Paatero ei uskalla puuttua

Etkö uskalla

omien poliisijohtajiensa talousepäselvyyksiin. Jos asiassa ei olisi perää niin luulisi että poliisi olisi tiedottanut asiasta jo aikoja sitten? Mutta ne tapaamiset Välkin kanssa sekä puhelinkeskustelut kun on äänitetty niin ei voi astua julkisuuteen.

Et uskalla Paatero puuttua asiaan.

Äänitetyt puhelinkeskustelut on äänitetty ennen Jouni Välkin kohtalokasta itsemurhaa. Nauhat on toimitettu Pois Suomesta myöhempää julkaisua varten. Asia on koskenut jättimäistä rahanpesua suosina 1999-2007. Asiaan liittyy etelä-italialainen huumekartelli. EX-poliisijohtaja Markku Salminen ja supon ex-johtaja Seppo Nevala ei ole enää keskuudessamme todistamassa tapahtunutta, kuten ei poliisiylitarkastaja Jouni Välkki. He kaikki kuolivat ennenaikaisesti.

Heti-vasta-argumentit ovat tiedossa: mutta en tiedä, olisiko tuossa viettävän pinnan riski, että näin sitten alkaisi vapaan lehdistön suitsenta, siis lain väärinkäyttö. Eli harkinta ei pelaa sentin vertaa, ja lehtiä olisi mahdollista vaientaa lailla?
Ketkä olivat ne poliisit jotka antoivat Suomen kuvalehdelle/alibille Jouni Välkin itsemurhan tiedoksi?
Ei ole Suomessa mahdollista?
On! kaikki se, sekä salaaminen että vuotaminen.
Viittasin tuolla alibin artikkelilla , poliisijohtaja, poliisiylitarkastaja Jouni Välkin itsemurhan 02.10.2008, joka salattiin, ja jota käsitteli kai ainoastaan vain rikoslehti Alibi (1/2009).
Viimeisessä artikkelissa muuan jättijutusta Välkin näkemys puhunee puolestaan:
Näin suurta korruptiota ei voi selvittää julkisesti, etenkin kun asiaan on sotkeutunut korkea-arvoisia poliisiviranomaisia.
Salaiseksi luokiteltavat asiakirjat, jotka koski jättimäistä rahanpesua ajanjaksolla 1999-2007 olisi nyt toimitettava sisäministeriöön.

Poliisi on viime vuosina saanut lisää toimivaltuuksia ja se on herättänyt pohdintaa laillisuusvalvonnan lisäämisestä.
Toimivaltuuksien käytön valvonta ei niinkään ole ongelma. Isomman haasteen muodostaa jatkuva tekninen kehitys. Pysymmekö me valvontaa suorittavat ajan tasalla? Täytyy itsekriittisesti todeta, että emme välttämättä riittävästi. Tämä on jatkuvaa opiskelua, Välkki totesi Mtv3-kanavalla 13.12.2007.

24

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toistoa?

Eikös tämä ollut jo kerran aikaisemmin tällä palstalla?

• lähtökö?

Paaterolle saatte etsiä kohta seuraajaa.
      Ei hyvältä näytä nämä poliisihallinnon hämärät asekaupat jotka Esko Koivisto toi esille ajankohtaisen kakkosen välityksellä.

• Paatero ulos

uskokaa jo..

• Tieto ulkomailta

Mafia pesi Suomessa 2 miljardia euroa. Viranomaisia mukana?
      Risto Malin

Tärkeimmät talousuutiset perjantain lehdistä:

Italian poliisi epäilee Helsingin sanomien mukaan, että Suomeen rekisteröityjen yritysten kautta kierrätettiin yli miljardi euroa Italian mafian kahden miljardin euron rahanpesuvyyhdissä. Italian poliisi pyysi mafian kahden miljardin euron rahanpesuvyyhtiin liittyen tietoja Suomen keskusrikospoliisilta ensi kertaa lokakuussa 2007. Krp toimitti tiedot suomalaisyrityksistä Italiaan saman vuoden marraskuussa ja täydentäviä tietoja vielä tammikuussa 2008. Sen jälkeen Italian poliisi ei ole ollut asiasta yhteydessä krp:hen tai kertonut tutkinnan edistymisestä. Helsingin Sanomat kertoi torstaina, että kahden Suomeen rekisteröidyn telealan yrityksen epäillään sekaantuneen Calabrian pahamaineisen mafian eli Ndranghetan rahojen pesuun. Kyseessä on kaksi pöytälaatikkoyritystä, joiden brittiläisistä omistajista on annettu Italiassa pidätysmääräykset. Epäillyt ovat 42- ja 38-vuotiaat miehet.

• -),,

katsos EU:ssa,

• poliisihallinto kaat

jostakin Tiurasta.

• poliitikot

Kaikki vakavimmat asiat hukkuvat poliitikkojen mokien alle.

• Näin vaan on

Puhutaan jostakin poliitikosta ja poliisihallinto kaatumassa korruptioon?

• puuttua koska ei etukäteen tiedä mitä Berluskoni viisasta sanoo.

• kato käy..

paljasti rikostorjunnan johtaja on yllättäen eronnut/vaihtunut. Tätä tapahtuu jatkuvasti

• Ajojahti!!!

Markku Salmisen kohtalo on pelkona.

• ihmettelijät..

ei puututa?

• ei loppua näy

vain pahenevan.

• rahasta kysymys

herran kukkarolle astu

• lähdesuojat

että lähdesuoja säilyy.
      Poliisirikollisuutta ei saa muuten kiinni.

• medianäkyvyys

nyt Kreikan jättituen alle.

• Pelkääkö Paatero???

Kyllä tunturipoliiseista puhutaan, mutta kun pitäisi puuttua omien rikoksiin niin turpa on kiinni.

• Alasajetut

enää puutu poliisien rikolliseen toimintaan.

• toimeen

Lyö todisteet pöytään vaan.

• todella outoa!!

ei muuta voi sanoa.

• ÅNX01RCV

Todella merkillistä, poliisia haukutaan, kun itse on sotkeuduttu Wish-WC:n ja WC:n talossotkuihin.

• Capita pikku juttu
        ÅNX01RCV kirjoitti:

Todella merkillistä, poliisia haukutaan, kun itse on sotkeuduttu Wish-WC:n ja WC:n talossotkuihin.

pesevät kuitenkin miljardeja. Eivätpä näihin puutu.

• kateuden alkujuuri
        ÅNX01RCV kirjoitti:

se kateus, se kateus..

• kumpi vai kampi
        ÅNX01RCV kirjoitti:

ja vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2306
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1801
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1449
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1248
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1067
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      992
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      844
    Aihe