HEI! Onko kellään tietoa pistoolikaappien myyntiliikkeistä, hinnoista, lainvelvoittamista malleista ja ominaisuuksista?
Nettisivuja ja muita linkkejä voisi laitella.
Ja kaappi tulisi vain yhden aseen säilytystä varten, käykö mikä vain lukollinen kaappi?
En tiedä onko merkitystä mutta kyseessä ysimillinen pistooli.
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Viherpiiperöiden vastauksia en kaipaa.
PISTOOLIKAAPPI
3
915
Vastaukset
- ...
Tässä on se lakitekstin oleellisin osa. Tulkitse itse:
"Ampuma-asetta tulee säilyttää lukitussa paikassa
tai muuten lukittuna taikka siten, että ampumaaseeseen
kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään.
Ampuma-asetta ja aseen osia ei näinkään säilytettyinä
saa pitää paikassa, josta ne ovat helposti
anastettavissa."
Seuraava ei koske sinua, koska säilytettävänä on tosiaan vain yksi itselataava pistooli, mutta laitanpa kuitenkin:
"Jos säilytettävänä on erityisen vaarallinen ampuma-
ase taikka yhteensä yli viisi pistoolia, revolveria,
itselataavalla kertatulella toimivaa kivää-
riä tai itselataavalla kertatulella toimivaa 6 §:n 2
momentin 12 kohdassa tarkoitettua muuta ampuma-
asetta, on aseet säilytettävä sisäasiainministeri
ön asetuksen mukaisessa lukitussa turvakaapissa.
Turvakaappia ei kuitenkaan edellytetä, jos
aseiden säilytystilojen sijaintipaikan poliisilaitos
on hyväksynyt säilytystilat." - 28
Osta halpa numerolukollinen pieni "kassakaappi" ja pulttaa se komeron seivään. Sinne mahtuu pistooli pari ja patruunat.
- Järjenkäyttösallittu
Swedujen pistoolikaappi
http://www.hjorth.fi/tuotteet/norlyx.php
Laki ei tosiaan latele kovin ihmeellisiä vaatimuksia yhden pistoolin säilytystilalle. Ei välttämättä tarvitsisi olla edes erikseen lukittu, mutta onhan se parempi jos ase on erillisen lukon takana. Mitään murtosuojausvaatimuksia ei ole, voi olla vaikka piirronginlaatikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865