Asunnon koko

äidykkä

Minkä kokoisissa asunnoissa asutte vanhempi lapsi ? Jos vanhempi ja lapsi asuvat kahdestaan yksiössä/kaksiossa niin miten pärjäätte lapsen kasvaessa isommaksi, kun lapselle ei ole omaa huonetta ? Nukutteko lapsenne kanssa samassa sängyssä ns "perhepedissä" vai onko lapsen sänky vanhemman sängyn vieressä ? Miten murrosikäisen kanssa ?

14

2014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terttu tyllinen

Olin neljän lapsen yh
      aso-koti, 5h k, kaikilla lapsilla oma huone, minä olkkarissa.
      Olin kolmen lapsen yh
      aso-koti, 4h k, kaikilla lapsilla oma huone, minä olkkarissa.
      Olin kahden lapsen yh
      aso-koti, 3h k, molemmilla lapsilla oma huone, minä olkkarissa.
      Olen yhden lapsen yh
      oma-koti, 2h k, lapsella oma huone, minulla ruhtinaallinen olkkari.
      Kolmen vuoden kuluttua olen yksin kaksiossa
      oma-koti, 2h k, ensi kertaa 20 vuoteen oma makkari!

• omillaan234

Olin kahden lapsen yh
        Kaupungin vuokra-asunto 3h k s, lapsilla omat huoneet, minä olkkarissa
        kaupungin vuokra-asunto 3h k, lapsilla omat huoneet, minä olkkarissa.
        Vanhempi lapsi muutti omaan asuntoon, minä 2h k, nuoremmalla lapsella oma huone, minä olkkarissa.
        Vihdoin muutti nuorempi omaan asuntoon.
        Minulla nyt 56 neliön kaksio ja oma makuuhuone.

• huoneitaaa
        omillaan234 kirjoitti:

Olin kahden lapsen yh
        Kaupungin vuokra-asunto 3h k s, lapsilla omat huoneet, minä olkkarissa
        kaupungin vuokra-asunto 3h k, lapsilla omat huoneet, minä olkkarissa.
        Vanhempi lapsi muutti omaan asuntoon, minä 2h k, nuoremmalla lapsella oma huone, minä olkkarissa.
        Vihdoin muutti nuorempi omaan asuntoon.
        Minulla nyt 56 neliön kaksio ja oma makuuhuone.

Minä asun vuokrakolmiossa kahden muksun kanssa, lapsilla yhteinen huone ja minulla oma. Monesti olen kuullut että lapsilla pitäisi olla omat huoneet ja minun asua olohuoneessa, mutta itse olen sitä mieltä että kun muksut ovat samaa sukupuolta ja pieni ikero, he voivat vallan mainiosti asua samassa huoneessa.

• äiti ja 2 lasta
        huoneitaaa kirjoitti:

Minä asun vuokrakolmiossa kahden muksun kanssa, lapsilla yhteinen huone ja minulla oma. Monesti olen kuullut että lapsilla pitäisi olla omat huoneet ja minun asua olohuoneessa, mutta itse olen sitä mieltä että kun muksut ovat samaa sukupuolta ja pieni ikero, he voivat vallan mainiosti asua samassa huoneessa.

aluksi näin, mutta siinä vaiheessa kun vanhempi lapsista meni kouluun, niin annoin lapsille omat huoneet ja muutin itse olkkariin. Kun vanhempi oli 14v ja nuorempi 11v, niin muutin siitä 3h k asunnosta 4h k asuntoon, joten nyt on omat huoneet jokaisella. Sitten kun lapset muuttavat pois kotoa, niin muutan pienempään kämppään.

• Rouva Ex

Meillä on 5h k rivari 120 neliötä.
      Meitä on minun lisäkseni 2 teini-ikäistä tytärtä.
      Kaikilla oma makuuhuone, minulla lisäksi oma työhuone

• ........

Itse yhden pojan yksinhuoltaja. Asun kaksiossa ja poika nukkuu samassa huoneessa, koska olohuoneeseen ei sänky mahdu, siis mun. Poikani on kylläkin vielä niin pieni, että en edes tiedä onnistuuko alkuksi omassa huoneessa yksi nukkuminen. Olen hakenut kolmiota, jotta saisimme molemmat huoneet ja muutenkin enemmän tilaa.

• yh-iiiiiiiiiiiii

Kahden lapsen yh. Omakotitalo 177 m2. Siihen kuuluu mm 5 kpl makuuhuoneeksi luokiteltavaa huonetta, joten kyllä kaikilla om makkari on.

• Yasmin...

...asutaan kaksiossa, minä ja pikku tyttö olohuoneessa, isoveljellä(18v.) oma huone.

• Äiti vm.67

rivitalo kolmio saunalla, 80 neliötä. Minä ja 14v tyttäreni. Molemmilla oma huone, tyttärellä se isompi makkari. Omistusasunto jota makselen pois pankille. Ei tukija.

• --KK--

79m2. Yksi lapsi.Kummallakin siis oma makkari ja yksi huone työhuoneena.

• näin meilläpäin

lasta, n.250 neliötä, jokaisella oma huone, lisäksi vielä 2 ylimääräistä (vierashuone ja työhuone). Lasten lukumäärä vaihteleva opiskelijan takia

• jakaikillaolimukavaa

Kolme lasta, neljä huonetta, lapsilla omat huoneet, minä olohuoneessa, pienin 8v. muutti takaisin nukkumaan viereeni mutta leikkii omassa huoneessaan varsinkin kun on kavereita..Sellainen periaate, että kavereita saa tuoda kotiin ja usein lapsilla on yökyläläisiä. Nyt näin, vanhin on 16, muutaman vuoden kuluttua minulla sitten on oma huone.
        Tämä on elämän onnellisinta aikaa!

• 20

Mulla oli pojan kanssa 2h k. Kun poika oli pieni nukuttiin samassa huoneessa ja lelut oli olohuoneessa. Kun poika meni kouluun ja alkoi olla yökylässä kavereita yms. olohuoneesta tehtiin mulle makkari ja keittiö oli yhteistä tilaa. Molemmilla oli esim. oma telkkari mutta usein katsottiin mun sängyssä yhdessä. Nyt asutaan 3h k ja lapsia on kaksi. Pojalla on vielä muutaman vuoden mun luona oma huone. Kun lähtee opiskelemaan huone annetaan pienemmälle ja pojalle rajataan olohuoneesta nurkkaus. Koko ajan ollaan oltu vuokralla.

• kotinsa säilyttänyt

Uusi talo, 120 neliötä, lapsia kaksi, makkareita 4, jokaisella siis oma yksi vieras/työhuone. Maksoin exän ulos jotta lapset saivat pitää tutun kotinsa. Töitä tehden pankkilainaa maksellen, näin se menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2730
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2527
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      16
      1836
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1504
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1478
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1443
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1341
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1118
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18