Painoraja omistajilla?

hopsansaa

Hei, mitä mieltä olette siitä, että ylipainoinen ihminen hankkii lemmikiksi bordercollien? Jos olisitte kasvattaja, kummalle vaihtoehdolle myisitte koiran: 1) 165cm/50kg 2) 165cm/80kg ???

14

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mfreöj

      Tiedätkö, että lihas painaa? Lihaksia saa vain huolehtimalla terveydestään ja kunnostaan.

      Paino EI kerro mitään siitä, miten ihminen huolehtii koirastaan.

      • hopsansaa

        Eli jos kasvattaja on fiksu, hän ei käytä tuota "tekosyynä" ettei anna koiraa? Tuntuu silti, että vain kaikista hoikimmat naiset saavat bordercollien. Mikäli vaatekoko on yli 36, on turha edes haaveilla ikinä näkevänsä rodun edustajia missään, rotu on vain missimittaisten oikeus. Plääh..


    • läskikammoinen

      että kroppa kertoo ihmisestä. Ylipainoiselle en antaisi monta muutakaan rotua. Kyllähän paljon voi päätellä kehon koostumuksesta - jos on painoa, eläminen keskittyy syömisen ja sohvan ympärille - jos taas on hoikka niin todennäköisesti inspiraatiota riittää muuhunkin (ei kyllä kaikki hoikat välttämättä liiku paljoa mutta jaksavat ihan eri tavalla elää koiransa kanssa) tietysti jokainenhan voi laihduttaa :)

      • ennen ylipainoinen

        läskikammoinen, niin.. Oletko miettinyt, että esim. jotkin tavallista elämää haittaamattomat sairaudetkin lihottavat, esim. kun on kyse keltarauhasen vajaatoiminnasta... Itsekin OLIN ylipainoinen, kunnes hankin pk-collien...


    • farkku

      (yli)paino kerro juuri mitään! Itselläni saksanpaimenkoira ja kultainnoutaja harrastuskoirina (pk agility) ja olen ylipainoinen.

      • hbgsd

        sukuni naiset ovat laihoja, voin syödä mitä tahansa enkä liho, laihuus ei todellakaan kerro ihmisen aktiivisuudesta mitään. Jo on kriteerit, jos joku tuon perusteella myy pentuja... Tiedän useamman pulskan koiranomistajan ja ovat hyvinkin aktiivisia, tykkäävät vain herkutella. Tosi läski on asia erikseen, sellaisesta ei kai ollutpuhe aloituksessa.


      • naatjaa86
        hbgsd kirjoitti:

        sukuni naiset ovat laihoja, voin syödä mitä tahansa enkä liho, laihuus ei todellakaan kerro ihmisen aktiivisuudesta mitään. Jo on kriteerit, jos joku tuon perusteella myy pentuja... Tiedän useamman pulskan koiranomistajan ja ovat hyvinkin aktiivisia, tykkäävät vain herkutella. Tosi läski on asia erikseen, sellaisesta ei kai ollutpuhe aloituksessa.

        aivan totta! Itse olen myös todella hoikka, mutta todella laiska, paitsi koirien kanssa mukava temmeltää, itselläni 1,5 ja 3kk sakemannit, joiden kanssa kuluu kyllä kaikki aika! Syön muutenkin kuin sika..


    • noht

      Olen kuule sitä mieltä,e ttä saa hankkia. Itseasiassa moni urheilee, niin pinna kireällä, että ei sitten muuten mitään muuta jaksakkaan kuin hermoilla. Koiralle paras omistaja on rento. Ei hikihatussa salilta kotiin paahtava hermoraunio, joka ei päässytkään juoksumatolle, kun salilla oli klo 16 ruuhka.

    • ...

      Minä en myisi kummallekaan, jos perusteena olisi vain paino. Itse kasvattajana kiinnitän huomiota ihan eri asioihin kuin painoon. Minulle on paljon tärkeämpää millaiseen kotiin koira menee, mitä sen kanssa harrastetaan ja mitä koirakokemusta ostajalta löytyy.

      Monella laihalla ihmisellä on bc ja eivät ole niin aktiivisia kuin ylipainoinen. Ainut missä vaiheessa kiinnittäisin painoon huomiota on se, jos ihminen on niin valtava, ettei pysty liikkumaan normaalisti. Ja eipä kaikki hoikatkaan ihmiset välttämättä sen paremmin jaksa, jos makaavat sohvalla ja syövät mitä sattuu. Itse olen suunnilleen b) vaihtoehdon mitoissa ja treenataan koirien kanssa tokoa, agia, hakua, jälkeä, paimennusta ja lisäksi raunioilla treenaillaan mahdollisuuksien mukaan, lähes joka päivä siis jotain treenaillaan. Lisäksi vedetään lenkit normaalisti päivittäin, joten koirilla on mielestäni aivan tarpeeksi aktiivinen koti.

      • hopsansaa

        Kiitos vastauksista ja hyvistä perusteluista! Itsekin pidän tosiaan tärkeämpänä sitä, että koira pääsee hyvään kotiin ja sen kanssa harrastetaan aktiivisesti eri lajeja :)


      • hahahh
        hopsansaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksista ja hyvistä perusteluista! Itsekin pidän tosiaan tärkeämpänä sitä, että koira pääsee hyvään kotiin ja sen kanssa harrastetaan aktiivisesti eri lajeja :)

        Kuinka moni kasvattaja kysyy ostajaehdokkaan mittoja? :DDD


      • mitatajao
        hahahh kirjoitti:

        Kuinka moni kasvattaja kysyy ostajaehdokkaan mittoja? :DDD

        :) vai mitä?


    • Melkosia mittoja

      Huh huh, painaako joku 165cm pitkä ihminen todella 50kg? Minä painan 60 ja olen todellakin hoikka. Ilmeisesti sitten valtavan lihaksikas myös :D

      Niin ja ei minua kiinnosta koiran omistajan mitat, jos koira on hyvissä mitoissa.

      • on tämäkin aihe

        kaikki samanpituiset ei paina yhtäpaljon?

        Eiköhän tärkeintä ole se, että miten tyyppi huolehtii koirastaan. Ihmisen paino ei kerro pätkääkään siitä mitä tyypin pään sisällä liikkuu, voi olla tosi laiska mato ja painavampi verisiskonsa voi olla liikuntahullu, joka vaan tykkää syödä rasvaa.

        Jos nyt oikeasti koiraa menisi ostamaan niin lihava, että ei pystyisi liikkumaan, niin eiköhän kasvattaja sen näkisi jo päältä. Ihminen silloin huohottaa, ähkii, hikoilee, ei pääse kyykkyyn ja ylös noepasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe