Wurzburg-Rostock

olaviostaja

Tuli ostettua auto Wurzburgista ja tarkoitus lähteä hakemaan pois sieltä.Onko kellään hyviä vinkkejä mitä kautta kannattaa ajaa Rostockiin?,olisi tarkoitus yöpyä matkalla jossain puolen välin tienoilla joten hyvistä hotelleista myös vinkkejä,jotka sattuisi sopivasti matkan varrella.

11

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Würzburgista

      autobaanalla A7 jota pitkin Hampuriin. Parikymmentä kilometriä ennen Hampuria A7 ja A1 yhtyvät joten jatkat A1 pitkin Lyypekin lähelle ja siitä A20 Rostockiin. Harvinaisen selväpiirteinen reitti mutta ota kuitenkin varoilta navigaattori mukaan niin ei tarvitse niin jännittää. Kaikki kun on vähän isompaa. Ajomatkaan kannattaa varata vähintään 7-8 tuntia aikaa ja toivoa ettei sattuisi montaa pahaa ruuhkaa kohdalle. Siihen ei kovin kummoista syytä tarvita. Majoituksesta sen verran että ettei niin pientä kylää olekaan ( tai on niitäkin) ettei sieltä löytyisi yksityismajoitusta joko Zimmer frei, Pension tai Gasthof-kyltin alta. Hotelliin ei tarvitse eikä välttämättä kannatakaan mennä. Toivottavasti olet tajunnut varata laivamatkan Finnlinesiltä, on joka suhteessa paljon parempi kuin kilpailijansa.

    • Frankfurter

      On ajaa Berliinin suuntaan ja sieltä Rostockiin. Joitakin vuosia sitten ajoin reittiä ja tiet tuntuivat parempikuntoisilta ja liikenne hiljaisemmalta kuin läntisempää reittiä. Itse tosin ajoin Berliinistä Stettinin suuntaan ja Itämeren rantaa Rostockiin, enkä suoraa reittiä. Perjantai-iltapäiviä kannattaa vältää ruuhkien takia. Jos aikaa on, kannattaa välillä poiketa pienemmille teille maisemia katsomaan ja etsimään hotelli sieltä.

    • olaviostaja

      vinkeistä,Finnlinesillä on tarkoitus tulla Helsinkiin.Hiukan tuo autobahn ajelu hirvittää kun kokemusta ei ole kuin suomen motareilta.Millainen on saksalaisten kulttuuri,antatko raittia kun tulee rampilta?.Joku tässä ehätti jo valistamaan että täytyy "ladata"kunnon faarti että sopii sekaan.Voi olla että Rostock vaihtuu Travemundeen mutta katsotaan nyt.

    • oo

      Köröttely Tanskan ja Ruotsin kautta kiinnostaa,onko aivan älytön ajatus?.Ajateltiin vaimon kanssa että jos otettaisiin samalla lomareisuna.

      • navikaattori

        Aika erikoista, että ostat ensin auton ja sitten vasta mietit, kuinka hakea se pois??? Ootko jo miettinyt, millä maksat ostoksesi?


      • akkapaha

        on ihan mukava ajatus, mutta ota siinä tapauksessa ostamaasi autoon useamman maan kautta-ajeluun sopivat rekisterikilvet eli ns. punapäiset kilvet ja pitempi vakuutus. Ne on hieman kalliimmat, mutta samalla tulee edullinen loma ilman matkakuluja. Niin mekin aiomme tehdä!


      • oo
        navikaattori kirjoitti:

        Aika erikoista, että ostat ensin auton ja sitten vasta mietit, kuinka hakea se pois??? Ootko jo miettinyt, millä maksat ostoksesi?

        jo kyllä maksettu,myös meren yli kuljetus onnistuu omin avuin,se että jos ostan kuljetuksen pohjois saksaan näiltä "välittäjiltä"tuntuu maksavan kyllä melkoisesti.Joten siksi ajattelin että voitaisiin otta pieni loma samalla ja itse ajaa auto suomeen.


      • Mettäkalamies
        akkapaha kirjoitti:

        on ihan mukava ajatus, mutta ota siinä tapauksessa ostamaasi autoon useamman maan kautta-ajeluun sopivat rekisterikilvet eli ns. punapäiset kilvet ja pitempi vakuutus. Ne on hieman kalliimmat, mutta samalla tulee edullinen loma ilman matkakuluja. Niin mekin aiomme tehdä!

        Ei baanalla ajamisessa ole oikeastaan mitään pelättävää. Muistan kyllä, että itsekin pohdiskelin sitä joskus. Ramppeja ei erityisesti tarvi varoa, mutta vasemmanpuoleiselle eli nopeimmalle kaistalle ei passaa mennä ellet itse aja 170 -180. Aja aluksi keskikaistaa n 120-130 ja tutustu meininkiin. Peilit tulee säätää niin että niistä todella näkee taaksepäin ja muistaa vielä katsoakin niitä varsinkin, jos itse lähdet ohittelemaan nopeimman kaistan kautta.... takaa tullaan kahta sataa ja ylikin!

        Etap-ketjun hotellit ovat hyviä ja halpoja, samoin B & B -ketju. Vastaavat Suomen omppua, kahden hengen huone 40 -50 €/yö. Esim Lyypekin Etapissa tullut oltua monta kertaa, aivan keskustan ja vanhan kaupungin kupeessa.


      • oo
        Mettäkalamies kirjoitti:

        Ei baanalla ajamisessa ole oikeastaan mitään pelättävää. Muistan kyllä, että itsekin pohdiskelin sitä joskus. Ramppeja ei erityisesti tarvi varoa, mutta vasemmanpuoleiselle eli nopeimmalle kaistalle ei passaa mennä ellet itse aja 170 -180. Aja aluksi keskikaistaa n 120-130 ja tutustu meininkiin. Peilit tulee säätää niin että niistä todella näkee taaksepäin ja muistaa vielä katsoakin niitä varsinkin, jos itse lähdet ohittelemaan nopeimman kaistan kautta.... takaa tullaan kahta sataa ja ylikin!

        Etap-ketjun hotellit ovat hyviä ja halpoja, samoin B & B -ketju. Vastaavat Suomen omppua, kahden hengen huone 40 -50 €/yö. Esim Lyypekin Etapissa tullut oltua monta kertaa, aivan keskustan ja vanhan kaupungin kupeessa.

        Asiallisesta vastauksesta


      • Frankfurter
        oo kirjoitti:

        Asiallisesta vastauksesta

        Oikea kaista onkin arkisin täynnä kuorma-autoja ja nopeus 90 km/h. Saksalaiset kyllä antavat tilaa, kunhan ei etuile tai aikaile vetoketjussa. Muutaman kerran on yllättäen tullut vastaan liittymä, jolla ei ole ollut kiihdytyskaistaa. 130 km/h on suositusnopeus, jos ajaa kolarin kovempaa vauhtia, voi joutua syylliseksi.

        Ruotsi on kiva maa ajaa läpi. Tanskan sillat on kokemus sinänsä. Rostockista oli ainakin aikaisemmin nopea laivayhteys Trelleborgiin.


    • olaviostaja

      Nyt on "mosse"haettu kotiin ja matka meni ihan ok,autobahnilla ajo onnistui ihan ok ja tietysti vältin "eksymästä"isohin kaupunkeihin,Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen-sillat oli mahtava kokemus.Sunnuntai iltapäivällä oli kovempi liikenne Tanskan motareilla kuin saksan...
      Jos vain aikaa on ja intoa niin kivä ajaa tuo reitti.Ruotsin puoli oli myös kaunista seuta ajella7katsella.
      Kiitos vielä kerran kaikille asiallisesti vastanneille ja meitä tällä tavoin auttaneille ihmisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2651
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1735
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      79
      1563
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1116
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      88
      1053
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      113
      1021
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe