Collielle kaveri

Collieuros

Moi,

mistäs suosittelisitte collielle kaveriksik. Koira on noin 30 kg. Mm. miettinyt kiinanharjakoiraa, mutta onko rotu liian pieni collien kaveriksi? Mielipiteitä kaivataan.. yritin kahlata nettiä läpi mutta enpä juuri löytänyt aiheesta keskustelua.

14

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjkhjkgkj

      ei elekieliongelmia.

    • kaikki käy

      Ihan vapaasti voit hankkia minkä rotuisen koiran hyvänsä.

      • collieuros

        miettivä.. juu sen tiedän että toinen colli eolisi paras mahdollinen ja sellaisen haluaisinkin mutta kun.. talous on mielestäni pieni kahteen collieen.. eli pienempi menisi.. "kaikki käy" kysyisin että tosissaankon kaikki käy? vaikka ois pieni siro hentoinen ettei collie sitten jyrää alleen?


      • vafreqfeq
        collieuros kirjoitti:

        miettivä.. juu sen tiedän että toinen colli eolisi paras mahdollinen ja sellaisen haluaisinkin mutta kun.. talous on mielestäni pieni kahteen collieen.. eli pienempi menisi.. "kaikki käy" kysyisin että tosissaankon kaikki käy? vaikka ois pieni siro hentoinen ettei collie sitten jyrää alleen?

        kun tunnet omasi luonteet, valitset tulokkaan sen luonteelle sopivaksi, kasvattaja tuntee pentunsa taustat eli ei kun kyselemään. Kyllä pieneenkin asuntoon kaksi collieta mahtuu, tärkeintähän on se mitä koiran kanssa tehdään muulloin, koti on "vain" lepopaikka (hieman kärjistettynä). Toki en mitää chihu-kokoista ottaisi kaveriksi, ei niitä voi lenkittääkään samaan aikaan ja juuri tuo leikkiongelma. Suurpiirt samaa kokoluokkaa olisi koirille itselleen varmaankin paras, leikkimisen ym kantilta.


    • Jumanji

      EI!Collie on aivan liian tyhmä.suosittelen, että dumppaat sen pikaisesti!Todella ärsyttävä räksyttäjärotu.Parempi vaihtoehto on mainecoon.

    • mimmii1111

      meille tuli 2v collieurokselle toinen collikka poitsu kaveriksi tuossa vuodenvaihteessa. ja tosi mukavasti on kyllä mennyt. joten tietenkin suosittelisin collieta kaveriksi. mutta ymmärrän kyllä hyvin senkin, että tilaa pitää olla jos on kaksi iso koiraa.
      ja kyllä isokin koira oppii varomaan sitä pienempää koiraa. meidän vanhempi koira on aina tykännyt pikku koirista, joten en kyllä näe estettä pienemmän koirakaverin hankintaan.
      toivottavasti löydät jonkun itsellesi mieluisan rodun ja oikein hyvää kevättä ja kesää teille :)

      • Collieuros

        jeps melkein oon jo taas kaatunu collien puolelle.. koska ne vie mun sydämmen.. :) mut silti mietin tätä asunnon kokoa nähden kahteen collieen... ja joo siis lepopaikkahan koti on mut kyl niiden täytyy täälläkin sopia elämään.. en vo iajatella esim että 50 neliöises kämpäs asuis viis collieta yms koska se ois vain niiden lepopaikka.. nou nou.. melkein retkahdin jo yhdelle vapaana olevalle colliepennulle mut kuitenkin sain pidäteltyä itseni.. :) vielä!!! taloudessani on lisäksi kaksi kissaa.. ja kiitos vastauksista.


      • ccollie4
        Collieuros kirjoitti:

        jeps melkein oon jo taas kaatunu collien puolelle.. koska ne vie mun sydämmen.. :) mut silti mietin tätä asunnon kokoa nähden kahteen collieen... ja joo siis lepopaikkahan koti on mut kyl niiden täytyy täälläkin sopia elämään.. en vo iajatella esim että 50 neliöises kämpäs asuis viis collieta yms koska se ois vain niiden lepopaikka.. nou nou.. melkein retkahdin jo yhdelle vapaana olevalle colliepennulle mut kuitenkin sain pidäteltyä itseni.. :) vielä!!! taloudessani on lisäksi kaksi kissaa.. ja kiitos vastauksista.

        kämpässä ne vissiin sit lenkkeilee kun tilaa tarvii?


      • ..........
        ccollie4 kirjoitti:

        kämpässä ne vissiin sit lenkkeilee kun tilaa tarvii?

        ihan ulkona lenkkeilee jos et sitä ymmärtänyt mut joku sanoi että lepopaikaksi koti.. mun mielestä kotona pitää pystyä myös liikkuun vaivoitta huolimatta makaavista koirista.. toki kaikille on oma paikka mut silti mietin.. mut näköjään ei kannata tuoda mielipiteitään ilmi.. olen päätynyt siihen että odotan vielä vuoden. kukaan ei muuten kysynyt että paljonko koirani on.. eli ei kovin vakuuttavia vastauksia voinut olettaa.. :)


      • dqweq
        .......... kirjoitti:

        ihan ulkona lenkkeilee jos et sitä ymmärtänyt mut joku sanoi että lepopaikaksi koti.. mun mielestä kotona pitää pystyä myös liikkuun vaivoitta huolimatta makaavista koirista.. toki kaikille on oma paikka mut silti mietin.. mut näköjään ei kannata tuoda mielipiteitään ilmi.. olen päätynyt siihen että odotan vielä vuoden. kukaan ei muuten kysynyt että paljonko koirani on.. eli ei kovin vakuuttavia vastauksia voinut olettaa.. :)

        On se mikä ikä tahansa, niin tärkeintä on koiran luonne. Olkoot minkä ikäinen tahansa, jos se ei toista hyväksy (luonne), niin ikä ei paljon auta :) Hyvää päivän jatkoa sinullekkin. Mitenköhän pieni se asunto sitten oikein on...


      • huoh....
        dqweq kirjoitti:

        On se mikä ikä tahansa, niin tärkeintä on koiran luonne. Olkoot minkä ikäinen tahansa, jos se ei toista hyväksy (luonne), niin ikä ei paljon auta :) Hyvää päivän jatkoa sinullekkin. Mitenköhän pieni se asunto sitten oikein on...

        Asunto on vaan 63 neliöinen.. ;) ja joo kyllä koiran luonteella on vaikutusta silloin kun sen tietää, mut myös iällä.. mistäs sinä esim tiedät etukäteen toisen koiran luonteen??? jos sen sanotaan olevan ihanteellinen rotumääritelmässä, mut josta paljastuukin odottamattomia luonteenpiirteitä? silloin ei kuule auta ikä eikä se luonne (ainakaan sinun määritelmässäsi).. muuten kuin kouluttamalla.. tai sitten ikä voi tehdä siinä mielin osviittaa et pahemmilta ongelmilta ehkä vältytään kun kahdella uroksella esim on ikäeroa sopivasti.. Minä tiedän oman koirani ja se on oikein kelpoyksilö.. kaikkien kaveri.. ainakin vielä.. :)


      • ....
        huoh.... kirjoitti:

        Asunto on vaan 63 neliöinen.. ;) ja joo kyllä koiran luonteella on vaikutusta silloin kun sen tietää, mut myös iällä.. mistäs sinä esim tiedät etukäteen toisen koiran luonteen??? jos sen sanotaan olevan ihanteellinen rotumääritelmässä, mut josta paljastuukin odottamattomia luonteenpiirteitä? silloin ei kuule auta ikä eikä se luonne (ainakaan sinun määritelmässäsi).. muuten kuin kouluttamalla.. tai sitten ikä voi tehdä siinä mielin osviittaa et pahemmilta ongelmilta ehkä vältytään kun kahdella uroksella esim on ikäeroa sopivasti.. Minä tiedän oman koirani ja se on oikein kelpoyksilö.. kaikkien kaveri.. ainakin vielä.. :)

        ja ei ne kasvattajatkaan aina voi niin vaan ennustaa millainen pennusta tulee.. :) siis kun joku lausui aikaisemmin että kasvattaja valitsee sopivan luontoisen pennun nähden olemassa olevaan koiraan.. eiköhän tuo luonne ole niin muuttuvaista sorttia ettei sitä mielestäni voi määritellä ko. tyypille sopivaksi..


    • Vaan 63neliöinen😂 meillä ollu yli 100kg koiraa sen kokosessa asunnossa🤣

    • tassutellen

      Meillä on Collie ja kaverina Shetlanninlammaskoira, hyvin menee, aina kysyvät että onko tuo
      pienempi isomman pentu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe