Valitettavasti jouduin jyräämään debianin läppäriltäni. Syy; windows XP jota käytän töissä on niin tyhmä ettei osaa vaihtaa lennossa tiettyä ajuria joten jouduin tekemään toisen XP asennuksen entisen rinnalle johon asennan ne softat joissa tarvin sitä toista ajuria koska sen vaihtaminen manuaalisesti on liian hankalla. Tarvitsen näet softia aikalailla vuorotellen joten niiden asentaminen samaan asennukseen on liian hankalaa.Kaksi asennusta, kaksi ajuria.
Kaikkien aikojen vaikein windows-asennus oli tämä. Vuorokausi on mennyt tämän kanssa ;( Heti asennuksesta alkoi "userenv" valittamaan ja jotain tiedostoja muka puuttui, sain ne korjattua mutta lisäongelmia tuli heti. Kyseessä oli versio jossa SP1 eikä SP2 halunnut asentua päivityksestä eikä etenkään erilliseltä SP2-levyltä. Jotenkin sain lopulta hangattua sen 5-6:n yrityksen jälkeen, verkon kautta. Sitten alkoi SP3-asennus joka kaatui heti siihen ettei kaikkia SP2 asennuksia ollutkaan asennettu. Asensin niitä lisää ja rebuuttailin konetta. Taas SP3 alkoi herjaamaan ja SP2 asennuksia löytyikin lisää joten asensin nekin. Lopulta hinkaamisen ja hankaamisen jälkeen sain SP3 asennettua.
Sitten ensimmäisen softan kimppuun, kyseli .Net2.0 asennusta joten pistin asentumaan, meni rikki. Sitten imuroin mikkiksen sivuilta .Net2.0 joka ei suostunut asentumaan koska siitä oli jo väärä versio asennettua, tosin en löydä sitä mistään koneelta. Kikkailun jälkeen sain tuonkin korjattua ja jatkoin softan asentamisella, ilmoitti että .Net1.1 pitää asentaa "asennanko" no joo asenna vaan. Päätyi virheeseen. Mutta kun rebuuttasin niin se olikin asentunut joten softan asennus onnistui lopulta. Toinen softa menikin jo ihan kivuttomasti.
Mutta loppuyhteenvetona siis, alusta saakka windows kiukutteli ja hajotti päivitykset (update.exe kaatui kai sata kertaa), userenv oli ihan hukassa ja aikaa kaikkeen kului yli vuorokausi. Paskin ja hirvein asennus ikinä ;(
En kyllä tajua miksi joku SP joutuu päivittämään itseään moneen kertaan ja taas ja taas ja aina pitä kone buutata välissä? Miksei se vaan asenna uusimpia softia kuten linuxissa, update ja upgrade ja se on siinä. Ihmeellistä vitun kikkailua ja jonglööraamista koko windowsin päivittäminen. Ja miksi JOS asennan IE8 niin miksi pitää vielä IE6 päivittää?? En tajua mikä on logiikka.
Toki jätin levylle hieman tilaa Debian Squeezylle joka juuri asentuu ;)
Nyt lähti linux koneelta!
21
276
Vastaukset
Ja tuo "levyn eheytys" on kyllä aika lailla pelkkä vitsi, melko tehotonta touhua. Miksi se latoo vittu tuota dataa tuonne levyn keskelle vaikka alussa olisi tilaa vaikka kuinka paljon?
XP ei tietenkään tajunnut ajureista mitään joten jouduin Fujitsun sivuilta niitä souvaamaan ison kasan jotta sain homman skulaamaan. Debian sentään ilmoitti että firmware "ipw_2100" tai mikä tuo WLAN nyt oli niin pitää asentaa erikseen ellei nyt ole firmwarea. Toki asensin ajurit heti XP:n asennuksen jälkeen, en vain hokanut mainita sitä oikeassa kohdassa.Yritin ottaa kuvakaappauksia jotta voisin todistaa kaiken sanomani mutta arvelen että tuskin te minun sanaan epäilette. Sitäpaitsi, niin hullulta kuin kuulostaa niin Paint ei ole edes asentunut joten ei ole softaa mihin tiputtaa screenshot? Toki voin kokeilla toisen windowsin Paintilla kun se ei tarvi rekisteriä eli pieni itsenäinen softa, tai ainakin oli joskus. Mutta nyt saan screenshotit vain vikatiedoista, en itse tilanteesta.
- .............
Syysi linuxin poistoon on ihan hyvä mutta älä tee noin provosoivia otsikoita. Mä olin jo valmiina vastahyökkäykseen kunnes luin nikkisi ja viestisi!
Mutta sullahan on kai monta eri konetta, kai jollekin voi sen linuxin jättää? Ei kai ne kaikki ole työkoneita?
Hittolainen, siitä on aikaa kun viimeks wintoysia käytin, pitäisköhän kokeilla taas joku kerta vaikka en mä Ubuntua hylkää. Tai ainakaan en hylkää linuxia vaikka Ubuntu sais joskus korvaajan (ei sitä voi vannoa että tulevaisuuden linuxini olis just Ubuntu mutta toistaiseksi on). ............. kirjoitti:
Syysi linuxin poistoon on ihan hyvä mutta älä tee noin provosoivia otsikoita. Mä olin jo valmiina vastahyökkäykseen kunnes luin nikkisi ja viestisi!
Mutta sullahan on kai monta eri konetta, kai jollekin voi sen linuxin jättää? Ei kai ne kaikki ole työkoneita?
Hittolainen, siitä on aikaa kun viimeks wintoysia käytin, pitäisköhän kokeilla taas joku kerta vaikka en mä Ubuntua hylkää. Tai ainakaan en hylkää linuxia vaikka Ubuntu sais joskus korvaajan (ei sitä voi vannoa että tulevaisuuden linuxini olis just Ubuntu mutta toistaiseksi on).Otsikko oli tarkoituksella provosoiva ;D En minä mitään windowsia toki kotona käytä, ihan vaan töissä kun ei ole muutakaan.
Tässä mun kotikoneita
http://fi.boincstats.com/stats/boinc_host_stats.php?pr=bo&st=0&userid=0bf93a82c7d953412e5095e608139ea2exergy kirjoitti:
Otsikko oli tarkoituksella provosoiva ;D En minä mitään windowsia toki kotona käytä, ihan vaan töissä kun ei ole muutakaan.
Tässä mun kotikoneita
http://fi.boincstats.com/stats/boinc_host_stats.php?pr=bo&st=0&userid=0bf93a82c7d953412e5095e608139ea2Nuo joissa on "pisteitä per päivä" ovat siis aktiivessa käytössä. Osa on samoja koneita joista olen joskus Boinc-asennuksen poistanut ja asentanut uudelleen eri syistä.
- ..............
exergy kirjoitti:
Otsikko oli tarkoituksella provosoiva ;D En minä mitään windowsia toki kotona käytä, ihan vaan töissä kun ei ole muutakaan.
Tässä mun kotikoneita
http://fi.boincstats.com/stats/boinc_host_stats.php?pr=bo&st=0&userid=0bf93a82c7d953412e5095e608139ea2sulla on noita AMD-koneita, itelläni on Intelit enemmistönä. Johtunee siitä että mun mielestäni AMD on nykyään lämpölevy. Joissakin tapauksissa jopa keittolevy. :D
.............. kirjoitti:
sulla on noita AMD-koneita, itelläni on Intelit enemmistönä. Johtunee siitä että mun mielestäni AMD on nykyään lämpölevy. Joissakin tapauksissa jopa keittolevy. :D
Olihan se joskus, nykyään ei enää kai voi ihan noin sanoa. Ainakaan en huomaa mitään kun pöytäkoneessa on heatpipet, sen sijaan seinällä roikkuvan intelin tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää.. kahdessakin intelissä. En ole kaikkiin koneisiin pistänyt lmsensorsia ja ei taida kaikista edes löytyä anturia mutta silti.. nuo XP 2400 härvelit käy siinä 50:n asteen lähettyvillä.
- ...............
exergy kirjoitti:
Olihan se joskus, nykyään ei enää kai voi ihan noin sanoa. Ainakaan en huomaa mitään kun pöytäkoneessa on heatpipet, sen sijaan seinällä roikkuvan intelin tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää.. kahdessakin intelissä. En ole kaikkiin koneisiin pistänyt lmsensorsia ja ei taida kaikista edes löytyä anturia mutta silti.. nuo XP 2400 härvelit käy siinä 50:n asteen lähettyvillä.
läppäreissä ne on yhä niitä lämpölevyjä. :D Sellainen on mahdollisimman huono yhdistelmä että on AMD-prossu ja huonosti järjestetty jäähdytys.
............... kirjoitti:
läppäreissä ne on yhä niitä lämpölevyjä. :D Sellainen on mahdollisimman huono yhdistelmä että on AMD-prossu ja huonosti järjestetty jäähdytys.
En tiedä, läppärissä intel centrino ja hyvin toimii. AMD tosiaan taitaa olla mobiilikoneissa kehno?
- olipa onni
............. kirjoitti:
Hittolainen, siitä on aikaa kun viimeks wintoysia käytin, pitäisköhän kokeilla taas joku kerta vaikka en mä Ubuntua hylkää. Tai ainakaan en hylkää linuxia vaikka Ubuntu sais joskus korvaajan (ei sitä voi vannoa että tulevaisuuden linuxini olis just Ubuntu mutta toistaiseksi on).ettei sinun tarvinnut ruveta hyökkäykseesi, vieläkin tärisen pelosta...
olipa onni kirjoitti:
ettei sinun tarvinnut ruveta hyökkäykseesi, vieläkin tärisen pelosta...
Niin minäkin, älä välitä ;)
- ...............
exergy kirjoitti:
Niin minäkin, älä välitä ;)
tarvi pelosta täristä. en mä hyökkää fiksujen kimppuun. Hyökkään vain Pentin sivupersoonien kimppuun ja sitten raatelenkin kuin kunnon raatelueläin ja lopuksi Pentti on maassa ja kyykytettynä imee peukaloaan ja ITKEE. :D
- .............
exergy kirjoitti:
En tiedä, läppärissä intel centrino ja hyvin toimii. AMD tosiaan taitaa olla mobiilikoneissa kehno?
on läppäreissä vähän kaikkea, on Pentium 4, on Celeron M:ää, Pentium 3 tais olla kans jossain ja sitten on Intel Pentium Dual (en muista sen tarkkaa mallia mutta joku Pentium tuplaydin 64-bittinen).
- Huolestunut 80
............... kirjoitti:
tarvi pelosta täristä. en mä hyökkää fiksujen kimppuun. Hyökkään vain Pentin sivupersoonien kimppuun ja sitten raatelenkin kuin kunnon raatelueläin ja lopuksi Pentti on maassa ja kyykytettynä imee peukaloaan ja ITKEE. :D
Tämä on avohoidon lopputulos...
- ................
Huolestunut 80 kirjoitti:
Tämä on avohoidon lopputulos...
Aika törkeää jos minuun viittaat avohoidolla. Kyllä Pentti on se joka on hoidon tarpeessa enkä mä! Jos et huomaa huumoria mun jutuissa, se on SUN moka. Vaikka mä kyllä annan Pentille huutia aina tarvittaessa, se ääliö on sen ansainnut.
- kkdhiuijf
Ihan kiusallaan on windowsin eheytys tehty tuollaiseksi. Eheytys laittaa tiedostot kolmeen kasaan, levyn alkuun , keskelle ja vielä loppuun, ettei sinne jäisi tilaa muita systeemejä asennella.
- 20+8
käyttämäsi xp sp1 on noin vuodelta 2001. saisin pahemman hässäkän aikaiseksi, jos ottaisin leluxista version vuodelta 2001 ja alkaisin siihen kerneliä päivittämään. ota hyvä mies Windows 7 ja lopeta valitus.
- ..............
Wintoys-tyypit aina puhuu leluxista mutta lelux ei liity ainakaan suoraan käyttiksiin mitenkään, lelux on turvalaitejärjestelmiä valmistava yritys!!
No tiedän että yrität väittää linuxia leluxiksi mutta wintoys on lelu, linux on fiksujen ihmisten käyttis eikä lelu. - meinasinhyökätä
.............. kirjoitti:
Wintoys-tyypit aina puhuu leluxista mutta lelux ei liity ainakaan suoraan käyttiksiin mitenkään, lelux on turvalaitejärjestelmiä valmistava yritys!!
No tiedän että yrität väittää linuxia leluxiksi mutta wintoys on lelu, linux on fiksujen ihmisten käyttis eikä lelu.Tarviit tollasen läjän vanhaa tekniikkaa?
- ...............
meinasinhyökätä kirjoitti:
Tarviit tollasen läjän vanhaa tekniikkaa?
tarkoittanut mulle tuota kommenttias vai mitä? Koittakaa, yrittäkää edes, vastata oikealle henkilölle jos vaan mitenkään sopii.
XP julkaistiin 2001, läppäri ja käyttis ovat vuodelta 2004 eli XP-lätty voi olla painettu 2003 puolella. Kuitenkin, täyttä varmuutta ohjelmien toimivuudesta seiskassa ei ole ja softat maksavat about 20000€ joten ei viitis ihan äkkiä hankkia uusia lisenssejä. En tiedä tuleeko niihin seiska-versiot, vielä ei ainakaan ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510254- 425522
- 435053
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033881- 133483
- 473390
- 312976
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise742769- 442643
- 562553