Roope ankan rouvia?

Onkohan ikäluokkamme parisuhteessa elävillä naisilla yleisempikin ilmiö kevytmielinen asenne yhteisen kassan rahojen käyttöön?

Vaihoin juuri autoomme kesärenkaat.
Ranskalaiset ovat rakentaneet tämän keksinnön niin hankalaksi että jouduin pyytämään vaimon valon näyttäjäksi talliin.
Kerrostalon pihalla olisi kyllä neuvojoa.

Askareen loppuvaiheissa vaimo loihe ehdottamaan tämän touhun delegointia jollekin kaupallista toimintaa harjoittavalle yritykselle.
Oli pakko kysyä kuvitteliko hän menneensä naimisiin Roope ankan kanssa.
Ei syntynyt rakentavaa keskustelua.

Mahtaako tälläinen kevytmielinen piittaamattomuus panos - vastike suhteesta olla kovinkin yleistä?

Talvirenkaiden pulteissa on kartiointi joten ne menevät päälle sokkoinakin.

16

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1943

on asiassa. Aviomiehen eläessä hän vaihtoi renkaat, jos oli samalla paikkakunnalla. Ellei ollut, vaihdoin myös itse, jos tilanne vaati. Miesystäväni haluaisi vaihtaa renkaat, mutta olen sanonut, että hänellä on jalompia tehtäviä. Pääsiäisreissulla hänen luonaan havaitsin että toinen takarengas oli tyhjentynyt. Ajattelin käyttää näitä talvirenkaita tämän kuukauden, koska ne ovat kulumassa loppuun. Testasimme, miten kauan ilma pysyy renkaassa ja tulimme siihen tulokseen, että voin lähteä renkaalla yli 200 km:n kotimatkalle. Mukanani oli pumppu ja olin varautunut pumppaamaan välillä. Matka sujui hyvin. Olin tilannut paikallisesta autokorjaamosta renkaan vaihdon valmiiksi ja kesärenkaat tuli vaihdettua 25 euron hintaan. Haluan myös työllistää paikallista yrittäjää. Sieltä olen aina saanut apua tarvittaessa. Näissä asioissa olen täysin riippuvainen alan paremmin osaavista ja paikkakunnalla on pieni huoltamo, josta saa myös apua autolle eikä vain kaljaa edullisesti.

• beessi

tehnyt virheen tai pari renkaita vaihtaessasi. Ähkinyt, puhkinut, manaillut? Kevytmielisestä piittaamattomuudesta ei siis ilmeisesti ole ollut kysymys, vaan rakastavasta huolenpidosta. Se taitaa kuitenkin olla huomattavasti yleisempää kuin kevytmielinen asenne yhteisen kassan käyttöön? Tee ensi kerralla homma vihellellen ja iloisesti rupatellen, äläkä aiheuta toiselle epämukavaa oloa!

Itselläni ei valitettavasti ole miestä, mutta ei johtuisi mieleenikään tuhlata rahoja renkaan vaihtoon, jos olisi mies ja vielä talli, jossa hän voi renkaat vaihtaa. Renkaiden vaihtohan on suunnilleen kolmanneksi tärkein syy, miksi mies yleensä hankitaan (tai siis yritetään hankkia, vaikeaahan se on).

• Korppis

Olen Roope Ankan Iines ja se tietää sitä, että hän Roope teettää kaikki huollot renkaanvaihdosta lamppujen vaihtoon merkkiliikkeessä.

Minä Roope Ankan Iines vaihdan renkaat omaan autooni yleensä itse tosin viime vuosina poikani ovat olleet apunani.

En voisi kuvitellakaan Roopeani auton kimpussa ; ))) Kirjojen ja taiteen parissa kylläkin.

• Lorena*

Perjantaina trimmasin auton kesäkuntoon. Ensin rengasliikkeeseen vaihtamaaa kesärenkaat josta sain talvirenkaat pestyinä takakonttiin, vain 30€. Suurin urakka oli renkaiden pinoaminen autotallin nurkkaan.

Sitten sokkona katsastukseen jossa odottelin tunnin vuoroani, kaikki muuten OK mutta jarruvalot eivät palaneet. Tämän jutun hinta 101€. Sitten nopeasti merkkiliikkeen pikakorjaamoon lamppujen vaihtoon, hinta vain noin 11€ koko homma.

Seuraava jutun tilasin, ilmastoinnin huolto joka noin 100€ huitteilla. Mielelläni maksan ammattilaisten palkkiot, itse en näitä taitoja hallitse ja näitä juttuja varten Roope Ankan pito huushollissa on liian tyyristä.
        Satunnainen iltatee vieras juttelee mukavia käydessään kylässä, voihan hänestä olla muutakin iloa, mattojen tamppausta en pyytele menisi kallista aikaa hukkaan.

• Jm-50
        Lorena* kirjoitti:

Perjantaina trimmasin auton kesäkuntoon. Ensin rengasliikkeeseen vaihtamaaa kesärenkaat josta sain talvirenkaat pestyinä takakonttiin, vain 30€. Suurin urakka oli renkaiden pinoaminen autotallin nurkkaan.

Sitten sokkona katsastukseen jossa odottelin tunnin vuoroani, kaikki muuten OK mutta jarruvalot eivät palaneet. Tämän jutun hinta 101€. Sitten nopeasti merkkiliikkeen pikakorjaamoon lamppujen vaihtoon, hinta vain noin 11€ koko homma.

Seuraava jutun tilasin, ilmastoinnin huolto joka noin 100€ huitteilla. Mielelläni maksan ammattilaisten palkkiot, itse en näitä taitoja hallitse ja näitä juttuja varten Roope Ankan pito huushollissa on liian tyyristä.
        Satunnainen iltatee vieras juttelee mukavia käydessään kylässä, voihan hänestä olla muutakin iloa, mattojen tamppausta en pyytele menisi kallista aikaa hukkaan.

Minä jätin autorenkaat säilytykseen rengasliikkeeseen. Siellä vaihdatan puhtaat tasapainoitetut kesärenkaat alle ja jätän likaiset nokiat tilalle.Ei vaan enää viitsi ja säilytystilatkin ovat aika pienet rivitalossa.
        3-vuosi menossa.Taitoa löytyy,mutta haluan helppoutta,nyt on sen aika.

Satunnainen iltateevieras on tervetullut minunkin kotiini,ihan koska tahansa.Odotan innolla.

• sitroen.
        Lorena* kirjoitti:

Järkyttävää rahantuhlausta!
        Maksaa nyt jotain 25-30 euroa renkaanvaihdosta! Varttitunnissa siitä pitäisi selvitä ihan omalla pihalla itse tehden. Minulla tosin meni pari tuntia kun piti yhdestä jarrusta ruosteet putsata samalla ja sitten nyppiä vanhoista talvirenkaista nastat pois, että sain niistä pari kesärengasta. Ne kun saa sitten ajaa siihen 1,6 milliin kesärenkaina.
        Katsastuksenkin saa vanhempaan autoon vähän halvemmalla, vaikka kiskurihinta siitä silti pitää maksaa. Ilmastointi taas on pelkkää myyjän ja huoltajan bisnestä. Ne keskimäärin 3 vuotuista hellepäivää kyllä pärjää ilman ilmastointiakin. Ja lisää se ilmastointikompressori polttoaineen kulutustakin. Silloinkin, kun se ei ole käytössä.
        Ilmankos minä hyvin eläkkeelläni pärjäänkin, kun en tuollaisista maksa. Roope Ankkaa minusta ei tule eikä tarvi tullakaan. Ja onneksi ei ole tuollaista Roopen tavoille tottunutta hienohelmaakaan vaivoinani. Ei minun talouteni sellaista kestäisikään. Eikä varmaan hienohelma minuakaan, joten tasoissa ollaan.

• 1943
        sitroen. kirjoitti:

Järkyttävää rahantuhlausta!
        Maksaa nyt jotain 25-30 euroa renkaanvaihdosta! Varttitunnissa siitä pitäisi selvitä ihan omalla pihalla itse tehden. Minulla tosin meni pari tuntia kun piti yhdestä jarrusta ruosteet putsata samalla ja sitten nyppiä vanhoista talvirenkaista nastat pois, että sain niistä pari kesärengasta. Ne kun saa sitten ajaa siihen 1,6 milliin kesärenkaina.
        Katsastuksenkin saa vanhempaan autoon vähän halvemmalla, vaikka kiskurihinta siitä silti pitää maksaa. Ilmastointi taas on pelkkää myyjän ja huoltajan bisnestä. Ne keskimäärin 3 vuotuista hellepäivää kyllä pärjää ilman ilmastointiakin. Ja lisää se ilmastointikompressori polttoaineen kulutustakin. Silloinkin, kun se ei ole käytössä.
        Ilmankos minä hyvin eläkkeelläni pärjäänkin, kun en tuollaisista maksa. Roope Ankkaa minusta ei tule eikä tarvi tullakaan. Ja onneksi ei ole tuollaista Roopen tavoille tottunutta hienohelmaakaan vaivoinani. Ei minun talouteni sellaista kestäisikään. Eikä varmaan hienohelma minuakaan, joten tasoissa ollaan.

eskustelupalstalla taannoin melkein ammuttiin (kuvaannollisesti) henkilöt, jotka hoitelivat renkaiden vaihdon eri tavalla kuin joku muu. Eiköhän meitä ole tässäkin asiassa monenlaisia. Minäkin vaihdoin renkaat itse aikaisemmin, nyt työllistän mielelläni jonkun nuoremman.

• köppöne

miehet olivat miehiä, eikä tuonlaatuista ongelmaa olis ollut. Sillon mies oli mies. Veteli turpiin niin kauan, että ämmä tajusi. Nykyiset miehet ovat pääasiassa homoja!

• Roope Ankan vaimo

..on suuressa viisaudessaan varjellut minut sinunkaltaisiltasi ihmisiltä, toivottavasti varjelee jatkossakin.

Osoitan syvän halveksuntani!

• meirikki

Kuulehan, jotenkin ymmärrän ettet sinä kuulu tälle 60v ikäsivulle, vaan huomattavasti vanhempiin. Todennäköisesti olet juuri niitä joiden vaimo on ymmärtänyt lähteä sinusta kauas!

Minä vein aikanaan autoni katsastukseen ekakerran eroni jälkeen ja se hallin lattialle ajo toppas välittömästi. Nousin ylös ja sanoin etten ikin aja sitä , olkaa hyvä...mies meinasi et ajat,...se ...missä alustaa tutkitaan joku öljymonttu, en tiä nimitystä.

Pelkäsin ylikaiken sitä keskellä olevaa tyhjyyttä, siis riitelin ja pyysin esimiehen paikalle, niin vain katsastaja joutui ajamaan, totesin esimiehelle ettn luota arvioon mitä tuo katsastajamies tekee vaan vien seuraavaksi autoni toiseen katsastukseen ja teen jutun Ilta-Sanomiin.

Autoni oli alle kaksi vuotias! Johan meni pomokin monttuun, ja kiivaan keskustelun saivat aikaiseksi äänistä päätellen..kävelin hallin toiseen päähän odotteleen autoni paluuta...olisittepa nähneet ilkeän hymyni herra katsastajalle, kun joutui toteamaan autoni olevan ok?

Kas ei ne kemiat osu kohilleen noissakaan paikoissa, ja olen olen kyllä aikanani niin kelkkana kuin rekenäkin auton työnnössä, miten milloinkin.

Oletan , et laiska-lassen vaimo tarkoitti hyvää, niinko et ettei tarvisi tuhrustaa...pihistetään jostain muusta meiningillä ja viedään vaihdettavaksi huoltoon.

• Jm-50
        meirikki kirjoitti:

Kuulehan, jotenkin ymmärrän ettet sinä kuulu tälle 60v ikäsivulle, vaan huomattavasti vanhempiin. Todennäköisesti olet juuri niitä joiden vaimo on ymmärtänyt lähteä sinusta kauas!

Minä vein aikanaan autoni katsastukseen ekakerran eroni jälkeen ja se hallin lattialle ajo toppas välittömästi. Nousin ylös ja sanoin etten ikin aja sitä , olkaa hyvä...mies meinasi et ajat,...se ...missä alustaa tutkitaan joku öljymonttu, en tiä nimitystä.

Pelkäsin ylikaiken sitä keskellä olevaa tyhjyyttä, siis riitelin ja pyysin esimiehen paikalle, niin vain katsastaja joutui ajamaan, totesin esimiehelle ettn luota arvioon mitä tuo katsastajamies tekee vaan vien seuraavaksi autoni toiseen katsastukseen ja teen jutun Ilta-Sanomiin.

Autoni oli alle kaksi vuotias! Johan meni pomokin monttuun, ja kiivaan keskustelun saivat aikaiseksi äänistä päätellen..kävelin hallin toiseen päähän odotteleen autoni paluuta...olisittepa nähneet ilkeän hymyni herra katsastajalle, kun joutui toteamaan autoni olevan ok?

Kas ei ne kemiat osu kohilleen noissakaan paikoissa, ja olen olen kyllä aikanani niin kelkkana kuin rekenäkin auton työnnössä, miten milloinkin.

Oletan , et laiska-lassen vaimo tarkoitti hyvää, niinko et ettei tarvisi tuhrustaa...pihistetään jostain muusta meiningillä ja viedään vaihdettavaksi huoltoon.

" Pihistetään jostain muusta" jäi multa sanomatta.

Pihistyskohteet: Tupakka ja kalja eli nollalinja molempien tuotteiden kohdalla.

• meirikki kirjoitti:

Vaimoni huoli oli aitoa ja jopa perusteltua.

12-vuotta sitten, vaihtaessani talvirenkaita alle, rusahti polveni leikkauskuntoon.
        Yhteiskunnallinen hoitoketju ei kuuteen viikkoon reagoinut siihen edes kuvauksen verran.

Koko revohka maksoi lopulta minulle noin 23000 - 25000mk ja lopputuloksena on nytkin klonksuva polvi.

Nämä nykyiset Citikkani Al-kiekot ovat käsittämättömän pottumoiset käsiteltävät.
        Ei keskellä napaohjausta.
        Ei kartioita.
        Toleranssipultit työnnettävä syvän reiän läpi jarrulevyn ohjaamattomaan kierrereikään.

Vaimo on nähnyt minun selviytyvän paljon vaativammistakin autoaskareista koneremonttia myöten mutta tässä tarvitsin valaisijaa.

Tuo Roope ankan rouva on keskenämme silloin, tällöin käytetty sanonta kuten vaikkapa monityydyttämätön rasvahappokin.

Mutta olen todella sitä mieltä että jokaiselle käyttämälleni eurolle haluan mielestäni riittävän vastikkeen.
        Joskus se sattuu olemaan oraaliteitse hankittua nautintoakin.

Ps. Tuosta karskista köppösestä.
        Eihän se voi olla tosissaan! Höperö provo vain.

• ukko vain
        laiska-lasse kirjoitti:

12-vuotta sitten, vaihtaessani talvirenkaita alle, rusahti polveni leikkauskuntoon.
        Yhteiskunnallinen hoitoketju ei kuuteen viikkoon reagoinut siihen edes kuvauksen verran.

Koko revohka maksoi lopulta minulle noin 23000 - 25000mk ja lopputuloksena on nytkin klonksuva polvi.

Nämä nykyiset Citikkani Al-kiekot ovat käsittämättömän pottumoiset käsiteltävät.
        Ei kartioita.
        Toleranssipultit työnnettävä syvän reiän läpi jarrulevyn ohjaamattomaan kierrereikään.

Vaimo on nähnyt minun selviytyvän paljon vaativammistakin autoaskareista koneremonttia myöten mutta tässä tarvitsin valaisijaa.

Tuo Roope ankan rouva on keskenämme silloin, tällöin käytetty sanonta kuten vaikkapa monityydyttämätön rasvahappokin.

Mutta olen todella sitä mieltä että jokaiselle käyttämälleni eurolle haluan mielestäni riittävän vastikkeen.

Eikös Iines ole Akun heila enää? En ole "Ankkoja" lukenut aikoihin.
        Sitten sanonta jo pärevalkean ajoilta, että tulennäyttäjää ei kiitetä.

• änkyrä,,,,
        laiska-lasse kirjoitti:

Ei kartioita.

Mä vain tajusin auton merkin kun murunen keväällä osti uuden ja opetin sitä ranskalaisittain sanomaan ´sitroään´:)))
        Niinhän me ollaan, jostain pienestä säästetään ja toisessa kohti ...ok.
        Köppönen oli todellakin eri vuosikymmeniltä, olisi niin toivottaa et jokainen pysyisi palstallaan, ihan toenni!

• Pirre*

laitattaa jo huoltiksella, vaikken olekaan roopeankan fröökkynä, - ei jaksa enää jamuta näihen kanssa.

En ole älynnytkään miten helppoa mie olen autojen kanssa päässy, mies teki kaiken remskankin ite.

• Pirre*

piti olla "helpolla.." , pitäisi tarkistaa kaikkien sanojen sanamuodot kun vaihtaa asian esitystapaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      101
      4954
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      250
      2037
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      89
      1673
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1190
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      337
      1163
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1099
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      148
      1070
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      984
    Aihe