Autiot talot, hylätyt pihat

urban explorer

Harrastan urbaania löytöretkeilyä (urban exploring). Harmi että läheltä löytyvät kohteet joutuneet sabotaasin uhreiksi, ikkunat rikki yms.

Harrastaako kukaan Riksulainen urbaania löytöretkeilyä?

10

3927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19 + 12

      urbaanin rajat taitaa olla vähän häälyviä täällä Suomessa jossa ihan maalaisseutuja on nimellä kaupunki. Miten rajaat?

    • .sen

      tapaista.Kuvaan vanhoja ja purettavaksi joutuvia kohteita..

      • mnnnnnnnn

        Tyhjiä tiloja ei tarvitse mennä Hämeenkatua kauemmas etsimään.


      • .......
        mnnnnnnnn kirjoitti:

        Tyhjiä tiloja ei tarvitse mennä Hämeenkatua kauemmas etsimään.

        :D :D :D


      • enemmän kuvattavaa
        ....... kirjoitti:

        :D :D :D

        Jotkut kiertävät kaupungin kadut aakkosjärjestyksessä ja kuvaavat kyltit ja kiinnostavat talot tai mikä kutakin kiinnostaa. Vaikka kukkaistutukset voisi kuvata ja puut.
        Onhan nyt googlen kuvat mutta nehän ei ole kauaa ajankohtaisia.


      • vähä tietoinen
        enemmän kuvattavaa kirjoitti:

        Jotkut kiertävät kaupungin kadut aakkosjärjestyksessä ja kuvaavat kyltit ja kiinnostavat talot tai mikä kutakin kiinnostaa. Vaikka kukkaistutukset voisi kuvata ja puut.
        Onhan nyt googlen kuvat mutta nehän ei ole kauaa ajankohtaisia.

        Ei varmaan liity asiaan.. mutta olen käynyt vähän aikaa sitten aution talon pihassa. Todella vakuuttava paikka josta saa hyviä kuvia. En ole käynyt viime kerran jälkeen siellä, luulin että siellä asuisi joku sillä se oli todella ehjän näköinen, ränsistynyt piha vain pilaa mahdollisuudet olla 100% varma. Lähistöllä asuvat väittävät silti kovasti sen olevan hylätty.

        Jos kiinnostaa, talo on Kärkölässä Järvelässä.
        Lähde-ojan tiellä. lähistöllä on rivitaloja mutta talo on omakoti talo. tämän voi sekoittaa johonkin toiseen, mutta tämä on valko/keltainen kivitalo, ei punainen, puu-talo. en osaa kertoa enempää, mutta
        kun lähde ojan tietä kulkee eteenpäin vastaan tulee piha tie. itse piha on verkko-aidan ympäröimä.
        Puita on kaatunut. en tiedä kuinka kauaa se on enää autio, sillä se on todellakin asutus kelpoinen vaikka piha onkin ruma. Ei kyllä ole mitään tietoja mistään asutuksesta.
        Tekstistä ei varmaan saa mitään selvää, mutta yritin kertoa parhaani mukaan.


    • Anonyymi

      Olen riksusta ja harrastan urban exploring
      Mutta en tiedä mitään paikkoja täältä Riihimäeltä. Olen käynyt vain yhdessä paikassa.

    • Anonyymi

      Mikä vimma on tunkea kuvailemaan ja kyttäilemään muiden omistuksessa olevia tontteja ja taloja.

      Niin joku aina omistaa ja ilman lupaa ole mitään asiaa muiden tonteille,vaikka olisi hylätty.

      Olisi paikallaan opettaa mitä tarkoittaa toisen oma eikä jonkun tiktok ynnä vastaavan pellen tekemät luvattomat videot pienen tilin toivossa.

      • Anonyymi

        Minä joskus ehdottelin, että omistajat kuvaisivat. Joitakin kuvia voisi antaa asialle omistettuun FB-ryhmään. Sinne voisi antaa myös vanhoja kuvia talosta ja pihasta.

        Sitten ehdottelin, että muut voisivat kuvata katu/tienäkymiä. Näkyisi aitaa/talon julkisivua/monen talon. Taitava osaisi kuvata ko. kaupunginosan tyypillistä näkymää.

        Omakotitaloilla Riksu on asutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä joskus ehdottelin, että omistajat kuvaisivat. Joitakin kuvia voisi antaa asialle omistettuun FB-ryhmään. Sinne voisi antaa myös vanhoja kuvia talosta ja pihasta.

        Sitten ehdottelin, että muut voisivat kuvata katu/tienäkymiä. Näkyisi aitaa/talon julkisivua/monen talon. Taitava osaisi kuvata ko. kaupunginosan tyypillistä näkymää.

        Omakotitaloilla Riksu on asutettu.

        Jos ei vielä ollut asialle FBryhmää, sen olisi voinut perustaa. Hämeenlinnassa on jo vuosikausia ollut Vanhaa Hämeenlinnaa kuvin -aiheinen naamakirja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe