta kuin puhelimille joten haluaisin vähän valaistusta käyttöjärjestelmän toiminnasta....
Ensinnäkin miten se sammutetaan ? Riittääkö vain virtanapin painaminen?
Toiseksi, liittäessäni koneeseen ulkoisen kovalevyn, löydän kyllä "galleriasta" kuvat ja musiikit ja leffojen kansikuvia, mutta missä ovat leffat? ja voiko niitä katsella androidilla?
Sitten vielä, toimiiko DNA-mokkula tässä käyttöjärjestelmässä....
Muutakin saa toki kertoa jos mieleen tulee !

Kiitos jo etukäteen =)

17

4241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen itse kokeillut pikaisesti Androidia Acer Asprire Onessa.. Se oli siinä sellainen aika riisuttu käyttis mikä lähti nopeasti päälle ettei tarvinut odotella Windowsin latausta jos ei erityisemmin tarvi Windowsia käyttää vaan vaikka nopeasti kattoo sähköpostit. En ole varma mitä kaikkea siinä saa toimimaan.

    • Arttu P.

      Sammuttamiseen riittää pelkkä virtanapin painaminen, on muuten helkkarin nopea sammumaan. Leffoista ja DNA:n mokkulasta ei ole kokemusta, mutta muistaakseni Saunalahden mokkula ainakin toimi, en kuitenkaan ole ihan varma. Oman koneeni XP/Android-kovalevy on tällä hetkellä hyllyssä odottamassa järkevää käyttöä, sen takia en voi tuon tarkemmin vastata.

      • ANDROIDI BROIDI X4

        Onko Android jokin ilmainen Linux jakelun tapainen vai maksullinen käyttis.


      • ANDROIDI BROIDI X4
        ANDROIDI BROIDI X4 kirjoitti:

        Onko Android jokin ilmainen Linux jakelun tapainen vai maksullinen käyttis.

        Huhuu, Mkar tai joku vastatkaa.
        Onko Android jokin ilmainen Linux jakelun tapainen vai maksullinen käyttis?

        Ajattelin että jos tuon asentaisi win7 rinnalle miniläppäriin.


      • Arttu P
        ANDROIDI BROIDI X4 kirjoitti:

        Huhuu, Mkar tai joku vastatkaa.
        Onko Android jokin ilmainen Linux jakelun tapainen vai maksullinen käyttis?

        Ajattelin että jos tuon asentaisi win7 rinnalle miniläppäriin.

        Android on Linux-jakelu, joka on suunniteltu lähinnä kännyköihin. Ainakin Acer ja HP ovat myyneet Android-miniläppäreitä, mutta sen asentaminen itse tuskin kannattaa, koska on olemassa miniläppäreille suunniteltujakin jakeluita, kuten Ubuntu Netbook Edition ja Jolicloud.


    • käytössä
      • käytössä

        Kävi kuten arvelin, hopeanvärinen myyty loppuun.
        Melkonen hittituote.

        Valkosta vielä varastossa:


    • etsivä löytää?

      Toshiban Android 2.1. -käyttöjärjestelmällä toimiva AC100-miniläppäri on ollut myynnissä pari viikkoa. Sain oman laitteeni ensimmäisestä tuontierästä. Onko kukaan onnistunut löytämään yhdistelmään sopivaa nettitikkua/ajuria?

      Itselläni on Saunalahden Huawei E160 -nettitikku, mutta heiltä löytyy tuki vain Windowsille ja Macille. Android taisi yllättää operaattorit housut kintuissa.

      • etsivä löytää?

        Vastaan omaan kysymykseeni. Soitin Toshiban tukeen, josta kerrottiin, ettei millekään nettitikulle sopivia ajureita ole, mutta DNA:lla on tutkittavana kyseisen mallinen tietokone. DNA:n puolelta ei osattu sanoa Android-yhteensopivan mokkulan aikataulusta mitään.

        Toshibalta kerrottiin, että 100AC-mallista on tulossa versio 10V, jossa modeemi sisältyy varustukseen, joten nettitikku ei ole tarpeen. Tieto ei auta minua, kun olen jo tullut hankkineeksi 10D-version, johon ei siis modeemia sisälly.

        Yksi vaihtoehto kiertää käyttöjärjestelmärajoitetta olisi hankkia langaton (3G) Wlan-reititin, johon nettitikku liitettäisiiin. Rahanmenon lisäski yhdistelmässä on ilmeisesti omat hankaluutensa. Lisäksi minulla ole tarvetta langattomalle verkolle.


      • habaneero
        etsivä löytää? kirjoitti:

        Vastaan omaan kysymykseeni. Soitin Toshiban tukeen, josta kerrottiin, ettei millekään nettitikulle sopivia ajureita ole, mutta DNA:lla on tutkittavana kyseisen mallinen tietokone. DNA:n puolelta ei osattu sanoa Android-yhteensopivan mokkulan aikataulusta mitään.

        Toshibalta kerrottiin, että 100AC-mallista on tulossa versio 10V, jossa modeemi sisältyy varustukseen, joten nettitikku ei ole tarpeen. Tieto ei auta minua, kun olen jo tullut hankkineeksi 10D-version, johon ei siis modeemia sisälly.

        Yksi vaihtoehto kiertää käyttöjärjestelmärajoitetta olisi hankkia langaton (3G) Wlan-reititin, johon nettitikku liitettäisiiin. Rahanmenon lisäski yhdistelmässä on ilmeisesti omat hankaluutensa. Lisäksi minulla ole tarvetta langattomalle verkolle.

        kiinostunut juuri tuosta wlan-versiosta. Mites laite muuten pelittää?


      • ToshibaFolio100
        etsivä löytää? kirjoitti:

        Vastaan omaan kysymykseeni. Soitin Toshiban tukeen, josta kerrottiin, ettei millekään nettitikulle sopivia ajureita ole, mutta DNA:lla on tutkittavana kyseisen mallinen tietokone. DNA:n puolelta ei osattu sanoa Android-yhteensopivan mokkulan aikataulusta mitään.

        Toshibalta kerrottiin, että 100AC-mallista on tulossa versio 10V, jossa modeemi sisältyy varustukseen, joten nettitikku ei ole tarpeen. Tieto ei auta minua, kun olen jo tullut hankkineeksi 10D-version, johon ei siis modeemia sisälly.

        Yksi vaihtoehto kiertää käyttöjärjestelmärajoitetta olisi hankkia langaton (3G) Wlan-reititin, johon nettitikku liitettäisiiin. Rahanmenon lisäski yhdistelmässä on ilmeisesti omat hankaluutensa. Lisäksi minulla ole tarvetta langattomalle verkolle.

        Soneran Huawei tikku tukee Androidia.
        Ainakin Toshiba Folio 100 ovat kovasti ymmärtääkseni vapaaehtoisvoimin kodanneet tukea Huawein tikulle ja onnistuneetkin.

        Lisää infoa Toshiba Folio 100 http://www.toshiba.folio100.hiking.fi/
        Ja http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=914350


      • Pikku_topi
        ToshibaFolio100 kirjoitti:

        Soneran Huawei tikku tukee Androidia.
        Ainakin Toshiba Folio 100 ovat kovasti ymmärtääkseni vapaaehtoisvoimin kodanneet tukea Huawein tikulle ja onnistuneetkin.

        Lisää infoa Toshiba Folio 100 http://www.toshiba.folio100.hiking.fi/
        Ja http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=914350

        Soneran huawei e173 ei ole yhteensopiva android 2.2 kanssa.
        Myöskään foliolle tarkoitettu hiking ei ole yrityksestä huolimatta asentunut
        ac 100-10D:lle.
        Ehkä android 3.0 joskus tullessaan korjaan 3G tikkujen yhteensopivuuden?


      • test5825
        Pikku_topi kirjoitti:

        Soneran huawei e173 ei ole yhteensopiva android 2.2 kanssa.
        Myöskään foliolle tarkoitettu hiking ei ole yrityksestä huolimatta asentunut
        ac 100-10D:lle.
        Ehkä android 3.0 joskus tullessaan korjaan 3G tikkujen yhteensopivuuden?

        Mutta Huawei E160E on


    • tumpelo

      Mulla Android 4.0.3 vaan en saa saunalhden mokkulaa MF 668a ta toimimaan?
      Käskee syöttää salauskoodin, vaan mikähän se on? Mokkulan salasanalla ei ainakaan synny yhteyttä, vaikka windowskissa syntyykin. Taidankin olla tumpelo?

    • neuvojaaaaa

      Mulla on Acer Aspire One, jossa on sekä windows että android.
      Mutta jostain syystä android ei enää käynnisty! Mikähän on vikana? Jumiutuu kohtaan, jossa lukee vain Acer. Sitten joutuu ottamaan akun irti, että sammuu. Kokeilin palauttaa androidin, mutta ei auttanut.

      Apua, vinkkejä?

      • tumpelo

        Kyllä näitten kanssa tuntuu olevan sillee,että kun maksat gurulle korkeeta tuntipalkkaa, niin ehkä sittenkin jää toimimattomaksi? Verkonpainoksi menee Androidi, ei siitä taida olla nettivehkeeksi? Hermoja vain krassaa. HEH.


    • Hillokarkki

      Mites sen Androidin sais koneeseen Windows XP:n tilalle, kun XPeen tuki loppuu huhtikuussa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1416
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1042
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe