Muutimme maaliskuun alussa uuteen asuntoon, talo on 1970-luvulla rakennettu, ja faktan mukaan talossa on tapahtunut ainakin kaksi väkivaltaista kuolemaa. Nämä eivät tosin ole ilmeisesti sattuneet meidän asunnossamme.
Kuitenkin melkein välittömästi sain asunnossa tunteen että joku tarkkailee meitä. Kerroin miehelleni asiasta, mutta hän ei skeptisenä ihmisenä oikein ottanut uskoakseen vaan totesi että kärsin vain stressistä.
Asunnossamme kuuluu välillä ihan hiljaista supinaa ja erilaisia kävely, raahaus yms ääniä.
Yleensä nämä ilmiöt ovat voimakkaammin läsnä kun olen yksin tietyissä huoneissa tai yleensäkkin asunnossa.
Mieheni on kuitenkin myös kuullut kun keittiöstä kuului aivan selvä astioiden rikkoutumisen ääni, ajattelimme että lautaset olisivat kaatuneet tiskikaapissa, mutta kaapissa oli kaikki niinkuin pitikin, enkä havainnut muidenkaan astioiden olevan rikki.
Toinen tapaus jota mieheni todisti oli hänen kitaransa äkillinen soiminen. Hän ei siis itse soittanut sitä, enkä minä, eikä kissamme ollut kitaran lähellä. Kitarasta soi kerran yksi kieli, ei muuta.
Mikähän tässä mahtaa olla nyt kyseessä vai olenko seonnut aivan totaalisesti? Ja mielellään ihan asiallisia vastauksia, koska olen tosissani, ja asia häiritsee minua.
Asuntomme oudot ilmiöt
16
1483
Vastaukset
- meedio
Luulempa, että talon tai asunnon entiset asukkaat siellä vain hääräilevät ja muistelevat entisiä aikojaan, ja tavallaan elävät sitä uudestaan. Uskon kyllä, että tarkkailunkohteena olemisen tunne voi olla häiritsevää tai ahdistavaakin välillä, mutta he tuskin pahaa tekevät teille. Eivät he sitä varten ole keskuudessanne, että haluaisivat tahallaan elämistänne häiritä. Ja varmaan parhaansa mukaan yrittävätkin pysyä huomaamattomissa teiltä uusilta asukkailta. Jos heidän elonsa käy liian häiritseväksi, voitte heitä pyytää ystävälliseen sävyyn jättämään teidät rauhaan, koska he ovat nyt teidän reviirillänne. Vieraina saa olla, mutta häiritseminen ei ole sallittua.
- puipui
Hei kiitos paljon! Eivät he vielä häiritse, mutta kiitos vinkistä jos mahdollisesti meno käy rajuksi :)
Tämä helpotti oloani todella paljon, ja täytyy yrittää nyt mukautua hiukan tämän mukaan. Osaatko muuten kertoa, miksei mieheni yleensä havaitse näitä ääniä? - samainen "meedio"
puipui kirjoitti:
Hei kiitos paljon! Eivät he vielä häiritse, mutta kiitos vinkistä jos mahdollisesti meno käy rajuksi :)
Tämä helpotti oloani todella paljon, ja täytyy yrittää nyt mukautua hiukan tämän mukaan. Osaatko muuten kertoa, miksei mieheni yleensä havaitse näitä ääniä?Hyvä jos helpotti. :) Vaikka kuinka tulisi joskus sellainen ahdistava olo, niin on ajateltava vain että omassa asunnossaan on silti turvassa. Sanoo vaikka itsekseen topakasti ääneen jotain mitä milläkin hetkellä ajattelee, kyllä ne entiset asukaatkin sen kuulevat.
Eikö miehesi ole myöntänyt kuulleensa yhtään mitään? Ehkä entiset asukkaat ovat teitä tarkkailtuaan ajatelleet, että mielummin antavat sinun tietävän olemassaolostaan kuin miehesi. Ehkä ovat huomanneet sinun olevan aivoimempi, ja että olet ottanut heidät paremmin vastaan kuin talon uusi isäntä.. ;)
Nämä vierailevat henget ovat aina vähän erilaisia. Lapsuudenkodissani kuulen sen talon rakentaneen entisen isännän usein käpeksivän ympäri taloa, ja sulkevan ovia jotka ovat jostain syystä jääneet auki. Esimerkiksi asehuoneen oven kävi tunnollisesti sulkemassa kiinni joka oli joltain unohtunut auki. Kerran kuulin jonkun tekevän liiterissä halkoja keskellä päivää. Ahkera isäntä ilmeisesti ollut tämä entinen.. :D Mutta äänet ym. katoavat samantien kun huomauttaa itse kuulleensa jotain, tai ääneen sanoo, että vieras on nyt häiriöksi.
- OSITutkimusseura
Kannattaa virittää muutamaksi yöksi ihan vaan kokeilumielessä esimerkiksi pari sanelinta nauhoittamaan. Jos nämä tallentavat ylimääräisiä ääniä, alkaa ns. kummittelutapaus olemaan jo suht uskottavalla pohjalla.
Sitten jos haluaa pidemmälle mennä toiminnassa, niin pitää EVP-sessio sanelimen kanssa ja katsoa, että onko äänten aiheuttajat älykkäitä vai pelkästään itseään toistavia ilmiöitä.- puipui
Mieheni ei tosiaan ainakaan myönnä kuulevansa mitään, vaikka joskus kysäisenkin kuuliko hän äskeisen äänen, niin hän toteaa ettei kuullut mitään.
En ajatellut mennä ihan noin pitkälle että alkaisin äänittämään mitään, koska asumme tosiaan kerrostalossa ja äänet voisivat olla sitten ihan kenen tahansa. - Jani Lassila
puipui kirjoitti:
Mieheni ei tosiaan ainakaan myönnä kuulevansa mitään, vaikka joskus kysäisenkin kuuliko hän äskeisen äänen, niin hän toteaa ettei kuullut mitään.
En ajatellut mennä ihan noin pitkälle että alkaisin äänittämään mitään, koska asumme tosiaan kerrostalossa ja äänet voisivat olla sitten ihan kenen tahansa.Kummittelukokemuksista kannattaa raportoida tutkijoille. Se onnistuu ainakin oheisen lomakkeen välityksellä: http://www.psilab.info/kokemukset.html
- ttkk
Tuollaiset on hyvä hoitaa seurakunnan papin!
- puipui
Itsekin mietein tuota aluksi, ennenkuin meedio vastasi viestiini, ja nyt olen alkanut ajattelemaan, että jos todella kyseessä ovat asunnon vanhat asukin, eivätkä he halua pahaa, niin minun puolestani he voivat asunnossa oleskella. Mutta jos meno käy häiritseväksi, kokeilen pyytää herrasväkeä ystävällisesti poistumaan. Mutta tällä hetkellä he eivät minua enää niin häiritse kun olen saanut vähän tietoa asiasta, että keitä asunnossani voi oleskella :)
En erityisemmin luota seurakuntiin, sukulaisista johtuen, joten en haluaisi pappia kotiini huutelemaan, enkä tiedä sitten että kuinka yleistä tuollainen on edes Suomessa? - kiinnostunut*
puipui kirjoitti:
Itsekin mietein tuota aluksi, ennenkuin meedio vastasi viestiini, ja nyt olen alkanut ajattelemaan, että jos todella kyseessä ovat asunnon vanhat asukin, eivätkä he halua pahaa, niin minun puolestani he voivat asunnossa oleskella. Mutta jos meno käy häiritseväksi, kokeilen pyytää herrasväkeä ystävällisesti poistumaan. Mutta tällä hetkellä he eivät minua enää niin häiritse kun olen saanut vähän tietoa asiasta, että keitä asunnossani voi oleskella :)
En erityisemmin luota seurakuntiin, sukulaisista johtuen, joten en haluaisi pappia kotiini huutelemaan, enkä tiedä sitten että kuinka yleistä tuollainen on edes Suomessa?raportoi, jos jotain mielenkiintoista tapahtuu :)
- puipui
kiinnostunut* kirjoitti:
raportoi, jos jotain mielenkiintoista tapahtuu :)
Toki! Nyt on ollut vähän tällänen rauhallisempi ajanjakso, ei mitään kovin suuria ääniä ole tullut, hiukan sellaista perus, mitä nyt kolisee ja supinaa kuuluu välillä, mutta tavallaan alan tottua näihin jo.
Eilen tosin haisi vastapaistetut munkit, vain meidän asunnossa, ei siis käytävällä edes, eikä meillä kyllä munkkeja eilen paisteltu :) - rakentajat hirteen
puipui kirjoitti:
Toki! Nyt on ollut vähän tällänen rauhallisempi ajanjakso, ei mitään kovin suuria ääniä ole tullut, hiukan sellaista perus, mitä nyt kolisee ja supinaa kuuluu välillä, mutta tavallaan alan tottua näihin jo.
Eilen tosin haisi vastapaistetut munkit, vain meidän asunnossa, ei siis käytävällä edes, eikä meillä kyllä munkkeja eilen paisteltu :)Meillä haisee lähes aina tupakka vaikka ei polteta. Ilmanvaihto on monissa taloissa aivan ala-arvoisesti toteutettu. Tuulen suunnan mukaan poistoventtiilistä voi puhahtaa ilmaa naapurin vessasta tai keittiöstä.
- ruskea120
rakentajat hirteen kirjoitti:
Meillä haisee lähes aina tupakka vaikka ei polteta. Ilmanvaihto on monissa taloissa aivan ala-arvoisesti toteutettu. Tuulen suunnan mukaan poistoventtiilistä voi puhahtaa ilmaa naapurin vessasta tai keittiöstä.
Jotkut yrittävät pilan päiten välillä tunkea kaasuletkua postiluukusta tai sitten joskus voi aamuyöstä leijailla kitkerän kiveshien tuoksu pirtissä.
- puipui
Ajattelin tulla pitkästä aikaa päivittämään tapahtumia.
Pitkään oli melko rauhallista, mitä nyt vähä ääniä kuului. Nyt on taas levottomampaa, ja herään usein öisin naisen pyytäessä anteeksi. En tiedä mitä tai keneltä, mutta anteeksi pyytää. Olen tässä parin viikon aikana tuntenut myös oloni tavallista levottomammaksi ja tunnen että joku tuijottaa joka kulman takaa.
Jos tälläistä levottomuutta pitkään jatkuu niin harkitsen kyllä ammatti-ihmistä käymään täällä. Tosin kuten alkuviestissä mainitsinkin, talossahan on tapahtunut henkirikoksia, että jos niitä kokeneet ihmiset käyvät uudelleen läpi asiaa?- Henkienluona
Hei Puipui!
Saako udella mistäpäin olet? Olisi kiva jutella spostin välityksellä hiukan. En ole varsinaisesti tutkija ... vielä.
T: [email protected] - puipui
Henkienluona kirjoitti:
Hei Puipui!
Saako udella mistäpäin olet? Olisi kiva jutella spostin välityksellä hiukan. En ole varsinaisesti tutkija ... vielä.
T: [email protected]laitoin sähköpostia sinulle tulemaan :)
- Parrunvestäjä
On vain todiste henkimailman olemassaoosta.se on meidän rinnalla me koko ajan. Se on myös havainnoijalleen vihjaus että ala hyvä ihminen etsimään totuutta. Pelastusta.jumalaa.elämän tarkoitusta.ihan tosissaan. Ne.ketkä siellä touhuilevat on sitten henkimaailmassa mutta en pysty sanomaan ovatko vankeudessa vai vapaudessa. Jompaa kumpaahan siellä on. Ja jompaan kumpaan joudumme joka iikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778