Onko collielle tyypillistä, että

lähtee kiltisti

veiraan henkilön mukaan? Eli jos vieras henkilö tulee ja lähtee taluttamaan koiraa, onko collielle luonteenomaista lähteä mukaan vai kuuluuko sen luonteeseen vastustella vieraan mukaan lähtöä?

10

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dallinger

      itse en omista colliee,mutta mitä tuttavilla on ollut,uskoisin että lähtee,vaikka colliet(nämä mitä minä olen tavannut) ovatkin hieman pidättyväisiä vieraita kohtaa.

      • Collien omistaja

        Ei kaikki koirat ole samanlaisia, mun Collieta et kyllä helpolla mukaan saisi, se ei vierasta päästä lähelle eikä siihen tehoa edes nanna palat.


      • hölmöä
        Collien omistaja kirjoitti:

        Ei kaikki koirat ole samanlaisia, mun Collieta et kyllä helpolla mukaan saisi, se ei vierasta päästä lähelle eikä siihen tehoa edes nanna palat.

        varmaan monta collieta sitten kun pystyt antamaan noin kattavan vastauksen kaikista collieista:-)))

        meillä kyllä varmasti lähtevät kaikkien matkaan ja oikeen tunkevat syliin:D


    • llkk

      henkilöstä, miten käyttäytyy ja itse tilanteesta, jossa pitäisi lähteä vai mitä?

      • hymyillen...

        Mutta meidän collie olisi kyllä erittäin helppo varastaa. Se menisi ihan itse jokaiseen auutoon, jos vain pääsisi, kerran löysin sen naapurin auton apukuskin jalkatilasta, kun oli jäänyt ovi autosta auki. Odotteli siellä, että kohta varmaan lähdetään kivalle ajelulle. Irti ollessaan ei lähtisi mukaan kävellen, mutta hihnassa kyllä onnellisesti häntää heilutellen. Ehkä ei, jos houkuttelija olisi jotenkin erityisen pelottava tai esim. juopunut, mutta tavallisen ihmisen mukaan kyllä.


      • ....
        hymyillen... kirjoitti:

        Mutta meidän collie olisi kyllä erittäin helppo varastaa. Se menisi ihan itse jokaiseen auutoon, jos vain pääsisi, kerran löysin sen naapurin auton apukuskin jalkatilasta, kun oli jäänyt ovi autosta auki. Odotteli siellä, että kohta varmaan lähdetään kivalle ajelulle. Irti ollessaan ei lähtisi mukaan kävellen, mutta hihnassa kyllä onnellisesti häntää heilutellen. Ehkä ei, jos houkuttelija olisi jotenkin erityisen pelottava tai esim. juopunut, mutta tavallisen ihmisen mukaan kyllä.

        meillä toi poitsu lähtis kyl jokasen mukaan.. mut autoon kyl sitä sais suostutella.. mut jeps pihapiirissä menee myös tuntemattomien luo haastamaan näitä leikkiin ja mun huudot kaikuu kuuroille korville silloin.. eli varmasti lähtis jokasen mukaan joka vähänkään sitä lepertelee.. :D


      • collien omistanut
        .... kirjoitti:

        meillä toi poitsu lähtis kyl jokasen mukaan.. mut autoon kyl sitä sais suostutella.. mut jeps pihapiirissä menee myös tuntemattomien luo haastamaan näitä leikkiin ja mun huudot kaikuu kuuroille korville silloin.. eli varmasti lähtis jokasen mukaan joka vähänkään sitä lepertelee.. :D

        itselläni oli aikaisemmin 2 collieta. jos vieras olisi tullut vastaan, se olisi peloissaan lähtenyt karkuun haukkuen ja toinen olisi mennyt vaikka syliin rapsutuksia hakeen ym. että se riippuu koirasta. kaikki ei lähde. samanlailla (lähti karkuun) teki yksi collieuros joka oli mulla joskus vuonna nakki. olen myös törmännyt vieraisiin jotka omistavat collien. toinen collie pysyi visusti kaukana (vähän tuli haisteleen) mutta rupes haukkuun. toinen koira oli "ylin ystävä". eli se olis mielellään tehnyt mitä vaan ja olisi jäänyt rapsuteltavakseni. eli niitä on erilaisia. joku lähtee ja joku ei lähde.


      • epänormaali???
        collien omistanut kirjoitti:

        itselläni oli aikaisemmin 2 collieta. jos vieras olisi tullut vastaan, se olisi peloissaan lähtenyt karkuun haukkuen ja toinen olisi mennyt vaikka syliin rapsutuksia hakeen ym. että se riippuu koirasta. kaikki ei lähde. samanlailla (lähti karkuun) teki yksi collieuros joka oli mulla joskus vuonna nakki. olen myös törmännyt vieraisiin jotka omistavat collien. toinen collie pysyi visusti kaukana (vähän tuli haisteleen) mutta rupes haukkuun. toinen koira oli "ylin ystävä". eli se olis mielellään tehnyt mitä vaan ja olisi jäänyt rapsuteltavakseni. eli niitä on erilaisia. joku lähtee ja joku ei lähde.

        kun ei lähde, kieltäytyy, venkuroi hihnassa taaksepäin, mutta ei ole vähääkään peloissaan, ei vain halua vieraan vievän häntä pois omiensa luota???????????


      • colliex2
        epänormaali??? kirjoitti:

        kun ei lähde, kieltäytyy, venkuroi hihnassa taaksepäin, mutta ei ole vähääkään peloissaan, ei vain halua vieraan vievän häntä pois omiensa luota???????????

        En usko että on mitenkään epänormaalia =) Meillä on kaksi collieta toinen lähtee remmin mukana ihan kenen tahansa matkaan. Ei siis mitään väliä kunhan liikkuu. Toinen taas ei lähde kenenkään muun kuin minun kanssa ihan sama onko kuinka tuttu tahansa ja vaikka toinen menee niin tämä toinen ei lähde vaan odottaa mun vieressä että mennäänkö me vai ei?


      • meilki
        colliex2 kirjoitti:

        En usko että on mitenkään epänormaalia =) Meillä on kaksi collieta toinen lähtee remmin mukana ihan kenen tahansa matkaan. Ei siis mitään väliä kunhan liikkuu. Toinen taas ei lähde kenenkään muun kuin minun kanssa ihan sama onko kuinka tuttu tahansa ja vaikka toinen menee niin tämä toinen ei lähde vaan odottaa mun vieressä että mennäänkö me vai ei?

        koiria viimeiseen asti :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe