Collie ja kissa ?

aloittelijaaaa

Hei

Olen harkinnut koiran hankkimista ja tällä hetkellä tuo Collie eniten kiinnostaa. Tulevatko colliet toimeen muiden eläinten kanssa? Meillä kun jo ennestään asustaa 3 kissaa. Ja kuinka paljon liikuntaa collie tarvitsee.

4

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Collien lenkitys

      että varmasti tarvitsee paljon liikuntaa ja varsinkin virikettä. Joku kerran sanoi että mitä enemmän lenkität, sen koira tottuu saamaan eli.....virikkeillä voit lyhentää lenkkiä. Itse käyttäisin vähintään 3 kertaa ulkona. Mulloli oma koira aiemmin ja käytin sitä aamulla 45 min, iltapäivällä 1 h - 1,5 h ja illalla 10 min - 30 min ja tästäkin oli huono omatunto. Mutta toivottavasti saat hyviä vastauksia Collieiden omistajilta. Luulen ettei koirat suuresti poikkea toisistaan tuon lenkityksen suhteen. Ihan pientä sylikoiraa en lenkittäisi himona. Olen kuullut myös että sopeutuu kissojen kanssa.

      • ....

        ELI ko. henkilö tarkoitti että niin paljon kuin vaan annat pennulle liikuntaa, sitä se myös kaipaa aikuisena.. eli jso jatkuvasti sitä kuljetat kaikenmaailman harkoissa ja treeneissä niin se ihan varmasti myös oppii aktiiviseksi.. noh.. itse olen valitettavan laiska tyyppi kaikenlaisiin harrastuksiin mutta niihin ei ole koirani tottunut edes pienenä.. joten meillä menee ainakin tällä hetkellä hyvin kerran päivässä tunnin lenkki ja sitten muut virikkeet päälle.. eli leikkiminen/ koulutus.. ehkä tästä tulee poikkeavia mielipiteitä, että teenkö oikein, mut täähän on vapaa maa.. :)


      • ....
        .... kirjoitti:

        ELI ko. henkilö tarkoitti että niin paljon kuin vaan annat pennulle liikuntaa, sitä se myös kaipaa aikuisena.. eli jso jatkuvasti sitä kuljetat kaikenmaailman harkoissa ja treeneissä niin se ihan varmasti myös oppii aktiiviseksi.. noh.. itse olen valitettavan laiska tyyppi kaikenlaisiin harrastuksiin mutta niihin ei ole koirani tottunut edes pienenä.. joten meillä menee ainakin tällä hetkellä hyvin kerran päivässä tunnin lenkki ja sitten muut virikkeet päälle.. eli leikkiminen/ koulutus.. ehkä tästä tulee poikkeavia mielipiteitä, että teenkö oikein, mut täähän on vapaa maa.. :)

        unohtupa muuten vastata et meillä collie tahtoo jahdata kisuja.. siis omistin kaksi kisua ennen kuin koira tuli taloon... toinen antaa köniin sille ja sitä koira jo pikkuhiljaa karttaa.. (koira vuoden) toista se myös yrittää ottaa niskavilloista kii mut ovat kuitenkin paremmat ystävykset.. noh.. tiedä paremmasta jos koira yrittää ottaa niskavilloista kissaa joten hieman pelottaa et mitä on vastassa kun tulen kotiin joskus töistä vaikka en usko että collieni pahaa tekisi mut sekin on kuitenkin koira!!! mut sii smeillä kohtalaisin menestyksin collie vastaan kissa kilpailussa.. :) paremminkin voisi mennä.. :)


    • c & k

      Minulla itselläni on collie ja kyllä tulee hienosti toimeen toisten eläinten kanssa. On vaan sitten, että miten kissasi suhtautuu? Liikun collien kanssa paljon. Aamuisin noin 5 km lenkki, päivällä lyhyempi pyräys ja sitten vielä illemmalla pitkä lenkki ja myöhemmin vielä pikalenkki, että pärjää aamuun hyvin. ( Aina ei tietenkään voi ulkoilla yhtä paljon, jos vaikka työvuorot on sellaiset ).Kuljemme paljon metsässä ja siitä koira nauttii. Siellä on hyvä harrastaa piiloutumisleikkiä ym. Sisällä harrastetaan sitten vähän hillitympiä leikkejä. Ja tarvitseehan koira omaakin rauhaa. Collie on ystävällinen, herkkä ja hyvin oppivainen koira. Suosittelen lämpimästi kokemuksesta tätä rotua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5564
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1967
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      56
      1704
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe