Jäin työttömäksi!

Josander

Ja mukavalta maistuu kaiken sen stressin ja pahoinvoinnin jälkeen.

Kokemuksia?

9

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aer eqr eafa e4a rwe

      Paha ikä jäädä työttömäksi, alkaa olemaan liian vanha kaikkeen.

      Ja voin kertoa, että kun on kymmen vuotta ollut työttömänä ja on viiskymmentä, ei työttömyydessä enää osaa hyviä puolia nähdä ollenkaan.

    • Kokemusta.

      Kyllä työttömyys aina paskaduunin voittaa, mutta se tässä on pahinta että työttömyyteen alkaa tottua ja ei enää kaipaa töitä ollenkaan, alkaa pikkuhiljaa vieraantua yhteiskunnasta, kokemuksella voin tämän sanoa, olen ollut työttömänä yli 10 vuotta ja ikää alkaa olemaan senverta että kukaan ei töihin enää huoli.

      • Parasta aikaa ja siintä täytyy nauttia, mulla tuli mittari täyteen samaa duunia melkeen 30 vuotta, enkä ihan heti uutta paikkaa kaipaakkaan.
        S...tanan kellokortti, vihoviimenen keksintö.
        Ykskin aamu, kun oli kellon vinoillessa aamu kuudelta jo valmiiksi herne nenässä, niin siitä se lähti, kivi kengässä, metri lunta auton päällä, -27pakkasta, v...tutti, joku mummokin siihen eteen skodan kanssa jumittu, ajo 60 aluella 40 ja ohi ei päässy, minä neljän metrin askelin kohti kellokorttia ja leimasin itteni sisään... 5sekuntia myöhässä!
        Sillon mä aattelin: onks tässä mitään järkee.
        Muutaman kuukauden funtsasin ja puhalsin pelin pokki.
        Nyt on (vielä) ok- olo.


      • -Totuus.
        kpf kirjoitti:

        Parasta aikaa ja siintä täytyy nauttia, mulla tuli mittari täyteen samaa duunia melkeen 30 vuotta, enkä ihan heti uutta paikkaa kaipaakkaan.
        S...tanan kellokortti, vihoviimenen keksintö.
        Ykskin aamu, kun oli kellon vinoillessa aamu kuudelta jo valmiiksi herne nenässä, niin siitä se lähti, kivi kengässä, metri lunta auton päällä, -27pakkasta, v...tutti, joku mummokin siihen eteen skodan kanssa jumittu, ajo 60 aluella 40 ja ohi ei päässy, minä neljän metrin askelin kohti kellokorttia ja leimasin itteni sisään... 5sekuntia myöhässä!
        Sillon mä aattelin: onks tässä mitään järkee.
        Muutaman kuukauden funtsasin ja puhalsin pelin pokki.
        Nyt on (vielä) ok- olo.

        Olisi ensin pitänyt miettiä, mitäs tämän jälkeen. Siis tehdä suunnitelma, miten aikoo elellä loppuikänsä. Ja alkaa toteuttamaan suunnitelmaa ennen, kuin ottaa loparit. Siis vaikkapa ensin hankkia uusi työ- tai opiskelupaikka.

        Se nyt ainakin on varmaa, että ei sun ainakaan ikinä enää tarvi töitten perään haikailla. Vaikka nyt talous olisikin kunnossa, mitäs sitten jos sattuu jotain? Talo palaa, tulee kalliita sairauksia, sattuu jotain itsestä riippumatonta?

        Aikakin kuluu jouten ollessa vain rajallisesti. Monet alkavat tylsistymiseensä juopottelemaan. Se on sitten kymmenen vuoden kuluttua muutto siltojen alle, jos niin käy. Suomalaisen miehen keskimääräinen elinikä on yli 70 vuotta. Siis keskimääräinen. Se voi olla pitkä aika kuunnella muutamia kymmeniä vuosia sitä, kun kello ei soikkaan aamulla kuudelta.


      • -Totuus. kirjoitti:

        Olisi ensin pitänyt miettiä, mitäs tämän jälkeen. Siis tehdä suunnitelma, miten aikoo elellä loppuikänsä. Ja alkaa toteuttamaan suunnitelmaa ennen, kuin ottaa loparit. Siis vaikkapa ensin hankkia uusi työ- tai opiskelupaikka.

        Se nyt ainakin on varmaa, että ei sun ainakaan ikinä enää tarvi töitten perään haikailla. Vaikka nyt talous olisikin kunnossa, mitäs sitten jos sattuu jotain? Talo palaa, tulee kalliita sairauksia, sattuu jotain itsestä riippumatonta?

        Aikakin kuluu jouten ollessa vain rajallisesti. Monet alkavat tylsistymiseensä juopottelemaan. Se on sitten kymmenen vuoden kuluttua muutto siltojen alle, jos niin käy. Suomalaisen miehen keskimääräinen elinikä on yli 70 vuotta. Siis keskimääräinen. Se voi olla pitkä aika kuunnella muutamia kymmeniä vuosia sitä, kun kello ei soikkaan aamulla kuudelta.

        Suunitelma tuli tehtyä ajoissa.
        plätää on sen verran että 10 vuoden vuokran voin maksaa käteisellä;
        kädentaitoja on myös senverran laajasti, että ennenminkin mietin, mitä haluaisin tehdä, kun että mitä osaisin tehdä.
        Sitte kun eurot lopuu, niin funtsataan uudestaan, siihen asti ainakin meinasin nauttia elämästä ja tehdä juuri sitä mikä kiinnostaa.

        Ps. "pikkasen hullu saa olla mutta, ei tyhmä...


      • -Totuus.
        kpf kirjoitti:

        Suunitelma tuli tehtyä ajoissa.
        plätää on sen verran että 10 vuoden vuokran voin maksaa käteisellä;
        kädentaitoja on myös senverran laajasti, että ennenminkin mietin, mitä haluaisin tehdä, kun että mitä osaisin tehdä.
        Sitte kun eurot lopuu, niin funtsataan uudestaan, siihen asti ainakin meinasin nauttia elämästä ja tehdä juuri sitä mikä kiinnostaa.

        Ps. "pikkasen hullu saa olla mutta, ei tyhmä...

        Vaan jos on sekä ja että? Näyttää siltä. Kannattaisi maksaa se vuokra tosiaan pikimiten, liekkihotellissakin tietenkin voi asua, lieneekö sitten kovin monen tavoita, hankala uskoa. Hyvähän se on, että on kädentaitoja. Itsetyydytys on työttömälle varmastikkin hyvä harrastus.

        Outoa muuten. Kolkyt vuotta duunissa, eikä edes omistusasuntoa vanhuuden turvana. Hienosti suunniteltu. Mieti sitä sitten kymmenen vuoden kuluttua, kun ei ole enää niitä euroja vuokran maksamiseen.


      • -Totuus. kirjoitti:

        Vaan jos on sekä ja että? Näyttää siltä. Kannattaisi maksaa se vuokra tosiaan pikimiten, liekkihotellissakin tietenkin voi asua, lieneekö sitten kovin monen tavoita, hankala uskoa. Hyvähän se on, että on kädentaitoja. Itsetyydytys on työttömälle varmastikkin hyvä harrastus.

        Outoa muuten. Kolkyt vuotta duunissa, eikä edes omistusasuntoa vanhuuden turvana. Hienosti suunniteltu. Mieti sitä sitten kymmenen vuoden kuluttua, kun ei ole enää niitä euroja vuokran maksamiseen.

        Vaan sinä taidat asua, voisin kuvitella, 20m² betoni kennossa jossa ikkuna metsäänpäin, eikä varmaan hääppösesti mene muutenkaan.
        Suhteutin varantoni nyt johonkin, että sinäkin ymmärrät, jos... ymmärrät, hah!
        Ookko kuullu, että KATEUS voittaa voimassa kiimankin... heheheheheheheheheheh!!!!!!!!!!!!!
        jatka vaan masturbointiasi buuuuuaaaahhahaaaaahahahaaaa!


    • N40+

      Se työpaikka missä olin aiemmin meni nurin ja jäin työttömäksi. 6kk olin työttömänä kunnes tärppäsi. Eli otin yhteyttä vuokratyöfirmaan ja he antoivat mulle 4kk pestin erääseen firmaan. Asiakasfirma halusi ottaa mut töihin ja pääsin "vakkariksi".

      Mukavaltahan se tuntui kun aamulla ei tarvinnut herätä aikaisin ja aikaa oli suunnitella mitä vain, mutta kyllä kaipaus oli töihin ja se pakittiin.

      On mulla kokemusta työttömyydestä aiemminkin, mutta välissä olin muutaman vuoden yhdessä paikassa, josta itse lähdin.

      Rok rok. ;)

      • Josander

        Siis sain kenkää, potkut, fudut eli ei mikään oma valinta.

        Kuukausi takana. Menee vaihtelevasti. Eipä oo uusia töitä näköpiirissä.

        Pihatöissä ja siivotessa menee päivät :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe