Maatilaleiri

Maatilamatkailu

Olen pyörittellyt ajatusta maatilaleiristä. Leiri olisi tarkoitettu esim. n.10-14 vuotiaille lapsille ja olisi viikonlopun mittainen eli 3 päivää.
Lapset majoitettaisiin yläkerrassa. Iso talo, yli 300m2. Täyshoito kuuluisi tottakai.

Ideana olisi että lapset pääsisivät tutustumaan maalle ja eläinten hoitoon. Saisi juottaa vasikoita, talutella niitä, syöttää, harjailla yms. Kesäksi sitten hommaisin myös muutaman lampaan, pari possua, muutaman kanan, pupuja ja ponin. Lapset saisivat näitäkin hoidella.
Eläimistä voisi pitää myös hieman teoria-opetusta.

Muutakin ohjelmaa olisi. Esim. sulkapalloa, kalastusta, leikkejä, traktorin kyytiin pääsisi, muurinpohjalättyjen paistoa yms. mukavaa. Elämyksiä maalla ja eläinten parissa.

Leirin osallistuja määrä voisi olla 5 lasta. Leiriviikonloppu voisi olla n. 150e.
Olisiko ideaa, laittaisitko oman lapsesi tälläiselle leirille?

5

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaseudulle vaan

Laittaisin mielelläni oman lapseni sellaiseen viikonlopun viettoon ja takuulla tykkäisi. Minulla vaan ei olisi varaa sinun mainitsemaasi hintaan...

• mimmilehemä

olemassakin. sun kaavailema hinta on vain lapsiperheen ulottumattomissa

• äiti kolmelle

Hinta on kyllä todella kova, lapseni kyllä mielellään lähtisi tuollaiselle leirille.

• Unskihukkanen

Minusta hinta ei todellakaan ole kova kolmesta päivästä täysihoidolla...kannattaa kokeilla!!

• maaaaaltaaaaa

en minäkään pidä pahana 2 yöstä ja 3 päivästä 150 euroa. lapsen saa täysihoitoon, pois itseltä, huoli ja vastuu muilla. ja vielä mielekkääseen toimintaan. mutta niinhän se on, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. mistään ei haluta maksaa.

aloittaja: hio ajatustasi, idea on loistava. minä kyllä maksaisin tuon. sisaralea tietty voisit ajatella. 150 maksaisin yhdestä mutta 300 kahdesta voisin jo miettiä, että mitäs sillä koko perhe....

poniajelua, uimista, saunomista, makkaran paistoa nuotiolla, eläinten hoitoa, kalastusta, leipomista.... oikein kaupunkilapsen unelmaloma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      23
      2671
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      109
      2596
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1384
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      127
      1307
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1291
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      307
      1278
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      37
      1056
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1021
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      989
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      65
      934
    Aihe