Päätimme lähteä New Yorkiin omatoimisesti. Matkusteltu ollaan jonkin verran, mutta lähinnä Euroopassa.
Mitä kaikkea meidän nyt pitää tehdä (täyttää, ilmoittaa), että matka onnistuisi?
ESTAsta olen kuullut. Sen voi täyttää netissä? Sekä APIS, täytetäänkö se lentoyhtiöstä riippumatta lentokoneessa ja kenelle se sitten annetaan?
Mitä teille tulee mieleen, että pitäisi tietää matkatessa New Yorkiin, jos ei ole koskaan Yhdysvaltoihin matkustanut?
Lentomme on Helsinki-Pariisi Pariisi-New York. Onko kuinka iso ja sekava tuo Pariisin kenttä?
Kiitos asiallisista vastauksista!
new yorkiin 1. kertaa
4
732
Vastaukset
Jos on lähdössä omatoimimatkalle, olisi hienoa, jos käyttäisit hakutoimintoja eri sivuilla, noihin kysymyksiisi löytyvät vastaukset ihan samalta palstaltakin.
ESTA täytetään etukäteen netissä
APIS täytetään etukäteen netissä, yleensä lentoyhtiön sivuilla. Ja sen lentoyhtiön sivuilla, minkä siivin ylitetään Atlantti.
Secure Flight tehdään netissä kuten APIS tai lähtöselvityksessä, lentoyhtiöstä riippuen.
Pariisi ei ole suosikkini, mutta se on subjektiivinen asia. Muodosta itse oma mielipiteesi.- villeneuve sur
Tarkoitatko "Pariisin kentällä" Orlya vai Charles de Gaullea?
- sanna.hänni8
Mites, pärjääkö New Yorkissa huonolla englannin kielen taidolla? Lapseni lähtevät mukaan, nuorilla on kyllä hyvä kielipää, mutta minä vanhempana en niin kieltä hyvin ymmärrä. Pärjäänkö? Esim. taksit, shoppailu, nähtävyydet, metrolippu (mistä muuten saa tuon viikon voimassa olevan?)...
Kiitos! - postimiess
sanna.hänni8 kirjoitti:
Mites, pärjääkö New Yorkissa huonolla englannin kielen taidolla? Lapseni lähtevät mukaan, nuorilla on kyllä hyvä kielipää, mutta minä vanhempana en niin kieltä hyvin ymmärrä. Pärjäänkö? Esim. taksit, shoppailu, nähtävyydet, metrolippu (mistä muuten saa tuon viikon voimassa olevan?)...
Kiitos!Nyki on huonosti englantia puhuvia täynnä. Suurimmaksi ongelmaksi kielen kanssa voi tulla se, että et saa selvää "paikallisten" voimakkaalla ulkomaisella aksentilla puhutusta englannista. Mutta dont worry, nykiläiset ovat kyllä keskimääräistä avoimempia kuuntelemaan vaikka millä murteella väännettyä kieltä.
taksit, shoppailu, nähtävyydet... eihän niiden kanssa tarvi jutella juuri muusta kuin hinnasta, joten ei pitöisi olla ongelmia.
Jos menet metrolla Kennedyn kentältä keskustaan, niin voit ostaa sen 7-päivän lipun metroasemalta lähtiessäsi... mutta kannattaa varata käteistä mukaan jos et halua jonottaa. Yleensä luottokortilla toimivissa automaateissa on pitkä jono turisteja miettimässä millaisen lipun ostaisi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483