DVD soittimessa on USB liitin ja tullut tavaksi katsella leffoja ulkoiselta USB kiintolevyltä. Jatkuva ravaaminen PC:n ja DVD soittimen välillä alkoi vähän tympiä ja ajattelin ostaa ulkoisen kiintolevyn jossa on Ethernet ja USB liittimet että voi kopsia leffat suoraan levylle verkon läpi ja katsoa USB liittimen kautta. Valittavissa oli oikeastaan vain kaksi laitetta:
- LaCie Network Space 2
- Buffalo LinkStation Live
Päädyin LaCieen tyylikkäämmän ulkonäön ja enemmän hyllyyn sopivan kotelon takia. Ostos oli melkoinen virhe, sillä laitte ei pysty siihen mihin se on ostettu. Ensinnäkin USB puolta ei voi käyttää ollenkaan ellei laite ole liitetty lähiverkkoon. Toiseksi USB puoli ei herää samalla kun kiintolevy laitataan päälle ja USB piuha pitää kytkeä irti ja laittaa takaisin. Kolmas ja pahin virhe on ettei laitteen USB puoli toimi normaalina USB storagena vaan toteutus on ilmeisesti joku LaCien oma viritys. DVD soittimet (2 erilaista) eivät näe levyä ollenkaan ja ilmoittavat virheestä. PC:n USB porttiin kytkettäessä toimii "normaalisti". Buffalon ulkoinen levy (ilman ethernettiä) toimii heittämällä DVD soittimissa.
Hukkaan meni 130e. Olisi pitänyt ostaa Buffalo kun siitä on vaan hyviä kokemuksia. Kirjoitin tämän jutun siksi ettei vastaavaa harkitsevan tarvitse käydä samaa paskaa läpi henkilökohtaisesti.
LaCie Network Space 2
4
2576
Vastaukset
- Tv. vaakakuppi kalli
Kiitos tästä vinkistä erittäin paljon. Juuri olen noiden kahden välillä harkitsemassa ja Lacie vaikutti paremmalta.
Tv. vaakakuppi kallistui Buffalon puolelle. - Kavahöylä
Tein itse saman virheen, tosin Lacie hajosi jo muutamassa päivässä. Takuun kanssa kinasin aikani ja sitten tarjosin LaCielle moskaa. Nyt on Buffalo MiniStation ja toiminut n. 1/2 v ongelmitta.
- LacieSucks
Lacie Networkspace2 on aivan paska. Hajosi viikko ostamisen jälkeen, kävi korjattavana Ranskassa (levy vaihdettiin), toimi taas viikon ja hajosi taas. Älkää ostako.
LaCiessä on laadun kehittämiseen tarkoitetut varat ilmeisestikin valuneet huippukalliille designereille: onhan se nätti mutta ei kestä mitään ja monet mallit vielä ylikuumentavat kiintolevyä kun energiatehokas viileänä käyvä kiintolevy olisi niin kallis ja kunnon jäähdytysritilät olisivat niin rumia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624