Haluaisin menkat itselleni

Kaipaan myös kipua

Olen transnainen, joka on hämmästyttänyt "luomunaisia" (siis ruumiiltaankin luomunaisia, luomunainen olen minäkin sielultani) sanomalla, että minua harmittaa, ettei minulla ole menkkoja. Haluaisin täysin luomunaisen ruumiin, ja siihen kuuluu myös kuukautiskierto, joka on osa naisen elämää. Kyllä menkkakivut kestäisin, jos jotenkin voisin saada luomunaisen ruumiin, ja paljon enemmän olisin onnellinen, kun minulla olisi kaikki naisen elintoiminnot, tosin kyllähän enemmän harmittaa se ettei voi tulla äidiksi kuin se, ettei ole menkkoja (kyllähän nuo tosin liittyvät yhteen).

41

3104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa ei

      ole mitään outoa. Kyllä se vaan monelle tytölle on kova paikka, kun muilla on jo kuukautiset paitsi itsellä. Kivuistakaan ei tarvitse kärsiä, jos käyttää särkylääkkeitä tai e-pillereitä. Ja monillahan ei edes ole kipuja. Eli ymmärrän hyvin, että niitä voi kaivata. Pahimmillaanhan se jopa outtaa, jos nainen ei tiedä kuukautisista mitään.

      • kijijieji

        Jokainen kaipaa mitä kaipaa, mutta kun olen prosessin yhteydessä joutunut kokemaan muut "naisten vaivat", osan rankemmankin kautta, niin eipä tuo menkkojen puuttuminen kauheasti kiinnosta. Onpahan edes joku vaiva poissa. Kuukautiskiertoa voi ehkä simuloida estrogeeniannostusta muuttelemalla ja ehkäpä ottamalla mukaan myös keltarauhashormonit. Sitten voi ehkä päästä muiden naisten kanssa samalle viivalle kun saa rintasyövän.


      • kijijieji kirjoitti:

        Jokainen kaipaa mitä kaipaa, mutta kun olen prosessin yhteydessä joutunut kokemaan muut "naisten vaivat", osan rankemmankin kautta, niin eipä tuo menkkojen puuttuminen kauheasti kiinnosta. Onpahan edes joku vaiva poissa. Kuukautiskiertoa voi ehkä simuloida estrogeeniannostusta muuttelemalla ja ehkäpä ottamalla mukaan myös keltarauhashormonit. Sitten voi ehkä päästä muiden naisten kanssa samalle viivalle kun saa rintasyövän.

        Pitää mulla mielen virkeänä ja astman selkeästi poissa. Annos on 3 pv 200 mg, 9 pv 100 mg ja 12 pv taukoa. Näin on ollut minulla hyvä annostelu. Rintasyöpäriskiä kasvattaa synteettiset hormonit, mutta Lugesteron on mikronoitua bioidenttistä keltarauhashormonia.


    • luomunainen

      Jos voisin kuukautiseni sinulle luovuttaa, niin iloiten sen tekisin. Enkä jäisi kaipaamaan.

    • Gun Ek

      Minä en hämmästytä muita naisia millään. Ei kuulu tapoihini kertoa taustastani kellekään.

      • minullekkin.

        Sehän tarkoittas et on sukukypsä nainen ja vois saada lapsia??
        Näin transtyttönä haaveilen niistäkin , omista lapsista ja synnyttämisestä .Joten menkat mulle kelpais myös.


      • minulle_
        minullekkin. kirjoitti:

        Sehän tarkoittas et on sukukypsä nainen ja vois saada lapsia??
        Näin transtyttönä haaveilen niistäkin , omista lapsista ja synnyttämisestä .Joten menkat mulle kelpais myös.

        En haaveile mistään joka ei ole mahdollista. Pitää elää jalat maassa ja tätä päivää.


    • Itkeä vai nauraa?

      Olen 29-vuotias post-op-transnainen, jolta gyne kysyi menkkojen alusta. Mulle tuli ristiriitaiset tunteet päälle: toisaalta tuntui pahalta, ettei minulla ole kaikkia naisen elintoimintoja eikä tuon selittäminenkään mitään mukavaa olut, mutta samalla sain vahvistusta sille käsitykselle, että olen naisena nyt täysin läpimenevä :)

    • Anonyymi

      Meidän kaikki luokkalaiset puhuu vaan omista menkoistaan ja ite kun oon transtyttö niin sitte vaan mietin että miltä tuntuu. Muut ei ees tiedä että oon trans enkä oo saanu YHTÄÄN MITÄÄN HOITOA SIIHEN ETTÄ OLEN TRANS!!! ):

      • Anonyymi

        Tuntuu silt että joku puukkottaisia sua vatsaan. Miksi haluat tuntea tälläistä?


    • Anonyymi

      Auttakaa mua miten sanoo vanhemmille että tartte hoitoon ihan vitsin paljon. Oon sanonu et en identifioi itseäni pojaksi, mutta en mää tukea saa ))))):

    • Anonyymi

      Kirjoituksesi oli todella hieno.
      Haluat todella olla NAINEN.
      Mutta oikeasti-kuukautiskivut ovat erittäin, erittäin kivuliaita. Sitä kipua on vaikea selittää.Minulle määrättiin vahvoja kipulääkkeitä jotka eivät kuitenkaan auttaneet. Muutenkin vuoto ollut aina runsas.
      Nyt olen 50 vuotias ja kuukautisvuotoa ei enää juurikaan ole, pelkkää tiputtelua parin kuukauden välein, jos silloinkaan.
      Älä ikinä toivo, siis oikeasti, kuukautiskipuja, saatika yhtä runsaita kuukautisia kuin itselläni oli. Tamponeja meni vuodon aikana 2 pakettia/kk (Super Plus). Vuoto kesti sen viikon, vähän yli.

      • Anonyymi

        Kaikki naiset eivät tunne niistä kipua , minun mielestäni väärin yleistää noita kipuuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki naiset eivät tunne niistä kipua , minun mielestäni väärin yleistää noita kipuuja.

        Ne onnelliset jotka eivät kuukautiskipuja ole saaneet!


    • Anonyymi

      Muista vaatia aikanaan myös vaihdevuodet

      • Anonyymi

        Ne saanee aikaan, kun lopettaa estrot. Ainakin osittain.


      • Anonyymi

        No nehän ovatkin juuri menossa ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän ovatkin juuri menossa ;-)

        Vaihdevuodet siis. Mutta ilman kuukautisia.
        No, myönnän että kun yli-runsaiden vuotojen ja kivun kanssa eläminen 12 vuotiaasta saakka..TAVALLAAN on tuntunut vähän haikealta, en tiedä, mutta nyt on hyvä olla. Tosin hormoneja joudun syömään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdevuodet siis. Mutta ilman kuukautisia.
        No, myönnän että kun yli-runsaiden vuotojen ja kivun kanssa eläminen 12 vuotiaasta saakka..TAVALLAAN on tuntunut vähän haikealta, en tiedä, mutta nyt on hyvä olla. Tosin hormoneja joudun syömään.

        Mutta gynekologi viimeksi sanoi "Täällä on 2 munasoluja kypsymässä". Olin aivan äimistynyt.


    • Anonyymi

      Ekaks kannattais hankkia aivot itelleen!

      • Anonyymi

        Joten onkikilpailut se nautinto jotenkin yrittää loukata toista ihmistä siinä sen näkee teikäläisten touhut.
        Surkuhupaisaa juuri juo ett jonkun pitäis hankkia aivot. Ei muuta tartte kun lukea niin tietää mihin poppooseen kuuluu noiden ns kommenttiensa kanssa .no maasta se pienikin ponnista, tyhmyydestä ei sakoteta


    • Anonyymi

      Hyvä ihminen, et voi saada menkkoja koska olet mies.
      Olet mies joka on käynyt kauneusleikkauksissa näyttääksesi ulkoisesti naiselta.

      Menkat ei ole vain kouristuksia ja verenvuotoa. Kuukautiskierrolla on kokonaisvaltainen vaikutus naisen kehoon ja psyykkeeseen.
      Ovulaation aikana, nainen on "parhaimmillaan". Hän on iloinen, hyväntuulinen, optimistinen ja flirttaileva. Hänen seksihalunsa ovat korkealla. Hän "rakastuu rakastumiseen". Hän saattaa spontaanisti rakastua kiihkeästi. Hän saattaa meikata enemmän ja käyttää seksikkäämpiä vaatteita
      kuukautisten lähestyessä nainen turpoaa. Hänen rintansa ovat arat, vatsa pullottaa, mieli on ahdistunut kireä ja äkäinen. Hän saattaa jättää tukkansa pesemättä ja meikkaamatta. Ihoon saattaa tulla näyttävä mega-finni.
      Kuukautisten jälkeen iskee monelle alakulo.
      kuukautiset ei ole vain verenvuoto kerran kuussa.

      • Anonyymi

        Tottakai kirjoittaja tietää sen, mutta tokihan me transihmiset haluaisimme/meillä on tarve olla kokonaisia/tavallisia naisia tai miehiä.

        Muuten, näin transmiehenä en todellakaan ollut tuollainen ovulaation aikana. Tai runkkasin kyllä silloin hieman enemmän, se on totta.


    • Voikun mä voisin antaa nuo omani, kun alkaa jo pikkusen kyllästyttämään. Vaihtarina en kyllä tahtosi niitä, mitä yleensä saa kun luonnostaan loppuu.

      • Anonyymi

        Niin, kun menkat loppuu, niin ei se ole vain sitä, että jipii.
        Yhtäkkiä huomaa vain bikineitä sovitellessa että on ns. "mummovartalo", eli muodoton säkki. Vyötärö katoaa, selän kaari peittyy läskiin.Pakarat on muuttuneet kahdeksi pikku pussukaksi lantion alle, rinnat roikkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun menkat loppuu, niin ei se ole vain sitä, että jipii.
        Yhtäkkiä huomaa vain bikineitä sovitellessa että on ns. "mummovartalo", eli muodoton säkki. Vyötärö katoaa, selän kaari peittyy läskiin.Pakarat on muuttuneet kahdeksi pikku pussukaksi lantion alle, rinnat roikkuu.

        😅 No juu, nuo kaikki ja kuumat aallot ja mielialan vaihtelut, kuivat paikat ja mitä lie. Taijan pitää kiinni menkoistani. Toivottavasti ote pitää.


    • Anonyymi

      Osta kerran kuukaudessa potti sian verta kaupasta, kaada sitä housuihis ja lakanoihis. Huom! Kaada sitä verta kalsareiden haaruksiin, ei perspuolelle.

    • Anonyymi

      Jas

    • Anonyymi

      Ei helvetti ei se oo sama onko jotain oikeita ideoita

    • Anonyymi

      Muutenkin oon vasta lapsi justiinsa tuli 12 vuotta täyteen niin aattelin että voisin tehä jotain ennen kun on liian myöhästä

      • Anonyymi

        No ei niitä kuukautisia tietenkään saa, jos on transtyttö eikä hoidot ole koskaan liian myöhäiset, eikä Suomessa saa hoitoja alaikäisenä. Mutta jos olet trans niin kysy Sukupuolen moninaisuuden osaamiskeskuksesta apua mitä hoitoihin tulee, jos niitä kuitenkin saisi nuorena.


    • Anonyymi

      Olen seurannut ja ollut enemmän tai vähemmän onnistuneesti tukena eräälle ystävälleni, nuorelle trans naiselle joka käy läpi hormonihoitoja.

      Eli olen alkanut miettimään että tuo hormonihoito aiheuttaa hänelle "kestokuukautiset" ilman verenvuotoa tietysti.
      Eli kun hän aloitti hormonit, hänestä tuli masentunut, itkuherkkä ja äksy. Hänen ruokahalunsa kasvoi ja hän on lihonut lyhyellä aikaa yli 5kg.
      Siis hänellä on kestona samat oireet mitä suurella osalla naisista on kuukaustisaikana.
      Esim. itse syön terveellisesti, olen hoikka ja liikunnallinen mutta kun kuukautiset lähestyy, niin tulee ihme tarve "tyhjentää jääkaappi" tai tilata roskaruokaa ja mässyttää kaikkea sokerista, mistä normaalisti en välitä.
      Monet naiset kokee näitä pms-oireita. itkuherkkyyttä ja masennusta ja ärtyisyyttä.

      Tosin hän itse väittää että hän on ollut lapsesta asti "erilainen" heikkopeikko, itkupilli ja ahdistunut.
      Mielestäni kuitenki nämä eivät tee ihmisestä naista.
      Se että naisista on stereotypioita heikkoina herkkiksinä, ja nämä nähdään feminiinisinä ominaisuuksina ei tarkoita sitä että naiset olisivat sellaisia. Naiset eivät ole "outolintuja" yliherkkiä ja hauraita, tunne-elämältään epävakaita. Jotku naiset on ja jotkut miehetkin on.

      Biologinen aspekti on varmasti se juttu, mitä moni nainen pitää "naiseuden kirona". Kirous joka on asetettu naiselle.
      Itse tulin vahinkoraskaaksi kun olin 15v. Kun tajusin olevani raskaana, ensireaktio oli abortti. Olin tanssija ja halusin treenata ja päästä pitkälle.
      Nukuttuani pari yötä, päätin pitää lapsen. Koko soluni rakasti tuota lasta. Vain lapsella oli merkitys.
      Sain keskiraskauden keskenmenon. Heräsin aamulla tunteeseen että jotain oli hullusti. Jotenkin alitajuisesti tiesin sen. Tietty tyhjyydentunne ja lohduton suru. Sitten iltapäivästä alkoi tyypilliset oireet kipuineen.
      Ärsyttävimpiä olivat "lohduttavat kommentit" olet vielä niin nuori, saat vielä lapsia. Siis! olin ELÄNYT sen lapsen kanssa monta kuukautta. Rakastin häntä! Hän oli mulle yhtä elävä kuin elävä lapsi.
      En ole vielä hankkinut lapsia mutta muutama ystäväni on.
      Raskaus! Moniko oikeasti haluaa käydä sen läpi jos ei tarvi? Keho paisuu repeämispisteeseen ja synnytys voi kestää yli 10h.
      Eräs tuttavapiiriin kuuluva joutui juuri hiljattain synnyttämään kuolleen lapsen. Synnytys oli vaikea, koska eloton vauva ei "avustanut" syntymäänsä.
      Hän tunsi viikkoja sen jälkeen "aavepotkuja" vatsassaan ikään kuin vauva olisi potkinut siellä. Myös maito kohosi rintoihin vaikka vauvaa ei ollut. Hän myös aavisti ennen kuin tiesi, että vauva on menehtynyt.
      Miettii joku reilu 100 vuotta sitten kun puolet lapsista kuoli taaperoina tai imeväisinä! Miten ne äidit kesti sen! Lapsen kuolema oli normaalia äitiyteen kuuluvaa elämänmenoa. Yksi asia joka tekee naisesta naisen että hänellä on sukupolvien koulima geneettinen vahvuus ja valmius kestää maailman hirvein asia.
      Sitten naisen hoivausvietti! Naisilla on taipumus asettaa muiden tarpeet kuin huomaamattaan omiensa edelle. Joku biologinen vaisto sekin on.
      Sitten vauvakuume! Outo biologinen ja selittämätön, mystinen tarve ja hirveä tilanne, jos raskautta ei ala kuulumaan vaikka joka solusi ja mielesi ja sielusi huutaa sitä.
      Naisen elämä olisi hev*tin helppoa ja nautinnollista jos se olisi vain kauniita vaatteita ja meikkejä ilman biologista aspektia.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä haluaisit kuukautiset???
      Itsellä on helvetilliset menkkakivut ja ripuli. Olo tuntuu pöhöttyneeltä, vatsa pullottaa turvonneena ja leuassa iso finni.
      Kuukautisten aikaan tunnen itseni VÄHITEN naiseksi tai naiselliseksi. Tuntuu että alapää haisee teurastamolle jota ei ole vuoteen siivottu.
      Sitten on menkka-kiukku eli ei huvita rakastella ja mies ärsyttää jos yrittääkin jotain.

      • Anonyymi

        Harvalla miehen kanssa olevalla on kipuja, pillerit vie ne tai jos niitä ei voi käyttää, on myös lääkkeitä. Tottakai transnainen haluaa myös kuukautiset, ja ylipäätään olla tavallinen nainen tavallisella naisen hormonituotannolla, ja kyetä synnyttämään lapsia perheeseen.


    • Anonyymi

      Jos ei ole kohtua ja munasarjoja niin ei voi olla kuukautisia.
      Älä turhaan murehdi, jos muuten elämäsi on hyvää.

      • Anonyymi

        Ehkei noita itsestäänselvyyksiä tarvitse kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Siis, mä olen monta kertaa törmännyt tähän että trans-nainen haaveilee esim. raskaudesta.
      Onko jollain nuorilla biologisilla pojilla joku harhaluulo, että kun he vaihtaa sukupuoltaan ja heille tehdää KOSMEETTISIA leikkauksia, heistä jotenkin maagisesti tulee kykeneviä myös tuottamaan munasoluja ja synnyttämään lapsia?
      Tämä vähän ärsyttää, koska tietää sen olevan mahdotonta. Tämä pitäisi tehdä selväksi näille nuorille, että jos he haluavat biologisen lapsen, heidän pitää ennen hoitojen alkua, ottaa spermaa talteen.
      Kuukautisia nyt tuskin kukaan nainen "juhlii". Suurin osa on kiitollisia kun ne joskus loppuu.
      Kuukautiset on yksi tärkeimpiä indikaattoreita naisen terveydessä. Semmonen jota pitää kytätä. Esim. jos kuukautisissa on jotain häikkää, pitää selvittää mistä se johtuu. Jos tulee välivuotoja, se voi olla stressiä, hormonihäiriöitä tai sitten syöpää ym.
      Epäsäännölliset kuukautiset ovat riesa. Et ikinä tiedä milloin ne alkaa. Heräät vain aamulla lakana ja paras silkkipyjama veressä. Veri jättää alkkareihin tahroja jotka ei ikinä lähde.

      • Anonyymi

        Tottakai transtyttö haaveilee raskaudesta, ei se sitä tarkoita, että he kuvittelevat sen olevan mahdollista. Taidat olla hieman yksinkertainen.


    • Anonyymi

      Ap, sä olet mies, eikä sulla tule koskaan olemaan kuukautisia, koska kuukautiset voi olla vain naisilla. Joten sun on ihan turha haaveilla niistä. Kuukautiset eivät ole mikään miesten fetissi, vaan kuukautisiin tarvitaan naisen lisääntymisbiologia: munasarjat, kohtu, emätin, naisen hormonitoiminta. Sulla ei ole mitään näistä, etkä sä pysty näitä hankkimaan millään lääketieteellisillä toimenpiteillä. Joten olisko aika hyväksyä todellisuus. Sä olet transidentifioituva mies. Kuukautiset ei liity suhun millään tavalla.

      • Anonyymi

        Oletko tyhmä vai esitätkö vaan? Post-op transnaisella on kyllä emätin ja naisen hormonitoiminta. Kohtua ja munasarjoja ei ole. On ihan luonnollista ja normaalia, että nainen haluaa ja toivoo, että keho toimii niinkuin naisen kehon kuuluu toimia. Siitäkin huolimatta, että tietää, että kaikki se ei ole transnaiselle mahdollista.


    • Anonyymi

      Ap ja muut transnaiset tietävät kyllä mainitsemasi asiat, vaikutat vain yksinkertaiselta vastatessasi 13 vuoden takaiseen aloitukseen asenteella, että ap olisi täällä enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3423
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1545
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1371
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      19
      1285
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1198
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1125
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1057
    Aihe