Kasvattajat.. hmm ei!

marsun_omistaja

Minua ihmetyttää se, että aina sanotaan että pitäisi ostaa kasvattajilta marsu. Olen ostanut kolme marsua eläinkauppa Faunattaresta ekä ikinä ole ollut mitään ongelmia. Eihän kukaan vahdi kasvattajien toimia oikeastaan, eläinkaupoilla on sentään standardit täytettävinä, ei Suomessa kuka tahansa voi perustaa eläinkauppaa saati pitää sitä vuosikausia pystyssä, jos ongelmia muka todella on.

Etsin neljättä marsuani ja olisin halunnut kokeilla kasvattajaa. Olen tammikuusta asti etsinyt, tuloksetta. Kasvattajat eivät millään luovu marsuistaan tai niitä ei ole, ei vastata e-mailiin, ensin luvataan myydä, sitten pidetäänkin itsellä. En ikinä haluaisi marsua tällaisesta kodista, kasvattajat käyttäytyvät kuin mitkäkin jakomielitautiset.

Ja ei ole mitään syytä olla myymättä minulle marsua, olen 21v. amk- opiskelija, olen paljon kotona marsujen kanssa ja niillä on suuren suuret häkit ja muutenkin hyvät elinolot.

11

4012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihna miten vaan???

      Meilläkin on kaksi marsua eläin kaupasta, mutta olen silti sitä mieltä että kasvattaja on luotettavampi ja parempi osto vaihtoehto! Me ostimme eläin kaupasta vain siksi että siellä ne olivat halvempi eikä vanhempani suostunut ostamaan kalliimpia. Mutta kasvattajalta saadut marsut ovat syntyneet oikeassa kodissa, niidenkanss aollaan ja seurustellaan toisin kuin eläin kauppa marsujen, smaoin jos haluaa saa tietää marsun emän ja isän sekä saa olla varma marsunsa rodusta. Meidänki toinen marsu myytiin teddynä, mutta vain sen pään karvat vähän töjöttävät ja muuten se on kui sileä karvainen samoin toinen marsu myytiin sileäkarvaisena ja se onkin silkki marsu, rodulla ei tietenkään ole väliä ainakaan meillä, mutta niin se vain on ettaä kasvattajalta saa varmasti paremmat tiedot!

      Ei sillä ettäkö eläinkauppa marsuissa olisi jokun vika :D

      • -veine

        Useisiin Faunattariin marsut tulevat juurikin näiltä epävirallisilta kasvattajilta, eivätkä mistään pentutehtaasta (esim. PetPoint hankkii marsunsa Ruotsista tukusta, ainakin täälläpäin...).

        Liikkeeseen jotkut kasvattajat ovat alkaneet myydä marsujaan ihan sen takia että a) eivät saa niitä kotoaan myytyä (ihmiset eivät osaa hakeutua kasvattajan puheille vaan menevät ensimmäisen eläinkauppaan) tai b) haluavat tukkumarsut pois eläinkaupoista joten antavat omansa sinne myyntiin jotta liikkeen ei tarvitse pentutehtaasta niitä hankkia.

        Itse olen hankkinut 2 marsuani epäviralliselta kasvattajalta, 2 eläinkaupasta. Kasvattajilta olevat puhdasrotuiset marsut ovat terveitä, loishäädettyjä, tiedä niiden suvun ja taustat, ja ne ovat käsiteltyjä ja eläneet ihmisten kanssa. Eläinkaupasta ostaessani en saa kuin "marsun", ja itse pitäisi tietää onko se terve tai onko sen suvussa sitä ja tätä. Toinen näistä omista eläinkaupparisteytysmarsuistani on todella säikky eikä haluaisi olla kanssani missään tekemisissä. Molemmat kasvattajalta hankitut marsut ovat äänekkäitä, seurallisia, huomionhakuisia eivätkä karsasta ihmistä kuin ruttoa.

        Marsut maksavat kasvattajilla vain 0-50€ rodusta, iästä, sukupuolesta ja jalostusarvosta riippuen. Erikoisuudet voivat maksaa jopa 80€.
        Eläinkaupassa marsut maksavat kaikki jopa 55-80€, ja ne ovat useimmiten pelkkiä risteytyksiä (mahdollisesti sisäsiittoisia, sairaita ym.).
        Itse kyllä mieluummin haluan tietää mihin rahani laitan, etten osta sikaa säkissä, se voi tulla loppujen lopuksi hyvinkin kalliiksi.

        Rotuasioista vielä, KAIKKI marsut, joille ei saa ostaessa mukaan papereita (joista marsun rotu käy ilmi suvun perusteella), ovat POIKKEUKSETTA RISTEYTYKSIÄ. Ei ole mitään väliä vaikka marsulla olisi rusetteja tai pitkät karvat tai se näyttäisi tasan jonkin tietyn rodun edustajalta, niin kauan kuin papereita ei löydy, se on pelkkä risteytys.


      • marsun_omistaja
        -veine kirjoitti:

        Useisiin Faunattariin marsut tulevat juurikin näiltä epävirallisilta kasvattajilta, eivätkä mistään pentutehtaasta (esim. PetPoint hankkii marsunsa Ruotsista tukusta, ainakin täälläpäin...).

        Liikkeeseen jotkut kasvattajat ovat alkaneet myydä marsujaan ihan sen takia että a) eivät saa niitä kotoaan myytyä (ihmiset eivät osaa hakeutua kasvattajan puheille vaan menevät ensimmäisen eläinkauppaan) tai b) haluavat tukkumarsut pois eläinkaupoista joten antavat omansa sinne myyntiin jotta liikkeen ei tarvitse pentutehtaasta niitä hankkia.

        Itse olen hankkinut 2 marsuani epäviralliselta kasvattajalta, 2 eläinkaupasta. Kasvattajilta olevat puhdasrotuiset marsut ovat terveitä, loishäädettyjä, tiedä niiden suvun ja taustat, ja ne ovat käsiteltyjä ja eläneet ihmisten kanssa. Eläinkaupasta ostaessani en saa kuin "marsun", ja itse pitäisi tietää onko se terve tai onko sen suvussa sitä ja tätä. Toinen näistä omista eläinkaupparisteytysmarsuistani on todella säikky eikä haluaisi olla kanssani missään tekemisissä. Molemmat kasvattajalta hankitut marsut ovat äänekkäitä, seurallisia, huomionhakuisia eivätkä karsasta ihmistä kuin ruttoa.

        Marsut maksavat kasvattajilla vain 0-50€ rodusta, iästä, sukupuolesta ja jalostusarvosta riippuen. Erikoisuudet voivat maksaa jopa 80€.
        Eläinkaupassa marsut maksavat kaikki jopa 55-80€, ja ne ovat useimmiten pelkkiä risteytyksiä (mahdollisesti sisäsiittoisia, sairaita ym.).
        Itse kyllä mieluummin haluan tietää mihin rahani laitan, etten osta sikaa säkissä, se voi tulla loppujen lopuksi hyvinkin kalliiksi.

        Rotuasioista vielä, KAIKKI marsut, joille ei saa ostaessa mukaan papereita (joista marsun rotu käy ilmi suvun perusteella), ovat POIKKEUKSETTA RISTEYTYKSIÄ. Ei ole mitään väliä vaikka marsulla olisi rusetteja tai pitkät karvat tai se näyttäisi tasan jonkin tietyn rodun edustajalta, niin kauan kuin papereita ei löydy, se on pelkkä risteytys.

        Niin, mutta ei minua haittaa, onko marsuni minkä rotuinen (siis tottakai haluan että se ehkä sillä tavalla miellyttää silmääni, esim. en haluaisi alpakkaa, se on kai se jolla ei ole karvoja), mutta minulla on kaikki marsut olleet näitä risteytysmarsuja. Nyt poika kenelle hankin kaveria on puoliksi abessinialainen eli rusettimarsu ja puolesta en tiedä, vissiin sileäkarvainen ja herra on söpö kun mikä sekä hirveän sosiaalinen ukkeli.. Mutta niin juuri sen takiakin kasvattajilta haluaisin, koska siellä saisi enemmän itse katsoa millaisen haluaa (olisin halunnut rusettimatsun tai teddyn), mutta hyvin vaikeaa näyttää olevan löytää mistään kasvattajaa, joka haluaisi myydä oikeasti mitään tai että olisi saatavilla marsuja tai vastattaisiin viestiin. Olen yrittänyt myös sileäkarvaisia ja kaikenlaisia oikeastaan. Taidan mennä eläinkauppaan. Todella ärsyttää tällainen!!


      • -veine
        marsun_omistaja kirjoitti:

        Niin, mutta ei minua haittaa, onko marsuni minkä rotuinen (siis tottakai haluan että se ehkä sillä tavalla miellyttää silmääni, esim. en haluaisi alpakkaa, se on kai se jolla ei ole karvoja), mutta minulla on kaikki marsut olleet näitä risteytysmarsuja. Nyt poika kenelle hankin kaveria on puoliksi abessinialainen eli rusettimarsu ja puolesta en tiedä, vissiin sileäkarvainen ja herra on söpö kun mikä sekä hirveän sosiaalinen ukkeli.. Mutta niin juuri sen takiakin kasvattajilta haluaisin, koska siellä saisi enemmän itse katsoa millaisen haluaa (olisin halunnut rusettimatsun tai teddyn), mutta hyvin vaikeaa näyttää olevan löytää mistään kasvattajaa, joka haluaisi myydä oikeasti mitään tai että olisi saatavilla marsuja tai vastattaisiin viestiin. Olen yrittänyt myös sileäkarvaisia ja kaikenlaisia oikeastaan. Taidan mennä eläinkauppaan. Todella ärsyttää tällainen!!

        Karvaton marsu on joko skinny tai baldwin, toinen on kokonaan karvaton, toisella on karvaa hieman nenänpäässä, sukupuolielimien seudulla ja jaloissa.

        Kasvattajilla on ilmoitukset myytävistä marsuista, eivät he mitä tahansa omistaan myy kun tarvitsevat ne tietyt kasvatustoimintaansa. Ja moni kasvattaja kiroaa juuri sitä että OSTAJAT ovat niin epäselviä, ensin annetaan lista millainen marsun pitää olla, ja sitten kun se pitäisi maksaa ja hakea, ei ollakkaan enään kiinnostuneita tai ostajaehdokkaasta ei kuulu enää yhden viestin jälkeen mitään. Myös pelkät hintatiedustelut jäävät ilman huomiota.
        Pitää huomioida myös minkä muunnoksen kasvattajalta olet kyselemässä. Esim. pitkisten kasvattajilla tuskin on teddyä tai rexiä, ja abyjen kasvattajilta taas harvemmin löytyy standardin mukaisia ridgeback-marsuja.
        Kasvattajaan kun ottaa yhteyttä, kannatta selvittää tarkasti millainen koti on tarjolla, mihin uutta marsua haluaa ja miksi juuri kys. yksilö ym. Itse olen saanut molemmat kasvattajalta hankkimani marsut aivan helposti, ensin ilmaissut kiinnstukseni ja selvittänyt tilanteeni täällä, sitten maksanut varausmaksun ja lopuksi hakenut marsun, eikä mitään ongelmia ole ollut. Molemmat marsut on haettu 250km:n päästä, pitää siis itsekin olla valmis tekemään jotain asian eteen eikä olettaa että marsun saa kotiovelle tuotuna.


      • marsun_omistaja
        -veine kirjoitti:

        Karvaton marsu on joko skinny tai baldwin, toinen on kokonaan karvaton, toisella on karvaa hieman nenänpäässä, sukupuolielimien seudulla ja jaloissa.

        Kasvattajilla on ilmoitukset myytävistä marsuista, eivät he mitä tahansa omistaan myy kun tarvitsevat ne tietyt kasvatustoimintaansa. Ja moni kasvattaja kiroaa juuri sitä että OSTAJAT ovat niin epäselviä, ensin annetaan lista millainen marsun pitää olla, ja sitten kun se pitäisi maksaa ja hakea, ei ollakkaan enään kiinnostuneita tai ostajaehdokkaasta ei kuulu enää yhden viestin jälkeen mitään. Myös pelkät hintatiedustelut jäävät ilman huomiota.
        Pitää huomioida myös minkä muunnoksen kasvattajalta olet kyselemässä. Esim. pitkisten kasvattajilla tuskin on teddyä tai rexiä, ja abyjen kasvattajilta taas harvemmin löytyy standardin mukaisia ridgeback-marsuja.
        Kasvattajaan kun ottaa yhteyttä, kannatta selvittää tarkasti millainen koti on tarjolla, mihin uutta marsua haluaa ja miksi juuri kys. yksilö ym. Itse olen saanut molemmat kasvattajalta hankkimani marsut aivan helposti, ensin ilmaissut kiinnstukseni ja selvittänyt tilanteeni täällä, sitten maksanut varausmaksun ja lopuksi hakenut marsun, eikä mitään ongelmia ole ollut. Molemmat marsut on haettu 250km:n päästä, pitää siis itsekin olla valmis tekemään jotain asian eteen eikä olettaa että marsun saa kotiovelle tuotuna.

        Joo olenkin juuri noin toiminut, kertonut itsestäni, kertonut jo olemassa olevasta marsusta, marsujen tulevasta asuintilasta, mitä olen etsimässä, miksi haluaisin sen marsun, jne. kysellyt paljon. Ja en tietenkään ole NIIN tyhmä etten ymmärtäisi, että kasvattaja on yksityinen ihminen joka myy sellaisia marsuja, mitä haluaa kasvattaa, esim. ei ole tarjolla rusettimarsuja jos hänellä on vain teddyjä. Haloo..

        Olen ihan asiallinen ollut enkä mikään "moi onks sul marsuja paljon maksaa"- viestittelijä.


      • -veine
        marsun_omistaja kirjoitti:

        Joo olenkin juuri noin toiminut, kertonut itsestäni, kertonut jo olemassa olevasta marsusta, marsujen tulevasta asuintilasta, mitä olen etsimässä, miksi haluaisin sen marsun, jne. kysellyt paljon. Ja en tietenkään ole NIIN tyhmä etten ymmärtäisi, että kasvattaja on yksityinen ihminen joka myy sellaisia marsuja, mitä haluaa kasvattaa, esim. ei ole tarjolla rusettimarsuja jos hänellä on vain teddyjä. Haloo..

        Olen ihan asiallinen ollut enkä mikään "moi onks sul marsuja paljon maksaa"- viestittelijä.

        Ehkä sitten olet sattunut törmäämään vähän kurjempiin kasvattajiin, kannattaa ottaa yhteyttä useampiin eri henkilöihin, virallisiin ja epävirallisiin. Monet ihmiset ovat saaneet kasvattajilta marsunsa, joten eivät kaikki voi olla tuollaisia jotka peruvatkin kaupat.
        Asiallisesti muitakin lukijoita ajatellen neuvon mitä kannattaa tehdä kun kasvattajalta lähtee kysymään marsua, viesti ei ollut vain sinulle tarkoitettu siltä osin, joten ei kannata alkaa käyttäytymään kuin sinun kuviteltaisiin olevan typerä.


      • -veine
        -veine kirjoitti:

        Ehkä sitten olet sattunut törmäämään vähän kurjempiin kasvattajiin, kannattaa ottaa yhteyttä useampiin eri henkilöihin, virallisiin ja epävirallisiin. Monet ihmiset ovat saaneet kasvattajilta marsunsa, joten eivät kaikki voi olla tuollaisia jotka peruvatkin kaupat.
        Asiallisesti muitakin lukijoita ajatellen neuvon mitä kannattaa tehdä kun kasvattajalta lähtee kysymään marsua, viesti ei ollut vain sinulle tarkoitettu siltä osin, joten ei kannata alkaa käyttäytymään kuin sinun kuviteltaisiin olevan typerä.

        Täältä löytyy Epäviralliset kasvattajat-lista marsut.netin foorumilta.
        http://www.marsut.net/keskustelut/index.php?topic=1030.0


      • wewewe
        -veine kirjoitti:

        Täältä löytyy Epäviralliset kasvattajat-lista marsut.netin foorumilta.
        http://www.marsut.net/keskustelut/index.php?topic=1030.0

        Eläinkaupoilla ei kyllä ole juuri minkäänlaisia standardeja, sellaisiakin liikkeitä nähnyt joissa akvaariotkin täynnä kuolleita kaloja.


      • Eva (kasvattaja)
        -veine kirjoitti:

        Ehkä sitten olet sattunut törmäämään vähän kurjempiin kasvattajiin, kannattaa ottaa yhteyttä useampiin eri henkilöihin, virallisiin ja epävirallisiin. Monet ihmiset ovat saaneet kasvattajilta marsunsa, joten eivät kaikki voi olla tuollaisia jotka peruvatkin kaupat.
        Asiallisesti muitakin lukijoita ajatellen neuvon mitä kannattaa tehdä kun kasvattajalta lähtee kysymään marsua, viesti ei ollut vain sinulle tarkoitettu siltä osin, joten ei kannata alkaa käyttäytymään kuin sinun kuviteltaisiin olevan typerä.

        Nimenomaan. Ei pidä tuomita kaikkia kasvattajia yhden tai muutamankaan kasvattajan käytöksen takia. Me kaikki ollaan kuitenkin eri ihmisiä ja erilaisia. Meitä on moneen junaan ja vielä useampaan vaunuun.

        Ostaa marsun mistä tahansa, kannattaa tsekata eläinten taustat. Valitettavan moniin eläinkauppoihin tulee eläimet tukuista, mutta löytyy mätiä kasvattajiakin.


    • Anonyymi

      Joo ei saatana pakko itekki kommentoida tätä kasvattajien toimintaa oikeasti... HEI HALOO HERÄTKÄÄ KASVATTAJAT HOI! Olen pitkään pitkäään pitkään yrittänyt ostaa marsua kasvattajalta samalta joku s-joel oleva mira's joku sellanen olen nyt oikeasti muutaman kerran yrittänyt häneen olla yhteydessä mutta hän vain lukee viestit eikä vastaa!!!! Miks myy marsuja jos eioo aikomusta vastata viesteihinkää jos olis ostava asiakas???!! Mulla ennestää kokemusta marsuista ja nyt tää touhu saa riittää ostan enemmmin kaikki marsut eläinkaupasta kun epämääräisiltä kasvattajilta jotka vetää piriä jossaki nurkassa ja pelkää vastata puhelimeen kerrassaan töykeää käytöstä sanon minä JOS OLET KASVATTAJA JA MYYT ELUKOITAS NI PRKL VASTAA SIIHEN PUHELIMEEN KUN ON OSTAJIA STNA

      • Anonyymi

        Ulosantisi perusteella en minäkään haluaisi olla missään tekemisissä kanssasi - en marsuasioissa enkä missään muussakaan. Kuka hyvänsä viesteihisi ei vastaakaan, tuli väistäneeksi luodin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe