HEI! Onko kellään tietoa pistoolikaappien myyntiliikkeistä, hinnoista, lainvelvoittamista malleista ja ominaisuuksista?
Nettisivuja ja muita linkkejä voisi laitella.
Ja kaappi tulisi vain yhden aseen säilytystä varten, käykö mikä vain lukollinen kaappi?
En tiedä onko merkitystä mutta kyseessä ysimillinen pistooli.
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Viherpiiperöiden vastauksia en kaipaa.
PISTOOLIKAAPPI
3
920
Vastaukset
- ...
Tässä on se lakitekstin oleellisin osa. Tulkitse itse:
"Ampuma-asetta tulee säilyttää lukitussa paikassa
tai muuten lukittuna taikka siten, että ampumaaseeseen
kuuluvaa aseen osaa säilytetään erillään.
Ampuma-asetta ja aseen osia ei näinkään säilytettyinä
saa pitää paikassa, josta ne ovat helposti
anastettavissa."
Seuraava ei koske sinua, koska säilytettävänä on tosiaan vain yksi itselataava pistooli, mutta laitanpa kuitenkin:
"Jos säilytettävänä on erityisen vaarallinen ampuma-
ase taikka yhteensä yli viisi pistoolia, revolveria,
itselataavalla kertatulella toimivaa kivää-
riä tai itselataavalla kertatulella toimivaa 6 §:n 2
momentin 12 kohdassa tarkoitettua muuta ampuma-
asetta, on aseet säilytettävä sisäasiainministeri
ön asetuksen mukaisessa lukitussa turvakaapissa.
Turvakaappia ei kuitenkaan edellytetä, jos
aseiden säilytystilojen sijaintipaikan poliisilaitos
on hyväksynyt säilytystilat." - 28
Osta halpa numerolukollinen pieni "kassakaappi" ja pulttaa se komeron seivään. Sinne mahtuu pistooli pari ja patruunat.
- Järjenkäyttösallittu
Swedujen pistoolikaappi
http://www.hjorth.fi/tuotteet/norlyx.php
Laki ei tosiaan latele kovin ihmeellisiä vaatimuksia yhden pistoolin säilytystilalle. Ei välttämättä tarvitsisi olla edes erikseen lukittu, mutta onhan se parempi jos ase on erillisen lukon takana. Mitään murtosuojausvaatimuksia ei ole, voi olla vaikka piirronginlaatikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844