LaCie Network Space 2

hardis

DVD soittimessa on USB liitin ja tullut tavaksi katsella leffoja ulkoiselta USB kiintolevyltä. Jatkuva ravaaminen PC:n ja DVD soittimen välillä alkoi vähän tympiä ja ajattelin ostaa ulkoisen kiintolevyn jossa on Ethernet ja USB liittimet että voi kopsia leffat suoraan levylle verkon läpi ja katsoa USB liittimen kautta. Valittavissa oli oikeastaan vain kaksi laitetta:

- LaCie Network Space 2
- Buffalo LinkStation Live

Päädyin LaCieen tyylikkäämmän ulkonäön ja enemmän hyllyyn sopivan kotelon takia. Ostos oli melkoinen virhe, sillä laitte ei pysty siihen mihin se on ostettu. Ensinnäkin USB puolta ei voi käyttää ollenkaan ellei laite ole liitetty lähiverkkoon. Toiseksi USB puoli ei herää samalla kun kiintolevy laitataan päälle ja USB piuha pitää kytkeä irti ja laittaa takaisin. Kolmas ja pahin virhe on ettei laitteen USB puoli toimi normaalina USB storagena vaan toteutus on ilmeisesti joku LaCien oma viritys. DVD soittimet (2 erilaista) eivät näe levyä ollenkaan ja ilmoittavat virheestä. PC:n USB porttiin kytkettäessä toimii "normaalisti". Buffalon ulkoinen levy (ilman ethernettiä) toimii heittämällä DVD soittimissa.

Hukkaan meni 130e. Olisi pitänyt ostaa Buffalo kun siitä on vaan hyviä kokemuksia. Kirjoitin tämän jutun siksi ettei vastaavaa harkitsevan tarvitse käydä samaa paskaa läpi henkilökohtaisesti.

4

2576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tv. vaakakuppi kalli

      Kiitos tästä vinkistä erittäin paljon. Juuri olen noiden kahden välillä harkitsemassa ja Lacie vaikutti paremmalta.

      Tv. vaakakuppi kallistui Buffalon puolelle.

    • Kavahöylä

      Tein itse saman virheen, tosin Lacie hajosi jo muutamassa päivässä. Takuun kanssa kinasin aikani ja sitten tarjosin LaCielle moskaa. Nyt on Buffalo MiniStation ja toiminut n. 1/2 v ongelmitta.

    • LacieSucks

      Lacie Networkspace2 on aivan paska. Hajosi viikko ostamisen jälkeen, kävi korjattavana Ranskassa (levy vaihdettiin), toimi taas viikon ja hajosi taas. Älkää ostako.

    • LaCiessä on laadun kehittämiseen tarkoitetut varat ilmeisestikin valuneet huippukalliille designereille: onhan se nätti mutta ei kestä mitään ja monet mallit vielä ylikuumentavat kiintolevyä kun energiatehokas viileänä käyvä kiintolevy olisi niin kallis ja kunnon jäähdytysritilät olisivat niin rumia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe